Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 74 z 74
Like Tree7lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #61
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2006
    Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał djdafi1986 Zobacz post
    Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł
    Zaczyna się .... a nie mówiłem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał djdafi1986 Zobacz post
    Baterie są dobre. Nawet specjalnie pojechałem po drugi kluczyk co jest na 💯 % sprawny i też nie działa.
    Napięcie na akumulatorze 12.5v
    Microstyki przesmarowane.Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale 2 dni wcześniej miałem wstawiany DPF , bo poprzedni gość usunął. I wgrywali program na nowo.
    Może to być powód... podczas spawania powstaje duży łuk elektryczny i pole elektromagnetyczne które potrafi dużo szkód narobić w nowoczesnej elektronice... wszystko też zależy jak masa była poprowadzona i czy i gdzie ktoś się podłączył... Oraz samo wgrywanie softu to już jest ingerencja w układ sterowania...
    Wszystko wskazuje że to coś głębiej niż sama stacyjka...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Sprawdziłeś micro styki przy blokadzie kierownicy? Jeżeli kierownica się odblokowała, a stacyjka nie to znaczy, że to stamtąd nie masz potwierdzenia.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Podłączałeś komputer? Może dużo podpowiedzieć dlaczego komputer nie daje zgody na rozruch.
    Sprawdź jeszcze przewody przy pompie wspomagania. Jak nie będzie chciał odpalić, bedzie błąd to je odepnij i sprawdź czy błąd zniknie.

  6. #65
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki za podpowiedź Croma naprawiona.Problem tkwił w tym że po włożeniu kluczyka do stacyjki meczanizm blokady kierownicy nie wracał do pozycji pozwalającej odblokowanie stacyjki. Załączał się styk 1 ale nie 2 który odblokowuje stacyjkę. Po przekręceniu plastikowej zębatki w module do pozycji 0 wszystko działa.Jak ktoś będzie miał problem taki jak ja to chętnie pomogę.
    Ostatnio edytowane przez djdafi1986 ; 04-06-2018 o 13:26

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Proszę o przetłumaczenie poniższego zdania na język polski:

    Cytat Napisał djdafi1986 Zobacz post
    Problem tkwił w tym że po włożeniu kluczyka do stacyjki meczanizm blokady kierownicy i wracał do pozycji pozwalającej odblokowanie stacyjki.
    Dziękuję
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 04-06-2018 o 13:59

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł
    małe OT:
    ...nie przeszedł analizy spalin/dymienia czy po prostu diagnosta zauważył, że DPF był fizycznie usunięty (cała "pucha" czy tylko wnętrze); [mój DPF ma się dobrze, ostatnie wypalanie po 943,8km od poprzedniej regeneracji]
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  9. #68
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Generalnie w dieslach nie robi sie analizy zadymienia. Chyba, ze auto baaardzo kopci na przegladzie. Podejrzewam, ze diagnosta musial zauważyć fizyczny brak filtra dpf.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Wejdą nowe przepisy to zaczną się wtedy problemy. Już do niektórych miast w Europie byśmy nie wjechali nawet autami tymi z DPFami. No cóż ekologia...chora ekologia.
    Cytat Napisał @r2r Zobacz post
    mój DPF ma się dobrze, ostatnie wypalanie po 943,8km od poprzedniej regeneracji
    Mój też. Parametry trzyma jak nowy pomimo przebiegu prawie 190. Wypala mi się co ok 700-800km

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS. Nie wiem czy jest sens usuwać DPF. Regeneracja kosztuje ok 1000zł i mamy znowu jak nowy.

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    I u mnie Croma zaczęła wariować, raz sprawdź alarm, za chwilę nie widzi kluczyka, potem znowu ok, bateria w kluczyku wymieniona, już nie mam siły. Może polecicie jakiś warsztat Warszawa i okolice, generalnie jest błąd 9016

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    A ja w mojej urzadzilem basen... zalalem modul konfortu, puki co czekam na efekty akcji ratunkowej

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Miałem podobny problem z oryginalnym kluczykiem, działo się raz na jakiś czas... Jako że jedyny oryginalny kluczyk był już zajechany dorobiłem nowy w ASO (miliony monet) i problem zniknął, obstawiam że wymiana baterii (CR2023 jak dobrze pamiętam) powinna pomóc w problemie.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Niestety i mnie dopadło wczoraj.
    Croma zaatakowała mnie ikoną z kłódką oraz wyświetliła na panelu "Check Vehicle Protection System" Oczywiście blokada kierownicy przestała działać. Na razie zapala ale wszystko pewnie do czasu.
    No nie spodziewałem się takiej akcji z jej strony. ja jej smar w przegubach wymieniłem a ona mi takie fochy strzeliła. Widocznie się pogniewała, że ostatnio stała długo w garażu i na dzień kobiet nic nie dostała No nic.. dzisiaj zacznę ją naprawiać i diagnozować co się stało.
    el_homer lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #74
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    No i w sumie do niczego nie doszedłem.
    Rozebrałem osłonę pod kierownicą, przesmarowałem wszystko od góry sprayem silikonowym i podładowałem akumulator.
    Dokładnie chodziło mi o ten wyskakujący trzpień:
    Trzpień.jpg
    IMG_20160213_191225.jpg
    Nie jest on szczelny względem obudowy więc silikon powinien się tam dostać i przesmarować ten układ z czasem
    Niby na 30 razy jeden raz zawiesza się blokada kierownicy ale auto już nie wyświetla komunikatu "Check Vehicle Protection System" a co najwyżej że blokada kierownicy jest niedostępna i nie zapala kłódki.
    Po zawieszeniu wystarczy że włączę silnik lub zapłon i po wyłączeniu ponownie działa. Tak więc jest dobrze ale nie beznadziejnie Spróbuję to jeszcze mocniej przesmarować.
    Aby wywołać błąd "Check Vehicle Protection System" muszę zablokować kierownicę i przytrzymać ją mocniej w kierunku blokady (mocno "kręcę" przy zablokowanej kierownicy). W takim przypadku gdy włożę kluczyk do stacyjki słyszę że chce odblokować rygielek ale nie może i wyświetla ten komunikat. Wystarczy popuścić kierownicę i się odblokowuje i wszystko znika.
    Schemat układu jest taki:
    schemat .jpg
    M089 to centralka / mechanizm blokady kierownicy umieszczona pod kierownicą na kolumnie a H003 to stacyjka. Pedał sprzęgła I031 i hamulca I030 też sa podłączone pod ta centralkę ale nie zauważyłem aby miały jakiś wpływ na działanie. Raczej jest to potrzebne przy uruchamianiu silnika aby pedał był wciśnięty dla centralki - bez tego rozrusznik nie zakręci.
    Tak więc prawdopodobnie coś się wyrabia i zastanawiam się nad rozkręceniem tego mechanizmu ale te samozrywalne śruby którymi ta centralka jest przykręcona trochę mnie przed tym pomysłem wstrzymują. Musiał bym je naciąć a to jest delikatnie mówiąc problematyczne. Z drugiej strony ważne jest aby nie zostawiać kierownicy zablokowanej i naprężonej bo w ten sposób przyczyniamy się do szybszego zużycia mechanizmu przekładni zębatki plastykowej i ślimacznicy.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 10-03-2023 o 08:45
    iron64 i Pandemic88 lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 13:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 12:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 20:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 12:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 14:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-25654

check vehicle protection system

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256542

fiat croma check vehicle protection system

check vehicle protection system fiat croma

fiat stilo check vehicle protection systemcheck protection system cromacheck vehicle protection system cromaCroma check vehicle protectioncheck vehicle system protectioncheck protecrion system fiat cromastacyjka fiat cromanie widzi kluczyka w alfa 159stycznik blokada kierownicy fiat cromafiat croma car protection systemalfa 159 kierownica z kluczykiemkontrolka blokady fiatproblem z zapadkami w kierownicy fiat cromafiat croma check protection vehiclefiat croma check prfiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicydisable check vehicle protection stilokontrolka kierownica c kluczem alfa 159naprawa blokady kolumny kierowniczej alfa 159https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256545

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl