Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 19 z 45 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni
Posty od 271 do 285 z 671
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #271
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sylweksta Zobacz post
    Witam
    Miał ktoś z was problem z błędem p0659 - napięcie akumulatora za głównym przekaźnikiem - zbyt wysokie napięcie w obwodzie?
    Objaw auto wchodzi w tryb awaryjny i wywala kontrolki check i start/stop. Po ponownym odpaleniu chodzi normalnie, zostają tylko kontrolki. Na akumulatorze ładuje 14V.
    Do sprawdzenia okablowanie, złącza i przekaźnik główny. W najgorszym przypadku uszkodzony ECU. Okablowanie ECU, przekaźnika głównego i akumulatora. Może być coś poluzowane.

    Jeśli chodzi o napięcie ładowania przy inteligentnym alternatorze (auta z S&S), to nie jest tak, że zawsze napięcie jest równe 14V. Parametr napięcia i prądu ladowania jest zmienny i napięcie może równie dobrze wynosić 12,8V. Wszystko zależy od stanu akumulatora i poboru prądu (można to zaobserwować na cegiełkach wyswietlacza w parametrach napięcia ładowania).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-11-2018 o 23:19



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #272
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Kostrzyn
    Postów
    6
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2015, 2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Do sprawdzenia okablowanie, złącza i przekaźnik główny. W najgorszym przypadku uszkodzony ECU. Okablowanie ECU, przekaźnika głównego i akumulatora. Może być coś poluzowane.

    Jeśli chodzi o napięcie ładowania przy inteligentnym alternatorze (auta z S&S), to nie jest tak, że zawsze napięcie jest równe 14V. Parametr napięcia i prądu ladowania jest zmienny i napięcie może równie dobrze wynosić 12,8V. Wszystko zależy od stanu akumulatora i poboru prądu (można to zaobserwować na cegiełkach wyswietlacza w parametrach napięcia ładowania).
    Gdzie ten główny przekaźnik się znajduję? Znasz wartości jakie powinny być na kablach?

  4. #273
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników w komorze. Oznaczenie T09 (przekaźnik 30A, typu micro), znajduje się praktycznie w centralnej części skrzynki, pierwszy pod górnymi bezpiecznikami.
    O jakie wartości na kablach konkretnie pytasz?

  5. #274
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Kostrzyn
    Postów
    6
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2015, 2007
    Chodzi mi o to jaką masz metodę na sprawdzenie kabli? Ja zawsze sprawdzam czy nie jest przerwany, przetarty, przykręcony i czy jest styk czysty, i w sumie tyle, ale chyba można sprawdzić go jakoś na rezystancje? I wtedy właśnie jestem ciekaw ile powinien pokazywać miernik? Przekaźnik też organoleptycznie sprawdzasz?

  6. #275
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Kable sprawdzam próbówką z funkcją sprawdzania przewodności. Jak dotąd metoda mnie nie zawiodła. Jeśli chodzi o mierzenie oporności, to na zwykłym kablu nie powinno nic praktycznie z oporu pokazać na tak krótkich odcinkach.
    Sprawdzanie przekaźników: sprawdzałem podając napięcie na cewkę i sprawdzając przewodność na sterowanym. Jednak ta metoda daje pogląd tylko na działanie cewki, sama złączka może się różnie zachowywać pod obciążeniem.

  7. #276
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeśli chodzi o napięcie ładowania przy inteligentnym alternatorze (auta z S&S), to nie jest tak, że zawsze napięcie jest równe 14V. Parametr napięcia i prądu ladowania jest zmienny i napięcie może równie dobrze wynosić 12,8V. Wszystko zależy od stanu akumulatora i poboru prądu (można to zaobserwować na cegiełkach wyswietlacza w parametrach napięcia ładowania).
    W poprzednim aucie gdy mi padł aku ,to dopiero wtedy zainteresowałem się tematem napięcia ładowania . Auto fabrycznie miało żelowy AGM ,ale tak ładowano je do każdego auta koncernu jakie miałem ,choć było to na wyrost i kupiłem aku EFB (mają napis ,że są do S/S lub S/S ready ) . Z info które znalazłem wyszło ,że właśnie napięcie ładowania w pojazdach z S/S jest zmienne w większym zakresie niż autach bez S/S i aku klasyczne szybko umrą . Trzeba aku ,które sa przystosowane do tych sporych zmian ładowania i auta z S/S bardziej zaawansowanym ,czyli odzysk energii ,odłączanie alternatora itd wymagają AGM ,a klasyczne S/S na zasadzie wyłącz/włącz silnik tego nie potrzebują ,tam wystarczy EFB -jest tańszy sporo od AGMa

  8. #277
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    W poprzednim aucie gdy mi padł aku ,to dopiero wtedy zainteresowałem się tematem napięcia ładowania . Auto fabrycznie miało żelowy AGM ,ale tak ładowano je do każdego auta koncernu jakie miałem ,choć było to na wyrost i kupiłem aku EFB (mają napis ,że są do S/S lub S/S ready ) . Z info które znalazłem wyszło ,że właśnie napięcie ładowania w pojazdach z S/S jest zmienne w większym zakresie niż autach bez S/S i aku klasyczne szybko umrą . Trzeba aku ,które sa przystosowane do tych sporych zmian ładowania i auta z S/S bardziej zaawansowanym ,czyli odzysk energii ,odłączanie alternatora itd wymagają AGM ,a klasyczne S/S na zasadzie wyłącz/włącz silnik tego nie potrzebują ,tam wystarczy EFB -jest tańszy sporo od AGMa
    Trzeba zacząć od tego, że akumulator AGM (Absorbe Glass Mat) nie jest akumulatorem żelowym Żelowy, to żelowy
    AGM jest idealny do pracy buforowej - instalacje alarmowe, brak wysokich temperatur otoczenia.
    AGM ma zupełnie inną charakterystykę ładowania: podtrzymanie/stand by 13,5V-13,8V, praca cykliczna 14.4V-15V. Do tego nie lubi wysokich temperatur, w komorze 500X szybko by się wykończył.
    W S&S są zastosowane inteligentne alternatory, taki też siedzi w naszych 500X z MultiAir, czy w MJ z S&S. Pracują ze zmiennymi warunkami. Napięcie regulacji od 10,8 do 16V, znamionowe 13,8V (pomyliłem się w innym subforum podając 14V). Alternator daje zmienne napięcie i prąd ładowania, zmierzyłem - od 12,8V (uznaję jako brak ładowania, bo w rzeczywistości tak jest) do 14,4V, natężenia prądu nie mam czym zmierzyć.
    W Body mam wbity akumulator 72Ah 620A rozruchu, typ Heavy Duty, ale i alternator mam 150A (jak dobrze pamiętam też jest ten parametr). Normalnie jest 63Ah 450A Heavy Duty, alternator 120A.
    EFB można zamiennie stosować z HD (oba w tej samej technologii kwasowo-ołowiowe, z tym, że EFB jest jednak mniej odporny), ale czy z AGM, to ze względu na algorytmy ładowania moim skromnym zdaniem nie bardzo. Jeżeli był aku AGM, to moim zdaniem taki powinien ponownie trafić, albo inny po odpowiedniej zmianie konfiguracji auta.
    Jest jeszcze jeden problem. W części aut trzeba dać znać kompowi, że jest zainstalowany nowy akumulator. W przypadku 500X kalibracja robi się z automatu po podłączeniu akumulatora. Proces trwać może kilka dni, w zależności od stopnia używania auta. Użytkownik może jedynie widzieć, że coś nie tak, bo krzywo może działać S&S, jeżeli korzysta.
    Jest też kwestia głębokich rozładowań - trzeba uważać.
    Mam jeszcze własny wniosek dotyczący inteligentnego ładowania akumulatorów - ten proces je i tak wykańcza. Pomierzcie sobie napięcie spoczynkowe. Akumulator nie jest nigdy w 100% naładowany. Miesiąc temu moje auto ponownie ładowało akumulator non stop z napięciem 14V, nie mógł się doładować. Po potraktowaniu ładowarką CTEK MXS 10 z włączoną funkcją Recond wszystko wróciło do normy. Stopień naładowania powyżej 90% (zamiast 70-85, najniższa wartość 50%, napięcie poniżej 12V ). Akumulator wymieniany na nowy (gwarancja) pół roku temu. Po tej operacji powróciła cykliczność ładowania i pojemność. Według instrukcji ładowarki Recond trzeba włączać raz na rok, albo po głębokim rozładowaniu. Recond będę robił to co pół roku. Nie chce mi się bujać po ASO z gwarancją na aku co 2 lata - nie mam na to ochoty i czasu. Wcześniej ładowałem lidlową, ale nic to nie dawało, zupełnie nic.
    CTEK-iem z Recondem potraktowałem też zwykły roczny aku w GP, pomogło mu
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-11-2018 o 08:34

  9. #278
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Trzeba zacząć od tego, że akumulator AGM (Absorbe Glass Mat) nie jest akumulatorem żelowym Żelowy, to żelowy
    Tak ,przyznaję rację -zbyt uprościłem ,wprowadził mnie w błąd taki jak ten opis "Agm Żelowy 12V 65Ah Żelowy Bezobsługowy Agm 12V 65Ah " itd itd

  10. #279
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Kostrzyn
    Postów
    6
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2015, 2007
    Po wizycie w ASO stwierdzili że akumulator, jak dowiedzieli się że jest nowy, to powiedzieli że wgrają aktualizacje do sterownika. Wizyta za tydzień więc za jakiś czas napiszę czy pomogło.

  11. #280
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2018
    Skąd
    SD
    Postów
    15
    Auto
    Fiat 500X 1.4 BZ MT LOUNGE; Jeep Renegate 1.3 BZ AT LIMITED
    Rocznik
    2017; 2019
    Witam.
    Miał ktoś tai błąd? Zmian kluczyka nie pomaga. aaa.jpg
    Ostatnio edytowane przez lastom ; 10-11-2018 o 06:11
    PZDR
    #LasTom

  12. #281
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Bez podłączenia do kompa można co najwyżej wróżyć. Jest wiele możliwych powodów awarii.

  13. #282
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Kostrzyn
    Postów
    6
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2015, 2007
    Dzisiaj odbieralismy auto z ASO, kierownik powiedział że wgrali 14 aktualizacji sterownika, najlepsze jest to że auto kupione od nich i była to ich firmowka więc dziwię się że przed sprzedażą tego nie zrobili. Póki co zostało jeździć i obserwować czy problem powróci...

  14. #283
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sylweksta Zobacz post
    była to ich firmowka więc dziwię się że przed sprzedażą tego nie zrobili.
    Mnie nic nie zdziwi niestety.

  15. #284
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2018
    Skąd
    SD
    Postów
    15
    Auto
    Fiat 500X 1.4 BZ MT LOUNGE; Jeep Renegate 1.3 BZ AT LIMITED
    Rocznik
    2017; 2019
    Cześć.
    od zakupu mam tylko jeden problem - piszczące hamulce. Obecnie 9000 km i dwukrotnie czyszczone klocki przód i raz tył. Jak udało wam się wymieć komplety tarcze / klocki w Waszych przypadkach. Zastanawiam się nad zgłoszeniem do FCA bo kilometrów przybywa i mogę mieć problem. Proszę o pomoc.
    Tom
    PZDR
    #LasTom

  16. #285
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jak dla mnie to wymiana klocków, a nie czyszczenie. Występują klocki kierunkowe, nie sprawdzałem jakie montowane są w 500X. Jeżeli są odwrotnie założone, to też piszczą. W moim nie piszczały i nie piszczą, więc przetartej w moim przypadku procedury nie mam.


 
Strona 19 z 45 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 09:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl