Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Pierwsza awaria 500X  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Akumulator widzę już prawie naładowany, bo coraz częściej prostownik przechodzi do pracy buforowej.
    Moim zdaniem nie powinien tak robić. Dokładnie to samo dzieje się z moim akumulatorem. Na sprawnym akumulatorze przeszedł na buforowe i koniec, nie było cykli ponownego ładowania. A tu co chwila jakaś bzdura. Mój prostownik od 80% pojemności powinien ładować prądem 0,8A, a za szybko uznał, że naładowany w 100%, a coś takiego powinno nastąpić minimum 10h po rozpoczęciu ładowania, a nie 1-2h.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    56
    Postów
    24
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Automatyczny prostownik nie jest w stanie naładować akumulatora do 100% - po dwóch godzinach uznał, że naładował go z 50% do 100% i zamiast wejść w podtrzymanie, to cyklicznie w cyklach pół minuty ładował i wchodził w podtrzymanie. Pacjent Exide HD 72Ah 620A. Wygląda na to, że jednak szrot.
    Mój prostownik zawsze odkąd pamiętam gdy naładował akumulatora, to zaświecił na zielono że FULL i co pół minuty doładowywał. To nie pierwszy akumulator i tak jest i teraz również. Nigdy nie ładowałem nowego akumulatora (bo nie miałem takiej potrzeby) i nie wiem jakby się zachował wtedy.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Przy sprawnym akumulatorze mój prostownik przechodzi od razu w podtrzymanie, nie ładuje cyklicznie kilka razy w ciągu minuty.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    56
    Postów
    24
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Akumulator ładował się do rana, czyli przeszło 12 godzin. Od późnego wieczora cały czas w trybie buforowania FULL pół minuty i doładowuje drugie pół minuty. Napięcie po odpięciu akumulatora 12,88V z tendencją malejącą dosyć szybko. To jakby usprawiedliwia pracę prostownika, który próbuje podładować jak czuje, że mu spada napięcie na klemach. Pojemność niby pokazał 57Ah, ale widzę, że do tego pomiaru to trzeba podchodzić z dużym dystansem. Trzeba planować wymianę akumulatora, ale na spokojnie.
    Procedura montażu akumulatora w aucie przetestowana. Nie wiem tylko co miał znaczyć dwukrotny krótki sygnał alarmu gdy już zamontowałem akumulator, a jeszcze nie zamknąłem maski. Mam nadzieję, że nie było to jakaś adaptacja alarmu przy otwartej masce. Po za tym wszystko działa, rygluje, odryglowuje, odpala itp. Zegar tylko jakoś nie chciał się automatycznie nastawić (mam navi), ale przestawiłem ustawienia zegar i data na ręczne i znów na automatycznie i od razu się ustawił.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Plaga się rozszerza, w sobotę trafiło 500X mojej żony Dokładnie takie same objawy. Na zimnym silniku kilka minut po ruszeniu najpierw check engine, potem wyłączające się po kolei systemy, spadek mocy i przejście w tryb awaryjny.
    Po dojeździe pod dom i krótkim postoju wszystko wróciło do normy, błędy poznikały. Ale umówiłem się już do ASO, jadę dzisiaj żeby to posprawdzali.

    Auto ostatnio mało jeździło, przy tych mrozach głównie krótkie trasy po mieście, gdzie nie zdążyło się nagrzać.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ja z niecierpliwością czekam na informację z ASO.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jest informacja. Walnięty akumulator. Auto stoi w ASO do momentu dostawy nowego.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    U mnie na komputerze wyszedł błąd kolektora. Diagnoza ASO: "pewnie od tych mrozów coś przymarło, jeździć dalej i obserwować".
    Taką diagnozę to i ja mam bez straty 3h dzisiaj...

  10. #39
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jednak auto dostałem dziś, nie wiadomo kiedy będzie akumulator.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    58
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2015
    Żądaliście diagnostyki akumulatora? U mnie na razie po zniknięciu błędów jest OK, miałem jechać do ASO zaraz po przygodzie, ale skoro przeszło - odpuściłem, ale przy najbliższym przeglądzie zażądam wydruku kondycji akumulatora. Jeśli coś będzie nie tak - wymiana.

  12. #41
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ekstraway Zobacz post
    Żądaliście diagnostyki akumulatora? U mnie na razie po zniknięciu błędów jest OK, miałem jechać do ASO zaraz po przygodzie, ale skoro przeszło - odpuściłem, ale przy najbliższym przeglądzie zażądam wydruku kondycji akumulatora. Jeśli coś będzie nie tak - wymiana.
    Zażądasz wydruku z czego? Z testera? Tester wszystkiego nie wykrywa Gdyby mój aku był diagnozowany testerem, to byłby ok ("doładuj"), a jednak nie jest. Co więcej u Ciebie "przeszło", bo przymrozki odpuściły. W tej chwili nadal jeżdżę na uszkodzonym, a błędów brak - za to jest cały czas ładowany napięciem 14V, bo nie ma możliwości doładowania powyżej 80%. Normalnie modulował ładowanie.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    58
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zażądasz wydruku z czego? Z testera? Tester wszystkiego nie wykrywa Gdyby mój aku był diagnozowany testerem, to byłby ok ("doładuj"), a jednak nie jest. Co więcej u Ciebie "przeszło", bo przymrozki odpuściły. W tej chwili nadal jeżdżę na uszkodzonym, a błędów brak - za to jest cały czas ładowany napięciem 14V, bo nie ma możliwości doładowania powyżej 80%. Normalnie modulował ładowanie.
    Zatem jaki ma być dowód na padnięty aku? W ASO na samo życzenie aku nie wymienią. Muszą mieć jakąś podkładkę, że jest wadliwy.

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ekstraway Zobacz post
    Zatem jaki ma być dowód na padnięty aku? W ASO na samo życzenie aku nie wymienią. Muszą mieć jakąś podkładkę, że jest wadliwy.
    Jest konkretna procedura testowania akumulatorów opisana w dokumentacji serwisowej FCA - badanie testerem to nie wszystko. Do tego do ładowania muszą wykorzystywać ładowarkę CTEK MXS 10A FCA i dbać o to, żeby w tym sprzęcie był najnowszy soft dla FCA (aktualizację robią tylko w Szwecji, trzeba tam wysyłać na swój koszt, aktualizacja gratisowa).
    Badana jest między innymi gęstość elektrolitu, potem ładowanie, 24h postoju i ponowne pomiary. Jeśli nie trzyma parametrów, to wiadomo co i jak. ASO musi wszystko udokumentować na piśmie do FCA, bo inaczej za wymianę aku płaci z własnej kieszeni

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Panowie, jakie macie roczniki 500X? Mój jest końcówka 2015, ale miałem bardzo podobną sytuację z akumulatorem, jednak nie zimą, a we wrześniu 2016 (nie było mrozów, ani przymrozków)

    Objawy miałem bardzo podobne - kontrolki, gasł itp. Diagnoza ASO padnięty akumulator. Dodam, że auto miało 8 tyś przebiegu i trochę ponad pół roku. Akumulator był totalnie padnięty, po naładowaniu tracił moc w przeciągu 5 minut.

    Ciekawe czy byla jakaś wadliwa partia akumulatorów, czy gdzieś cały czas nasze 500X podbierają AKU wykańczając go powoli ??

    Po wymianie problem się nie powtórzył (teraz przebieg 46tyś)

  16. #45
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Rocznik i miesiąc produkcji mojego masz widoczny


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2018, 21:30
  2. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 22:12
  3. No i niestety... pierwsza, ponadplanowa wizyta w serwisie.
    Napisany przez GrzegorzS na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2017, 16:40
  4. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 12:17
  5. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-40362

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-403623fiat 500x cisnienie w oponachwymiana akumulatora fiat 500xawaria start stop po ladowaniu akumulatora tipostart stop niedostepny multiairbrak pradu w fiat 500fiat 500x 1.6 e torq zaniki zasilania z akumulatorarozladpwany akumulator w 3 letnim fiacie 500xAWARIA SYSTEMU KEYLESS GO

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl