Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 30 z 46 PierwszyPierwszy ... 20282930313240 ... OstatniOstatni
Posty od 436 do 450 z 684
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #436
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no tak, ale te 20 min najczęściej wystarczą w taką pogodę jak ta żeby wiatrak się włączył. Poza tym jeśli wiatrak jest uszkodzony to mu paliwa braknie nie bardzo wierzę w ten czas do uruchomienia wiatraka, a generalnie wcale mi o to nie chodziło. Rzecz w tym, żeby rozgrzał samochód ale bez dodawania gazu i tylko na benzynie bo wcześniejszym odpięciu aku. Często goście zapominają, że adaptacje powinno przeprowadzać się na benzynie, a przecież po pewnym czasie może się sam na gaz przełączyć. Dlatego trzeba wyłączyć gaz, żeby się nie włączył. No i nie przygazowywać. Niech sam sobie spokojnie chodzi. I niech kolega napisze jeszcze jakie obroty ma po uruchomieniu zimnego silnika



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #437
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    co do źle ustawionego rozrządu to chyba zły trop tak myślę z tego względu że podczas jazdy samochód normalnie się zachowuje, ma moc, nie hałasuje, nie kopci.

    próbowałem z odpinaniem klem nawet na pół dnia i po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest dobrze, chodzi w miarę równo, po tym jak się podniesie temperatura i moim zdaniem wyłączy się ssanie obroty spadają, na gazie jeszcze trochę próbuje walczyć, na benzynie praktycznie od razu gaśnie. Tak samo jest podczas jazdy jak zmieniam bieg i obroty zdążą spaść poniżej 1000 zgaśnie, czy podjadę na skrzyżowanie.

    A powiedzcie co działo by się gdyby łapał jakieś lewe powietrze na kolektorze ssącym ?? Bo może tam gdzieś leży problem ? Już sam nie wiem wymyślam trochę.

    edytowany:

    co do pomysłu beowolfpl nic mi nie zaszkodzi spróbować. Sprawdzę wszystko i napisze jakie efekty.
    Ostatnio edytowane przez Akis ; 03-07-2013 o 09:54

  4. #438
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    masz właśnie sprawdzić na samej benzynie. Wyłącz absolutnie gaz. I zobacz jakie masz obroty jak uruchomisz zimny silnik

  5. #439
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Sprawdziłem wszystko na benzynie bez dotykania gazu. Po odpaleniu obroty falowały miedzy 700 a 1100 przez pierwsze pare-parenaście sekund. Potem ustabilizowały się na poziomie 850-1000 też delikatnie falując. Im cieplejszy robił się silnik to obroty bardziej falowały i bardziej telepało silnikiem. w momencie gdy wskazówka temperatury się zaczęła podnosić to silnik zaczął falować do ok 500 obr i w końcu zgasł.

  6. #440
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no to pod komputer i tyle. Ale najlepiej jeśli sam byś go sobie podpiął. Wtedy możesz na spokojnie analizować wyniki. Bo mechanicy na odwal się powiedzą, że to silniczek krokowy i tyle. Generalnie...może byś jakiś czujnik....ale i może być silniczek krokowy. Szczególnie, że dzieje Ci się to cały czas to obstawiałbym silniczek krokowy...

  7. #441
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    a co polecacie do takiej domowej diagnostyki? Bo kolega ma komputer firmy Lunch z zestawem wszystkich możliwych kabli w tym do fiata ale niestety nie da się połączyć ze sterownikami w Bravce.

  8. #442
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,583
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dla tego modelu silnika i sterownika właściwie jedynie komercyjna wersja Multiecuscan 1.5. licencja 200 zł. do tego odpowiedni interface i można się bawić. cena podłączenie pod diagnostykę w warsztacie nie powinna przekroczyć 50 zł. przemyśl sobie co Ci się bardziej opłaca.

  9. #443
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    albo tak jak ja zrobiłem...euroscan, kabelek i komp stacjonarny z 2xcom. Kabel za jakieś 150zł można kupić

  10. #444
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996

  11. #445
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    o....potaniało odkąd kupiłem:/

  12. #446
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,583
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    generalnie mogę potwierdzić u siebie pewną prawidłowość. ewidetnie przygasanie silnika jest u mnie związane z temperaturą na zewnątrz. im cieplej tym przygasanie pojawia się częściej. czujnik powietrza w układzie dolotowym podmieniałem. brałem też pod uwagę okoliczność iż gorące powietrze z odmy przedostające się razem z olejem do kolektora fałszuje pomiary czujnika. wykręcałem nawet czujnik i czyściłem go z oparów oleju, jednak bez większych rezultatów. podobnie po odpięciu na jakiś czas odmy. coś mi podpowiada, że to jednak któryś czujnik płata figle. CPW, czujnik położenia wałka rozrządu, ewentualnie lambda... na dzień dobry podczas wymiany płynu chłodzącego wymienię czujnik temperatury silnika.

  13. #447
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no ja narazie po wymianie cewki nie zaobserwowałem przygasania, ale u mnie najczęściej ono występowało jak na 5 biegu puściłem gaz, auto chwile się samo toczyło i gdy potem wrzuciłem luz to auto lekko przygasło. Wystarczyło troszkę gazu dodać przed wciśnięciem sprzęgła i obroty prawidłowo spadały.

  14. #448
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no i zauważyłem, że obroty dalej po takiej jeździe jak wcześniej pisałem nie spadają prawidłowo. Czyli to chyba nie cewka:/ Przeczytałem niedawno pewien temat, w którym pisano, że za zbyt niskie wartości obrotów po wciśnięcie sprzęgła (przygasanie) u kilku osób odpowiadał zawór regulacji ciśnienia paliwa. Chcąc dziś rano pooglądać okolice tego elementu urwałem sobie wężyk z kolektora do tego regulatora:/ był tak stary, że ledwo go podniosłem i się ułamał. Teraz musze do sklepu iść i nowy kupić. WIecie może czy ciężko dostać się do tego regulatora? wiem, że jest on na końcu listwy wtryskowej...ale wąż ukryty jest pod innymi kablami i nie widzę dokładnie jego końca

  15. #449
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,583
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie widać go bardzo dobrze. dostęp jest raczej bezproblemowy. rozłącz złącze konektorowe od wtryskiwaczy jeśli jest taka konieczność. czy regulator ciśnienia ma pływ na przygasanie? chyba jedynie podczas pracy na benzynie. na gazie nie powinien, chyba że puszcza paliwo wężykiem podciśnieniowym do kolektora.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 08-07-2013 o 09:21

  16. #450
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Wężyk weź na wzór i idź do sklepu gdzie mogą mieć takie rzeczy (ja chodzę sklepu specjalizującego się w FSO/Żuk). To jest zwykły wężyk podciśnieniowy.
    Jeśli puszcza paliwo przez ten wężyk no to może dojść do sytuacji:
    1. Jedziemy na jakichś tam obrotach, przepustnica jest otwarta, w kolektorze podciśnienie niższe od atmosferycznego.
    2. Regulator nabija ciśnienie w listwie 3 bary powyżej ciśnienia w kolektorze.
    3. Puszczamy gaz, przepustnica się domyka (w tym aucie całkowicie, bo silnik krokowy ma osobny, równoległy kanał dolotowy) ciśnienie w kolektorze jest wyższe niż przed chwilą
    4. Regulator nabija stale powyżej 3 barów względem kolektora, więc ciśnienie w regulatorze się dość nagle zwiększa
    5. Membrana w regulatorze może nie wytrzymać nagłego przyrostu i puszcza.

    Zacznij od wymiany wężyka i zobacz co będzie. Jeśli był sparciały to mógł puszczać "lewe" powietrze w kolektor. Potem sprawdź czy w wężyku nie gromadzi się benzyna, jeśli tak, to regulator do wymiany.
    Nowy regulator nie jest tani (jak za taki drobiazg), ja swój kupowałem na szrocie za 50 zł. Wymiana w jakieś 30-45min, przy czym najgorsze jest założenie spinki trzymającej regulator w listwie.


 
Strona 30 z 46 PierwszyPierwszy ... 20282930313240 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 13:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 07:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 05:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziena luzie gasnie autoczasem gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luzie
http://www.iparts.pl