Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Brak mocy
Witam, jak w tytule. Od pewnego nczasu miałem ewidentny brak mocy, samochód słabo przyśpieszał. Zaślepiłem zawór EGR i jak ręką odjoł. Niestety ale problem znów wrócił. Auto jest strasznie mułowate, dopiero tak powyżej 3tyś. obrotów włącza sie turbo i to tak też nie całkowicie. Co ciekawe jak się silnik troche nagrzeje to problem częściowo ustępuje , ale tylko częściowo. Ja mam takie trzy teorie. 1. Nawala czujnik ciśnienia doladowania ( ten w kolektorze). 2. Szwankuje zawór Overboost. 3. Przepływomierz. Dodam tylko że mechanicznie z turbiną jest wszystko ok. No i jest problem która teoria jest prawdziwa. No bo nie sztuką jest np kupić nowy czujnik doładowania i wywalić kilka stów a potem okaże się że nie to. Jak zweryfikować tą awarię po niższych kosztach ? Macie jakieś pomysły ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
ja dorzucę 4 teorię, przewody sterujące turbo są nieszczelne/ pęknięte.
czujnik doładowania i przepływomierz możesz wyczyścić, zaranie nie kupuj. sprawdź przewody od sterowania turbo oraz OV.
Pozdrawiam

-
Klubowicz
czym zaślepiałeś tego egr ?? jak blaszka zbyt cienka to ci przepali ją w kilka dni...sprawdź jeszcze raz to zaślepienie...gdyby był to overboost lub wężyki to auto wogóle by nie wstawało, a tu kolega pisze że powyżej 3k obr jest ok.
Sprawdź jeszcze raz egr.
Odepnij przepływkę.
wyczyść patyczkiem do uszu delikatnie czujnik doładowania.
wężyki podciśnienia (im krótsze tym szybsza reakcja) wymień profilaktycznie i wyczyść VGT przy okazji (szczelny układ non stop trzyma podciśnienie).
Ale ja stawiam na egr źle zaślepiony/przepalona blaszka.
Pozdro
-
Doświadczony klubowicz
dopisałem przewody, ponieważ sam miałem podobny problem jakiś czas temu. auto do ok 3000-3500 obrotów nie jechało, nie chciało się rozpędzać. po przekroczeniu 3 tys obrotów było znacznie lepiej ale nadal nie to. już myślałem że kierownica się zapiekła. zacząłem oglądać najpierw przewody i znalazłem małe pękniecie. pękło na szczęście blisko końca przewodu. obciąłem, przewodu wystarczyło żeby złożyć. jazda próbna i jak ręką odjął, auto zaczęło jeździć jak wcześniej.
Pozdrawiam

-
Nowy klubowicz
Może też dolot? Czasem wpadną liście i nie ciągnie,jak trzeba
-
Klubowicz

Napisał
cenioormo
czym zaślepiałeś tego egr ?? jak blaszka zbyt cienka to ci przepali ją w kilka dni...sprawdź jeszcze raz to zaślepienie...gdyby był to overboost lub wężyki to auto wogóle by nie wstawało, a tu kolega pisze że powyżej 3k obr jest ok.
Wiesz To może być to. Bo objawy są bliźniaczo podobne do tych z przed zaślepienia EGR. A zaślepiłem taką blaszką samoróbką z blachy nierdzewnej wyciętej ze starego zlewozmywaka, a więc dość cienkiej
-
Nowy klubowicz
No to mogło przepalić
-
Klubowicz
-
Klubowicz
Zalezy jak duzo przeładowuje, i jak duży jest dołek?
-
Klubowicz
-
Klubowicz
Ciśnienie doładowania nie powinno spaść ponizej 2 bar. Tu masz moje parametry z logów. Wprawdzie też jest spore przeładowanie przy około 2000 obr ale dalej jest dość płasko.
Czas Engine speed Boost pressure
s obr/min mBar
0 1408 1375
0,67 1526 1565
1,28 1650 1954
1,92 1838 2227
2,53 2029 2417
3,16 2218 2312
3,78 2411 2126
4,42 2593 2124
5,03 2759 2179
5,68 2932 2095
6,28 3111 2031
6,91 3300 2076
7,53 3451 2121
8,17 3583 2134
8,78 3680 2153
9,42 3847 2161
10,03 3946 2163
10,66 4045 2163
-
Klubowicz
-
Nowy klubowicz
edwardo 65 . napisz co udało Ci się zrobić i czy pomogło bo mam podobny problem i nie wiem jak się za to zabrać
Podobne tematy
-
Napisany przez stodziu na forum Multipla
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 04-05-2014, 14:10
-
Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 05-11-2013, 22:53
-
Napisany przez fredi13 na forum Croma
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 28-06-2013, 19:46
-
Napisany przez szczur82 na forum Punto II
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 20-04-2013, 18:16
-
Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 20-03-2010, 19:48
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:14.
W sieci od 2007 roku.