Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł
Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł
Zaczyna się .... a nie mówiłem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Może to być powód... podczas spawania powstaje duży łuk elektryczny i pole elektromagnetyczne które potrafi dużo szkód narobić w nowoczesnej elektronice... wszystko też zależy jak masa była poprowadzona i czy i gdzie ktoś się podłączył... Oraz samo wgrywanie softu to już jest ingerencja w układ sterowania...
Wszystko wskazuje że to coś głębiej niż sama stacyjka...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Sprawdziłeś micro styki przy blokadzie kierownicy? Jeżeli kierownica się odblokowała, a stacyjka nie to znaczy, że to stamtąd nie masz potwierdzenia.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Podłączałeś komputer? Może dużo podpowiedzieć dlaczego komputer nie daje zgody na rozruch.
Sprawdź jeszcze przewody przy pompie wspomagania. Jak nie będzie chciał odpalić, bedzie błąd to je odepnij i sprawdź czy błąd zniknie.
Dzięki za podpowiedź Croma naprawiona.Problem tkwił w tym że po włożeniu kluczyka do stacyjki meczanizm blokady kierownicy nie wracał do pozycji pozwalającej odblokowanie stacyjki. Załączał się styk 1 ale nie 2 który odblokowuje stacyjkę. Po przekręceniu plastikowej zębatki w module do pozycji 0 wszystko działa.Jak ktoś będzie miał problem taki jak ja to chętnie pomogę.
Ostatnio edytowane przez djdafi1986 ; 04-06-2018 o 13:26
Generalnie w dieslach nie robi sie analizy zadymienia. Chyba, ze auto baaardzo kopci na przegladzie. Podejrzewam, ze diagnosta musial zauważyć fizyczny brak filtra dpf.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wejdą nowe przepisy to zaczną się wtedy problemy. Już do niektórych miast w Europie byśmy nie wjechali nawet autami tymi z DPFami. No cóż ekologia...chora ekologia.
Mój też. Parametry trzyma jak nowy pomimo przebiegu prawie 190. Wypala mi się co ok 700-800km
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS. Nie wiem czy jest sens usuwać DPF. Regeneracja kosztuje ok 1000zł i mamy znowu jak nowy.
I u mnie Croma zaczęła wariować, raz sprawdź alarm, za chwilę nie widzi kluczyka, potem znowu ok, bateria w kluczyku wymieniona, już nie mam siły. Może polecicie jakiś warsztat Warszawa i okolice, generalnie jest błąd 9016
A ja w mojej urzadzilem basen... zalalem modul konfortu, puki co czekam na efekty akcji ratunkowej
Miałem podobny problem z oryginalnym kluczykiem, działo się raz na jakiś czas... Jako że jedyny oryginalny kluczyk był już zajechany dorobiłem nowy w ASO (miliony monet) i problem zniknął, obstawiam że wymiana baterii (CR2023 jak dobrze pamiętam) powinna pomóc w problemie.
Niestety i mnie dopadło wczoraj.
Croma zaatakowała mnie ikoną z kłódką oraz wyświetliła na panelu "Check Vehicle Protection System" Oczywiście blokada kierownicy przestała działać. Na razie zapala ale wszystko pewnie do czasu.
No nie spodziewałem się takiej akcji z jej strony. ja jej smar w przegubach wymieniłem a ona mi takie fochy strzeliła. Widocznie się pogniewała, że ostatnio stała długo w garażu i na dzień kobiet nic nie dostała No nic.. dzisiaj zacznę ją naprawiać i diagnozować co się stało.
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
No i w sumie do niczego nie doszedłem.
Rozebrałem osłonę pod kierownicą, przesmarowałem wszystko od góry sprayem silikonowym i podładowałem akumulator.
Dokładnie chodziło mi o ten wyskakujący trzpień:
Trzpień.jpg
IMG_20160213_191225.jpg
Nie jest on szczelny względem obudowy więc silikon powinien się tam dostać i przesmarować ten układ z czasem
Niby na 30 razy jeden raz zawiesza się blokada kierownicy ale auto już nie wyświetla komunikatu "Check Vehicle Protection System" a co najwyżej że blokada kierownicy jest niedostępna i nie zapala kłódki.
Po zawieszeniu wystarczy że włączę silnik lub zapłon i po wyłączeniu ponownie działa. Tak więc jest dobrze ale nie beznadziejnie Spróbuję to jeszcze mocniej przesmarować.
Aby wywołać błąd "Check Vehicle Protection System" muszę zablokować kierownicę i przytrzymać ją mocniej w kierunku blokady (mocno "kręcę" przy zablokowanej kierownicy). W takim przypadku gdy włożę kluczyk do stacyjki słyszę że chce odblokować rygielek ale nie może i wyświetla ten komunikat. Wystarczy popuścić kierownicę i się odblokowuje i wszystko znika.
Schemat układu jest taki:
schemat .jpg
M089 to centralka / mechanizm blokady kierownicy umieszczona pod kierownicą na kolumnie a H003 to stacyjka. Pedał sprzęgła I031 i hamulca I030 też sa podłączone pod ta centralkę ale nie zauważyłem aby miały jakiś wpływ na działanie. Raczej jest to potrzebne przy uruchamianiu silnika aby pedał był wciśnięty dla centralki - bez tego rozrusznik nie zakręci.
Tak więc prawdopodobnie coś się wyrabia i zastanawiam się nad rozkręceniem tego mechanizmu ale te samozrywalne śruby którymi ta centralka jest przykręcona trochę mnie przed tym pomysłem wstrzymują. Musiał bym je naciąć a to jest delikatnie mówiąc problematyczne. Z drugiej strony ważne jest aby nie zostawiać kierownicy zablokowanej i naprężonej bo w ten sposób przyczyniamy się do szybszego zużycia mechanizmu przekładni zębatki plastykowej i ślimacznicy.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 10-03-2023 o 08:45
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje