Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 74
Like Tree7lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2016
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    CROMA 1.9MJET 120KM
    Rocznik
    2005
    Witam kolegów. Kolejny raz okazuje się że wiedza i/lub doświadczenia forumowiczów mogą być dużo lepsze niż niejednego mechanika.
    Od kilku dni borykam się z początkową fazą opisanych problemów. Zaczęło się od problemu z "zahaczeniem" się kluczyka w stacyjce tak aby można było go przekręcić. Od kilku dni wyświetla się też komunikat z tematu czyli "Check Vehicle Protection System". Oprócz tego sygnalizuje uszkodzenie czujników parkowania, ale o tym wiem (nie działają już trzy).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Co to blokowania kluczyka i "Check Vehicle Protection System" to spróbuj na początek delikatnie przeczyścić stacyjkę (patyczki do uszu, sprężone powietrze, itp.).

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    42
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    U mnie pojawia się to sezonowo czyli jesień zima.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    54
    Postów
    180
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Też tak mialem,aż któregoś dnia stacyjka zacięła się całkowicie.Nic nie pomagało.zakończyło się lawetą do ASO i 1100 pln ,oraz 5 dni w serwisie,stacyjka była sprowadzana z Włoch.Jezeli masz takie problemy to uważaj jeżeli stacyjka zablokuje się w pozycji rozruch rozrusznika to wtedy będą kosztowne wydatki,chyba że przećwiczysz błyskawiczne odłączanie klemy.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od dwóch lat(czyli w zasadzie od zakupu auta w zimie przy mrozach poniżej -5 stC musiałem czasami dwukrotnie wkładać kluczyk do stacyjki. Przy pierwszym włożeniu nie można było obrócić kluczyka. Po ponownym wyjęciu i włożeniu można było auto uruchomić (kluczyk się odblokowywał i można było go obrócić do pozycji On i Start). Przy II-gim starcie włączała się standardowa "kłódka" i słynny komunikat "check vehicle protection system"

    Niestety przedwczoraj (przy -10) scenariusz był inny. Rozpocząłem uruchamianie i przy pierwszym włożeniu mogłem kluczyk obrócić. Rozrusznik jakby zaczął kręcić (na ułamek sekundy), później coś jakby zgrzytnęło i kręcenie się nagle samo skończyło (pomimo trzymania kluczyka w poz start). Przy powtórnych próbach włożenia i wyjęcia kluczyka mogłem go obracać na "Start" ale nie było żadnej reakcji auta (czyli cisza). Byłem przekonany że padł rozrusznik. Zostawiłem Fiata pod domem i do pracy udałem się 19-to letnią skodą TDI, która zapaliła od przysłowiowego pyka (na szczęście tego dnia była wolna co nie zdarza się codziennie). Po powrocie z pracy (temp była -2) spróbowałem odpalić Cromę i o dziwo auto ozdrowiało. Czyli albo zamarzł rozrusznik albo ten elektromagnes blokady kierownicy zaszwankował jakoś inaczej i odciął prąd na rozrusznik ale nie zablokował obrotu kluczyka. Co sądzicie na ten temat ?

    Muszę coś w tym temacie zrobić bo Croma może wyciąć taki numer po raz kolejny i poza domem. Z tego co jest napisane wcześniej w wątku to pomaga przełożenie niektórych podzespołów tej blokady (ale bez elektroniki) Skoro blokuje się na mrozie, a poza tym działa to znaczy że problemem jest może gęsty smar...

  7. #51
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    mnie też nie za każdym razem udawało się przekręcić kluczyk i wywalało wiadomy komunikat - strasznie mnie to denerwowało natrafiłem też na problemy andy5, zastanawiałem się nad kupnem tej blokady pod kierownicą ale w końcu dałem sobie spokój i postanowiłem ją rozebrać, posprawdzałem wszystkie styki połączenia lutowane poprawiłem dalej bez efektu - nie za każdym razem kierownica była odblokowywana, przyglądając się stycznikowi i dźwigience plastikowej na zębatce pomyślałem że tu chyba jest problem - zęby trochą się już powycierały i nie do kończ ta dźwigienka atakuje stycznik, wziąłem koszulkę termokurczliwą i nałożyłem 2 warstwy na dźwigienkę - andy5 post z 13.02 zdjęcie nr 8, złożyłem to wszystko do kupy i testowałem, przez ok półtorej miesiąca nie było już problemu z obróceniem kluczyka i komunikatem, niestety potem zaczęły się powtarzać problemy więc jeszcze raz rozebrałem blokadę kierownicy i dołożyłem 2 warstwy koszulki termokurczliwej od tamtej pory (kwiecień )ani razu problem nie powrócił
    Damn lubi to.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    4
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150 KM automat; Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    Croma 2008; Bravo 2010
    Tej zimy mnie również dopadł problem nieodblokowującej się stacyjki i winny był również moduł blokady kierownicy. Niestety w moim przypadku nie zauważyłem zbyt dużych luzów jak andy5, a patent z koszulką termokurczliwą też nie pomógł. Przyjrzałem się trochę dokładniej mechanizmowi z żółtym kółeczkiem zębatym i zauważyłem, że sprężynka która znajduje się wewnątrz tego kółka jest lekko spłaszczona. Po wyjęciu zawleczki rozciągnąłem i uformowałem sprężynkę tak by nie stawiała oporu w tulei zębatego kółka. Po złożeniu cały mechanizm zaczął odbijać bardziej ochoczo, co wpłynęło na zwiększenie skoku plastikowego ramienia atakującego stycznik. Od tego zabiegu minęły dwa tygodnie i stacyjka ani razi się nie zablokowała. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem na długo dopóki plastikowe zęby koła nie powycierają się.
    Ostatnio edytowane przez brzozas ; 29-03-2017 o 14:35

