Pisze przeglad 45 tys km w tym przeglad instalacji LPG wraz z filtrami
Napisane jest powyzej
Pisze przeglad 45 tys km w tym przeglad instalacji LPG wraz z filtrami
Napisane jest powyzej
Filtry MOPAR czy inne?
krowka1978
A mógłbym cię prosić o sprawdzenie informacji odnośnie błędu P0236, borykam się z problemem utraty mocy i odłączania turbo już od 3 miesięcy, błąd wastegate nie występuje tylko dotyczący nieprawidłowego ciśnienia. Zmieniony czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, wyczyszczony MAP sensor, teraz jestem na etapie wymiany przewodów podciśnieniowych przy turbo i gruszce... ponoć jest to błąd wynikający z nieszczelności w układzie podciśnieniowym lub błędnych odczytów sensorów (uszkodzenie lub zabrudzenie). Mam przejechane 58 tys.km, usterka wystąpiła przy około 47 tys.km na drugi dzień po serwisie w ASO... szukam ciągle przyczyny co przy okazji zmiany oleju mogli spierdzielić?
Ostatnio edytowane przez tomacias ; 10-09-2018 o 16:58
P0236 - Przedmuch powietrza w turbosprężarce.
Do sprawdzenia:
1. Czujnik ciśnienia ssania - prawidłowa wartość 300mbar przy nagrzanym silniku - sprawdzenie po podłączeniu do ECU. Jeśli ok punkt 3. Jeśli wartość jest inna punkt 2.
2. Kolektor ssący - sprawdzenie przedmuchów. Jeżeli nie ma punkt 3. Jeśli są naprawić nieszczelności.
3. Korpus przepustnicy - trzeba sprawdzić, czy jest prawidłowo zamocowany korpus przepustnicy do kolektora ssącego. Jeżeli jest ok punkt 4. Jeśli źle należy poprawić.
4. Czujnik ciśnienia ssania - sprawdzenie prawidłowości działania czujnika. Jeśli jest usterka to wymiana.
Obejrzałbym dokładnie jak wygląda rura doprowadzająca powietrze do turbo, czy na króćcach nie ma pęknięć itp. Jest do niej podłączonych kilka przewodów podciśnieniowych i odma. Do wyjęcia filtra oleju rurę trzeba odłączyć od turbiny i filtra, żeby mieć w miarę dostęp do odkręcenia kopułki filtra. Przy odłączaniu rury jest prawdopodobieństwo, że coś uszkodzono/źle podłączono i lewe powietrze dostaje. Trzeba obejrzeć wężyki podłączone do tej rury, jak dobrze pamiętam pomarańczowe. Może zostały ponacinane, lub naderwane. Szczelność odmy też warto sprawdzić. Potem sprawdzenie przewodów od turbo do intercoolera, a potem dalej do kolektora. Może kamień uderzył w intercooler i też tam coś się dzieje.
Tak czytam i czytam co gdzie jak podłączone itd to poważniej zastanawiam się nad autem bez turb i innych wynalazków,ot takie 2-3 litrowe auto wolnossące. Wiadomo ,że jednego trafi ciągłe poprawianie ,naprawianie a innego nie ,ale chyba kiedyś auta były prostsze?
Myślisz, że tam czujników nie ma? Ile 3 lata temu krwi napsuło znalezienie wady w postaci uszkodzonego przepływomierza w Corsie B 1.0...
To, że auta były prostsze nie oznacza, że było lepiej Za gaźnikiem z UNO 1.0 nie tęsknię, a tym bardziej za rozdzielaczem zapłonu rodem z PF 126P z 1985r.
Oj nie tak historyczne auta,tak ok 10 letnie ,przepłacone aby mieć odp dokument o przebiegu i historii. Czujniki tak,padać zawsze będą Miałem 15letnie auto ,to było prostsze -czujniki osobne na każdą rzecz,także wypinałeś konkretnie jeden i patrzyłeś na efekt,teraz są bardziej multiczujniki ,więc wypięcie go nie wskaże nic,trzeba kompa i interpretacji wyników ,a najlepiej od razu wymienić coś za pare tysi zamiast coś za np 30 zł .
To może to wolnossące:
https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-...-ID6z3ZA1.html
Wolnossące tylko
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-e...tml#60bb3aa8ec
To jest bardzo ciekawe co piszesz. Jak wiecie u mnie był ten sam problem utraty mocy i przed wymianą turbo przez ASO (a już w czasie ustarki) okazało się, że przy którejś wymianie oleju (chyba 30 tyś, bo braki mocy pojawiły się przy 42tyś) spierdzielili jakąś rurkę odpowiedzialną za powietrze przy turbo. Ciężko mi teraz powiedzieć co to dokładnie było, objawiało się troszkę głośniejszą pracą silnika. Rurkę wymienili na mój koszt(!). Poszukam numer katalogowy części to może ktoś będzie w stanie powiedzieć co to było .
Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na usterkę, ale taki przypadek był u mnie. Nie powiązałem tego wcześniej z tą usterką turbo u mnie.
Dziękuję.
Działam kolejno eliminując wymienone powody.
Nie mogę uwierzyć że padła turbosprężarka. Raczej przyczyną są wymienione..
Dam znać czy coś pomogło lub przyniosło efekt.
Tylko u mnie nawet juz po wymianie tego gumowego przewodu turbo dalej nie działało. Konieczna była wymiana
A mógłbyś podań nr serwisowy tej turbosprężarki którą kupiłeś? Bo rozumiem masz już tą wersję poprawioną.
Zobaczę w papierach czy jest, ale z tego co pamietam ASO napisało tylko "wymiana turbospreżarki" w raporcie, który dostałem. Turbo było wymienione na gwarancji.