Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Pierwsza awaria 500X  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    58
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jest konkretna procedura testowania akumulatorów opisana w dokumentacji serwisowej FCA - badanie testerem to nie wszystko. Do tego do ładowania muszą wykorzystywać ładowarkę CTEK MXS 10A FCA i dbać o to, żeby w tym sprzęcie był najnowszy soft dla FCA (aktualizację robią tylko w Szwecji, trzeba tam wysyłać na swój koszt, aktualizacja gratisowa).
    Badana jest między innymi gęstość elektrolitu, potem ładowanie, 24h postoju i ponowne pomiary. Jeśli nie trzyma parametrów, to wiadomo co i jak. ASO musi wszystko udokumentować na piśmie do FCA, bo inaczej za wymianę aku płaci z własnej kieszeni
    Coś w tym jest, bo pamiętam kiedyś miałem na gwarancji wymieniany aku w innym fiacie. Powiedziałem, że nie zostawię samochodu na kilka dni dla samych testów aku i wmontowali mi aku zastępczy Po kilku dniach wymienili na nowy. Tylko to był zwykły aku, a ten jest z S&S. Ciekawe czy mają takie zastępcze Przekonam się przy okazji przeglądu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Godzinę temu zamontowano nowy akumulator. Nie ma na naklejce nazwy producenta, jest tylko logo Mopar. Aku Made In Italy, więc podejrzewam, że producentem jest Magnetti Marelli.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No to jak u mnie fabrycznie .

  5. #49
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Napiszę jeszcze spostrzeżenia odnośnie aktualizacji softu centralek.
    1. Zniknął pucharek.
    2. Nie zmienia się ostatnio wybrany ekran w zegarach po zmianie trybu jazdy. Przed aktualizacją z automatu przełączało na ekran z informacjami o trybie jazdy.
    3. Na jedynce w trybie sport mam wrażenie, że jest bardziej spokojny.
    4. Uconnect 6,5" nie chcialem aktualizować, ale wiem, że FCA zrobiło chamski myk usuwając wyświetlanie daty map, zapewne żeby klient nie widział za co płaci ponad 1000zł...

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    A można powiedzieć aby nic nie aktualizowali? Czy robią to przy przegladzie z automatu?

    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

  7. #51
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Można powiedzieć, żeby nie aktualizowali, jak np. w moim przypadku Uconnect'a 6,5" - dobrze mi działa, to nie chcę ruszać. Jednak w przypadku problemów awarii zgodności wiarygodności sygnału (błędy CAN) jest instrukcja serwisowa, która mówi, aby w pierwszej kolejności aktualizować soft centralek.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Co dokładnie oznaczaja błędy CAN? Czyli u Ciebie aktualizacja była następstwem problemów z akumulatorem?
    A jeśli będę na przeglądzie i nic nie powiem to i tak aktualizacją Soft do najnowszego?

    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Błędy CAN - błędy komunikacji magistrali CAN, które powodują brak łączności pomiędzy modułami. Powody mogą być różne, zerwane kable, spadki napięcia, błędy oprogramowania. Objawia się to między innymi komunikatami błędów, a w mocniejszych przypadkach choinką na zegarach.
    Na przeglądzie sami z siebie mogą zrobić aktualizację, zależy od ASO. Witech (oryginalny soft serwisowy) od razu pokazuje, które centralki nie mają aktualnego softu. W moim przypadku na razie minusów nie zauważyłem, kwestia pucharka - dostępny był tylko w trybie auto, cały czas pokazywał najlepsze spalanie 6,5l/100km, więc praktyczność znikoma Najważniejsze, że na wyświetlaczu pojawia się ostatnio wybrany ekran po zmianie trybu jazdy - do momentu aktualizacji zawsze musiałem przestawiać ręcznie.

    Aktualizacja również była następstwem problemów z akumulatorem.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Ale pisałeś co o utracie ciągu w trybie sport


    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Ale pisałeś co o utracie ciągu w trybie sport


    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka
    W trybie sport jeździ normalnie na wyższych biegach - tu różnicy nie odczułem, tylko na jedynce mam wrażenie, że jest delikatniejszy - wcześniej był bardzo nerwowy, co mi się nie podobało. Jeszcze muszę w warunkach miejskich zobaczyć. Może mam błędne odczucie. Dam znać.

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    58
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Godzinę temu zamontowano nowy akumulator. Nie ma na naklejce nazwy producenta, jest tylko logo Mopar. Aku Made In Italy, więc podejrzewam, że producentem jest Magnetti Marelli.
    Musiałeź zostawić samochód na testy akumulatora? Czy dali Ci zastępczy akumulator? Ile to wszystko trwało? Zastanawiam, się czy jechać już teraz z tym akumulatorem czy zaczekać do przeglądu, mam za ok 2 mies.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Do mojego zastępczego akumulatora nie mieli, więc dostałem zastępczy w opakowaniu, którym było Tipo 1.3MJ (sedan) Oddałem pincetę w piątek około 16, odebrałem w poniedziałek około 15. Oczekiwanie na nowy akumulator około 1,5 tygodnia. Montaż nowego był formalnością.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Napiszę jeszcze spostrzeżenia odnośnie aktualizacji softu centralek.
    1. Zniknął pucharek.
    2. Nie zmienia się ostatnio wybrany ekran w zegarach po zmianie trybu jazdy. Przed aktualizacją z automatu przełączało na ekran z informacjami o trybie jazdy.
    3. Na jedynce w trybie sport mam wrażenie, że jest bardziej spokojny.
    4. Uconnect 6,5" nie chcialem aktualizować, ale wiem, że FCA zrobiło chamski myk usuwając wyświetlanie daty map, zapewne żeby klient nie widział za co płaci ponad 1000zł...
    U mnie pucharek zniknął w kwietniu po aktualizacji związanej z dziwacznym przestawianiem się automatyki rozjaśniania zegarów. Też zauważyłem po tym niejako wygładzenie pracy /ruszania pojazdem w trybie sport albo nauczyłem się ruszać (poprzednio był diesel )

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Hej wszystkim,

    Odgrzebuję temat, bo mnie też spotkała omawiana w artykule przypadłość. Fiat 500x, przebieg 45kkm i podczas trasy jakieś dwa miesiące temu nagle wyłączył się tryb sport i wyskoczył błąd systemu SS. Skrzynia automat, więc dodatkowo (może subiektywnie) odczuwałem, że auto inaczej zmienia wyższe biegi. Po kilku dniach kontrolki zgasły.

    Kiedy kolejny raz, znowu w trasie, pojawił się problem, zgłosiłem to do serwisu - mimo że i tak kontroli zdążyły zniknąć. W serwisie po diagnostyce wyszedł błąd "nagły spadek napięcia". Powiedziano mi, że to może być wina akumulatora. Jako że jechałem znowu w trasę a za tydzień i tak mam duży serwis, po tamtej wizycie podładowałem tylko akumulator przed trasą (bez wyjmowania). Mimo to znowu wyskoczyły te same błędy, dodatkowo tempomat przestał działać, a kontrolki dalej się świecą.

    Czy komuś się udało ustalić powód tego problemu? Czy to faktycznie kwestia samego akumulatora (i tak się nastawiam na jego wymianę przed zimą) czy też może coś innego, np. alternator? Nie chciałbym, żeby się okazało, że wymienię akumulator a problem znowu powróci, bo przyczyna tkwi gdzie indziej.

    PS. Swoja drogą skoro to tak powszechny problem to dziwię się czemu od razu mi tego w serwisie poprawnie nie zdiagnozowali...

  16. #60
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    PS. Swoja drogą skoro to tak powszechny problem to dziwię się czemu od razu mi tego w serwisie poprawnie nie zdiagnozowali...
    Mnie akurat to nie dziwi.


    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    Czy komuś się udało ustalić powód tego problemu? Czy to faktycznie kwestia samego akumulatora (i tak się nastawiam na jego wymianę przed zimą) czy też może coś innego, np. alternator? Nie chciałbym, żeby się okazało, że wymienię akumulator a problem znowu powróci, bo przyczyna tkwi gdzie indziej.
    Diagnostykę akumulatora robili, czy diagnozę z czapy?

    Swoją drogą skoro to rocznik 2015, to i tak ma dobry wynik, bo u mnie gwarancji nie przetrwał.

    Podładowanie nic nie da, bo zapewne ładunku akumulator nie trzyma, ale to trzeba zweryfikować, dlatego zapytałem o diagnostykę.

    Z innej beczki, turbina dobrze działa?


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2018, 21:30
  2. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 22:12
  3. No i niestety... pierwsza, ponadplanowa wizyta w serwisie.
    Napisany przez GrzegorzS na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2017, 16:40
  4. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 12:17
  5. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-40362

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-403623fiat 500x cisnienie w oponachwymiana akumulatora fiat 500xawaria start stop po ladowaniu akumulatora tipostart stop niedostepny multiairbrak pradu w fiat 500fiat 500x 1.6 e torq zaniki zasilania z akumulatorarozladpwany akumulator w 3 letnim fiacie 500xAWARIA SYSTEMU KEYLESS GO

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl