Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 15 z 46 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Posty od 211 do 225 z 679
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #211
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    zdaje sobie niestety z tego sprawę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #212
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Po prostu jest to nie fair i osobiście uważam to za najgorszą formę wykorzystywania swojej dominującej pozycji. 3mam kciuki, aby samochód był jak najszybciej sprawny. Powodzenia.

  4. #213
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Pytanie czy w instrukcji są konkretne zalecenia odnośnie stylu jazdy na zimnym czy ciepłym silniku. Jest wzmianka o chłodzeniu turbiny po intensywnej jeździe, ale jak do tego ma się system StartStop, czy on nie wyłączy silnika ?
    Są samochody/marki w których komputer w prosty sposób informuje zalecane max. obroty i obciążenie silnika w zależności od nagrzania. Fiat takiego nie zastosował, więc nie ma tematu.

    Inaczej mówiąc jeśli Fiat wyciągnie swoje asy z rękawa, my wyciągamy swoje, a oceną kto ma rację zajmuje się sąd. To długa droga, ale skuteczna.

  5. #214
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zajrzyj jeszcze raz do instrukcji obsługi to znajdziesz zalecenia dotyczące jazdy na zimnym silniku. Jak dobrze pamiętam w sekcji o uruchamianiu.


    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Są samochody/marki w których komputer w prosty sposób informuje zalecane max. obroty i obciążenie silnika w zależności od nagrzania. Fiat takiego nie zastosował, więc nie ma tematu.
    No i co z tego? Ile tych aut jest? Można przyjąć, że 95% jeżdżących po drogach tego nie ma. W 500X masz do dyspozycji wskaznik temperatury płynu chlodniczego i temperatury oleju. To wystarczy, nianczyc bardziej nie trzeba.
    Na upartego masz podpowiedzi zmiany biegów, z ciekawostek liczba zastosowania się do nich jest zapamiętywania. Zapamiętywanie jest również przekroczenie maksymalnych obrotów silnika.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Jest wzmianka o chłodzeniu turbiny po intensywnej jeździe, ale jak do tego ma się system StartStop, czy on nie wyłączy silnika ?
    Zawsze można kliknąć guzik i zapomnieć, tak jak ja. S&S to zło.

    Co do czasu naprawy, to niestety wszystkie firmy, nie tylko motoryzacyjne, wykorzystują maksymalny czas, w szczególności gdy klient jest już wkurzony. Fakt tego jak dziala w Polsce sądownictwo jak najbardziej temu sprzyja. Samochód jest wtedy uziemniony przez minimum rok. Ekspertyzę musi również wykonać biegły przysięgły, a nie "przypadkowy" rzeczoznawca.
    Tu jest o tyle dobrze (jak na zaistniałą sytuację), że należy się auto zastępcze.
    Do tego też tak naprawdę nie wiemy jak auto było traktowane, są tylko słowa jednej strony - bez urazy, ale trzeba do rzeczy pisanych podchodzić z dystansem.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-07-2018 o 13:46

  6. #215
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zajrzyj jeszcze raz do instrukcji obsługi to znajdziesz zalecenia dotyczące jazdy na zimnym silniku. Jak dobrze pamiętam w sekcji o uruchamianiu.
    Czytałem całą instrukcję, ale nie pamiętam, może to już kwestia wieku (mojego)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    No i co z tego? Ile tych aut jest? Można przyjąć, że 95% jeżdżących po drogach tego nie ma. W 500X masz do dyspozycji wskaznik temperatury płynu chlodniczego i temperatury oleju. To wystarczy, nianczyc bardziej nie trzeba.
    Na upartego masz podpowiedzi zmiany biegów, z ciekawostek liczba zastosowania się do nich jest zapamiętywania. Zapamiętywanie jest również przekroczenie maksymalnych obrotów silnika.
    Przy cyfrowych wyświetlaczach jest bardzo proste do zrealizowania i jeśli jest takie ważne to producent powinien to zaimplementować. Jeśli tego nie zrobił i każe nam podczas jazdy grzebać w systemie - no cóż, ciekawe co na to Sąd. W USA FCA by poległo na 100% (zamierzone zaniechanie), w PL ciężko powiedzieć.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zawsze można kliknąć guzik i zapomnieć, tak jak ja. S&S to zło.
    Oczywiście, że można, ale czy instrukcja to mówi, jeśli nie to zaczynają się kruczki.

    Ja nigdy nawet nie sprawdzałem czy Start/Stop mi działa.
    Ostatnio edytowane przez 500X ; 01-07-2018 o 14:45

  7. #216
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Myślę, że nawet jeśli auto było by użytkowane ostro to turbina nie powinna by paść po 40 tys km..

    Nie mam 18 lat by piłować i zajeżdżać swoje nowo opłacane auto. Nie jest to również moje pierwsze auto z turbo. Podstawowe zasady eksploatacji są mi znane. Start stop od samego początku wyłączone. Olej co 15k.kmJak już wcześniej wspomniałem drugim firmowym Kangoo z turbo zrobiłem bez usterki 300 tys.

    A i dodam, że na włoskiej stronie znalazłem dwa takie same przypadki usterki turbo 1.4 140KM, łamanym Google translate pisałem z jednym użytkownikiem. Te same objawy przy podobnym przebiegu

    Szczerze to nie mam problemu z tym, że padła turbina. Zdarza się. Mam jednak problem z podejściem do tematu przez ASO i FCA podczas gdy auto ma jeszcze 2 lata gwarancji
    Ostatnio edytowane przez mulder ; 01-07-2018 o 16:50

  8. #217
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Czytałem całą instrukcję, ale nie pamiętam, może to już kwestia wieku (mojego)
    Jest informacja, że można zacząć "ostrzej" jeździć gdy dygnie wskaznik temperatury. Ja troszkę mocniej cisną, gdy temperatura oleju wskakuje na pierwszą cegiełkę, zazwyczaj jedna cegiełka przed połową skali temperatury płynu chlodniczego. Przy połowie skali plyn ma 70stC. Temperaturę oleju muszę sprawdzić, dopiero MES 4.1 obsługuje poprawnie ECU w moim aucie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Oczywiście, że można, ale czy instrukcja to mówi, jeśli nie to zaczynają się kruczki.
    Instrukcja o tym nie mówi. Dla mnie to kruczek nie jest, bo to FIAT (to samo inni producenci) ma tak zrobić, żeby S&S nie psuł silników. MES 4.1 obsługuje już ECU mojego auta, to sprawdzę parametry pracy silnika, w tym co się dzieje przy wyłączeniu silnika przez S&S (interesuje mnie ciśnienie oleju).

  9. #218
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    500X 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Dzien dobry!
    Postanowilem stac sie uzytkownikiem forum gdyz przegladajac internet natrafilem na temat nieprawidlowo pracujacej turbosprezarki. Otoz w moim 3 letnim 500x z przebiegiem 73 tys km pojawil sie dokaladnie identyczny problem. Zupelnie nieregularnie auto dysponowalo pelna moca a czasem auto zachowywalo sie jak auto z silnikiem wolnossacym. Auto mimo ze po uplywie gwarancji serwisowane jest tylko w ASO i wlasnie tam udalem sie i tym razem. Choc serwis sam nie byl w stanie wytlumaczyc na czym polega awaria turbo zasugerowal jego wymiane. I zapewne zdecydowal bym sie na jej wymiane gdyby nie szacunkowy koszt calej operacji...13 tys zl!!!! Wg katalogu czesci ASO turbosprezarka Garrett kosztuje 11 tys zl pozostale 2 tys to koszt wymiany, materialow eksploatacyjnych etc. Naturalnie kwota w mojej ocenie absurdalna i to mimo ze moje 500 darze wielka sympatia i jeszcze wieksza dbaloscia. Dzieki uprzejmosci pracownika serwisu otrzymalem jednak numer katalogowy czesci i tym sposobem stalem sie dzis posiadaczem zupelnie orginalnej nowej turbosprezarki firmy garrett za cene jednak nie 11 tys zl a 3 tys zl. W najblizsza srode umowiony jestem do niezaleznego serwisu na jej wymiane. Czy wymiana pomoze? Mam nadzieje ze tak o czym napewno napisze wkrotce.
    Pozdrawiam

  10. #219
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    To niepokojące co piszesz. Generalnie turbo w benzynie powinno dotrwać bez problemu do 200tkm. Aż jestem ciekaw czy to rzeczywiście turbina, a nie np. jakiś czujnik, czy bug systemu sterującego Multiair lub innego.
    Fajnie by było żebyś po wszystkim opisał efekty.

    Powodzenia !!

  11. #220
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał Adrian.S Zobacz post
    Dzien dobry!
    Postanowilem stac sie uzytkownikiem forum gdyz przegladajac internet natrafilem na temat nieprawidlowo pracujacej turbosprezarki. Otoz w moim 3 letnim 500x z przebiegiem 73 tys km pojawil sie dokaladnie identyczny problem. Zupelnie nieregularnie auto dysponowalo pelna moca a czasem auto zachowywalo sie jak auto z silnikiem wolnossacym.
    Współczuje problemu i kosztów. Mnie przed nimi uratowała gwarancja 5 letnia. Jak widać to drugi przypadek na forum, a w sieci można znaleźć podobne, więc nie jest to niestety odosobniony przypadek. Mam nadzieje, że nowe turbo będzie pozbawione tych wad... Nie jest to problem sterowników czy bugu systemu.

    Ja właśnie swoje auto odebrałem z serwisu. 25 dni w ASO, problem zweryfikowany, Fiat potwierdził usterkę i wymianę elementu na gwarancji. Nie było nawet tematu, że auto było "źle eksploatowane". Na nowym turbo samochód chodzi tak jak powinien.

    turbsss.jpg

    47.000 km - wymiana turbosprężarki - gwarancja, ASO | 25 dni bez auta | na szczęście sprawa zakończona pozytywnie

  12. #221
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Teraz pytanie. Co konkretnie uszkodzone jest w tym turbo? Zapewne zawór wastegate, bo wirnik stawiam, że nie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-07-2018 o 16:37

  13. #222
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mulder Zobacz post
    . Jak widać to drugi przypadek na forum, a w sieci można znaleźć podobne, więc nie jest to niestety odosobniony przypadek.
    Nie należy też od razu wpadać w panikę. Na forach pojawiają się wpisy raczej o awariach. Ludzie, którzy nie mają problemów z autami raczej o awariach nie napiszą
    Drugi przypadek dotyczy właśnie tego typu sytuacji, pierwszy post Swoją drogą cos jest nie halo, wcześniej pisałem, że w trakcie produkcji zaczęli montować zmienioną turbinę.

  14. #223
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Swoją drogą cos jest nie halo, wcześniej pisałem, że w trakcie produkcji zaczęli montować zmienioną turbinę.
    tzn?

  15. #224
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Swoją drogą cos jest nie halo, wcześniej pisałem, że w trakcie produkcji zaczęli montować zmienioną turbinę.
    Dołączam się z zapytaniem o szczegóły. Może też wiesz od kiedy zmienili tą sprężarkę ?

  16. #225
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Szczegóły podam później, w sprężarce zmieniono osprzęt. Teraz kwitnę w ASO, które nie potrafi zaktualizować map w Uconnect 6,5".


 
Strona 15 z 46 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871531

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl