Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 19 z 46 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni
Posty od 271 do 285 z 680
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #271
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Ja właśnie jestem po pomiarach czujnika położenia walu...
    Na oscyloskopie pięknie widać co się dzieje z napięciem. Wszędzie polecają pomiar rezystancji ale ja podpiąłem pod oscyloskop bo bardzo ciekawiło mnie dlaczego czujnik nie działa (wtedy jeszcze podejrzenia) na niskich obrotach i to tylko na rozgrzanym silniku.
    Więc, zimny silnik na jałowym biegu napięcie Vpp ok. 10V, przebieg prawie książkowy. Silnik nabiera temperatury i amplituda zaczyna malec (dość szybko) i silnik staje. Odpalam, przygazuje silnik działa, puszczam nogę z gazu silnik gaśnie. Na oscyloskopie widzę, ze przy obrotach >1500 widać jakieś tam małe falki. Widocznie wystarcza komputerowi. Jak obroty spadną z tych falek robi się linia prosta.
    Dlaczego pytałem o wrażenie jakby nie palił cylinder, bo właśnie ja miałem taki objaw od dłuższego czasu i było to chwilowe, po przegazowaniu uspokajało się. Maryśka jeździ praktycznie po autostradzie więc nie przeszkadzało mi, że na niskich czasem ją tam szarpnie.
    Nie wymieniłeś jeszcze tego czujnika (wg listy powyżej) więc na 95% to jest to. Ja zamówiłem nowy oryginał za 80PLN.
    Ostatnio edytowane przez zwora2 ; 07-01-2013 o 00:41 Powód: stylistyka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #272
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    hmm.. no nie wymieniałem bo w chwili gdy komputer nie wykazywał żadnych problemów, strzelanie z diagnozami było po prostu kosztowne. Na dobrą sprawę wiele czynników może się składać na fakt, że auto gaśnie na jałowym biegu po rozgrzaniu.
    A powiedz mi... jak odniósł byś swoją diagnozę do faktu, że autko ma takie humorki tylko zimą przy minusowych temperaturach? Latem nie mam problemu z obrotami czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku.

  4. #273
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ja mam wrażenie, że u mnie problem przygasania związany jest z układem EVAP. kiedyś pisałem, że terkocze u mnie elektrozawór recyrkulacji par. na ucho i oko (obrotomierz) słychać, że problemy z obrotami zaczynają się wraz z początkiem pracy elektrozaworu czyli w momencie kiedy zaczyna ten zawór terkotać (temp. silnika ok. 60 stopni C). wysłałem też zapytanie do elektronika samochodowego o koszt wymiany wiązki na odcinku ECU - przepustnica + cewka zapłonowa + CPW + czujniki temperatury (powietrza i cieczy). ciekawe co mi odpisze. problem wahnięcia obrotów robi się u mnie coraz bardziej dokuczliwy więc trza to będzie wreszcie wyjaśnić.

  5. #274
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    boch
    Tez czytałem o problemach z tą wiązką. Rozebrałem osłony tych przewodów i prawdę powiedziawszy zobaczyłem zdrowe przewody z dobra izolacja. Jedyne miejsca gdzie podejrzewałbym problemy to łączenia mas. Przewody były po prostu ultradźwiękowo zgrzane ze sobą i umieszczone w koszulce termokurczliwej (chyba 2 lub 3 takie miejsca). Nie miałem przyrządu do pomiaru upływności co mogłoby stwierdzić tezę z izolacją kabli, wiec na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie - ok 1 godz roboty nie licząc wyciągania akumulatora i jego koszyka.
    A trekoczaczy zawór no normalka Ja już nawet nie zwracam na niego uwagi a dzieje się u mnie to już ponad 6 lat zawsze przy dodawaniu gazu... braku mocy nie zauważyłem przez to.

    ka_czor:
    Ten czujnik to zwykła cewa z magnesikiem zalana plastikiem. Wiec jedyne co może ją uszkodzić to temperatura, a raczej jej zmiany. U mnie cewka dogrywała przez dłuższy czas aż tej zimy padła. Kiedyś był podłączany pod kompa to wykazało tylko zbyt bogatą mieszankę. Nie napisałem na 100% ze to cewka, ale u mnie ewidentnie widać było ze na niskich obrotach napięcie cewki spadło na tyle ze komputer stwierdził ze silnik się nie obraca i odłączał zapłon.

  6. #275
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    3.JPG tak orinetacyjnie - gdzie szukać tego czujnika? I czy jego wymiana wymaga adaptacji przez kompa etc?

  7. #276
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Tu masz opis: Czujnik położenia wału
    Niestety żeby się dostać do czujnika musisz ściągnąć prawe przednie koło i osłony. Ale do złącza możesz się dostać i bez tego (przynajmniej mi się udało bez lewarka). Złącze jest tuż nad filtrem oleju. Uwaga tam są dwa złącza i to nie to którego czujnik wchodzi do bloku silnika.
    Żadnej adaptacji robić nie musisz. Czujnik daje tylko impulsy nie sygnały analogowe.

  8. #277
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gadałem dzisiaj z elektronikiem samochodowym i ten mi powiedział, że generalnie jeśli auto ma gaz, to pierwsze podejrzenie przy okazji problemów z obrotami powinno paść na instalację i rozjechane mapy. jak gazu nie ma, to szukać po czujnikach. wsiadłem więc sobie z lapkiem do auta i podłączyłem się do kompa gazowego. mapy znów lekko rozjechane. wykasowałem starą mapę gazową, zrobiłem adaptację gazu (współczynnik korekcji wzorowy = 1,28). później ruszyłem w trasę. nie przygasł ani razu na gazie. obroty spadają trochę wolniej niż poprzednio i dość często z punktem pośrednim czyli wysokie obroty - 1500 obr./min. - wolne obroty. coś jednak z mieszanką mi się wydaje. jak się pokrywają mapki sprawdzę jak już się coś wyrysuje. dziś nie było na to czasu. ale i tak czeka mnie w piątek diagnostyka, bo auto pali benzynę jak smok, a co jakiś czas wali po oczach marchewka + poduszka dopiero jak to wszystko zrobię będzie można myśleć o konkretnej regulacji. faktem jest, że u mnie prawdopodobnie winowajcą spadających obrotów jest jednak LPG.

    a jeszcze prośba do osób z domową diagnostyką. jakie macie czasy wtrysku benzyny po odpaleniu zimnego silnika przy obecnych temperaturach? u mnie było to 5,7 ms. po rozgrzaniu ok. 3 ms.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-01-2013 o 21:06

  9. #278
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Skoro tak, to nie będę się sprzeczał. Mi instalacje gazową we fiaciku zakładał partacz. Później miałem mniejsze/większe problemy z nim głównie na gazie. Podjechałem zagazować drugie autko już u innego gazownika z polecenia i ten mówi mi że komputer czy to od gazu czy to od benzyny bazuje na odczytach z czujników. Jeżeli dostaje złą wartość z czujnika to źle wysteruje silnikiem i nie sposób się z nim nie zgodzić.

    Czytając to:
    Cytat Napisał boch;
    bo auto pali benzynę jak smok, a co jakiś czas wali po oczach marchewka
    Uważam że zatuszowałeś tylko problem.

  10. #279
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    co masz na myśli pisząc "zatuszowałeś"? napisałem, że jadę wkrótce na diagnostykę, do której próbuję się dopchać od tygodnia i tam się okaże co powoduje tak duże spalanie. przy okazji reset adaptacji, ponowna adaptacja/regulacja przepustnicy, bak do pełna i sprawdzam spalanie. jak się wyprowadzi benzynę, przyjdzie pora na dokładniejsze strojenie LPG. problem w tym, że z tym autem to trochę skomplikowane

  11. #280
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jestem świeżo po diagnostyce. przede wszystkim zdziwił mnie brak innych błędów poza błędem cewki. spodziewałem się błędu sondy (wysokie spalanie), czujnika położenia wału (akrobacje gazownika) oraz błędu związanego z przekroczeniem wartości adaptacji (niewyregulowana instalacja LPG po wymianie kolektora i skróceniu wężyków wtryskiwaczy). tymczasem czyściutko. wszystkie parametry prawidłowe. wyhylenie przepustnicy 0 stopni i niezmienne nawet podczas czochrania wiązką. podciśnienie w porządku. sonda lambda oscyluje w pełnym zakresie. teraz najważniejsze. pod odpięciu rurki odmy od tej grubszej rury zmierzającej do przepustnicy niespodzianka. zamiast wydmuchiwać, zasysa. wg mechanika wskazuje to ewidetnie na kiepską kondycję silnika (pierścienie, cylindry). ktoś się wypowie w tym temacie?
    mimo wszystko wykonano reset wartości adaptacyjnych oraz ustawiono przepustnicę. dodatkowo odłączono przewód od recyrkulacji. tydzień czasu na obserwacje. później działam dalej.

  12. #281
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    To jest ciekawy trop. Sprawdzę u siebie. Ostatnio wykręciłem czujnik podciśnienia z przepustnicy i termistor był zapaćkany olejem. Olałem sprawę, wytarłem wsadziłem z powrotem, pomyślałem ze to z odmy opary oleju się skropliły. A może to podciśnienie w odmie pochodzi z dolotu? Tylko jak?
    Wydaje mi się że gdyby pierścienie i cylindry były z złym stanie to by z odmy wiatr był i sprężenia by nie było.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A napisz czy używasz gęsty czy rzadki olej w silniku?

  13. #282
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Valvoline 10W40 zalany na początku lipca. teraz mocno śmierdzi paliwem i wydaje mi się że powinienem go wymienić. czasy wtrysków prawidłowe. mechanior ma w przyszłym tygodniu naprawiać Sienę z silnikiem 1.6 16V z identycznym problemem. mam dzwonić i się dowiadywać. o remoncie nawet nie myślę.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-01-2013 o 19:38

  14. #283
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Ta wypowiedź jest sensowna z innego forum:

    maciejkao

    Wysłany: 2012-02-28, 11:21
    Jeśli zdejmiesz wężyk odmy, którykolwiek, to układ przestanie działać. Jesli zdejmiesz wężyk odmy ssącej - to podciśnienie przewietrzania będzie rozładowywane poprzez szkodliwe pobieranie przez silnik "lewego", tj. niefiltorwanego powietrza. Jeśli zaś zdejmiesz wężyk odmy łączącej dekiel rozrządu ze skrzynią korbową - to jw. z takim dodatkowym efektem, że podciśnienie będzie przeganiać przez okolice rozrządu silnika "lewe" powietrze, co zaraz odczują elemety napędu zaworów silnika - popychacze oraz uszczelniacze zaworowe.
    W sprawnym silniku podczas jego pracy ma panować lekkie podciśnienie. Sprawdza się to łatwo - wystarczy wyjąć miarkę oleju i przytknąć do rurki bagnetu dym z papierosa czy płomień zapalniczki. Ma zabierać do środka. Jeśli tak się nie dzieje - to ukad przewietrzania silnika jest niesprawny i silnik sam sobie wędzi środek własnymi spalinami.

    Wygląda na to, że ten wężyk co niby miał być od EGR jest drugim od odmy, wieczorkiem sprawdzę i wszystko naprostuję

  15. #284
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no ciekawe to co piszesz. czyli gdyby z powrotem wpiąć wąż odmy w rurę dolotową przy przepustnicy wyrównałoby się ciśnienie/podciśnienie ma korzyść ciśnienia, które wyrzucałoby cząsteczki oleju do kolektora ssącego. teraz tylko pytanie, które podciśnienie jest silniejsze. czy to z dolotu czy to z silnika. nie rozkminiałem tego tematu więc wybaczcie jeśli piszę bzdury zatem pytanie, jak wygląda odma od strony silnika? jest tam jakiś zaworek, który należy co jakiś czas czyścić/udrażniać?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-01-2013 o 20:55

  16. #285
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Widzę że już przewiną się temat MAP sensora. Mam pytanie jak sprawdzaliście MAP sensory? Podłączaliście się podczas jazdy do kolektora i sprawdzaliście rzeczywiste podciśnienie z tym co pokazuje komputer silnika?
    U mnie delikatnie szarpie silnikiem ale tylko w określonych sytuacjach, mianowicie delikatnym przyspieszaniu, nie ważne czy to 2 czy 3 tys obrotów.
    Sprawdziłem wszystkie czujniki podłączając się pod nie kabelkami. Problem mam ze sprawdzeniem MAP sensora. Wg, danych producentów, taki czujnik dla małych silników ma skale od ok 20 -100kPa i charakterystykę przejściową liniową tzn. napięcie jest proporcjonalne do ciśnienia od 0-5V. I to jest raczej standard.
    Zastanawiam się co by było gdyby taki czujnik dostał ze starości histerezę albo nieliniowość? Takich wad raczej nie jesteśmy w stanie stwierdzić nie dysponując drugim pomiarem ciśnienia dla porównania. Wg komputera czujnik jest sprawny bo napięcie się zmienia, nie ma zwarcia i rozwarcia. My patrzymy na ekran ECUScana i widzimy jakieś tam ciśnienie. Napisałem jakieś bo to ciśnienie nie jest w żaden sposób potwierdzone.

    I jeszcze jedno na ile wiarygodny jest pomiar "w garażu" gazując silnikiem od tego takiego wykonanego na drodze gdzie auto hamuje, przyspiesza lub też mączy się pod górkę? Czyli jeszcze raz moje pytanie: Jak wiarygodnie sprawdzić MAP sensor? (poza użyciem przyrządu za 1800PLN )


 
Strona 19 z 46 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie