Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez rafal_rx

Temat: Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016

    Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką

    Szanowni,
    Chciałem podzielić się kilkoma spostrzeżeniami po pokonaniu autostradami ponad 1700 km w ciągu dwóch dni.
    Otóż wiatry historii pogoniły mnie moją eLką na wyspy, zwane brytyjskimi. Droga wiodła z Warszawy przez Niemcy (z noclegiem w Wuppertal), Holandię, Belgię do promu w Dunkierce, a potem z Dover do Southampton.
    Po drodze spaliłem coś 4 baki E95, ze zużyciem w okolicach 7,5/8 na 100. Jechałem większość trasy z prędkością ok. 130 km/h (licznikowe).
    Teraz moje uwagi:
    1. Fotele są całkiem wygodne - po pokonaniu całej trasy w sumie nie miałem żadnych dolegliwości kręgosłupowych czy podobnych.
    2. Silnik 1.4 95KM nie nadaje się na autostrady. Pali całkiem sporo, a powyżej setki doczłapanie do zapiętych na tempomacie 130 zajmuje pół wieku.
    3. Okazało się, że tempomat odpuszcza jak nie jest w stanie utrzymać prędkości +/- 20 km od zaprogramowanej - na trasie były wzniesienia, gdzie przy podjeździe na 6-tym biegu eLka nie dawała rady. Jak pierwszy raz zrobiło pyk i silnik przeszedł niemal na wolne obroty myślałem że coś się stało. Na szczęście to tylko wyłączył się tempomat. Swoją drogą wzniesienie 5% i silniczek już nie daje rady podjechać bez utraty prędkości na 6-tce.
    4. ELka jest całkiem pakowna - po złożeniu siedzeń z tyłu można pół domu przewieźć na jeden raz.
    5. Poza tym jechało się przyjemnie i bezproblemowo.
    6. Jazda po Jukeju złą stroną drogi to jednak wyzwanie szczególnie na rondach.

    To tak na szybko tyle.
    Ogólnie cały czas jestem zadowolony, mogłaby tylko trochę mniej pić wachy...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Silnik 1.4 95KM
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Swoją drogą wzniesienie 5% i silniczek już nie daje rady podjechać bez utraty prędkości na 6-tce.
    Ten silnik ma najniższy moment obrotowy ze wszystkich montowanych w 500L, w dodatku maksimum osiąga przy ~4500 RPM (bo to silnik FIRE, one tak mają). A 6 biegów istnieje w tej konfiguracji wyłącznie dla zaspokojenia ekoterrorystów.
    Na trasie lepiej przyspiesza moje Palio, co początkowo wydawało mi się niemożliwe (bo Palio z silnikiem 1,2 jest mułowate). Ale potem sam pojeździłem trochę 500/500L z różnymi silnikami i stwierdzam że nie wiem po co (dlaczego) ludzie kupowali wersje 1,4 95KM mając do wyboru inne konfiguracje. No chyba że do jazdy wyłącznie po mieście i/lub zakładając od razu montaż LPG.
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Ogólnie cały czas jestem zadowolony, mogłaby tylko trochę mniej pić wachy.
    Jeśli planujesz częściej robić trasy dłuższe niż do sklepu po piwo to proponuję przemyśleć założenie instalacji LPG. Na wycieczce do UK zaoszczędził byś na paliwie mniej więcej 1/4 kosztu montażu instalacji -> 200l E95 = 1000 PLN / 250l LPG = 500 PLN (wartości przybliżone).
    Jeździ się tym autem wygodnie, pakowne jest, jedyny feler to koszt paliwa. Z moim Palio miałem podobny problem

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    dodatku maksimum osiąga przy ~4500 RPM (bo to silnik FIRE, one tak mają).
    Są silniki FIRE, które mają niżej max moment obrotowy, np. 1.4 8V, więc grubo oszacowałeś

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Abarth Grande Punto / 500L
    Rocznik
    2009 / 2014
    Ja mogę podzielić się najdłuższą trasą nad morze +- 800km z fragmentem autostrady. Od razu widać więc, że auto kupiłem do jazdy wokoło komina, z pełną świadomością, że nie jest to auto do połykania kilometrów. Wtedy wziąłbym diesla lub w ogóle inne auto. Silnik 1.4 95KM jest słaby, wiadomo, coś podobnego jak 1.4 77KM w Grande Punto. Ale do jazdy po swoich rejonach spokojnie wystarczy. Na autostradzie brak mu mocy, jak każdemu autku tej wielkości z podobną mocą. Szósty bieg coś daje, chociażby spalanie w trasie poniżej 6L przy spokojnej jeździe, ale to nie na za wysokich obrotach. Potem już pali jak na benzynę przystało. Dlaczego ludzie kupują 500L z silnikiem 1.4 95KM? Odpowiedź jest w rzeczywistości bardzo prosta: cena ( zobaczcie ile drożej kosztuje 1.4T) + prosta konstrukcja = niskie koszty eksploatacji. Do poruszania się po okolicach wystarczy. Dla mnie stosunek jakość/cena w tym aucie to 10/10. Auto kupiłem z wyprzedaży rocznika.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2017
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    48
    Postów
    12
    Auto
    500L 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Rom5on Zobacz post
    Auto kupiłem z wyprzedaży rocznika.
    I to jest odpowiedź. Ja też kupowałem na wyprzedaży. Miałem jeszcze zapas gotówki i zastanawiałem się czy nie wziąć trekkinga. Ale po co mi auto droższe, cięższe i wolniejsze, które więcej pali. Egzemplarzy z silnikami innymi niż 1.4 95KM nie było (znalazłem jednego T-jet'a, ale za to w wersji Lounge i jakiejś chorej cenie, nawet na wyprzedaży).

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Po drodze spaliłem coś 4 baki E95, ze zużyciem w okolicach 7,5/8 na 100. Jechałem większość trasy z prędkością ok. 130 km/h (licznikowe).
    Po takich drogach spala mi 6l/100km ON - liczone przy dystrybutorze.
    szyflu lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Slask
    Wiek
    44
    Postów
    22
    Auto
    fiat 500L Trekking 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2015
    posiadam silnik 1.4 t-jet 120km z lpg.
    na trasie spala ok 8 litrów lpg ( przy jezdzie do 110km/h) w miescie potrafi wciagnac i 12litrów lpg. Powiedzmy ze srednio koszty wychodza mnie podobnie jak diesla.
    jezdzilem na jezdzie próbnej 1.4 -95km i auto wybitnie do jazdy w miescie. dla mnie minus to byl wsteczny który szedl jak szóstka. w t-jet mam wsteczny z jedynka. 120 km i 200 Nm to minimum dla tego auta. na trasie nie trzeba redukowac przy wyprzedzaniu a silnik ciagnie od 2000 obrotów a pali w benzynie litr wiecej od 95km.
    w butli mam ok 38 litrów lpg i wystarczylo mi to w trasie z 5 osobami na pokladzie na przejechanie 420 km ( 105 na tempomacie)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Abarth Grande Punto / 500L
    Rocznik
    2009 / 2014
    Zgadzam się z Tobą, że na pewno silnik 1.4 T-Jet jest lepszy dla auta o tych gabarytach i na pewno jazda 500L z tym silnikiem jest bardziej komfortowa, ale mimo wszystko nie przekonało mnie to do tego, by wydać na taką wersję jakieś 10k PLN więcej (o ile by mi się udało w tej cenie kupić). Za taką różnicę, przy moich przebiegach tym autem starczy mi na 2,5 roku tankowania lub 7 lat AC. Gdyby to była różnica w okolicy 4k to bym się zastanawiał.
    Ostatnio edytowane przez Rom5on ; 16-02-2018 o 20:30

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    13
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Szanowni,
    Chciałem podzielić się kilkoma spostrzeżeniami po pokonaniu autostradami ponad 1700 km w ciągu dwóch dni.
    Otóż wiatry historii pogoniły mnie moją eLką na wyspy, zwane brytyjskimi. Droga wiodła z Warszawy przez Niemcy (z noclegiem w Wuppertal), Holandię, Belgię do promu w Dunkierce, a potem z Dover do Southampton.
    Po drodze spaliłem coś 4 baki E95, ze zużyciem w okolicach 7,5/8 na 100. Jechałem większość trasy z prędkością ok. 130 km/h (licznikowe).
    Teraz moje uwagi:
    1. Fotele są całkiem wygodne - po pokonaniu całej trasy w sumie nie miałem żadnych dolegliwości kręgosłupowych czy podobnych.
    2. Silnik 1.4 95KM nie nadaje się na autostrady. Pali całkiem sporo, a powyżej setki doczłapanie do zapiętych na tempomacie 130 zajmuje pół wieku.
    3. Okazało się, że tempomat odpuszcza jak nie jest w stanie utrzymać prędkości +/- 20 km od zaprogramowanej - na trasie były wzniesienia, gdzie przy podjeździe na 6-tym biegu eLka nie dawała rady. Jak pierwszy raz zrobiło pyk i silnik przeszedł niemal na wolne obroty myślałem że coś się stało. Na szczęście to tylko wyłączył się tempomat. Swoją drogą wzniesienie 5% i silniczek już nie daje rady podjechać bez utraty prędkości na 6-tce.
    4. ELka jest całkiem pakowna - po złożeniu siedzeń z tyłu można pół domu przewieźć na jeden raz.
    5. Poza tym jechało się przyjemnie i bezproblemowo.
    6. Jazda po Jukeju złą stroną drogi to jednak wyzwanie szczególnie na rondach.

    To tak na szybko tyle.
    Ogólnie cały czas jestem zadowolony, mogłaby tylko trochę mniej pić wachy...
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Szanowni,
    Chciałem podzielić się kilkoma spostrzeżeniami po pokonaniu autostradami ponad 1700 km w ciągu dwóch dni.
    Otóż wiatry historii pogoniły mnie moją eLką na wyspy, zwane brytyjskimi. Droga wiodła z Warszawy przez Niemcy (z noclegiem w Wuppertal), Holandię, Belgię do promu w Dunkierce, a potem z Dover do Southampton.
    Po drodze spaliłem coś 4 baki E95, ze zużyciem w okolicach 7,5/8 na 100. Jechałem większość trasy z prędkością ok. 130 km/h (licznikowe).
    Teraz moje uwagi:
    1. Fotele są całkiem wygodne - po pokonaniu całej trasy w sumie nie miałem żadnych dolegliwości kręgosłupowych czy podobnych.
    2. Silnik 1.4 95KM nie nadaje się na autostrady. Pali całkiem sporo, a powyżej setki doczłapanie do zapiętych na tempomacie 130 zajmuje pół wieku.
    3. Okazało się, że tempomat odpuszcza jak nie jest w stanie utrzymać prędkości +/- 20 km od zaprogramowanej - na trasie były wzniesienia, gdzie przy podjeździe na 6-tym biegu eLka nie dawała rady. Jak pierwszy raz zrobiło pyk i silnik przeszedł niemal na wolne obroty myślałem że coś się stało. Na szczęście to tylko wyłączył się tempomat. Swoją drogą wzniesienie 5% i silniczek już nie daje rady podjechać bez utraty prędkości na 6-tce.
    4. ELka jest całkiem pakowna - po złożeniu siedzeń z tyłu można pół domu przewieźć na jeden raz.
    5. Poza tym jechało się przyjemnie i bezproblemowo.
    6. Jazda po Jukeju złą stroną drogi to jednak wyzwanie szczególnie na rondach.

    To tak na szybko tyle.
    Ogólnie cały czas jestem zadowolony, mogłaby tylko trochę mniej pić wachy...

    Mnie czeka podobny dystans ale w kierunku południowych tj. Chorwacja. Nastawiam się na podobne spalanie tj. średnio 8l/100. Jedyny plus to fakt, że pod maską mam 1.4 t-jet na wielosezówkach(trekking) więc osiągowo nie powinno być stresu. Podejrzewam, że trochę niższa wersja zwykła i normalne opony poprawiłyby spalanie o jakieś 0,5l/100.
    Co do pakowności to potwierdzam bo przetestowałem wielokrotnie, świetne auto.
    Fotele po pierwszych wrażeniach o który już na forum pisałem nie przekonywały mnie(za krótkie siedziska) ale teraz po jakimś czasie stwierdzam, że nie jest tak źle.
    Zdam relację po mojej trasie.


 

Podobne tematy

  1. Przygody z książkami w podróżach.
    Napisany przez smidii na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 12-09-2018, 03:59
  2. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 11:17
  3. Podróż na nawigacji
    Napisany przez Pepi75 na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 11-07-2016, 00:28
  4. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 21:48
  5. Jak wyzerować licznik czasu podróży?
    Napisany przez maroosz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-02-2011, 15:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto t jet autostrada

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl