Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 46 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 679
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #241
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Pisze przeglad 45 tys km w tym przeglad instalacji LPG wraz z filtrami
    Napisane jest powyzej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Filtry MOPAR czy inne?

  4. #243
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Filtry MOPAR czy inne?
    Pisalo Mopar

  5. #244
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    krowka1978
    A mógłbym cię prosić o sprawdzenie informacji odnośnie błędu P0236, borykam się z problemem utraty mocy i odłączania turbo już od 3 miesięcy, błąd wastegate nie występuje tylko dotyczący nieprawidłowego ciśnienia. Zmieniony czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, wyczyszczony MAP sensor, teraz jestem na etapie wymiany przewodów podciśnieniowych przy turbo i gruszce... ponoć jest to błąd wynikający z nieszczelności w układzie podciśnieniowym lub błędnych odczytów sensorów (uszkodzenie lub zabrudzenie). Mam przejechane 58 tys.km, usterka wystąpiła przy około 47 tys.km na drugi dzień po serwisie w ASO... szukam ciągle przyczyny co przy okazji zmiany oleju mogli spierdzielić?
    Ostatnio edytowane przez tomacias ; 10-09-2018 o 16:58

  6. #245
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tomacias Zobacz post
    krowka1978
    A mógłbym cię prosić o sprawdzenie informacji odnośnie błędu P0236, borykam się z problemem utraty mocy i odłączania turbo już od 3 miesięcy, błąd wastegate nie występuje tylko dotyczący nieprawidłowego ciśnienia. Zmieniony czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, wyczyszczony MAP sensor, teraz jestem na etapie wymiany przewodów podciśnieniowych przy turbo i gruszce... ponoć jest to błąd wynikający z nieszczelności w układzie podciśnieniowym lub błędnych odczytów sensorów (uszkodzenie lub zabrudzenie). Mam przejechane 58 tys.km, usterka wystąpiła przy około 47 tys.km na drugi dzień po serwisie w ASO... szukam ciągle przyczyny co przy okazji zmiany oleju mogli spierdzielić?
    P0236 - Przedmuch powietrza w turbosprężarce.
    Do sprawdzenia:
    1. Czujnik ciśnienia ssania - prawidłowa wartość 300mbar przy nagrzanym silniku - sprawdzenie po podłączeniu do ECU. Jeśli ok punkt 3. Jeśli wartość jest inna punkt 2.
    2. Kolektor ssący - sprawdzenie przedmuchów. Jeżeli nie ma punkt 3. Jeśli są naprawić nieszczelności.
    3. Korpus przepustnicy - trzeba sprawdzić, czy jest prawidłowo zamocowany korpus przepustnicy do kolektora ssącego. Jeżeli jest ok punkt 4. Jeśli źle należy poprawić.
    4. Czujnik ciśnienia ssania - sprawdzenie prawidłowości działania czujnika. Jeśli jest usterka to wymiana.

    Obejrzałbym dokładnie jak wygląda rura doprowadzająca powietrze do turbo, czy na króćcach nie ma pęknięć itp. Jest do niej podłączonych kilka przewodów podciśnieniowych i odma. Do wyjęcia filtra oleju rurę trzeba odłączyć od turbiny i filtra, żeby mieć w miarę dostęp do odkręcenia kopułki filtra. Przy odłączaniu rury jest prawdopodobieństwo, że coś uszkodzono/źle podłączono i lewe powietrze dostaje. Trzeba obejrzeć wężyki podłączone do tej rury, jak dobrze pamiętam pomarańczowe. Może zostały ponacinane, lub naderwane. Szczelność odmy też warto sprawdzić. Potem sprawdzenie przewodów od turbo do intercoolera, a potem dalej do kolektora. Może kamień uderzył w intercooler i też tam coś się dzieje.
    Voytech500X lubi to.

  7. #246
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tak czytam i czytam co gdzie jak podłączone itd to poważniej zastanawiam się nad autem bez turb i innych wynalazków,ot takie 2-3 litrowe auto wolnossące. Wiadomo ,że jednego trafi ciągłe poprawianie ,naprawianie a innego nie ,ale chyba kiedyś auta były prostsze?

  8. #247
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tak czytam i czytam co gdzie jak podłączone itd to poważniej zastanawiam się nad autem bez turb i innych wynalazków,ot takie 2-3 litrowe auto wolnossące. Wiadomo ,że jednego trafi ciągłe poprawianie ,naprawianie a innego nie ,ale chyba kiedyś auta były prostsze?
    Myślisz, że tam czujników nie ma? Ile 3 lata temu krwi napsuło znalezienie wady w postaci uszkodzonego przepływomierza w Corsie B 1.0...

    To, że auta były prostsze nie oznacza, że było lepiej Za gaźnikiem z UNO 1.0 nie tęsknię, a tym bardziej za rozdzielaczem zapłonu rodem z PF 126P z 1985r.

  9. #248
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Oj nie tak historyczne auta,tak ok 10 letnie ,przepłacone aby mieć odp dokument o przebiegu i historii. Czujniki tak,padać zawsze będą Miałem 15letnie auto ,to było prostsze -czujniki osobne na każdą rzecz,także wypinałeś konkretnie jeden i patrzyłeś na efekt,teraz są bardziej multiczujniki ,więc wypięcie go nie wskaże nic,trzeba kompa i interpretacji wyników ,a najlepiej od razu wymienić coś za pare tysi zamiast coś za np 30 zł .

  10. #249
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2018
    Skąd
    Łowicz
    Wiek
    44
    Postów
    37
    Auto
    500x
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tak czytam i czytam co gdzie jak podłączone itd to poważniej zastanawiam się nad autem bez turb i innych wynalazków,ot takie 2-3 litrowe auto wolnossące.
    To może to wolnossące:
    https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-...-ID6z3ZA1.html

  11. #250
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    178
    Auto
    Fiat 500X 1.6
    Rocznik
    2017

  12. #251
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post

    Obejrzałbym dokładnie jak wygląda rura doprowadzająca powietrze do turbo, czy na króćcach nie ma pęknięć itp. Jest do niej podłączonych kilka przewodów podciśnieniowych i odma. Do wyjęcia filtra oleju rurę trzeba odłączyć od turbiny i filtra, żeby mieć w miarę dostęp do odkręcenia kopułki filtra. Przy odłączaniu rury jest prawdopodobieństwo, że coś uszkodzono/źle podłączono i lewe powietrze dostaje. Trzeba obejrzeć wężyki podłączone do tej rury, jak dobrze pamiętam pomarańczowe. Może zostały ponacinane, lub naderwane. Szczelność odmy też warto sprawdzić. Potem sprawdzenie przewodów od turbo do intercoolera, a potem dalej do kolektora. Może kamień uderzył w intercooler i też tam coś się dzieje.

    To jest bardzo ciekawe co piszesz. Jak wiecie u mnie był ten sam problem utraty mocy i przed wymianą turbo przez ASO (a już w czasie ustarki) okazało się, że przy którejś wymianie oleju (chyba 30 tyś, bo braki mocy pojawiły się przy 42tyś) spierdzielili jakąś rurkę odpowiedzialną za powietrze przy turbo. Ciężko mi teraz powiedzieć co to dokładnie było, objawiało się troszkę głośniejszą pracą silnika. Rurkę wymienili na mój koszt(!). Poszukam numer katalogowy części to może ktoś będzie w stanie powiedzieć co to było .

    Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na usterkę, ale taki przypadek był u mnie. Nie powiązałem tego wcześniej z tą usterką turbo u mnie.

  13. #252
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Dziękuję.
    Działam kolejno eliminując wymienone powody.
    Nie mogę uwierzyć że padła turbosprężarka. Raczej przyczyną są wymienione..
    Dam znać czy coś pomogło lub przyniosło efekt.

  14. #253
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Tylko u mnie nawet juz po wymianie tego gumowego przewodu turbo dalej nie działało. Konieczna była wymiana

  15. #254
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    A mógłbyś podań nr serwisowy tej turbosprężarki którą kupiłeś? Bo rozumiem masz już tą wersję poprawioną.

  16. #255
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Zobaczę w papierach czy jest, ale z tego co pamietam ASO napisało tylko "wymiana turbospreżarki" w raporcie, który dostałem. Turbo było wymienione na gwarancji.


 
Strona 17 z 46 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871531

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl