krowka1978 dzięki!
Zastanawiam się czy napisanie do FCA nie byłoby zasadne. Co prawda w czasie gwarancji w czerwcu 2017 ASO wymieniono mi turbosprężąrkę, ale z tego co tutaj zrozumiałem to na tę samą wadliwą konstrukcję. Następne regeneracje, także w ASO, dotyczyły wciąż tej samej turbo. Czy ktoś posiada jakieś szczegóły servis new'sa dotyczącego problemu aby się na niego powołać? No chyba, że takie roszczenia po takim czasie już nie mają sensu?
Ostatnio edytowane przez kotulit ; 28-08-2023 o 12:17
Dzięki, mimo przeglądania wątku kilkukrotnie nie zauważyłem tych numerów.
Ja swoją sprężarkę naprawiałem w Katowicach ( kolega chyba z tych okolic dlatego pozwoliłem sobie podać możliwość innego, odpłatnego niestety rozwiązania). ITALAUTO ul. Roździeńskiego 198 Katowice, można zadzwonić i zapytać o naprawę jeśli inne rozwiązania zawiodą. Za naprawę tej wady w sprężarce zapłaciłem w zeszłym roku 1200zł.
Wychodzi na to, że i mnie to czeka w moim świeżym zakupie. Już po zjeździe z lawety auto nie miało mocy na niskich obrotach. Później o dziwo mu się poprawiło na chwilę, także uznaliśmy, że narazie nic z tym nie będziemy robić. Od paru dni znowu jest brak mocy poniżej 3.000 obrotów, jakby nie były doładowania. Po przekroczeniu 3.000 następuje odczuwalny przyrost mocy dopiero wtedy turbo zaczynało działać. Czeków nie ma ale po podłączeniu skanera wyszedł P0236.
Mnie też dopadło.Podczas trasy majówkowej odłączyło tempomat i brak mocy.Błąd P0236 .Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpalenie przez chwilę jedzie normalnie.Miały być turbiny poprawione,ale chyba nic nie zrobili.Mój jest z 2019 roku,52tys przebiegu.Ostatnio pojawił się dziwny dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu,takie pyk-pyk.Czy to może poduszka silnika?Mam skrzynie DDCT.
Jeszcze nic z tym nie robiłem bo auto jest ojca i dawno nim nie jeździłem, a ojciec jakoś się nie skarżył. Tydzień temu w niego wsiadłem a tam masakra taka słabizna - jak gazuje na postoju to rura od turbiny z przodu przed chłodnicą ledwo się rozszerza.
W sobotę wymieniona turbina.Stara miała spory luz na westgate, przy przebiegu 52 tys.Została zamontowana taka turbina
https://allegro.pl/oferta/urzadzenie...4s-15053576082
Teraz to zupełnie inny samochód
Jestem po regenracji turbosprężarki ze znanego nam wszystkim powodu. Regenerowałem swoją własną bo wiem że nie była katowana. Regenracja z wymianą i materiałami to w moim przyadku koszt około 1800PLN.
Po wymianie czuć spaliny w kabinie. Ppdczas jazdy mniej, na postoju wiecej. Jak nawiew jest wyłaczony całkowicie to smrodu brak. Jakies pomysły co jest przyczyna? Uszczelki przy kolektorze?
Krótko, spartaczony montaż z brakiem sprawdzenia szczelności. Jest kilka miejsc, z których mogą lecieć spaliny, więc jest co sprawdzać.
Cześć,
Prawdopodobnie mam problem z turbiną, pojawił się charakterystyczny grzechot oraz czasami spadek mocy. Akurat jestem w trasie powrotnej z urlopu, zostało mi jakieś 1800km z podziałem na 3 odcinki, mam nadzieję że dojadę. Turbin była wymieniana w aso około 50tys temu. Czytałem że można regenerować lub kupić nową co polecacie? Widziałem że jest też dostępny sam zawór wastegate. Co najlepiej zrobić? Czy są jakieś nowe turbo które nie mają tego problemu czy zawsze po około 50tys czeka nas ten sam problem?
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Odpowiem na to pytanie, mój przejechał po wymianie turbo 60tyś.km, nic złego się nie dzieje, jeździ jak trzeba. Czy problem waste wróci? Nie wiem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Grzechot niekoniecznie oznacza, że waste poleciało, może mieć związek z wirnikiem. Trzeba to dobrze obadać.
Dziś zrobiłem kolejne 600km, i nie miałem spadku mocy, ale jechałem na tempomacie max 105km/h wczoraj miałem spadek mocy i niedziałający tempomat 4 razy ale to przy prędkości 130 na tempomacie (moc wracała dopiero po dłuższej przerwie na parkingu).
Grzechotanie wyraźnie słychać przy odpuszczaniu gazu lub przy zmniejszaniu prędkości na tempomacie, normalnie albo jest bardzo mało słyszalne albo to już moje urojenie.
Jak robiłeś ostatnio swoją turbinę to w ASO? Czy kupiłeś jakąś we własnym zakresie?
Czy grzechotanie wirnika tez może powodować spadek mocy? Mam jeszcze 1200km do domu mam nadzieję że dojadę
Turbo miałem wymieniane 5 lat temu, w tym wątku o tym pisałem. Pinceta miała wtedy 3 lata i około 42tyś.km, oczywiście po gwarancji. FCA dało turbinę i materiały, ja płaciłem za robociznę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wirnik/waste można łatwo sprawdzić. Waste, szarpiąc sztangę, wirnik - po zdjęciu rury od zimnej strony, można poruszać nim ręką.