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Kedzierzyn kozle
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2005
    Witam cromowiczow ☺ jak kupilem swoja cromke byl problem z tym komunikatem , i po przekreceniu kluczyka nie bylo zadnej reakcji zadne kontrolki sie nie pojawialy tylko ten check vechicle i ciemno na desce , gdy zrobilo sie cieplej przez okres wakacyjny mialem spokój i od wrzesnia znowu ten problem 😐 pisze bo zastanawia mnie jedna rzecz ostatnio pojechalem z rodzinka na dzialeczke i juz mialem problem zeby wrocic 😐 przekrecam kluczyc i nic i tak kilkanascie razy i dupa mowie do mojej ze próbuje ostatni raz wkladam kluczyc z nadzieja i... nic z nerwów walnelem w kierownice dosc mocno tak z boku a tu nagle deska sie zaswiecila i pojechalismy do domu , co to moze byc ??

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ten caly pierdolnik od blokady kierownicy.

    Gdzies na forum byla opisana metoda jak to okielznac

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    4
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150 KM automat; Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    Croma 2008; Bravo 2010
    Problem opisany w tym wątku dotyczy tylko blokady stacyjki, którą można zdjąć mechanicznie przy pomocy małego prostokątnego otworu, który jest w obudowie stacyjki. Przy tej awarii kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się i auto można odpalić po zwolnieniu blokady stacyjki.
    Obawiam się, że w Twoim przypadku problemem jest jakiś "zimny lut" na układzie scalonym modułu blokady, na którym jest zapisany kod kluczyka. Pewnie objawia się on się przy odpowiednio niskiej temp. zewnętrznej albo wilgotności i pewnie dlatego mocne uderzenie w kierownicę pomogło - od drgań zaczął stykać. Jeżeli przelutowanie nic pomoże, to konieczne będzie programowanie innego modułu.

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2006
    Witam mam również problem ze stacyjką. A objawia się tak że pod biedronką zgasiłem samochód , a po zakupach był problem z przekręceniem kluczyka. Po kilku próbach włóż/wyjmij załapało samochód odpalił. Ale po kilku kilometrach musiałem się zatrzymać bokobieta potrzebowała coś z bagażnika , a bagażnik można otwożyćtylko po zgaszeniu samochodu. Samochód zgasiłem ale zapalic już nie zdołałem.
    Wyskakuje check protection vechicale.
    Nie można przekręcić kluczyka.
    Słychać odblokowanie kierownicy.
    Zegary się nie podświetlają.
    Tryb awaryjny poprzez włożenie grota w stacyjkę i przekręcenie stacyjki nie działa.
    Po wyjęciu kluczyka blokada się nie załącza od razu.
    Przepatrzyłem stacyjkę wszystkie micro styki działają.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Sprawdź baterię w kluczyku, łatwo można o tym zapomnieć. Dziwne, że bagażnik możesz otworzyć po zgaszeniu samochodu. Celowo masz to tak ustawione?

  14. #58
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał djdafi1986 Zobacz post
    Witam mam również problem ze stacyjką. A objawia się tak że pod biedronką zgasiłem samochód , a po zakupach był problem z przekręceniem kluczyka. Po kilku próbach włóż/wyjmij załapało samochód odpalił. Ale po kilku kilometrach musiałem się zatrzymać bokobieta potrzebowała coś z bagażnika , a bagażnik można otwożyćtylko po zgaszeniu samochodu. Samochód zgasiłem ale zapalic już nie zdołałem.
    Wyskakuje check protection vechicale.
    Nie można przekręcić kluczyka.
    Słychać odblokowanie kierownicy.
    Zegary się nie podświetlają.
    Tryb awaryjny poprzez włożenie grota w stacyjkę i przekręcenie stacyjki nie działa.
    Po wyjęciu kluczyka blokada się nie załącza od razu.
    Przepatrzyłem stacyjkę wszystkie micro styki działają.
    Dość dziwne bo w przypadku awarii układu immobilajzera nie powinna zadziałać - odblokować się kierownica po włożeniu kluczyka.
    Sprawdź jeszcze raz wszystkie mikro-styki przesmaruj lub przeczyść jakimś preparatem...

    Jeśli to nie pomoże to może padł tobie dokładany moduł ( może masz alarm dokładany który komunikuje się po CAN-ie ) ale wtedy nie otworzyłbyś raczej drzwi..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2006
    Baterie są dobre. Nawet specjalnie pojechałem po drugi kluczyk co jest na 💯 % sprawny i też nie działa.
    Napięcie na akumulatorze 12.5v
    Microstyki przesmarowane.Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale 2 dni wcześniej miałem wstawiany DPF , bo poprzedni gość usunął. I wgrywali program na nowo.

  16. #60
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Dokładałeś DPF? Dlaczego?


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 13:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 12:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 20:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 12:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 14:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-25654

check vehicle protection system

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256542

fiat croma check vehicle protection system

check vehicle protection system fiat croma

fiat stilo check vehicle protection systemcheck protection system cromacheck vehicle protection system cromaCroma check vehicle protectioncheck vehicle system protectioncheck protecrion system fiat cromastacyjka fiat cromanie widzi kluczyka w alfa 159stycznik blokada kierownicy fiat cromafiat croma car protection systemalfa 159 kierownica z kluczykiemkontrolka blokady fiatproblem z zapadkami w kierownicy fiat cromafiat croma check protection vehiclefiat croma check prfiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicydisable check vehicle protection stilokontrolka kierownica c kluczem alfa 159naprawa blokady kolumny kierowniczej alfa 159https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256545

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl