Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 108
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    187
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Cytat Napisał Pivko76 Zobacz post
    Cytat Napisał Pivko76 Zobacz post
    w załączeniu moje logi - auto zaczyna przyśpieszać od 2500 rpm. EGR off, DPF off, kolektor bez klap. Wyczyszczony zawór overboost, wymieniony węzyk od vacum do overboosta.
    może ktoś podpowie co jest nie tak że auto nie chce jechać ?
    Spokojnie, czakajcie cierpliwie a zostanie Wam wynagrodzone.

    To auto dalej nie ma boosta, i koniec.
    Troszkę mało powietrza mierzy ale tragedii nie ma, może przyepływka brudna ( nie tykać) , a może jednak dalej masz nieszczelność ??
    Ewidentnie turbo za wolno wstaje, jeśli nie ma nieszczelności, zawór N75 nie jest rozwalony, gruszka nie zacina się ( nie wygląda na to) to łopatki do czyszczenia.
    Sprawdź tą szczelność, będziesz miał troszkę dłubania ale będzie wiadomo.
    Odłącz rurę z turbiny, zimna strona ( to co dmuch do IC), odłącz rurę idącą do kolektora.
    Na jednej stronie dotocz z kawałka drewna zaślepkę z manometrem, z drugiej zaślepkę z krućcem. Podłącz pod kompresor i delikatnie naładuj 2-2,5Bara. słuchaj czy gdzieś nie ucieka. Nabij i zostaw na kilkanaście sec i zobacz czy ciśnienie nie spada na manometrze.
    Jak będzie ok to :
    Pożycz, kup, podmień N75.
    Jak to nic nie da to niestety czyszczenie zmiennej ( ale myślę że do tego nie dojdzie)
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    352
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Jak miałem identycznie i za Twoją bronx namową uszczelniłem odcinek od turbo do IC. Auto nie do poznania. Zbiera się od dołu. W sobotę zrobię logi dla porównania. Ale lekkie syczenie/świst pozostał. Albo jeszcze coś albo samo turbo.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    187
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    sama turbina swiszczy.

    a widzisz myslalem ze on to ty i dalej masz źle.
    Za duże tego
    Ale niech sprawdzi tą szczelność bo wygląda że gdzieś powietrze ucieka.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    ja to ja, kolega luk202 to ktoś inny. tylko problem ten sam. dziś będę miał pożyczony nowy zawór N75, zamienię go na chwilę i zobaczę co będzie się działo. Jak to nie pomoże to szukam tych dziur w przewodach.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    695
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    delikatnie naładuj 2-2,5Bara
    To chyba trochę za dużo, nie? Jak jeszcze nie ma nieszczelności to po takim ciśnieniu może mieć Ja myślę, że 1,5 bara (nadciśnienia) wystarczy. I tak więcej turbo w cromie nie dmucha.

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Turbina potrafi jeszcze wyć. O tak:

    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    352
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Trochę na boku - jak mocno zaciskać opaski na dolocie? Na siłę czy lekko z czuciem? Pytam bo ja mam tendencję do ukręcania wszystkiego co się da. Za silne łapy

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    187
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    doładowanie względne i bezwzględne.
    To co mierzymy z ecu to boost minus aktualne ciśnienie czyli ok 1bar.
    Więc dmucha 1,5 bara. Układ ma wytrzymać spokojnie doładowanie 2 bary.
    Więc kontrolnie 2,5 to nie jest za dużo.
    IC ci nie rozerwie.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    695
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Właśnie mi o to chodziło. Jak dmucha 1,5 bara to chyba nie ma potrzeby sprawdzać przy wyraźnie wyższym ciśnieniu. Icka nie rozerwie ale można sobie zrobić dodatkowe nieszczelności na sparciałych wężach.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    187
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Jak przy 2 barach ci rozerwie wąż to współczuje podejścia do naprawy.
    Łożysko szumi to nie zmieniam tylko jadę 40km/h to nie szumi i się nie rozpadnie.

    Podnosi się boosta pod ok 3 bary, czyli dmucha ok 2.
    Co da twoje 1,5 ?
    1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
    Próby ciśnieniowe przeprowadza się min 2xPpracy

    Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    695
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
    No właśnie, czyli jaki sens dawać wyraźnie więcej?

    Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie
    A policz o ile procent jest więcej

    Każdy niech sobie dmucha ile mu pasuje, jak dla mnie EOT.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Aktualne logi po wymianie N75 (pożyczona używka od kolegi mechanika) - auto odżyło ale jeszcze tak jak by szału nie ma. Proszę o opinię. Za nieszczelności jeszcze się nie zabrałem ale nie słyszę żeby coś tak świstało i gwizdało i ogólnie jest na dolocie sucho.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    • Typ Pliku: rar 4.rar (629 Bajtów, 2 pobrań)

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    352
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Sprawdz rury tak mniej wiecej w okolicy bagnetu oleju (po lewyj) idace w dol. Ponizej jest gumowa mufa. Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    22
    Postów
    422
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu
    \

    Mi tu właśnie dolot pękł i miałem spadek doładowania, syczało i to bardzo, szczególnie przy zamknietych oknach. ja uciąłem to kolanko i wstawiłem złączkę silikonową z fmic.pl

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    pytanie do znawców - na moim N75 jest PN:55188059, w tej chwili mam założony jakiś całkiem inny (od innego auta) i wszystko działa. Mój model kosztuje ok 300 zl, natomiast znalazłem zawór o PN:51884840, który wygląda identycznie jak mój a kosztuje 130 zł. Strona fiat-autoparts, po wpisaniu mojego VIN pokazuje jeszcze całkiem inny PN zaworu. Jakieś pomysły i doświadczenia macie może w tym temacie ?


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 16:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu