Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Pierwsza awaria 500X  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Miejsce jest nawet na większy (278mm długości) taki 70-75ah ale chyba to już przesada.
    Takowy mam w moim, a dokładnie 70Ah Do pary z alternatorem 150A, tak samo jest w 2.0MJ
    Standardowo w benzynach jest 60Ah i altek 120A, ale dobrałem sobie pakiet na klimat zimny - prądu nigdy za mało, a ma go co zjadać. W polifcie nie ma już tego w opcji, jak i grzanej kierownicy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Ja mam pakiet zimowy z kierownica, podgrzewana szyba / miejsce na wycieraczki oraz siedzenia


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #78
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Ja mam pakiet zimowy z kierownica, podgrzewana szyba / miejsce na wycieraczki oraz siedzenia


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Były 2 pakiety zimowe, ten z większym akumulatorem i mocniejszym alternatorem, jak dobrze pamiętam, nazywał się "Pakiet zimowy II". Kosztował 250zł.

    Przy okazji. Grzanie pola wycieraczek zaczyna się od 4stC w dół Przy wyższej temperaturze to ogrzewanie jest wyłączone.

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Ale chyba za to PTC trochę prądu ciągnie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #80
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Ale chyba za to PTC trochę prądu ciągnie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Grzałki PTC są dwie, o mocach 250W oraz 500W, czyli maksymalna łączna to 750W. Załączanie zależnie od warunków temperaturowych oraz prądowych, a i z automatyczną klimą działa inaczej niż z manualem. W manualu żeby PTC włączyło trzeba ustawić pokrętło temperatury na MAX. W automacie sam steruje, słychać przekaźniki kiedy włącza i wyłącza, a włącza nawet w okolicy 20stC.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-01-2020 o 14:40

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Mam automatyczna klime muszę zwrócić uwagę czy coś pyka
    Póki co pojadę po akumulator była 60 wsadzę 65. Bo 74 to za dłuża. Myślałem jeszcze o tych efb podobno szybciej ładunek przyjmują co lepsze na częste uruchamianie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #82
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Myślałem jeszcze o tych efb podobno szybciej ładunek przyjmują co lepsze na częste uruchamianie
    Hmm, a zawsze myślałem, że to alternator. robi robotę

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Alternator robi ale na krótkich dystansach z włączonym ptc plus często podgrzana kierownica i siedzenie szczególnie zimą nie doładuje na maksa. Wystarczy zmierzyć gęstość elektrolitu. Trzeba potraktować akumulator wyższym napięciem chociaż raz w roku aby go doładować do 100% i wtedy liczyć że wytrzyma trochę dłużej.
    Tu temat olałem bo myślałem że wkładane na pierwszy montaż akumulatory wytrzymają jednak dłużej niż te 4,5 roku


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #84
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Alternator robi ale na krótkich dystansach z włączonym ptc plus często podgrzana kierownica i siedzenie szczególnie zimą nie doładuje na maksa.
    Dlatego mam aku 70Ah i alternator 150A, daje radę ten zestaw.
    EFB jeżeli nie masz czym, to szybciej nie doładujesz. EFB jest wzmocniony, w S&S mamy Heavy Duty, czyli odpowiednik. Czyli można go traktować trochę ostrzej niż standardową kwasówkę, przynajmniej w teorii.

    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Trzeba potraktować akumulator wyższym napięciem chociaż raz w roku aby go doładować do 100% i wtedy liczyć że wytrzyma trochę dłużej.
    Raz w roku to za mało, szczególnie przy "yntelygentnej instalacji". C-Tekiem z Recond traktuję 2 razy do roku, bo jak już na forum pisałem, fabryczny akumulator nie przetrwał gwarancji. Mijają właśnie 2 lata od wymiany i gwarancyjny śmiga jak ta lala, co pół roku dostaje Recond, fabryczny nie był tak traktowany.


    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Tu temat olałem bo myślałem że wkładane na pierwszy montaż akumulatory wytrzymają jednak dłużej niż te 4,5 roku
    Kilka lat temu spokojnie dawały radę do 10, zmieniło się to.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-02-2020 o 02:09

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015

    I kupiłem prąd rozruchowy większy niż na etykiecie to już 2 taki u mnie w domu


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #86
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Takie pytanie przy okazji -nie dotyczy Fiata- ojciec posiada auto benzyna mała ,aku fabryczne ma 8 lat i już lekko jakby pojemności nie miał .Aku 60Ah ,ale ojciec jeździ tylko po mieście ,małe dystanse -rocznie ok 6 tys km max .Mogę kupić w dobrej cenie 55 Ah lub 62 Ah ,akurat 60 Ah jest droższy w moim przypadku .Czy lepiej mniejszy ,czy ten większy ?

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Widzisz kwestia producenta niektóre nie trzymają parametrów już w dniu sprzedaży.

    Ogólnie szansa na szybsze naładowanie będzie miał mniejszy. Z drugiej strony auto doładowuje akumulator tak do 80-90%wiec pewnie z czasem będzie się osłabiał i prąd rozruchowy itp (takie normalne zużycie ) wiec w tym przypadku ten większy w teorii powinien posłużyć dłużej (będzie mil tez większy prąd rozruchowy).
    Tak naprawdę kwestia na jaki egzemplarz trafisz.
    Osobiście nie polecam Centr zawsze były u mnie kłopoty w autach które posiadałem.
    Spoko są za to akumulatory Banera, Vikinga/Amega(Megatex), Baren. Pamiętaj ze praktycznie Bosch/Varta to jest to samo (te same fabryki.

    Jeśli chcesz aby akumulator był odporny na częste rozruchy i ciut szybciej przyjmował ładunki (10-30% szybciej) spójrz w stronę akumulatorow EFB.

    Ogólnie czym lepiej wykonany tym cięższy akumulator

    Ja wybrałem w tym roku po raz drugim viking silver bo ma grubsze kratki odlewane w teorii stara dobra technika jeśli nic nie spierniczyli powinien trochę podziałać.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #88
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Pamiętaj ze praktycznie Bosch/Varta to jest to samo (te same fabryki.
    To jest dokładnie to samo, w GP miałem oba. Naklejane są tylko marki, właścicielem jest Johnson Controls, a potem różnią się dystrybucją, właśnie po naklejce.
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Jeśli chcesz aby akumulator był odporny na częste rozruchy i ciut szybciej przyjmował ładunki (10-30% szybciej) spójrz w stronę akumulatorow EFB.
    Do instalacji w MultiAir inny być nie może - S&S, czyli "yntelygentne" ładowanie. W grę wchodza tylko Heavy Duty i EFB. AGM nie, chociażby z powodu obecności akumulatora w komorze silnika.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Mogę kupić w dobrej cenie 55 Ah lub 62 Ah ,akurat 60 Ah jest droższy w moim przypadku .Czy lepiej mniejszy ,czy ten większy ?
    Większy, koniecznie EFB/Heavy Duty

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Takie pytanie przy okazji -nie dotyczy Fiata- ojciec posiada auto benzyna mała ,aku fabryczne ma 8 lat i już lekko jakby pojemności nie miał .Aku 60Ah ,ale ojciec jeździ tylko po mieście ,małe dystanse -rocznie ok 6 tys km max
    Kwestia tego jak prądożerne to auto jest. Przy włączonym zapłonie 500X dość szybko sobie poradzi z rozładowaniem 70Ah Do tego starsze akumulatory były lepsze jakościowo, teraz to jakieś dziadostwo idzie. W UNO Magnetti Marelli, coś okolo 45Ah, wytrzymał 11 lat. Tylko tam z elektroniki to było radio i przerywacz kierunkowskazów, a reszta toporna podstawowa elektryka
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-02-2020 o 10:59

  15. #89
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    AGM nie, chociażby z powodu obecności akumulatora w komorze silnika.
    to akurat niekoniecznie stan faktyczny. Miałem AVEO diesel z AGM fabrycznym i był komorze silnika ,padł to kupiłem EFB . Temat dotyczył aku do AVEO ale benzyna ,duzo rozruchów ,jazda krótkie dystanse ,tylko miasto . Tutaj własnie zagadka ,czy lepiej mniejszy i byłby doładowany ,czy za duży i nie wiem czy zdołałby się doładować przy takim trybie jazdy

  16. #90
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tutaj własnie zagadka ,czy lepiej mniejszy i byłby doładowany ,czy za duży i nie wiem czy zdołałby się doładować przy takim trybie jazdy
    Z innej beczki. Akumulator o większej pojemności inaczej się rozładowuje? Rozrusznik więcej prądu zeżre? Zeżre dokładnie tyle samo, a doładowanie to uzupełnienie tych samych strat, w tym samym czasie.

    Jest jeszcze jedna sprawa. Konfiguracja akumulatora w Proxi
    To, że ktoś montuje AGM w komorze, cóż - klient i tak płaci, częściej wymienia.
    Nie rozumiem też tego "niedoładowania" większego. Można porównać do zbiornika paliwa. Czy lepsze będzie zmniejszenie zbiornika z 48l do 30l? Wiadomo, po opróżnieniu 30l szybciej zatankuje się, tylko możliwości daje mniejsze Akumulator od 0 ładowany nie jest, pozostaje kwestia tego, czy bilans energetyczny jest dodatni, czy ujemny. Jeżeli ujemny, to mniejszy akumulator szybciej rozładuje się.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-02-2020 o 23:51


 
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2018, 21:30
  2. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 22:12
  3. No i niestety... pierwsza, ponadplanowa wizyta w serwisie.
    Napisany przez GrzegorzS na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2017, 16:40
  4. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 12:17
  5. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-40362

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-403623fiat 500x cisnienie w oponachwymiana akumulatora fiat 500xawaria start stop po ladowaniu akumulatora tipostart stop niedostepny multiairbrak pradu w fiat 500fiat 500x 1.6 e torq zaniki zasilania z akumulatorarozladpwany akumulator w 3 letnim fiacie 500xAWARIA SYSTEMU KEYLESS GO

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl