Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 55
Like Tree4lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?
    Nie, jak każde poprzednie auto. Miałem niemca, francuza, przez pięć lat jeżdziłem bezawaryjnie ALFĄ ROMEO 156 z najbardziej awaryjnym silnikiem 1.6 TS, a teraz Croma. ŻADNE z tych mnie nie zawiodło, oprócz niemieckiego cudu techniki, kiedy to łapa silnika mi się urwała, a silnik prawie wypadł.
    Porównywać Octavie do Cromy???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005

    stacyjka

    Witam.
    Miałem ten sam problem,za trzecim razem wszystko wracało do normy.I to od kilku dni jak zrobiło się chłodno,ale poprzednie dwie zimy tego problemu nie było.Dzisiaj rano podładowałem kilka godzin akumulator(nie jest już młody).i na razie jest dobrze.Nie przejmuję się tym.Byłem Cromą w Rzymie ,Neapolu a w tym roku w Rydze i Tallinie i bez żadnych przygód.Każde auto może sprawić niespodziankę w drodze. Pozdrawiam

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    U mnie dzisiaj przy -15 pojawił się problem i nie można było obrócić kluczyka. Dokładnie tak samo jak u wielu kolegów. Przypomniałem sobie że rok temu w zimie też miałem to samo przy większym mrozie. Wnisek że jest to wada fabryczna Cromy. Może projektowana była na ciepły klimat włoski.
    Jeżdzę cromą od 2 lat i coraz bardziej przekonuję się że to auto ma tyle niedoróbek że strach wybierać się w dłuższą trasę. Co będzie jak na zimowym wyjeździe narciarskim daleko od domu wadliwy system nie zechce w ogóle obrócić klucz i nie można będzie odpalić auta. Albo np słaby cromowy alternator padnie za granicą 1000 km od domu (tak kiedyś padł u znajomych w stilo). W cromie wszystko jest możliwe.
    Kiedyś na tym forum chwaliłem octavię i podtrzymuję że croma w kwestii niezawodności nie umywa się do octavii 1.9 tdi AGR 90. Wiem bo posiadam taką 18 letnią i wymieniam tylko olej rozrząd i klocki.
    Co z tego jak silnik 1.9 jtd jest solidny a blacharka w cromie niezła jak elektronika szwankuje już po kilku latach. Strach pomyśleć co będzie dalej.

    Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?
    Croma jest moim trzecim fiatem i z żadnym nie miałem problemu z elektryką w CC 1100 nawet żarówki nie chciały się palić, wymieniałem ale z powodu wyświecenia ,z Cromą też żadnych problemów nie mam, nie chcę nic sugerować ale warto dokładnie sprawdzić czy auto nie było podtopione.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    I mnie dopadł problem ze stacyjką, po włożeniu kluczyka do stacyjki nie chciał się przekręcić i dopiero za drugim podejściem stacyjka była odblokowana i można było kluczyk przekręcić. Pierwsze problemy pojawiły się rano w trakcie mrozów które uznałem za przyczynę ale później temperatury wzrosły a problem narastał. Po przejrzeniu rożnych postów i własnej obserwacji z zachowania stacyjki doszedłem do wniosku że winien jest moduł blokady kierownicy który nie daje sygnału na odblokowanie stacyjki. Po zdemontowaniu plastików przy kierownicy dostałem się do modułu ale okazało się że jest przykręcony do kierownicy przy pomocy śrub które uniemożliwiają demontaż, mają stożkowe łby.

    IMG_20160209_184355.jpg

    IMG_20160209_184439.jpg

    Pierwszym pomysłem było dospawanie nakrętek ale stwierdziłem że dużo lepszym sposobem będzie nacięcie łbów śrub pod wkrętak co zrobiłem, równie dobrze można przy pomocy przecinaka poluzować nakrętki i później lekko palcami wykręcić śruby co też przećwiczyłem.

    IMG_20160209_184413.jpg

    Pokrywa modułu przykręcona jest za pomocą śrub które łatwo się wkręcają a uniemożliwiają wykręcenie. Poradziłem sobie z nimi przy pomocy kleszczy.

    IMG_20160209_213419.jpg

    Po analizie rozebranego moduł stwierdziłem że w moim przypadku winny jest mechanizm z zębatką który na duże luzy.

    IMG_20160209_183931.jpg

    IMG_20160209_183905.jpg

    Kupiłem używany moduł na wiadomym portalu i po przełożeniu zębatki cieszę z naprawionego auta. W trakcie naprawy konieczny jest demontaż poduszki kolanowej co proponuję zrobić przy odłączonym akumulatorze.
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 09-02-2016 o 23:24
    scrabit i mirek8423 lubią to.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    mielec
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    alfa 159 1,8
    Rocznik
    2005
    Witam,
    widzę że problem z centralką występują też w fiatach (posiadam alfe). Też niałem ten sam błąd przy temperaturach od -12/13. Na forum od alf polecają rozebranie centrali i nasmarowanie...

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Widzę że problem został rozwiązany dokładnie tak samo jak u mnie.
    Pozdrawiam

    PS. Dzięki za zrobienie Tutorialu

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Sorry za moze durne pytanie, ale czy nie mozna tego ustrojstwa wywalic/odkrecic zostawiajac sama elektronike?

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Sorry za moze durne pytanie, ale czy nie mozna tego ustrojstwa wywalic/odkrecic zostawiajac sama elektronike?
    Nie ma durnych pytań, ja też tak na początku chciałem zrobić żeby wywalić blokadę kierownicy ale to jest nieopłacalne, rodzi dużo komplikacji.
    Stacyjka i blokada kierownicy są ze sobą ściśle powiązane. Po włożeniu kluczyka do stacyjki elektronika szczytuje kod z kluczyka i wysyła go do blokady która po weryfikacji kodu uruchamia silniczek napędzający mechanizm zwalniający blokadę. Mechanizm poprzez krzywki steruje wyłącznikami krańcowymi które weryfikują poprawność pracy. Po odpowiednim sygnale z wyłączników moduł blokady wysyła zgodę na odblokowanie stacyjki co pozwala przekręcić kluczyk i powoduje rozruch silnika. To tak w skrócie. U mnie przyczyną był zużyty mechanizm blokady kierownicy który miał duże luzy i nie zawsze był w stanie prawidłowo sterować wyłącznikami krańcowymi na płytce elektroniki. Za moduł z przesyłką zapłaciłem 58 PLN.

    IMG_20160209_183931.jpg

    IMG_20160209_183954.jpg
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 12-02-2016 o 10:14

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    dobierałeś po numerze swojego sterownika czy jak popadło aby od cromy?
    jeszcze jak byś miał zdjęcie mechanizmu z zębatką ....
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 12-02-2016 o 23:33

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Moduł można brać w ciemno. Najważniejszy jest w nim ten styczniki i ewentualnie silniczek.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Tak jak wcześniej napisał kolega, moduł powinien być od Cromy bo wymieniamy tylko elementy mechaniczne, elektronika pozostaje "stara" bo ma przypisany inny kluczyk.

    IMG_20160213_190448.jpgIMG_20160213_190459.jpgIMG_20160213_191020.jpgIMG_20160213_191155.jpgIMG_20160213_191225.jpgIMG_20160213_191237.jpgIMG_20160213_191253.jpgIMG_20160213_191317.jpgIMG_20160213_191326.jpg
    jaro190 lubi to.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Proszę o pomoc dziś gdy gasilem auto usłyszałem jakiś trzask z kolumny kierownicy poszłem do pracy po 8 godzinach wsiadam i widzę ten komunikat Check Vehicle Protection System przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje stacyjka kręci normalnie ale brak reakcji żadna kontrolka się nie pojawia co to może być czy ten moduł kierownicy może powodować że jest brak reakcji na stacyjke

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    10
    Auto
    Alfa 156
    Rocznik
    2004
    Bardzo prawdopodobne

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2013
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 150KM
    Rocznik
    2007
    Sprawdź sobie aku,czy klemy dobrze trzymają.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Auto postawiłem w ASO diagnoza że padł ten moduł kierownicy więc nie zawsze musi zablokować kierownicę czy też stacyjke u mnie te rzeczy działają tylko blokada nie podaje dalej prądu więc pewnie stycznik padł. Z dokumentów auta wynika że to już było wymieniane czy ten moduł jest aż tak awaryjny?


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 19:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 11:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 13:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check vehicle protection system

check protection system croma

check vehicle protection system fiat croma

fiat croma check vehicle protection system

check protecrion system fiat croma

stacyjka fiat croma

fiat stilo check vehicle protection system

modul kierownicy cromaCo oznacza check vehicle protection systemcheck vechicle.protection system cromaweihe protection sysyem fiatblokada kierownicy fiat cromaalfa romeo 159 wymiana blokady kierownicyblad kierownica i kluczyk alfa romeo 159zablokowana kierownica fiat cromafiat croma kontrolka check vehicle check peotection systwm vehiclenaprawa blokady kierownicy fiat cromafiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicyfiat croma check prfiat croma check protection vehiclecheck vehicle protection system cromafiat nie zapala check vehicle ptotection modecroma check protektion system

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl