Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 261
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #76
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    U mnie jest tak, że na zegarze dochodzi do 1/3, gaz w podłodze i nic się nie dzieje, po kilku sekundach również nic. Dopiero powyżej 3-3,5k obrotów zaczyna przyśpieszać ale strzału ani szału nie ma, ani lagów. Choć od nowości w trybie sport zawsze był lag przed strzałem! Teraz tylko przyśpiesza ale bardzo powoli i nie jest to, to samo przyśpieszanie co przed usterką więc wątpię aby mogło się to wyrównać z oczekiwanym doładowaniem.
    kamilo62 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    U mnie jest tak, że na zegarze dochodzi do 1/3, gaz w podłodze i nic się nie dzieje, po kilku sekundach również nic. Dopiero powyżej 3-3,5k obrotów zaczyna przyśpieszać ale strzału ani szału nie ma, ani lagów. Choć od nowości w trybie sport zawsze był lag przed strzałem!
    W moim jak na razie 2 razy musiałem wyłączyć silnik, bo nie było przyspieszenia. Najdłuższy lag trwał jak dobrze pamiętam 5s, turbo najczęściej w takich przypadkach buja się dopiero od 3tyś.obr., niżej jest problem. Ogólnie jeszcze u mnie tragedii nie ma i jakoś jeszcze da radę tym jeździć - raz jest w 100% dobrze, jednak często są lagi, których wcześniej nie było. Wcześniej turbo wstawało na 100% od około 1700obr.

    Przy sprawnej turbinie delikatny lag może występować podczas zmiany biegów, gdy turbina hamuje, zawór waste otwarty, no i trzeba w tym momencie dostosować układ do sytuacji ponownego buta, czyli zamknięcie zaworu waste, dzięki czemu wzrastają obroty turbiny, a co za tym idzie ciśnienie doładowania.

    U Ciebie wywala dodatkowo Check Engine, więc sytuacja jest gorsza niż u mnie - jak na razie jeszcze Check'a mój nie wywalił.

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie chcę krakać ale zapewne i Ciebie to dopadnie. U mnie wcześniej też tak było, że po wyłączeniu silnika, wszystko wracało do normy, do czasu.... Choć jak Ci wymienią to na jakiś czas będziesz miał spokój....

    Widzę, że moje ASO niekoniecznie chce grać do tej samej bramki co ja :/

  5. #79
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    Nie chcę krakać ale zapewne i Ciebie to dopadnie. U mnie wcześniej też tak było, że po wyłączeniu silnika, wszystko wracało do normy, do czasu.... Choć jak Ci wymienią to na jakiś czas będziesz miał spokój....

    Widzę, że moje ASO niekoniecznie chce grać do tej samej bramki co ja :/
    Mam przecież ten sam błąd, P0236 Jak wymienią turbinę, to będzie spokój

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Ale wymienią na taką która ma tą samą konstrukcję i pewnie znów to będzie kwestia czasu kiedy problem wróci...

  7. #81
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    Ale wymienią na taką która ma tą samą konstrukcję i pewnie znów to będzie kwestia czasu kiedy problem wróci...
    Według dokumentacji, cytując, "zastosowano nowe podzespoły turbosprężarki", montowane od 28.11.2017. W EPER też są inne numery.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Turbo wymienili z przewodem olejowym w zestawie? (jeszcze filtr ,odpływ,podkładki ,olej ) Olej ,bo robiłem turbinę w dieslu i warunkiem gwarancji była adnotacja o nowym oleju odp klasy

  9. #83
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wymienią 11.07. Według instrukcji serwisowej przewodu olejowego nie wymienia się, ale wszystkie odkręcane podkładki uszczelki, nakrętki tak. Filtr na turbinę również nie jest ujęty. O oleju nic nie ma.

  10. #84
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To ciekawe, bo gdy zamawiałem filtr itd to poinformowano mnie , że wedle Fiata wymienia się przewód zawsze z wymianą turbiny gdy montowana jest nowa itd . Czyli Fiat sam sobie przeczy ,traci klient .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 04-07-2019 o 01:22

  11. #85
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    To ciekawe, bo gdy zamawiałem filtr itd to poinformowano mnie , że wedle Fiata wymienia się przewód zawsze z wymianą turbiny gdy montowana jest nowa itd . Czyli Fiat sam sobie przeczy ,traci klient .
    Ściemę ASO rzuciło. Po co wymieniać sprawny przewód? Uszczelki owszem.
    Przy wymianie turbiny trzeba ustawić flagę wymiany.

    Rozpiskę co trzeba wymienić umieściłem w tym wątku.

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    ASO upiera się że jest to jednak wina czujnika a nie turbiny i nie chce zrobić wykresów. Podobno ryzyko jest po ich stronie jeśli wymiana czujnika nie przyniesie oczekiwanych efektów.

  13. #87
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Słabo to widzę. Niech wypowiedzą się na jakiej podstawie twierdzą, że to czujnik. Tylko niech przedstawią twarde dowody.

  14. #88
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Tak się tłumaczy:

    Jeżeli chodzi o czujnik to diagnostykę prowadzimy zgodnie z technologią Fiata, ryzyko zamówienia nieodpowiedniej części jest po naszej stronie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Info z przed chwili:

    Otrzymałem info z serwisu, że korzystając z możliwości porównania pracy silnika w innym takim samym aucie zweryfikowaliśmy naszą diagnozę:
    1. Czujnik w kolektorze pracuje poprawnie
    2. Przyczyną spadków mocy jest turbosprężarka, koszt z wymianą około 5800 zł, na zamówienie , czas oczekiwania około 3 -5 dni

  15. #89
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,520
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    Tak się tłumaczy:

    Jeżeli chodzi o czujnik to diagnostykę prowadzimy zgodnie z technologią Fiata, ryzyko zamówienia nieodpowiedniej części jest po naszej stronie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Info z przed chwili:

    Otrzymałem info z serwisu, że korzystając z możliwości porównania pracy silnika w innym takim samym aucie zweryfikowaliśmy naszą diagnozę:
    1. Czujnik w kolektorze pracuje poprawnie
    2. Przyczyną spadków mocy jest turbosprężarka, koszt z wymianą około 5800 zł, na zamówienie , czas oczekiwania około 3 -5 dni
    Wiem dlaczego zmienili diagnozę W instrukcji serwisowej jest błąd dotyczący diagnostyki czujnika w kolektorze. Podają wartość podciśnienia 300mBar, jest to dla wolnossaka - mam tak w 1.4 8V, dla turbo na luzie wynosi około 900mBar nadciśnienia wliczając atmosferyczne. Piszą, że jeżeli jest inna, to czujnik do wymiany, gdy układ szczelny - zobaczyli 900 i bach, uszkodzony. Jednak, za przeproszeniem, bardziej rozgarnięta małpa sprawdza, czy wartość oczekiwana ciśnienia w kolektorze jest równa aktualnej. Po tym u siebie dochodziłem szukając problemu.


    Co do turbo pisz do FCA.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zapomniałem dodać.
    Oficjalnie witamy w klubie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    @500X i @rajtkezjusz - czekamy na Was

    Może jakieś lepy forumowe z tej okazji wymyślić i wydawać?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-07-2019 o 11:58

  16. #90
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Dziękuje, miło mi, chyba ������

    Skoro masz już przetartą drogę w FCA, możesz mi podpowiedzieć lub podzielić się pisem co i jak mam opisać bo nie bardzo wiem jak to ugryźć.
    Ale już teraz bardzo dziękuje za pomoc i rady bo bez was pewnie bym płacił właśnie za wymianę czujnika by zaraz tam wracam na ponowny serwis!


 
Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

check engine 500x multiairmultiair 1.4 brak mocy wibracje1.4 multiair brak mocyfiat 500x drgania przy przyspieszaniuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110fiat forum wastegatehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl