Brawo, porządna robota ja dziś wymieniłem płyn hamulcowy i amorki z tyłu.
Brawo, porządna robota ja dziś wymieniłem płyn hamulcowy i amorki z tyłu.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Pierwsze co po kupnie auta to zaglądam właśnie "pod szybę"
Ze mnie się śmiali że miałem brudny filtr kabinowy a tu proszę jaką kolega ma nuffke
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Filtr od 2tygodni nowy leży tylko nie ma kiedy go nawet wymienić a w niedziele to go ze sobą nie zabrałem
Jutro wymienię tak samo jak nowe pióra wycieraczek (2gi komplet z biedy) bo te już są beznadziejne (a mają może ze 2 miesiące)..
CameraZOOM-20121018230053347.jpg
Za filtr dałem 46zł (filtron) aż mnie wzdrygło.. brrr miał być magneti mareli za 30, pojechałem po odbiór do sklepu a tu "nie było w hurtowni, jest filtron"..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jak juz chcesz kupować tanie listwówki które dobrze sie sprawują i sa w miare trwale to polecam firmy rzekomo "polskiej" DIPP
Chcę nie chcę - po prostu bez przesady.. Przez 10 lat auto nie miało tego filtra i było ok.. Następny kupie dosłownie najtańszy bo 46zł za kawałek papierowego filtra to wg. mnie przesada.. Za filtr oleju - bardziej skomplikowany, w metalowej obudowie, z uszczelką itd płacę 20zł..
Porównanie filter stary i nowy:
uploadfromtaptalk1350672749331.jpg
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ja kupiłem wycieraczki płaskie motgum i jak na razie sobie chwalę. Cena 45 zł za 2
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Najtańszy papierowy filtr przeciwpyłkowy produkuje firma Racer - cena 18 zł w FoTA
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
U mnie było jeszcze więcej
Ja następne wycieraczki kupie zwykłe - jakoś straciłem przekonanie do tych płaskich.. Motgum robi chyba dobre wycieraczki. Jakbym kupował to od razu trzy i jeszcze 3 do auta młodej bo tam już też tragedia jest..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ja kupuje klasyczne wycieraczki z motgumu najtansze - zawsze czekam na promo w auchanie i spokojnie do roku czasu wytrzymują
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
No rzeczywiście, patrząc po fotce, to stary filtr miał juz dość
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Super, jak zawsze
PS Uchwyt HR jak najbardziej ok, natomoast ta głowica na bank porysuje ci obudowę w telefonie. Miałem kiedyś taka głowicę w Samsungu Omnia i lipa była po paru miechach
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ok, wracamy do tematu Bravo
Po koleji..
Wczoraj zebrałem charakterystykę czujnika NTC 10k który siedzi a właściwie powinien siedzieć w lusterku. Podłączyłem potencjometr, nastawiałem jakąś wartość i sprawdzałem ile pokaże zegarek w aucie. Nie wszyscy to wiedzą ale termistory mają nie tylko swoją wartość przy T=25'C i charakterystykę dodatnią/ujemną. Ważdym parametrem jest również współczynnik materiałowy B i od niego zależy jak logarytmiczna krzywa wartości rezystancji będzie układać się na osiach temperatura/rezystancja. Żeby nie było że zanudzam już mówię co wynikło z pomiarów:
Schowek02.jpg
Idealnie pokrywają się charakterystyki termistora oryginalnego z termistorem o B=3900 ale taki nie łatwo będzie dostać. W handlu większość 10k NTC to 3380 a taki w temperaturach skrajnych czyli np -30 będzie zaniżał temp nawet o 5-6 stopni. Udało mi się znaleźć termistor 3977 i taki postaram się kupić. Piszę to dla potomnych bo może się to przydać - informacji szukałem na własną rękę ale nic nie znalazłem dlatego zrobiłem pomiary.
Następna sprawa to jak wczoraj pisałem w Codzienniku szuranie i buczenie które od jakiegoś czasu dochodziło z okolic pompy wspomagania/rozrządu wcale nie było wydawane przez tę pierwszą. Okazało się że przy dociśnięciu osłony rozrządu wszystko cichnie. Przestraszony tym faktem dziś do pracy jechałem autem młodej a zaraz po pracy zabrałem się za demontowanie osłony rozrządu:
CameraZOOM-20121022165454968.jpg CameraZOOM-20121022165535460.jpg
Rozrząd na szczęście cały, nic się nie dzieje choć miałem pietra że jest zalany olejem bo tak się błyszczy. Nic jednak nie wskazuje na to że to olej, po przetarciu palcem, szmatką nadal tak samo wygląda, nic nie brudzi itp.. Widocznie tak ma
Osłonę dokręciłem i odpalam auto.. Nadal szumi.. Po chwili doszedłem co jest przyczyną..
CameraZOOM-20121022172241701.jpg
Widoczne na fotce śruba powinna trzymać ten plastik i odciągać go od rozrządu. U mnie niestety jest ten plastik pęknięty i osłonę gnie w stronę rozrządu i to ona lekko ociera o koło zębate wałka. To że wszystko zbesztane olejem to wiem i muszę to w końcu ogarnąć - cieknie mi jednak z pod uszczelnianej ostatnio kapy zaworowej. Muszę ściągnąć wszystko jeszcze raz i złożyć na sylikon niebieski. Tyle że zawsze czasu brakuje :/ Całości nie skręciłem jednak tak jak być powinno ze względu na zablokowaną śrubę którą przed chwilą dokręcałem ale o to spytam w osobnym temacie.. :/
Tak sobie pomyślałem, że skoro i tak nie jeżdżę fiatem do roboty teraz to może dobry moment żeby zdemontować kolektor wydechowy i zabrać go do spawania.. Kolega się kiedyś zadeklarował z pracy że może mi to za piwo zrobić tak więc zabrałem się za robotę:
CameraZOOM-20121022181801935.jpg CameraZOOM-20121022182608410.jpg
Jutro go koledze dam mam nadzieję że na środę będę miał już z powrotem.. Może w końcu będzie trochę ciszej chodzić auto bo już mnie to powoli denerwowało jak sobie popierduje..
Będę zdawał relacje z dalszych prac a teraz biorę się za pytanie odnośnie tej nieszczęśliwej kręcącej się śruby...
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
u mnie kiedyś rezonowała osłona kolektora wydechowego. co ciekawe rezonowała tylko do rozgrzania silnika. wcześniej, po kupnie auta rezonował katalizator. podejrzewam, że na kolektor wydechowy też przyjdzie pora
A ja się spytam - próbowałeś odpalać ze zdjętym kolektorem?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT