Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 1 przez iron64

Temat: Pytanie odnośnie magistrali Can i sterowania radiem z kierownicy.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2024
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2008

    Pytanie odnośnie magistrali Can i sterowania radiem z kierownicy.

    Cześć,
    mam do Was pytanie, które pojawiało się na forum nie raz. Od dłuższego czasu trapi mnie temat sterowania radiem z kierownicy. Wymieniłem w mojej Cromie 1.8 2008r. fabryczną navi Connect Nav+ na chińskie radio 2Din z androidem (QF001 ROCO K706). Radio nie jest dedykowane, czyli chińczyk nie dołożył adaptera CAN. Radio posiada dwa wejścia do odczytywania informacji z samochodu: jest to CANRX i CANTX, to złącze adaptera CAN, który przesyła info odnośnie otwartych drzwi, temperatury, sterowania z kierownicy i wiele innych, radio dodatkowo posiada też wejśćia KEY1 oraz KEY2. Kilka razy czytałem komentarze ludzi że nie potrzeba żadnych dodatkowych akcesoriów do sterowania radiem z kierownicy, tyczy to się raczej osób, które zakupiły dedykowane radia do Cromy, są takie na ali, ale mają słabe parametry.

    Teraz napiszę co już próbowałem: w mojej fabrycznej kostce ISO oprócz zasilania, zasilania po stacyjce etc są dwa kable niebieski i biały od magistraliCAN, napięcie około 4,5V więc nie mam wątpliwości że to CAN. W starszych Cromach sterowanie jest podobno w miniISO tej dzielonej na 3 mniejsze kostki, no i dodatkowo nie wiem czy w tej miniISO to sygnał bezpośrednio z klawiszy na kierownicy co później opiszę. Podpinałem Niebieski i biały kabel bezpośrednio pod KEY1 i 2: Radio wtedy wykrywa wiele sygnałów z CAN, w menu nauki przycisków pojawiają się jakieś ramki typu 255:20:30, da się przypisać do konkretnej funkcji lecz nie są to sygnały bezpośrednio z klawiszy na kierownicy, a te które "latają" po całej Magistrali, tak przynajmniej mi się wydaje, bo przecież tam cały czas komunikuje się wiele modułów.

    Robiłem też osiowanie proxy, bo też gdzieś czytałem że wtedy zmienia się w kompie sposób działania klawiszy na kierownicy, nic nie pomogło i możliwe że moje dalsze próby przez to legły w gruzach, bo może gdy komp nie ma info o istnieniu fabrycznej navi to odcina sterowanie z kierownicy? Tak czy tak przyciski są podświetlane nadal.

    Wiedząc że nic nie będzie z takiego bezpośredniego połączenia, zakupiłem moduł CTSFA005.2, podłączyłem jak bóg przykazał, ale otrzymałem całkowity brak reakcji, kontaktowałem się nawet z producentem, który bardzo chętnie odpowiadał. Niektórzy sprzedawcy odpowiadali producentowi że moduł ten współpracuje z Cromą, ale oni go robili z myślą o innym modelu, zdaje się RITMO.
    Zwróciłem CTSFA005.2 i zamówiłem CTSFA003.2 niby dedykowany pod Crome i nadal lipa. Nie wiem czy podłączyć z powrotem Connect nav+ zrobić osiowanie i znów spróbować? Zależy mi n a tym sterowaniu bo jest wygodne i nie trzeba się odrywać wzrokiem by zmienić podstawowe parametry. Pisałem do kilku producentów modułów Can takich jak HIWORLD i innych których można wybrać w radiu przy ustawieniach CAN i nikt z nich nie posiada takiego modułu pod Crome.

    Czy ktoś z Was ma konkretną wiedzę na ten temat? Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego poradnika by rozwiązać ten problem, ani n a YT, na grupach na FB ludzie też piszą różne rzeczy, ale zero konkretów. Nie wiem czy Croma to tak specyficzny pojazd pod tym względem że tak trudno ogarnąć ten temat?

    Będę wdzięczny za odpowiedź i jakieś rady, może gdzieś robię jakiś trywialny błąd, już sam nie wiem. No i na koniec ostanie pytanie już nie związane z radiem, a z MultiECUscan, czy posiadając CODE card z kodem mogę zaprogramować dodatkowy kluczyk do mojego auta? Np. kupiony na allegro? Mam tylko jeden i jeśli mogę w ten sposób zmniejszyć koszt dodatkowego to było by spoko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,416
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Co do radia to proponuję zamienić miedzy miejscami przewody CAN (tak są to te splątane z sobą przewody) ponieważ spotkałem się w Stilo że były źle opisane na schemacie. Jeżeli moduł w kierownicy pracuje poprawnie ( jeżeli przyciski pracowały z zdemontowanym NAVI ) i ślimak w kierownicy nie jest urwany to powinieneś widzieć te ramki w radiu. Osiowanie nie blokuje/odblokuje transmisji na sieci CAN więc jak działa to działa... Zobacz w schemacie tam wszystko jest jasno opisane.
    Co do kluczyka to odpowiedź brzmi NIE
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    552
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Co do kluczyka, @lisekq próbowałeś to robić? Też mnie ten temat interesuje aktualnie, dlatego dopytuje.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,416
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Co do kluczyka, @lisekq próbowałeś to robić? Też mnie ten temat interesuje aktualnie, dlatego dopytuje.
    Nie, nie próbowałem ale z informacji jakie ja mam to na 99,99% zakodowany kluczyk Cromy (używany z innego auta) już nie można dopisać do innego auta w ten sposób.
    Ale wszystko się zmienia i rozwija więc jak, ktoś spróbuje i mu wyjdzie to stawiam duże piwo
    iron64 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2024
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Co do radia to proponuję zamienić miedzy miejscami przewody CAN (tak są to te splątane z sobą przewody) ponieważ spotkałem się w Stilo że były źle opisane na schemacie. Jeżeli moduł w kierownicy pracuje poprawnie ( jeżeli przyciski pracowały z zdemontowanym NAVI ) i ślimak w kierownicy nie jest urwany to powinieneś widzieć te ramki w radiu. Osiowanie nie blokuje/odblokuje transmisji na sieci CAN więc jak działa to działa... Zobacz w schemacie tam wszystko jest jasno opisane.
    Co do kluczyka to odpowiedź brzmi NIE
    Dziękuję za odpowiedź, próbowałem też zamienić kable tzn odwrócić polaryzację, bo o tym też przeczytałem tu na forum i to pewnie była Twoja wypowiedź. U mnie akurat kable od CAN nie były splecione, tzn przy samej kostce ISO nie, a tej parcianej izolacji nie rozwijałem, więc pewnie dalej są splecione, to pomaga zniwelować zakłucenia. Jedyne przewody jakie mi zostały to przewód od wzmacniacza, którego nie posiadam oraz przewody w białej wtyczce(konektor D), które według dokumentacji są od mikrofonu i zestawu głośnomówiącego. Powiedz mi jedną rzecz, w gnieździe OBD są wyszczególnione tak jakby 2 magistrale CAN, szybka i wolna. Może muszę się podłączyć gdzieś indziej?

    Co do kluczyka to szkoda że nie da się tego ogarnąć w ten sposób, a idzie jeszcze gdzieś dostać w dobrych pieniądzach klucz gotowy do zakodowania z MES i code card?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    552
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W ASO, dwa lata temu wyliczyli 1900zł, u mojego lokalnego magika od kluczy również 2 lata temu 850zł, aktualnie nie wiem. Dla porównania cen, klucz do Scenica 1, u magika 20zł.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    100
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał Onelittlejoint Zobacz post
    czy posiadając CODE card z kodem mogę zaprogramować dodatkowy kluczyk do mojego auta? Np. kupiony na allegro?
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    z informacji jakie ja mam to na 99,99% zakodowany kluczyk Cromy (używany z innego auta) już nie można dopisać do innego auta w ten sposób
    nie żeby cos, ale może ustalmy czy mówimy o nowym, czy używanym kluczyku?
    i czy NOWY kluczyk można w ten sposób zakodowac?
    ps. ja akurat mam 2, więc nie pytam dla siebie, tylko dla kolegi(powyżej). xD
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,416
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Onelittlejoint Zobacz post
    Dziękuję za odpowiedź, próbowałem też zamienić kable tzn odwrócić polaryzację, bo o tym też przeczytałem tu na forum i to pewnie była Twoja wypowiedź. U mnie akurat kable od CAN nie były splecione, tzn przy samej kostce ISO nie, a tej parcianej izolacji nie rozwijałem, więc pewnie dalej są splecione, to pomaga zniwelować zakłucenia. Jedyne przewody jakie mi zostały to przewód od wzmacniacza, którego nie posiadam oraz przewody w białej wtyczce(konektor D), które według dokumentacji są od mikrofonu i zestawu głośnomówiącego. Powiedz mi jedną rzecz, w gnieździe OBD są wyszczególnione tak jakby 2 magistrale CAN, szybka i wolna. Może muszę się podłączyć gdzieś indziej?

    Co do kluczyka to szkoda że nie da się tego ogarnąć w ten sposób, a idzie jeszcze gdzieś dostać w dobrych pieniądzach klucz gotowy do zakodowania z MES i code card?
    Tak są 2 magistrale CAN ale ta która jest przy radiu to właśnie ta poprawna i ona powinna działać i z tego co wiem wszystkim to działa z różnego rodzaju adapterami na tej właśnie szynie. Tak więc jeżeli widzisz te ramki to powinno zadziałać.
    Co do kluczyka to niestety/a może stety (auto trudne do skradzenia) zastosowany w aucie system kodowania jest bardzo trudny do obejścia. Na Alledrogo ogłaszali się specjaliści którzy za 400 zł oferowali programowanie kluczyka ale niestety bez funkcji pilota. Samo odpalanie auta. A i tak musieli demontować sterownik i się do niego wpinać. Niestety też mam 1 kluczyk i próbowałem to jakoś obejść ale na razie nie udało mi się. Zapewniam że zamiana stacyjki z kluczykiem nie pomoże. Tak naprawdę aby to wszystko zagrało trzeba przeprogramować kilka sterowników. Wiem też że jest to możliwe aby po za ASO doprogramować kluczyk z pełną funkcjonalnością bo nasz kolega z Węgier to zrobił swego czasu, który mocno doposażał swoją brązową Cromę i się tym chwalił...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 10-09-2024 o 08:57
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    552
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Mój lokalny magik zamawiał gdzieś klucz czysty i go programował, nie potrzebował code card, choć mam. Działało wszystko jak w oryginale. Także jest to możliwe z nowym kluczem, a z używanym wcześniej kolega lisekq mówi, że nie. Moja intuicja też tak podpowiada niestety. To mnie troche blokuje przed próbą przeprogramowania klucza z Cromy2 do Cromy1.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    100
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    ale ten magik robił to za milijony na supersprzęcie, czy jest to możliwe samemu zrobić w MESie?
    ja kiedyś w Stilo mesem wyprogramowałem kluczyk(po utracie), a o ile pamiętam dało się stilonowi zaprogramować, też chyba mesem.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2024
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2008
    Ja miałem na myśli oczywiście tańszą opcje, czy to początkowo zakup kluczyka jakiegoś używanego z allegro, bo zdarzają się takie aukcje, kluczyki, stacyjki. Nie miałem wiedzy o tym czy klucz z innej Cromy da się przeprogramować, tu widocznie Fiat jak już Kolega Lisekg napisał, świetnie zabezpieczył auto na nie korzyść naszych portfeli. Strasznie słabo wyglądają te ceny w ASO za kompletny kluczyk z opcją centralnego. Trzeba pilnować jak oka w głowie bo inaczej auto uziemione. To jeszcze jedno pytanie: gubię klucz i czy ASO będzie potrafiło dorobić klucz po Vin i Code card zdalnie? Czy jedynie laweta i przejażdżka do ASO z Cromą?

    Co do radia to pobawię się jeszcze, jestem zdeterminowany żeby to ogarnąć. Dziękuję Panowie za udzielanie się w wątku. Pozdro.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    552
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    @el_homer robił to czytając coś jakimś skanerem wyglądającym podobnie do skanera uniwersalnego ODB, później grzebał coś w kompie i na koniec znów klucz do tego "skanera". Nie mam pojęcia ile ten sprzęt kosztował, ale wyglądał na drogi. Całość trwała ze 40 minut.
    Jak dzwoniłem do ASO to aby uruchomić procedurę to musiałbym przyjechać do ASO i pokazać, że moje dane są w dowodzie auta, oni wtedy zamawiają kluczyk i po 2 tygodniach mogę przyjechać po drugi do nich, auto nie było im potrzebne. A dodatkowo pytali o Code Card, ponoć jak ktoś tego nie ma to jest drożej. Ale to tylko informacje telefoniczne, nie korzystałem z ich usług.
    el_homer lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,416
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    414
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Tez mam ta dama zagwostke z radiem. Mam pioniera i nie lyka tych kabelkow can. Kupilem modul i tez nic. Navi mialo to mini iso jeszcze, moze tam tkwi szkopuł, jednak zaden modul go nie obsluguje.

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,416
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Może macie uszkodzonego "ślimaka w kierownicy".
    Ja na waszym miejscu podłączył bym się z waszymi radyjkami bezpośrednio pod moduł CAN w kierownicy na "krótko" aby wyeliminować problem z kablologią
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. BRAVO - Adapter do sterowania radiem w kierownicy i ramka do radia
    Napisany przez mrozek na forum Oddam/Zamienie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2024, 12:27
  2. Montaz sterowania radiem z kierownicy Ducato x251 2013 r
    Napisany przez misiaczek88on na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-09-2022, 21:12
  3. Pytanie odnośnie korekt
    Napisany przez Entrix na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2019, 22:15
  4. Adapter do sterowania radiem
    Napisany przez patryk691 na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 14-04-2018, 09:06
  5. Pytanie odnośnie spalania
    Napisany przez Fiacikowo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-04-2018, 23:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl