Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 46 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 679
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #196
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Auto od 3 tygodni stoi w serwisie z rozebranym turbo.

    1. Po zgłoszonej usterce odstawione do serwisu na diagnozę
    2. Diagnoza ASO - uszkodzone turbo (moc czasem była czasem nie, czasem auto wyrywało przy określonych obrotach, ogólnie jazda eksploatacja auta stała się niemożliwa)
    3. Aso wysłało do centrali info o reklamacji/usterce
    4. Centrala ma 14 dni na ustosunkowanie się do usterki.

    (osobiście myślałem, że sprawa będzie załatwiona w oczywisty sposób. Jest usterka, jest gwarancja. Wg mojej oceny po 2 dniach serwis zamawia część, wymienia i każdy zadowolony. Otóż nie.)

    5. Po bitych 14 dniach (codziennie anonsowałem się telefonicznie i poganiałem) CZTERNASTU DNIACH!!! centrala napisała do serwisu: (tutaj ogólnie piszę, bo dokładnie nie wiem o co prosili) - prosimy o wydruki diagnostyczne turbiny....
    6. Serwis odsyła do centrali wydruki. Centrala ma 24 godziny na odpowiedz.
    7. Po dwóch dniach centrala pisze: - dziękuje. Prosimy teraz o skany z książki serwisowej o odbytych w terminie serwisach.
    8. ASO odsyła skany. Kolejne 24h na odp.
    9. Centrala odpisuje po 2 dniach - dziękuje. Prosimy o skany potwierdzenia użytego oleju silnikowego przy wymianie oleju. Specyfikację oraz markę.
    10. ASO odsyła. Kolejne 2 dni czekania.
    11. Centrala odpisuje - dziękujemy. Jeszcze prosimy o jakiś tam wydruk odnośnie turbiny.
    12. ASO odsyła. kolejne 24h czekania na odpowiedz z centrali.

    Gwarancja jeszcze ważna 2 lata. W ASO znajomy powiedział mi, że to tak długo trwa, bo centrala nie chce płacić i szukają zaczepki. Paranoja.


    Sprawa dalej nie rozwiązana. Dalej jestem bez auta. Osobiście odechciało mi się ASO, Fiata i całej włoskiej motoryzacji za takie podejście do konsumenta.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Myślisz, że u innych jest lepiej? Sąsiad że Skodą Superb i ASO to dopiero jaja ma - płacił za naprawy gwarancyjne... Szkoda gadać, pojechali po jego naiwności w temacie, ale sam sobie winien.
    Jesteś pierwszym przypadkiem na forum, gdzie sprawdzany jest zalewany olej. O tym nie tylko ja pisałem. Co do podejścia - chaniebne. Zgadza się, szukają czegokolwiek, jeśli jednak poprawnie zdiagnozowali w ASO, to Tobie wymienią. Jeśli źle, to FCA w przypadku wymiany grosza nie odda danemu ASO.
    Co do podejścia, to sam się przekonałem w sprawie map w Uconnect 6,5". Jednak dzięki pomocy Rzecznika Praw Konsumenta chociaż przez rok będę miał gratisowe aktualizacje.
    Dlatego śmieszy mnie sprawa zakupu dodatkowej gwarancji aby od ASO się uzależnić. Za rok już sam mojego serwisuję, nikt nie zadba o moje auto lepiej niż ja.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-06-2018 o 22:58

  4. #198
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Dobrze, że lałem od samego początku Selenię jaką kazało ASO. Zobaczymy jaki będzie przyszły tydzień w tej sprawie. Mam nadzieję, że zakończy się dobrze, bez konieczności uderzania do Rzecznika Praw Konsumenta...

  5. #199
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Myślisz, że u innych jest lepiej? Sąsiad że Skodą Superb i ASO to dopiero jaja ma - płacił za naprawy gwarancyjne... Szkoda gadać, pojechali po jego naiwności w temacie, ale sam sobie winien.
    Jesteś pierwszym przypadkiem na forum, gdzie sprawdzany jest zalewany olej. O tym nie tylko ja pisałem. Co do podejścia - chaniebne. Zgadza się, szukają czegokolwiek, jeśli jednak poprawnie zdiagnozowali w ASO, to Tobie wymienią. Jeśli źle, to FCA w przypadku wymiany grosza nie odda danemu ASO.
    Co do podejścia, to sam się przekonałem w sprawie map w Uconnect 6,5". Jednak dzięki pomocy Rzecznika Praw Konsumenta chociaż przez rok będę miał gratisowe aktualizacje.
    Dlatego śmieszy mnie sprawa zakupu dodatkowej gwarancji aby od ASO się uzależnić. Za rok już sam mojego serwisuję, nikt nie zadba o moje auto lepiej niż ja.
    Nie jest pierwszy co spradzali olej , w moim aucie jak padła uszczelka pod głowica to tez sprawdzali olej
    Ganinex katowice przestrzega przed laniem oleju z zewnatrz tzn zakupiony poza serwisem . Gwarant moze oddmowic naprawy pojazdu czy jest to z godne z prawem nie wiem, ale kto by chciał czekac 0,5-1 roku na rozprawe sadową z FCA , dobrze wiesz jak długo szło z nawigacja

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A gdzie serwisujesz , gdzie auto stoi

  6. #200
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    stoi też w Ganinexie Katowice.

  7. #201
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    odbierz oprywatne info

  8. #202
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Kupujemy samochodu za 50-70tys i później kombinujemy jak oszczędzić 200-300zł rocznie na częściach przy przeglądzie w trakcie trwania gwarancji. FCA o tym wie i też kombinuje. Obecnie święcą rekordy sprzedaży i nie za bardzo im zależy, aby załatwić sprawę jak należy, co doskonale widać po przedstawionym wyżej opisie. Nowych nabywców na samochody znajdą, a to, że paru starych klientów nie kupi ponownie Fiata to ich mało obchodzi. Każda marka ma coś za uszami, więc do marki nie ma co się przywiązywać. Pomimo znacznej przebitki na częściach zawsze w okresie gwarancji wymieniam wszystko w ASO i kupuje u nich na miejscu. Życzę powodzenia i szczęśliwego zakończenia naprawy.

  9. #203
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zależy na czym i ile można zaoszczędzić. Jeśli za filtr kabinowy mam zapłacić grubo ponad stówę, a za Mann 40zl, to wybieram drugą opcję. Co więcej gdy sam zmieniam, to nic nie uszkodzę.

  10. #204
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Tu nie chodzi o oszczędność, bo zamienniki są tak samo dobre jak "oryginale" z ASO i wszyscy o tym wiedzą (chciaż w 500L teraz montują filtr kabinowy jakiś taki z lepszych materiałów niż dotychczas stosowałem i jestem bardzo z niego zadowolny ale niestety kosztuje 110zł de facto). Tutaj chodzi o to, że ASO i FCA udowodnią Ci, że ten dany filtr nie spełniał ich wymogów i np. turbo padło z tego powodu. Po prostu jak samochód jest na gwarancji to, aby nie było pózniej z nią problemu to trzeba wymieniać wszystko w ASO. Przeciętnie są to 2-3 przeglądy/2 lata.
    Ostatnio edytowane przez Siks ; 30-06-2018 o 10:07

  11. #205
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    FCA nie ma prawa podważyć jakości oleju i jej specyfikacji jeśli ASO podczas przeglądu sprawdzi co jest stosowane. W moim ASO w komputer wpisują, nie to, że "klient przywiózł swój olej" tylko "zastosowano olej selenia XXwXX zgodnie z zaleceniami producenta"

  12. #206
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Tu nie chodzi o oszczędność, bo zamienniki są tak samo dobre jak "oryginale" z ASO i wszyscy o tym wiedzą (chciaż w 500L teraz montują filtr kabinowy jakiś taki z lepszych materiałów niż dotychczas stosowałem i jestem bardzo z niego zadowolny ale niestety kosztuje 110zł de facto). Tutaj chodzi o to, że ASO i FCA udowodnią Ci, że ten dany filtr nie spełniał ich wymogów i np. turbo padło z tego powodu. Po prostu jak samochód jest na gwarancji to, aby nie było pózniej z nią problemu to trzeba wymieniać wszystko w ASO. Przeciętnie są to 2-3 przeglądy/2 lata.
    Tak ,wymienić u nich ,ale kupować tam nie musisz .

  13. #207
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Ganinex katowice leje orginalny olej , ale ganinex pszczyna moi że leje orginalny olej ale leje shella olej , bo koszt serwisu jest o polowe tanszy niz w kce. Tak samo leje olej Fiat centrum sprzedaży ( czyli centrala Fiata ) tam tez lejeą shella olej

  14. #208
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Większość naszych samochodów ominie poważna usterka, więc kupowanie części eksploatacyjnych poza ASO i ich montaż w ASO, w trakcie trwania gwarancji, jest jak najbardziej opłacalny. Tylko pózniej FCA i/lub ASO szukają dziury w całym, a samochód stoi w warsztacie i wszystko się ciągnie. Moim zdaniem szkoda narażać się na takie sytuacje, szczególnie, że gwarancja trwa dwa lata. Przy przebiegu 15kkm/rok to tak naprawdę 1 przegląd. Pózniej zawsze kupowałem swoje części i też jeździłem do ASO, bo te na, które trafiłem były po prostu dobre i rzetelne. Każdy musi sam ocenić czy to mu się opłaca czy nie.

  15. #209
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    ale auto stoi w ASO tak długo nie dlatego, że części były z innego źródła, tylko dlatego, że FCA ma na rozpatrzenie zgłoszenia ASO (uszkodzona turbina) 14 dni. I dokładnie te 14 dni wykorzystali. Później na każdego maila też mają 24h i to tez wykorzystują.

  16. #210
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Sam musisz ocenić, czy załatwienie sprawy przez FCA następuje w terminie 14 dni roboczych od zgłoszenia/pozostawienia pojazdu w ASO- tak stoi w gwarancji. Dla mnie jest to przeciąganie struny i maksymalne odraczanie w czasie naprawy (te dodatkowe maile itp. Mogli poprosić o to wczesniej). W Twoim przypadku, wymieniając części w ASO, ja bym zlecił od razu naprawę samochodu- wszystko robiłeś w ASO i nie masz sobie nic do zarzucenia. Samochodu używasz na codzień i potrzebujesz go do pracy itp. A roszczeń bym się domagał na drodze sądowej lub wcześniejszym polubownym pokryciu kosztów i zadośćuczynienia za zwłokę. Nie naprawili Ci samochodu w terminie i jeszcze zwodzą. Większość osób jednak nie skorzysta z tej drogi i oni o tym wiedzą, bo naprawdę to trzeba dobrze udowodnić (rzeczoznawca itp) i mieć czas. Oni mają kasę, prawników, czas, a nawet jak im udowodnisz wszystko to na koniec wyciągną asa z rękawa i powiedzą, że w samochodzie jest czujnik mointorujący Twoją jazdę i udowodnią, że kręciłeś turbo na zimnym silniku oraz nie wciskałeś sprzęgła do końca.
    Ostatnio edytowane przez Siks ; 01-07-2018 o 11:25


 
Strona 14 z 46 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871531

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl