Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 19 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 271
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #226
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zapraszamy do takiego naszego już wcale niemałego klubiku Przeczytałeś nasze przygody i sam wysnuj wnioski jaka ścieżką pójdziesz ,czy weźmiesz pigułkę niebieską czy czerwoną ...

    Widzę ,że masz rocznik 2015 i masz inne wskazania turbo niż u mnie 2016 - u ciebie taki zegar , u mnie jak we Fiacie 125 p licznik . To tak było w tych rocznikach ??+ kolor dmuchania ( u mnie szary ) . Dodam ,że u mnie dmuchało do 100% i to była zmyłka ,bo mimo dmuchania auto było słabe czasem .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mehau Zobacz post
    Naprawa zaworu w Wawie to koszt 800-1000 PLN
    U mnie wymiana turbo w Garret na "nową" 1600 zł plus przekładka ,uszczelki kolektora i co tam jeszcze to wyszło ponad 2300 zł zdaje się. Warunkiem jest pozostawienie swojej i oni stwierdzają ,czy turbo nadaje się do regeneracji ,czy nie . (pewnie chodzi o jakieś defekty uniemożliwiające regenerację ,pęknięcia korpusu itd )
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 28-07-2020 o 00:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Widzę ,że masz rocznik 2015 i masz inne wskazania turbo niż u mnie 2016 - u ciebie taki zegar , u mnie jak we Fiacie 125 p licznik . To tak było w tych rocznikach ??+ kolor dmuchania ( u mnie szary ) .
    Wersje Lounge i Cross Plus mają kolorowy ekran LCD, stąd czerwień i inne kolorki.
    U mnie na pierwszy rzut oka te same zegary, oczywiście poza jednostką MPH po lewej stronie (moje wyprodukowano w kwietniu 2016).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-07-2020 o 09:27

  4. #228
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    U mnie wymiana turbo w Garret na "nową" 1600 zł plus przekładka ,uszczelki kolektora i co tam jeszcze to wyszło ponad 2300 zł zdaje się. Warunkiem jest pozostawienie swojej i oni stwierdzają ,czy turbo nadaje się do regeneracji ,czy nie . (pewnie chodzi o jakieś defekty uniemożliwiające regenerację ,pęknięcia korpusu itd )
    Ja podałem koszt samej naprawy wastegate bez rozbiórki i instalacji turbiny. Generalnie jak auto świeże to nie ma sensu wymiany turbo na w pełni regenerowane. Poza tym nieszczęsnym zaworem te suszarki działają długo i sprawnie.

  5. #229
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2020
    Skąd
    Irlandia
    Wiek
    54
    Postów
    28
    Auto
    500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2015
    koledzy wiecie jak poprawnie po angielsku nazywa się ten zawór? wastegate solenoid czy valve?

    Wysłane z mojego SM-G9860 przy użyciu Tapatalka

  6. #230
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Valve to to jest, ale w handlu widze go jako "wastegate actuator".
    johntailor lubi to.

  7. #231
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Tutaj masz nagraną diagnozę tej usterki. Pokaż mechanikowi, będzie mu łatwiej potwierdzić:https://www.youtube.com/watch?v=YVFyUKHKqF0
    Ostatnio edytowane przez mehau ; 29-07-2020 o 09:26
    johntailor lubi to.

  8. #232
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    43
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Orientujecie się może czy teraz w ASO wymieniają turbiny na te wolne od wad ? Czy do dziś tego nie zmodyfikowali ? Pytam bo w ostatnich 2 tygodniach jestem już na drugiej turbinie. I po pierwszym dniu juz zaczynam mieć wątpliwości co do jej działania.

  9. #233
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Orientujecie się może czy teraz w ASO wymieniają turbiny na te wolne od wad ?
    Jak już było wcześniej podane ASO zakłada turbiny po "fabrycznej regeneracji", nie są to nówki fabrycznie nowe. Po wymianie zrobione na razie 20tyś.km i jeszcze działa. Zobaczymy za 25tyś.km, poprzednia padła w okolicy 42tyś.km.


    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Czy do dziś tego nie zmodyfikowali ?
    Fabrycznie była modyfikacja w połowie 2017 roku jeżeli mnie pamięć nie myli.

  10. #234
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    43
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jak już było wcześniej podane ASO zakłada turbiny po "fabrycznej regeneracji", nie są to nówki fabrycznie nowe. Po wymianie zrobione na razie 20tyś.km i jeszcze działa. Zobaczymy za 25tyś.km, poprzednia padła w okolicy 42tyś.km.



    Fabrycznie była modyfikacja w połowie 2017 roku jeżeli mnie pamięć nie myli.
    Dzięki, pytam bo tydzień temu jak odebrałem samochód to zdążyłem przejechać kilkanaście kilometrów i się rozsypała. Teraz zamontowali durgą i teoretycznie 2 dni i działa ;P choć pierwszego dnia jak ją katowałem aby sprawdzić czy nie padnie jak pierwsza to na chwile wywaliło mi check engine i inne kontrolki ale po paru minutach zniknęło.

  11. #235
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Odkopuję wątek..bo mam pytania.. Pytałem o ceny Turbosprężarek do mojego 500X z 2015 roku. .silnik 1.4. I na obecny moment w grę wchodzi tylko regeneracja ..bo na nową to koszta duże..brak dostępności. Więc muszę zadać pytanie - Czy warto robić regenerację?? czy koszt w tych czasach powiedzmy 3 tyś jest tego wart pod względem możliwej awaryjności ponownie tego zaworu?
    Wiem że gdzieś pod maską jest jakieś cięgno które podobno odpowiada za ten zawór że można go jakoś pociągnąć kombinerkami bez demolki i zawór się zamyka..
    Minęło trochę czasu jak to u was się sprawuje po regeneracji??
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  12. #236
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Wiem że gdzieś pod maską jest jakieś cięgno które podobno odpowiada za ten zawór że można go jakoś pociągnąć kombinerkami bez demolki i zawór się zamyka..
    Podciągnąć to można za luźne gacie, a nie zawór waste, który pracuje i może ustawić się na wyjechanej prowadnicy raz w pozycji zamkniętej, albo częściowo otwartej.

    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Czy warto robić regenerację?? czy koszt w tych czasach powiedzmy 3 tyś jest tego wart pod względem możliwej awaryjności ponownie tego zaworu?
    Jeżeli ktoś naprawi gniazdo/da dobrą oś zaworu, to będzie działać, za mniej niż 3tyś. Ta usterka jest wynikiem chęci zysku poprzez zastosowanie materiałów z gównolitu. Chyba ktoś na forum dawał do regeneracji.

  13. #237
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie jestem za często w Polsce, tylko sporadycznie..to ciągnie problemy z tym że nie znam innego mechanika prócz ASO.. Więc tylko taka opcja mi pozostaje. Z drugiej strony też jest pytanie co będzie gdy dalej będę zwlekał z naprawą - zmieli się coś? Wy..a olej?? Coś jak w silnikach diesla?
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  14. #238
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Z drugiej strony też jest pytanie co będzie gdy dalej będę zwlekał z naprawą - zmieli się coś?
    To nie ma związku z układem olejowym. Najwyżej coraz częściej będzie mulił i wywalał check engine, przy delikatnej jeździe będzie to mniej odczuwalne.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-06-2022 o 18:09

  15. #239
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2012
    Skąd
    sucha beskidzka
    Wiek
    42
    Postów
    1
    Auto
    Fiat 500X o 1.4 . multiairl 2018 rok
    Rocznik
    2018
    Witam mam pytanie posiadam fiata 500x z lipca 2018 roku z założonym gazem Tartolini w 2019 roku , od jakiegoś czasu czuje , że samochód stracił na mocy po podpięciu do komputera wywala błąd P0236 nie zawsze ten błąd jest
    widoczny miałem nadzieję ze po 2018 roku poprawili te turbiny pytanie czy to będzie to samo co poprzednik miał . Początkowo miałem wrażeni że samochód jest słabszy tylko na gazie sam już nie wiem podejrzewam ze nie obejdzie się bez porządnej diagnostyki , pytanie do klubowiczów gdzie w Małopolsce można by było podjechać na diagnostykę ewentualnie naprawę godny polecenia mechanik lub serwis zajmujący się turbinami proszę o polecenie ewentualnie o doradzenie co polecacie . KOD błędu P0236 jednostka sterująca :10

  16. #240
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Witam Kolegów, niestety mam uzasadnione obawy, że dołączyłem właśnie do elitarnego klubu awaryjnych "dmuchawek" w 1,4 MultiAir. Rydwan w moim posiadaniu od miesiąca (2015 r, nalot 87 tys. km), pełna historia (polski salon, serwisowany tylko w ASO) w której nie znalazłem wzmianki o wymianie/ naprawie turbiny. Auto do wczoraj sprawowało się OK. Jednak wczoraj w trasie (tak naprawdę to pierwsza długa trasa bo do tej pory jazda tylko po mieście) po krótkim postoju najpierw zauważyłem brak możliwości włączenia tempomatu a później miałem odczucie że jest zdecydowanie słabszy. Turbina ładowała max do 1/3 mimo gazu w podłodze. Zbierał się bardzo opornie ale nie wyskoczył Check. Po przyjeździe do domu szybko podpięty komp z MES (wersja 3.8 Register) i znaleziony błąd PO236 - Różnica ciśnienia doładowania. Błąd wykasowany, szybka jazda testowa i wyglądało że jest OK. Co ciekawe ten sam błąd (bez wywalania Check na desce) skasowałem podpinając komp. po wymianie oleju. Zamierzam jeszcze wymienić (lub przeczyścić) zawór ciśnienia doładowania bo zanim przeczytałem wątek myślałem, że to on jest winny. Jednak po lekturze całego wątku już takim optymistą nie jestem. Jeszcze podepnę komp i sprawdzę czy błąd po wymianie czujnika będzie się powtarzał. Jeśli tak to w najlepszym wypadku wymiana zaworu wastegate lub całej dmuchawki. Czy macie Koledzy jakiś sprawdzony namiar w Wawie na mechanika u którego mogę ta naprawę przeprowadzić?
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 11-04-2023 o 12:54


 
Strona 16 z 19 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 20:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 23:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 22:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 22:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446316https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463112https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110multiair 1.4 brak mocy wibracjehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111fiat forum wastegatecheck engine 500x multiairfiat 500x drgania przy przyspieszaniu1.4 multiair brak mocyhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463116

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl