Napiszę tak: kabelki,kabelki, kabelki.
W każdej 1.6 miałem z tym problem i na bank winę za to ponosi jakaś wiązka.
Jeżeli to Was pocieszy to w 1.8 mam to samo. Tyle, że auto nie gaśnie bo obroty spadają "jedynie" do 500.
Napiszę tak: kabelki,kabelki, kabelki.
W każdej 1.6 miałem z tym problem i na bank winę za to ponosi jakaś wiązka.
Jeżeli to Was pocieszy to w 1.8 mam to samo. Tyle, że auto nie gaśnie bo obroty spadają "jedynie" do 500.
[COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
Katowice. Tanio[/COLOR]
[color=blue]
Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
Marea 1.6 16V ELX 00'
Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
Marea 1.6 16V SX 97'
Tempra 1.6 SX 92'
Tempra 1.6 Top 92'
Cinquecento 700 96'[/color]
no to masz tak samo jak ja. jakby nie było, pogratulować wierności marce mimo niesprzyjających okoliczności
Niestety to był błąd. W poprzedniej 1.8 (przed fl) obroty były cudowne, zero problemów przez 60 tyś.km więc myślałem, że to dolegliwość jedynie 1.6 i 1.2.
Myliłem się.
Italian shit. Dziekuję.
Ostatnio edytowane przez solidboy ; 17-07-2013 o 23:06
[COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
Katowice. Tanio[/COLOR]
[color=blue]
Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
Marea 1.6 16V ELX 00'
Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
Marea 1.6 16V SX 97'
Tempra 1.6 SX 92'
Tempra 1.6 Top 92'
Cinquecento 700 96'[/color]
spadające obroty poniżej wartości progowych, to nie jest wyłącznie problem włoskiej marki. szukając rozwiązania na forach spotkałem podobne przypadki we Fordach i Golfach. co ciekawe, z reguły problem dotyczy silników 1.6.
Problem z obrotami rozwiązany, przyczyną wszystkich problemów była nieszczelna uszczelka pod dolnym kolektorem ssącym. Przy okazji wymieniłem jeszcze ten grzybek od podciśnienia z listwy wtryskowej bo miałem drugi. Po wymianie uszczelki autko chodzi bez problemu na gazie i na benzynie. Mam nadzieje że może ta informacja niektórym się może przydać.
jesli obroty falowaly caly czas to faktycznie nieszczelnosc w dolocie- wybacz ze wczesniej na to nie wpadlismy. U mnie falowaly czasami no i winne byly kable. Ale z drugiej strony pewnie ze trzy razy myslalem ze sie z tym uporalem gdy grzebalem pod maska a ja tylko zruszalem te kable. Niedlugo problem wracal. Oby w twoim przypadku rozwiazanie bylo skuteczne
Wydaje mi się że to będzie stała poprawa z tego względu że poprzednio samochód wcale nie trzymał obrotów na benzynie a na gazie chodził tylko do czasu aż temperatura się podniosła. Wczoraj jeździłem cały dzień w upale i wszystko było w porządku.
a tak BTW naprawa była strasznie droga;/ 9 zł za uszczelkę "lepszej firmy" po zniżkach w sklepie no i pół dnia mojej robocizny. Mam nadzieje że było warto
Ostatnio edytowane przez Akis ; 26-07-2013 o 11:06
a ja mam pytanko - który to jest dolny kolektor ssący ?
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
kolektor ssący w 1.6 jest dwu częściowy. Górna część widoczna na silniku jest albo aluminiowa w starszych modelach albo plastikowa w nowszych. Dolny kolektor to jest ta część kolektora która łączy blok silnika z górą kolektora. Pomiędzy dolnym kolektorem a blokiem uszczelka jest jednoczęściowa a pomiędzy kolektorem górnym i dolnym są cztery oddzielne gumowe uszczelki. U mnie wadliwa była ta jednoczęściowa uszczelka przedmuchy były na dolocie pierwszego cylindra.
chciałem sie tylko upewnic - czyli przy samej głowicy a nie na rurkach
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
w uzupełnieniu do tego co napisał Akis, w dolną część kolektora ssącego masz wciśnięte wtryskiwacze benzynowe. tam też czasami warto wymienić uszczelki (oringi). oryginalne oringi kosztują trochę grosza, więc warto poszukać w sklepach z armaturą.
Ja zauważyłem natomiast, że spadanie i podbijanie obrotów nie ma miejsca na postoju. Dzieje się to tylko wtedy kiedy pojazd jest w ruchu, choćby minimalnym.
[COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
Katowice. Tanio[/COLOR]
[color=blue]
Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
Marea 1.6 16V ELX 00'
Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
Marea 1.6 16V SX 97'
Tempra 1.6 SX 92'
Tempra 1.6 Top 92'
Cinquecento 700 96'[/color]
taką prawidłowość ma tutaj każdy podstawowych prawidłowości jest conajmniej 2
- pojawia się po rozgrzaniu silnika do pewnej temperatury
- pojawie się w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła
Przepływomierz?
[COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
Katowice. Tanio[/COLOR]
[color=blue]
Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
Marea 1.6 16V ELX 00'
Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
Marea 1.6 16V SX 97'
Tempra 1.6 SX 92'
Tempra 1.6 Top 92'
Cinquecento 700 96'[/color]
w 1.6 nie ma przepływki.