Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 150
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Cytat Napisał Pivko76 Zobacz post
    Cytat Napisał Pivko76 Zobacz post
    w załączeniu moje logi - auto zaczyna przyśpieszać od 2500 rpm. EGR off, DPF off, kolektor bez klap. Wyczyszczony zawór overboost, wymieniony węzyk od vacum do overboosta.
    może ktoś podpowie co jest nie tak że auto nie chce jechać ?
    Spokojnie, czakajcie cierpliwie a zostanie Wam wynagrodzone.

    To auto dalej nie ma boosta, i koniec.
    Troszkę mało powietrza mierzy ale tragedii nie ma, może przyepływka brudna ( nie tykać) , a może jednak dalej masz nieszczelność ??
    Ewidentnie turbo za wolno wstaje, jeśli nie ma nieszczelności, zawór N75 nie jest rozwalony, gruszka nie zacina się ( nie wygląda na to) to łopatki do czyszczenia.
    Sprawdź tą szczelność, będziesz miał troszkę dłubania ale będzie wiadomo.
    Odłącz rurę z turbiny, zimna strona ( to co dmuch do IC), odłącz rurę idącą do kolektora.
    Na jednej stronie dotocz z kawałka drewna zaślepkę z manometrem, z drugiej zaślepkę z krućcem. Podłącz pod kompresor i delikatnie naładuj 2-2,5Bara. słuchaj czy gdzieś nie ucieka. Nabij i zostaw na kilkanaście sec i zobacz czy ciśnienie nie spada na manometrze.
    Jak będzie ok to :
    Pożycz, kup, podmień N75.
    Jak to nic nie da to niestety czyszczenie zmiennej ( ale myślę że do tego nie dojdzie)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Jak miałem identycznie i za Twoją bronx namową uszczelniłem odcinek od turbo do IC. Auto nie do poznania. Zbiera się od dołu. W sobotę zrobię logi dla porównania. Ale lekkie syczenie/świst pozostał. Albo jeszcze coś albo samo turbo.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    sama turbina swiszczy.

    a widzisz myslalem ze on to ty i dalej masz źle.
    Za duże tego
    Ale niech sprawdzi tą szczelność bo wygląda że gdzieś powietrze ucieka.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    48
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    ja to ja, kolega luk202 to ktoś inny. tylko problem ten sam. dziś będę miał pożyczony nowy zawór N75, zamienię go na chwilę i zobaczę co będzie się działo. Jak to nie pomoże to szukam tych dziur w przewodach.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    delikatnie naładuj 2-2,5Bara
    To chyba trochę za dużo, nie? Jak jeszcze nie ma nieszczelności to po takim ciśnieniu może mieć Ja myślę, że 1,5 bara (nadciśnienia) wystarczy. I tak więcej turbo w cromie nie dmucha.

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Turbina potrafi jeszcze wyć. O tak:

    Italians Do It Better

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Trochę na boku - jak mocno zaciskać opaski na dolocie? Na siłę czy lekko z czuciem? Pytam bo ja mam tendencję do ukręcania wszystkiego co się da. Za silne łapy

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    doładowanie względne i bezwzględne.
    To co mierzymy z ecu to boost minus aktualne ciśnienie czyli ok 1bar.
    Więc dmucha 1,5 bara. Układ ma wytrzymać spokojnie doładowanie 2 bary.
    Więc kontrolnie 2,5 to nie jest za dużo.
    IC ci nie rozerwie.

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Właśnie mi o to chodziło. Jak dmucha 1,5 bara to chyba nie ma potrzeby sprawdzać przy wyraźnie wyższym ciśnieniu. Icka nie rozerwie ale można sobie zrobić dodatkowe nieszczelności na sparciałych wężach.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Jak przy 2 barach ci rozerwie wąż to współczuje podejścia do naprawy.
    Łożysko szumi to nie zmieniam tylko jadę 40km/h to nie szumi i się nie rozpadnie.

    Podnosi się boosta pod ok 3 bary, czyli dmucha ok 2.
    Co da twoje 1,5 ?
    1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
    Próby ciśnieniowe przeprowadza się min 2xPpracy

    Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie.

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    1,5 to normalna praca turbiny przy obciążeniu.
    No właśnie, czyli jaki sens dawać wyraźnie więcej?

    Poza tym Twoje 1,5Bara moje 2,5, jakie wyraźnie wyższe ciśnienie
    A policz o ile procent jest więcej

    Każdy niech sobie dmucha ile mu pasuje, jak dla mnie EOT.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    48
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Aktualne logi po wymianie N75 (pożyczona używka od kolegi mechanika) - auto odżyło ale jeszcze tak jak by szału nie ma. Proszę o opinię. Za nieszczelności jeszcze się nie zabrałem ale nie słyszę żeby coś tak świstało i gwizdało i ogólnie jest na dolocie sucho.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    • Typ Pliku: rar 4.rar (629 Bajtów, 4 pobrań)

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Sprawdz rury tak mniej wiecej w okolicy bagnetu oleju (po lewyj) idace w dol. Ponizej jest gumowa mufa. Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Zerknij na kolanko wychodzace gora od turbo. Poza tym gruba rura pomiedzy silnikiem a aku lubi pekac na zgieciu
    \

    Mi tu właśnie dolot pękł i miałem spadek doładowania, syczało i to bardzo, szczególnie przy zamknietych oknach. ja uciąłem to kolanko i wstawiłem złączkę silikonową z fmic.pl

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    48
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    pytanie do znawców - na moim N75 jest PN:55188059, w tej chwili mam założony jakiś całkiem inny (od innego auta) i wszystko działa. Mój model kosztuje ok 300 zl, natomiast znalazłem zawór o PN:51884840, który wygląda identycznie jak mój a kosztuje 130 zł. Strona fiat-autoparts, po wpisaniu mojego VIN pokazuje jeszcze całkiem inny PN zaworu. Jakieś pomysły i doświadczenia macie może w tym temacie ?


 
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 21-06-2016, 00:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 16:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 17:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 11:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 15:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335643

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335644

jtd czyszczenie n75

croma czyszczenie overbost

brudny n75

n75 ile wytrzymuje

55188059 czyszczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-3356410

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl