Ja mam pakiet zimowy z kierownica, podgrzewana szyba / miejsce na wycieraczki oraz siedzenia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ale chyba za to PTC trochę prądu ciągnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grzałki PTC są dwie, o mocach 250W oraz 500W, czyli maksymalna łączna to 750W. Załączanie zależnie od warunków temperaturowych oraz prądowych, a i z automatyczną klimą działa inaczej niż z manualem. W manualu żeby PTC włączyło trzeba ustawić pokrętło temperatury na MAX. W automacie sam steruje, słychać przekaźniki kiedy włącza i wyłącza, a włącza nawet w okolicy 20stC.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-01-2020 o 14:40
Mam automatyczna klime muszę zwrócić uwagę czy coś pyka
Póki co pojadę po akumulator była 60 wsadzę 65. Bo 74 to za dłuża. Myślałem jeszcze o tych efb podobno szybciej ładunek przyjmują co lepsze na częste uruchamianie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Alternator robi ale na krótkich dystansach z włączonym ptc plus często podgrzana kierownica i siedzenie szczególnie zimą nie doładuje na maksa. Wystarczy zmierzyć gęstość elektrolitu. Trzeba potraktować akumulator wyższym napięciem chociaż raz w roku aby go doładować do 100% i wtedy liczyć że wytrzyma trochę dłużej.
Tu temat olałem bo myślałem że wkładane na pierwszy montaż akumulatory wytrzymają jednak dłużej niż te 4,5 roku
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dlatego mam aku 70Ah i alternator 150A, daje radę ten zestaw.
EFB jeżeli nie masz czym, to szybciej nie doładujesz. EFB jest wzmocniony, w S&S mamy Heavy Duty, czyli odpowiednik. Czyli można go traktować trochę ostrzej niż standardową kwasówkę, przynajmniej w teorii.
Raz w roku to za mało, szczególnie przy "yntelygentnej instalacji". C-Tekiem z Recond traktuję 2 razy do roku, bo jak już na forum pisałem, fabryczny akumulator nie przetrwał gwarancji. Mijają właśnie 2 lata od wymiany i gwarancyjny śmiga jak ta lala, co pół roku dostaje Recond, fabryczny nie był tak traktowany.
Kilka lat temu spokojnie dawały radę do 10, zmieniło się to.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-02-2020 o 02:09
I kupiłem prąd rozruchowy większy niż na etykiecie to już 2 taki u mnie w domu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Takie pytanie przy okazji -nie dotyczy Fiata- ojciec posiada auto benzyna mała ,aku fabryczne ma 8 lat i już lekko jakby pojemności nie miał .Aku 60Ah ,ale ojciec jeździ tylko po mieście ,małe dystanse -rocznie ok 6 tys km max .Mogę kupić w dobrej cenie 55 Ah lub 62 Ah ,akurat 60 Ah jest droższy w moim przypadku .Czy lepiej mniejszy ,czy ten większy ?
Widzisz kwestia producenta niektóre nie trzymają parametrów już w dniu sprzedaży.
Ogólnie szansa na szybsze naładowanie będzie miał mniejszy. Z drugiej strony auto doładowuje akumulator tak do 80-90%wiec pewnie z czasem będzie się osłabiał i prąd rozruchowy itp (takie normalne zużycie ) wiec w tym przypadku ten większy w teorii powinien posłużyć dłużej (będzie mil tez większy prąd rozruchowy).
Tak naprawdę kwestia na jaki egzemplarz trafisz.
Osobiście nie polecam Centr zawsze były u mnie kłopoty w autach które posiadałem.
Spoko są za to akumulatory Banera, Vikinga/Amega(Megatex), Baren. Pamiętaj ze praktycznie Bosch/Varta to jest to samo (te same fabryki.
Jeśli chcesz aby akumulator był odporny na częste rozruchy i ciut szybciej przyjmował ładunki (10-30% szybciej) spójrz w stronę akumulatorow EFB.
Ogólnie czym lepiej wykonany tym cięższy akumulator
Ja wybrałem w tym roku po raz drugim viking silver bo ma grubsze kratki odlewane w teorii stara dobra technika jeśli nic nie spierniczyli powinien trochę podziałać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To jest dokładnie to samo, w GP miałem oba. Naklejane są tylko marki, właścicielem jest Johnson Controls, a potem różnią się dystrybucją, właśnie po naklejce.
Do instalacji w MultiAir inny być nie może - S&S, czyli "yntelygentne" ładowanie. W grę wchodza tylko Heavy Duty i EFB. AGM nie, chociażby z powodu obecności akumulatora w komorze silnika.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Większy, koniecznie EFB/Heavy Duty
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kwestia tego jak prądożerne to auto jest. Przy włączonym zapłonie 500X dość szybko sobie poradzi z rozładowaniem 70Ah Do tego starsze akumulatory były lepsze jakościowo, teraz to jakieś dziadostwo idzie. W UNO Magnetti Marelli, coś okolo 45Ah, wytrzymał 11 lat. Tylko tam z elektroniki to było radio i przerywacz kierunkowskazów, a reszta toporna podstawowa elektryka
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-02-2020 o 10:59
to akurat niekoniecznie stan faktyczny. Miałem AVEO diesel z AGM fabrycznym i był komorze silnika ,padł to kupiłem EFB . Temat dotyczył aku do AVEO ale benzyna ,duzo rozruchów ,jazda krótkie dystanse ,tylko miasto . Tutaj własnie zagadka ,czy lepiej mniejszy i byłby doładowany ,czy za duży i nie wiem czy zdołałby się doładować przy takim trybie jazdy
Z innej beczki. Akumulator o większej pojemności inaczej się rozładowuje? Rozrusznik więcej prądu zeżre? Zeżre dokładnie tyle samo, a doładowanie to uzupełnienie tych samych strat, w tym samym czasie.
Jest jeszcze jedna sprawa. Konfiguracja akumulatora w Proxi
To, że ktoś montuje AGM w komorze, cóż - klient i tak płaci, częściej wymienia.
Nie rozumiem też tego "niedoładowania" większego. Można porównać do zbiornika paliwa. Czy lepsze będzie zmniejszenie zbiornika z 48l do 30l? Wiadomo, po opróżnieniu 30l szybciej zatankuje się, tylko możliwości daje mniejsze Akumulator od 0 ładowany nie jest, pozostaje kwestia tego, czy bilans energetyczny jest dodatni, czy ujemny. Jeżeli ujemny, to mniejszy akumulator szybciej rozładuje się.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-02-2020 o 23:51