Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Pierwsza awaria 500X  

  1. #61
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Diagnostykę akumulatora robili, czy diagnozę z czapy?
    Nie, sczytali tylko historię błędów, rozszerzona informacja to tylko komunikat "nagły spadek napięcia", a błąd trwał trochę, bo podobno system SS się resetuje przez 48 godzin. Także tyle ustaliłem i odjechałem wtedy autem z serwisu, licząc że to będzie tylko kwestia akumulatora.

    Sam nie mam jak sprawdzić kondycji akumulatora, więc tylko go podładowałem licząc, że mam do jesieni spokój, a tu zonk. Jak to coś innego, alternator czy coś, to chcę to wiedzieć, bo po wakacjach mi się mniej jazdy w trasie zapowiada.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Podładowanie nic nie da, bo zapewne ładunku akumulator nie trzyma, ale to trzeba zweryfikować, dlatego zapytałem o diagnostykę.
    Czyli co, u Ciebie to była tylko kwestia akulumatora?

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Z innej beczki, turbina dobrze działa?
    Weź mnie nie strasz, póki co w porządku A co u Ciebie było? Jeszcze mam dwa miesiące gwarancji (przedłużyłem), więc każde info będzie cenne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    bo podobno system SS się resetuje przez 48 godzin.
    Tak nie jest, ustalenie stanu akumulatora przez S&S to bardziej złożona historia (bawi się tym moduł IBS).


    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    Sam nie mam jak sprawdzić kondycji akumulatora,
    W pierwszej kolejności trzeba potraktować go testerem, możesz spróbować dogadać się ze sprzedawcą akumulatorów
    Jeżeli masz multimetr, to możesz sprawdzić napięcie spoczynkowe po nocnym postoju.


    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    Czyli co, u Ciebie to była tylko kwestia akulumatora?
    Tak, nie szło naładować powyżej 70% pojemności, wychodziło to już podczas ładowania prostownikiem. W ASO to była już tylko formalność po danych, które przekazałem. Wykonali procedurę z instrukcji serwisowej, bo musieli, i trafił nowy.


    Cytat Napisał Nikko Zobacz post
    Weź mnie nie strasz, póki co w porządku A co u Ciebie było? Jeszcze mam dwa miesiące gwarancji (przedłużyłem), więc każde info będzie cenne.
    Zajrzyj do https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ak-mocy-44631/ , konkretnie wadliwy zawór wastegate. Być może nawet nie wiesz, że już masz walnięty

  4. #63
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tak, nie szło naładować powyżej 70% pojemności, wychodziło to już podczas ładowania prostownikiem. W ASO to była już tylko formalność po danych, które przekazałem. Wykonali procedurę z instrukcji serwisowej, bo musieli, i trafił nowy.
    OK, o tyle mnie pociesza, że zakładam, że u mnie jest to samo, więc raczej uda się to załatwić od razu po diagnostyce aku.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zajrzyj do https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ak-mocy-44631/ , konkretnie wadliwy zawór wastegate. Być może nawet nie wiesz, że już masz walnięty
    No to chyba jestem tym szczęśliwcem, bo podczas ostatniej trasy nie działał mi tempomat... A przez brak trybu sport i tak go nie katowałem, natomiast faktycznie zwróciłem uwagę jak jeszcze działał tryb sport, że poziom turbiny zatrzymywał się na około 1/3 (może subiektywnie, ale coś takiego wtedy zauważyłem).

    Czyli czeka mnie widzę trochę walki w serwisie, mam nadzieję że to załatwię...

  5. #64
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No to teraz ja Jadę i nagle info "sprawdź silnik" + "system SS wyłączony " +brak możliwości zmiany trybu jazdy tylko "A" ,moc jest bez uwag ,pokazuje na ładowaniu aku 3 kreski na 4 ,spada na 2 -tak jak od zawsze . Obstawiacie aku ? Moje auto kwiecień 2016 r , przebieg 60 tyś km, jeździć czy szykować świnkę skarbonkę na aku ? Jeśli to aku ,to kupować ponownie MOPAR ,czy jednak innej firmy skoro ten ma problem wytrzymać 3.5 roku ? Podłączyłem się MES i pokazało błąd chyba 1173 "zbyt bogata mieszanka" ,skasowałem i jeszcze dziś będę jechał autem to popatrzę co się pojawi ,wtedy przejdę z lpg na pb testowo . Podpiąłem MES po ok 30 minutach od zgaszenia auta -może to jakaś podpowiedź ,gdy się pojawi błąd ,to spróbuję szybciej lub pojeździć aby go wywołać ponownie ,tzn te cuda z komunikatami.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 20-12-2019 o 18:12

  6. #65
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    pokazuje na ładowaniu aku 3 kreski na 4 ,spada na 2 -tak jak od zawsze .
    Czyli ok, tak ma być. Gdyby ciągle były 3 cegły, to co innego.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Podłączyłem się MES i pokazało błąd chyba 1173 "zbyt bogata mieszanka" ,skasowałem i jeszcze dziś będę jechał autem to popatrzę co się pojawi ,wtedy przejdę z lpg na pb testowo
    Zachciało się LPG, to teraz trzeba regulować.

  7. #66
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tak ,akurat powinna być 1 regulacja po 1000 km ,ale będzie w styczniu .Popatrzyłem na wskazania 1 i 2 lambdy -na PB ok 80 % czasu jaki patrzyłem były obie "ubogo" czasem 1 wskakiwała "bogato" ,na lpg odwrotnie ,80 % "bogato " ,ok 20 % "ubogo " .Wiem ,że często ustawiają gazownicy "na bogato" trzeba będzie zgłosić . A wracając do sprawy ,to gdyby padł aku ,to MOPAR czy są jakieś inne spr tańsze lub podobne cenowo ?

  8. #67
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    MOPAR czy są jakieś inne spr tańsze lub podobne cenowo ?
    W MOPARA (zapewne to Exide) bym się nie pchał. Ciekawe propozycje akumulatorów Galaxy EFB (taki jest przewidziany do naszych z S&S) ma polski AutoPart. Opinie mają dobre, z tego co widziałem.
    https://www.autopart.pl/oferta/osobo...cze/galaxy-efb

  9. #68
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dzięki za info ,dziś piłuję auto i zero błędów . Co do aku to miałem Aveo i tam był AGM i koniecznie wedle ASO taki miałem kupić ,cena była dość wysoka . Poczytałem czy potrzeba AGM do zwykłego SS i wyszło ,że EFB wystarczy ,kupiłem taki za ułamek ceny podanej przez ASO. One mają w charakterystyce SS ready lub samo SS . AGM wskazano że oczywiście ,ale sens mają w autach z odzyskiem energii itd ,nasze auta tego nie mają .

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Z czystej ciekawości przeglądam wątek bo czuje ze i mój akumulator nie potrzyma już długo.
    O co chodzi z tą procedurą wymiany. Zdarzyło mi się kilka razy odłączyć akumulator na jakaś chwile (przewód ujemny) i po podłączeniu zawsze wszystko śmigało.

    Jak kiedyś zostawiłem na postojowych na jakaś godzinę to już nie odpalił. Nie próbował zakręcić nawet. Czy istnieje możliwość wymuszenia zakręcenia rozrusznikiem przy odpalaniu z przycisku. Czy po prostu system nie próbuje ze względu na napięcie ?

  11. #70
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Nie próbował zakręcić nawet. Czy istnieje możliwość wymuszenia zakręcenia rozrusznikiem przy odpalaniu z przycisku. Czy po prostu system nie próbuje ze względu na napięcie ?
    Przy zbyt niskim napięciu ECU nie włączy rozrusznika, albo wyłączy chwilę po włączeniu, gdy spadnie napięcie.



    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    O co chodzi z tą procedurą wymiany. Zdarzyło mi się kilka razy odłączyć akumulator na jakaś chwile (przewód ujemny) i po podłączeniu zawsze wszystko śmigało.
    No to masz farta, że nic się nie stało przy odłączeniu. Najważniejsza jest procedura odłączenia, czyli konieczne odczekanie 2 minut przy oczywiście wyłączonym zapłonie i zamkniętych drzwiach (nie muszą być zaryglowane) - czas na uśpienie centralek auta, szczególnie ECU, które sobie coś w rejestrach zapisuje. Ogólnie na przykładzie mojego GP, gdy alternator pękł i zrobił chwilową zworę, zresetowało rejestry przebiegu, odpaleń, czasu działania w ECU, ale na szczęście sam przetrwał. No i wyłączyło silnik przy około 120km/h, po zatrzymaniu odpalił od strzała.

    Po podłączeniu trzeba wykonać procedurę adaptacji zamków, a konkretnie zamka bagażnika. W tym celu trzeba wykonać zaryglowanie i odryglowanie auta z pilota. Potem dostosowanie podnośników szyb do maks wysokości, czyli przytrzymanie 2s przycisku podnoszenia w pozycji podniesionych szyb.
    Ogólnie można nie zauważyć, że coś nie tak, np. zostanie otwarty bagażnik, albo go nie otworzysz, pomimo odryglowanego auta - oczywiście do pierwszego użycia keyless/pilota. W AR 159 nie ma szans otwarcia bagażnika z pilota/przycisku na konsoli po odpięciu i podpięciu akumulatora bez wstępnej procedury zabawy z pilotem.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-01-2020 o 13:32

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Tymczasem po zabawie trochę wewnątrz auta rozładował się akumulator po naładowaniu niestety pokazuje już spore zużycie i czeka wymiana
    Akumulator mam 60ah 540A
    Czyli stan 46% mierzony w garażu na zimnie będzie jeszcze gorzej






    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Jeszcze dopytam czy może wiecie czy trzeba udać się do serwisu na kodowanie nowego akumulatora ? W części nowych samochodów już trzeba. We Fiacie tez jest sterowanie napięciem ładowania przez system ? Ja mam wersje bez star stopu


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #73
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Jeszcze dopytam czy może wiecie czy trzeba udać się do serwisu na kodowanie nowego akumulatora ? W części nowych samochodów już trzeba. We Fiacie tez jest sterowanie napięciem ładowania przez system ? Ja mam wersje bez star stopu


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Bez S&S nie masz "inteligentnego alternatora", nie masz IBS. Nic nie trzeba robić.
    Dopowiadając. W przypadku S&S też nic nie trzeba robić, należy tylko zamontować akumulator o identycznych parametrach, jest już "inteligencja". Adaptacja jest automatyczna. Pojemność i wydajność prądowa akumulatora jest wbita w konfigurację proxi.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Dzięki za informacje bo mam zamiar włożyć minimalnie większy tzn większe parametry.
    Miejsce jest nawet na większy (278mm długości) taki 70-75ah ale chyba to już przesada. Myśle o 65ah w tym samym rozmiarze.

    u mnie mimo brak star stop zastanawiałem się jeszcze nad EFB bo one szybciej przyjmują ładunek i lepsze są do częstych odpaleń (często trasy do 3km)

    Ostatnio żonię do citroena c2 1.4 HDI kupiłem ukraińskiego VIKINGA Silver 65ah z prądem 640a to według miernika w ciepłym pomieszczeniu prąd miał 680-690 (przy temperaturze +5 trzyma te 630-640a) Akumulator ciężki w kg w porównaniu do naszych europejczyków i wykonany metodą odlewową (zarówno płyty ujemne i dodanie). Zastanawiam czy takiego samego nie zapodam tu bo większość centr,vart itp w innych samochodach szybko padały lub szybko traciły swoje parametry.

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
    Ostatnio edytowane przez rafalik1 ; 30-01-2020 o 16:15

  16. #75
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    EFB wypycha zwykłe bo jest ich następcą niejako . Większość aut ma SS i tam zwykły aku nie jest właściwym . EFB jeśli masz dobrą cenę to spoko . "Opis technologii
    Technologia EFB (ang. Enhanced Flooded Battery) to rozwiązanie idealne dla małych i średnich aut z systemami Start-Stop, systemami hamowania regeneracyjnego i innymi zaawansowanymi technologiami redukującymi zużycie paliwa. Jest ona ogniwem pośrednim pomiędzy technologią stosowaną w tradycyjnych akumulatorach a technologią AGM. Z powodzeniem również sprawdzi się w samochodach z konwencjonalnym układem napędowym, intensywnie eksploatowanych (np. taksówki, pojazdy użyteczności publicznej itp.)."


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2018, 21:30
  2. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 22:12
  3. No i niestety... pierwsza, ponadplanowa wizyta w serwisie.
    Napisany przez GrzegorzS na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2017, 16:40
  4. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 12:17
  5. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-40362

https:fiatklubpolska.pl500x-533pierwsza-awaria-500x-403623fiat 500x cisnienie w oponachwymiana akumulatora fiat 500xawaria start stop po ladowaniu akumulatora tipostart stop niedostepny multiairbrak pradu w fiat 500fiat 500x 1.6 e torq zaniki zasilania z akumulatorarozladpwany akumulator w 3 letnim fiacie 500xAWARIA SYSTEMU KEYLESS GO

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl