Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 27 z 86 PierwszyPierwszy ... 1725262728293777 ... OstatniOstatni
Posty od 391 do 405 z 1287
Like Tree16lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)  

  1. #391
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Widzę mam ostatnio monopol w pisaniu w moim temacie hehe..
    Dziś dobrałem się ponownie do wtrysków i problemu zakłuceń czytanych przez sterownik LPG podczas pracy na paliwie..
    Tym razem wstawiłem te diody nie równolegle zaporowo do wtrysków tylko szeregowo tak więc nie gaszę na nich ładunku a po prostu uniemożliwiam popłynięcie ujemnego ładunku do sterownika LPG. Tym razem sukces, auto chodzi dobrze na benzynie i gazie, ładnie czyta też czasy wtrysku przez co będzie możliwe teraz dokładniejsze zestrojenie całej instalacji.. Chociaż z tego co zaobserwowałem to po ostatnim strojeniu i tak krzywe się właściwie pokrywają..

    A oto fotka dostawionych diod (1N5402 - 3A, 200A w piku, akurat takie miałem, nie grzeją się, puki co bezproblemowo)

    CameraZOOM-20121007112218073.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #392
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Bardzo pomysłowe
    Mozesz mi dokładnie wytłumaczyc na jakiej zasadzie to działa, bo ciekawi mnie to bardzo
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #393
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kurde flaczek dłuższa sprawa.. Generalnie to chodzi o to że cewka wtryskiwacza ze względu na swoją indukcyjność po odłączeniu na niej zasilania oddaje ładunek na niej zgromadzony w postaci impulsu o odwrotnej polaryzacji niż była zasilana i to o amplitudzie o wiele większej niż te 12V zasilania (gdzieś ktoś wstawiał oscylogramy na lpg-forum to było to ok 70V) skutkiem tego na odłączonej przed chwilą przez sterownik silnika końcówce wtryskiwacza pojawia się impuls ok 82V (~70+12).. Te impulsy są naprawdę chwilowe - takie szpileczki (wg. oscylogramów z lpg-forum ok 1-2ms). Te właśnie impulsy włażą do sterownika LPG i powodują że jest średnio fajnie I teraz dopiero analizując całą sprawę zdałem sobie sprawę z tego, że wstawienie tych diod nie powinno powodować nic.. Bardzo możliwe, że chodzi o to, że diody wprowadzają jakieś opóźnienie i tłumienie tych impulsów (szczególnie ujemnego impulsu który pojawia się chwilę potem i jest to jakby "dobicie" tego impulsu dodatniego.. Sam nie wiem dokładnie bo sprawy nie analizowałem oscyloskopem. Fakt jest jednak taki, że sterownik ładnie zbiera już mapę.. Pozwolę sobie wrzucić te oscylogramy, żebyś widział na czym polega różnica podczas pracy na LPG i na benzynie. Na LPG wtryski nie chodzą, a wyjścia obciążane są rezystorami tak aby sterownik benzyny się nie pluł. Tyle że rezystory nie mają jako tako indukcji i przez to nie generują tych szpilek..

    GAZ:
    GAZ.jpg

    BENZYNA:
    BENZYNA.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #394
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to teraz juz wiem. Dzięki za wytłumaczenie.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #395
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    330
    Auto
    Fiat 500 1.2 LOUNGE 2009
    Kolego, powiem jedno słowo... SZACUN za kochanie tak jak elektryki jak i elektroniki

  7. #396
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    stilo_kielce przesada no ale dzięki

    Wczoraj odebrałem autko od gaziarzy z nowym czujnikiem:

    CameraZOOM-20121010201954931.jpg

    Na razie nie włączaliśmy korekt bo temat jest na razie do obadania jak zmienia się tam temperatura - trzeba dobrać odpowiednie współczynniki. Wczoraj przy tak nieosłoniętym czujniku pod maską w trasie miałem praktycznie cały czas ok 35'C..

    Bujnąłem się też w trasę i zebrałem od nowa mapki benzyny i gazu.. Ciężko to zestroić idealnie bo jak już idealnie było tak później już wzniesienia, inna trasa i już inaczej się mapy układają.. Ale myślę że jest w sumie ok..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #397
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ok a więc dziś zabrałem się trochę za dokładanie termometru oryginalnego (z wersji z klimy)..

    Na początek skleciłem pajączka rezystorowego aby oszukać centralkę klimy że ma wszystkie czujniki
    Jakby ktoś potrzebował pomocy służę, sam bazowałem na pomocy kolegi panterka, który dokonał takiej przeróbki wcześniej.
    CameraZOOM-20121014131026436.jpg

    Pierwszy test jeszcze na stole:
    CameraZOOM-20121014130325987.jpg

    No i licznik już w aucie:
    CameraZOOM-20121014172127114.jpg

    Na razie dorobiłem przewód od centralki klimy do licznika i spuściłem go koło schowka za którym najprawdopodobniej jutro założę centralkę. Wymieniłem też listwę z przyciskami na taką z przyciskiem od klimy (kable akurat do tego już są w wiązkach). Na koniec wykasowałem błąd poduszki bo musiałem przestawić auto bez licznika i się załapał.. Muszę jeszcze wpiąć się w kostkę Z70 koło kolumny kierowniczej bo tam kończą się przewody od czujnika temp. zewnętrznej no i dorobić go w samym lusterku Do kostek mam nawet piny dzięki ww. wspomnianemu koledze

    Zrobię wszystko to się pochwalę Już się cieszę że w końcu będę miał termometr w aucie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #398
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A więc wczoraj była chwila aby termometr uruchomić i zamontować finalnie w aucie.
    Zdjęcia są jakie są bo nie było czasu specjalnie się bawić w fotografa

    Kable wpiąłem we wtyczkę koło kolumny kierowniczej przez co bez babraniny mam sygnały czujnika wyprowadzone przy prawym lusterku.
    Z tego etapu zdjęcia nie mam, dopiero po przeciągnięciu wszystkich kabli do schowka (w sumie 3ch - od czujnika 2 i od licznika 1)..
    CameraZOOM-20121015173517398.jpg

    Następnie montarz centralki i podpinanie wiązek Potem wszystko elegancko zabezpieczone taśmą parcianą kupioną na allegro - polecam - full profeska
    CameraZOOM-20121015175641415.jpg CameraZOOM-20121015184135967.jpg

    Wszystko poskładałem, poupinałem, auto wypucowałem od środka, wyplakowałem. Został mi jeszcze czujnik temp ale to już sprawa prosta - odkręcam lusterko i wstawiam (na dniach). Wszystko działa, temp wyświetla jednak -30'C a potem Error Cli bo wiadomo - czujnika nie ma
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #399
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    No no kawał roboty odwaliłeś Przy 4 będzie Ci migał ale fajnie by było jak by się wtedy jeszcze wyświetlacz rozjaśniał na chwilkę,żeby zwrócić na siebie uwagę.Gratki za kolejne udoskonalenie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #400
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2011
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Wiek
    33
    Postów
    193
    Auto
    Fiat Marea 1.9JTD 110KM;)
    Powiem Ci byrrt że jestem pełen podziwu , za to jak to wszystko ogarniasz. Ja to ograniczam się tylko do skręcenia razem kabelków jak coś nie łączy itp

  12. #401
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    taśmą parcianą kupioną na allegro - polecam - full profeska
    u nas ta taśma jest dostępna w sklepach elektronicznych. również jej używamy, wiązki wyglądają jak fabryczne.

  13. #402
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marcin.b2508 Zobacz post
    u nas ta taśma jest dostępna w sklepach elektronicznych
    Do tradycyjnego sklepu nie chodzę bo raz, że cena byłaby pewnie ze 3x większa to i musiałbym marnować czas i tam jechać Po co
    Cytat Napisał Damian50 Zobacz post
    Powiem Ci byrrt że jestem pełen podziwu
    Z tym podziwem to nie przesadzajmy.. Na co dzień robi się ciekawe rzeczy ale na "pierdoły" do auta to już czasu z reg. brak A można by przecież zaszaleć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #403
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Podświetlenie przy popielniczce genialne, sam chyba będę się musiał za coś takiego zabrać

  15. #404
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    cena byłaby pewnie ze 3x większa
    już nie pamiętam dokładnie ile z 8 zeta za rolkę czy jakoś tak. wiem że za 5 to mają taką szajsowatą co mi nie przypadła do gustu.

  16. #405
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marcin.b2508 Zobacz post
    już nie pamiętam dokładnie ile z 8 zeta
    No to cena w sumie podobna do allegro (ja za TESE 25 metrów dawałem chyba 7zł) ale mam ją nie ruszając tyłka do miasta W dodatku na allegro jest wybór..

    Wczoraj zostałem zmuszony do naprawy mechanizmu wycieraczek. Przedwczoraj jedna stanęła dęba i pracowała tylko prawa a to niezbyt miłe jak pada deszcz
    Po raz pierwszy ściągałem podszybie - myślałem że będzie z tym gorzej Najgorsze są te zatrzaski bo to strach że zaraz się coś urwie..

    CameraZOOM-20121017164323327.jpg CameraZOOM-20121017164658675.jpg

    Sam mechanizm i powód awarii - spadło jedno z cięgien..

    CameraZOOM-20121017164641006.jpg CameraZOOM-20121017164621417.jpg

    Rozebrałem wszystko na kawałki pierwsze, odrdzewiłem, przeczyściłem, nasmarowałem, nawaliłem towotu wszędzie tam gdzie się dało, złożyłem, sprawdziłem że działa (kręci się), poskładałem właściwie całe podszybie, włożyłem wycieraczki, włączam a tu zonk - jedna w lewo, 2ga w prawo
    Przez głupotę po prostu źle złożyłem.. Rozebrałem wszystko ponownie i zonk bo połamały się te plastikowe tulejki na cięgnach które trzymają je na tym obracającym się bolcu.. No i problem Chwila zastanowienia, śruba M10, 2 podkładki, 2 nakrętki, pilarka kątowa i jedziemy..

    Oto efekt:

    CameraZOOM-20121017201617822.jpg CameraZOOM-20121017201553827.jpg

    Może niezbyt to estetyczne, ale skutecznie i mam nadzieję bezawaryjnie.. Nie podoba mi się może że nie ma żadnych przekładek teflonowych ale nie było z czego tego zrobić na szybko.. Tuleja po na którą wciśnięte są cięgna zrobiona jest z nakrętki M10 oszlifowanej na walec kątówką Całość obficie zapaciana towotem, po złożeniu w aucie pracuje bardzo ładnie, ciszej i szybciej niż wcześniej..

    A tu jeszcze fota poglądowa ile ziemi (sic!) i liści można znaleźć a podszybiu i odpływach z szyby.. Szok

    CameraZOOM-20121017174924907.jpg

    Edit:
    I jeszcze filmik jak to sobie pracuje:
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 18-10-2012 o 11:59
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 10:03
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 23:43
  3. Szybkie pytanie - opony 185/65 czy 185/60 - Bravo 1.8GT
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 14:24
  4. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 04:25
  5. Fiat Bravo I
    Napisany przez RazoR na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-10-2010, 18:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8

fiat brava 1.8

tk5530hm300

fiat bravo 1.8 gt

fiat bravo gt

filtr oleju do fiat bravo 1 8gt

fiat bravo gt 1.8

sonda paliwa fiat brawa 1 8 16v 118 km cena

fiat brawo gtwymiana oleju fiat brava 1.8 sonda lambda fiat bravo 1.8fiat bravo 1.8 opiniefiat bravo 1.8 gt opinieceny fiata brawo gtbyrrtfiat 1.8 16v gt filtr paliwabyyrtforum fiat brawa1 412vco jaki czas wymiana filtra paliw afiat 1.4fiat bravo 18 gt sondabravo 1.8 gtpasek klinowy fiat brawa 18 16vuszczelniacz wtrysku fiat 1 8
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl