w silnikach 1.6 16V nie ma czujnika spalania stukowego
w silnikach 1.6 16V nie ma czujnika spalania stukowego
a jest
stukowy.JPG
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
i jeszcze opis:
stukowy1.JPG
no chyba że w poliftowych wersjach...
Chyba nie rozumiesz, jak niby przez puszczające pierścienie w silniku ma mieć spaliny w komorze silnika ? Jakaś nowa teoria ...
Przyczyny należy szukać w zbyt niskim ciśnieniu sprężania, ewidentnie zbyt niskie w stosunku do reszty.
Wlewanie różnych uszlachetniaczy do oleju może pomóc, ale na krótko, to takie "tuszowanie" sprawy, dobre na giełdę samochodową
Ostatnio edytowane przez Madaw ; 13-01-2013 o 17:06
Trochę się nie zrozumieliśmy komorę silnika nazywam komorę korbowodów. Taka moja przypadłość... (Możemy dywagować czy to duży błąd czy nie, ale nie o to chodzi)
Więc tłumacząc to co napisałem w komorze korbowodów przy nieszczelnych pierścieniach występowałoby wyższe ciśnienie spowodowane przedostawaniem się spalin do niej poprzez nieszczelne pierścienie.
Więc jeżeli podciśnienie tworzone przez jedną z rurek odmy nie jest kompensowane nieszczelnościami pierścieni to wg mnie dobry objaw, czytaj duża rura odmy ma zasysać powietrze.
Nie wiem dokładnie jak odma idzie w 1.6 16v w BBM-ach, ale robiłem to w Palio Weekend, to odma idzie od wlewu oleju do rury przed którą leci zasysane powietrze. Jeśli pierścienie itd. są sprawne, to z odmy powinno delikatnie wydmuchiwać powietrze. Można łatwo sprawdzić, przykładając kawałek kartki.
Rozwiązałem swój problem z niedomaganiem ciepłego silnika. Objawy:
- przy przyspieszaniu miedzy 2-3 tys czasem poszarpywał
- odpalanie ciepłego silnika musiało odbywać się z lekkim przygazowaniem, bo po 2 sek gasł
- przy hamowaniu silnikiem na wysokich obrotach wciśniecie sprzęgła powodowało gaśnięcie
Usterka: Zasyfiona (byłem w szoku że aż tak) wtyczka do czujnika spalania stukowego. Przeczyściłem "kontaktem" podłączyłem i problem znikł.
Przy okazji dobierania się do tej wtyczki odchyliłem listwę wtryskową od gazu i teraz na gazie pali jak dosłownie traktor - podejrzewam że przewody od wtrysków rozszczelniłem (od ponad 5 lat nie dotykane nawet).
Najprawdopodobniej pali Ci na 3 gary - sprawdź wtyczki od wtrysków gazowych..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
rozmawiałem właśnie z mechanikiem, który naprawia zagazowaną Sienę z identycznym jak mój silnikiem i z podobnymi objawami (podciśnienie w odmie, przygasanie silnika po wciśnięciu sprzęgła). po zdjęciu góry silnika okazało się, że zapieczone są pierścienie. mimo, że na oko w niezłym stanie, to do sprawdzenia oraz prawdopodobnie do planowania poszła głowica. o kosztach oraz wynikach całej imprezy będę wiedział w poniedziałek. przy okazji sprawdzę komprechę.
jakie powinny być typowe objawy zapieczonych pierścieni?
Zapieczone pierścienie?
Czy jest szansa żeby w silniku, w którym jest olej syntetyk i płyn chłodzący zapiekły się pierścienie? Jak to możliwe? Zawsze myślałem że jak się smaruje i chłodzi to do takich sytuacji nie dochodzi. Biorę jeszcze pod uwagę jazdę z obrotami powyżej 5tys, ale wątpię żeby to miało miejsce.
Dla mnie Twoja usterka wyglądała jak usterka sterowania silnikiem a nie w samym silniku.
Nadal nie rozumiem w jaki sposób zapieczone pierścienie powodują podciśnienie w odmie. To jest dla mnie jakaś abstrakcja, to silniki spalinowe są implozyjne czy eksplozyjne?
nie będę się wypowiadał na temat podciśnienia w odmie, bo za mało o tym wiem. generalnie mam wątpliwości co do pierścieni jako sprawcy problemu omawianego w temacie. z wydechu obficie nie dymi. niepokoi jednak to niższe sprężania na IV garze. w poniedziałek zrobi się pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową i może będę wiedział coś więcej. jak weekend pozwoli powalczę z odmą. odłączę oba wężyki i zaślepie króće - oczywiście na próbę. o efektach na pewno poinformuję
boch Ty w ogóle pracujesz? Bo tyle co Ty z tym autem kombinujesz - kiedy Ty masz na to czas
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jaja sobie robisz? to poważny temat jest za długo zwlekałem z jego wyjaśnieniem. teraz drążę bardziej konsekwentnie
A tak teraz jeszcze poza tematem - będziesz na zlocie?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jak będzie latem to się pojawię