Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 121
Like Tree19lubi to!

Temat: Łącznik stabilizatora  

  1. #76
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2017
    Skąd
    z tad
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    35 tys km i łączniki wymienione w serwisie na nowe.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    66
    Auto
    Tipo TJet LPG
    Rocznik
    042017
    No i u mnie zaczęły dawać o sobie znać łączniki. W przeciągu 3 tygodni zaczęły tak hałasować, że muszę je wymienić. Czy polecicie jednoznacznie Meyle HD, czy kupić plastiki? Może Monroe?

    Uprzedzając, przeczytałem temat, ale odpowiedzi nie znalazłem. Zresztą odechciewa się czytania ponownie czytając jakie to Tipo jest wspaniałe, lub ***ojwe.

    PS. 66k km najechane

  4. #78
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1,348
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja meyle HD założyłem, podobno są to jakieś wzmacniane łączniki - zobaczymy ile wytrzymają.
    Plastikowych już bym nie zakładał.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #79
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,027
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A mi dziś w aso je wymienili...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #80
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,724
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Plastikowych już bym nie zakładał
    Sam chyba nie wierzysz w to co piszesz. Na pewno na jakość przegubów łącznika ma materiał je łączący... Otóż i tak plastikowe założyłeś. Z czego jest zbudowane gniazdo przegubu? Z metalu? Można je zrobić lepiej, albo gorzej, metalowa to będzie tylko kula w przegubie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-06-2019 o 01:19

  7. #81
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,050
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    są na rynku takie zarówno z metalową kulą jak i gniazdem. Ale co z tego jak to jest kijowo zaprojektowane. czemu to ciulstwo nie może być o np. o 30 większe i starczyć na cały żywot samochodu?

  8. #82
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,027
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Może dlatego ze przy napierdzielaniu po dziurach coś się musi poddać i lepiej niech to będzie to badziewie niż inne droższe elementy zawieszenia...

    Ale swoją droga to rzeczywiście, Mogłoby być to chociaż trochę trwalsze...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #83
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1,348
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    W którymś programie na tvn turbo któryś z tych mechaników powiedział że łączniki średnio w autach żyją do 15tys km, po których będzie już je słychać - że jest o pierwszy element który leci i jest jakby takim zabezpieczeniem aby inne elementy jak wachacze szybko się nie zuzywaly.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #84
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,724
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    W którymś programie na tvn turbo któryś z tych mechaników powiedział że łączniki średnio w autach żyją do 15tys km, po których będzie już je słychać - że jest o pierwszy element który leci i jest jakby takim zabezpieczeniem aby inne elementy jak wachacze szybko się nie zuzywaly.
    Naciągana teoria, grubo naciągana. Jeżeli zrobione z gównolitu, to wytrzymują 15tyś., oczywiście ku radości ich producenta - kasa musi się zgadzać - ciekawe kto był sponsorem Dlaczego zatem łączniki potrafią wytrzymać 180tyś? W moim przypadku dobiłyby spokojnie do 200, albo i więcej, tylko gumy popękały i piasek się dostał do środka, prawy jeszcze luzu nie miał, ale mieszanka piaskowo smarowa już była obecna. Co więcej, 211tyś. i nadal fabryczne waHacze i końcówki drążków. No i teoria fachur z TVN się rypła... W moim przypadku wahacze i inne elementy zawieszenia nie były "ochronione"
    Ogólnie mnie zaciekawiło to o zużywaniu się wahaczy. Co ma do tego łącznik? Mógł "mechanik" jeszcze lepiej przybajerować. Jaki wpływ ma mieć łącznik na wahacz, skoro nie jest z nim bezpośrednio powiązany? Łącznik uwadzony jest w TIPO, i nie tylko, do amortyzatora i drążka stabilizatora. Jaki zatem to ma wpływ na tuleje wahacza i sworzeń? Osobiście takowego dopatrzyć się nie mogę, poza pozytywnym - teoretycznie dzięki łącznikom w zakrętach mniej zużywają się tuleje z powodu mniejszego kąta zmiany położenia w osi poziomej. Siły działające przez łączniki skupiają się na amortyzatorach, sankach zawieszenia, do których uwadzono drążek stabilizatora - zużywają się gumy w obejmach, jednak bardzo wolno, przy dobrych wiatrach zginą wraz z samochodem na szrocie, plus zwrotnice, do których przykręcone są amortyzatory.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Może dlatego ze przy napierdzielaniu po dziurach coś się musi poddać i lepiej niech to będzie to badziewie niż inne droższe elementy zawieszenia...

    Ale swoją droga to rzeczywiście, Mogłoby być to chociaż trochę trwalsze...
    Co musi się poddać? Wiesz na jakiej zasadzie działają łączniki stabilizatora wraz z drążkiem? Mają za zadanie "spiąć" strony auta, żeby zmniejszyć wychylenie auta w zakręcie. W przypadku "dziur" typu "leżący policjant" łączniki tylko obracają drążek, nie ma działających sił pomiędzy lewą i prawą stroną auta - dlatego przy wymianie albo przód trzeba podnieść, żeby luźno zawias wisiał, albo ścisnąć zawieszenie ze strony wymienianego łącznika, gdy jedną stronę auta się robi, bo jest wówczas naprężenie. W przypadku, gdy koła wpadają w dziury niezależnie od siebie, to wówczas obrywa łącznik, bo przenosi duże nagłe siły na drugą stronę auta, a tamta nie chce się poddać i trzyma. Inne elementy zużywają się w tym przypadku niezależnie i łącznik na to wpływu, w przypadku TIPO i innych o tej konstrukcji zawieszenia, nie ma, poza pozytywnym - elementy poniekąd mniej pracują, mniej uginają się sprężyny itp.
    Przyjrzyj się, jak jest zamontowana zwrotnica w aucie. Od dołu przykręcona do sworznia wahacza, od góry do amortyzatora - to na zwrotnicę poprzez obudowę amortyzatora przenoszona jest siła z jednej strony na drugą + sanki.

    Padają, bo badziewie zrobione z gównolitu - trzeba jakoś w mediach dorobić teorię, żeby gawiedź nie była rozeźlona No bo co, przecież "mechanior" w TV powiedział, że tak ma być, a powinno być wręcz przeciwnie
    Niedługo może Garrett wpadnie na pomysł teorii, że przy 44tyś. wastegate ma paść, żeby ochronić silnik przed przeładowaniem W sytuacji, jaka teraz wychodzi jest to jak najbardziej zasadne Potem mechanior w TV powie, że tak ma być i zadowolony klient wyskoczy z 3,6tyś. za regenerowaną, albo 12tyś. za fabrycznie nową (ceny z ASO) Sporo turbin jest z tą fuszerą.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-06-2019 o 08:22
    faradek lubi to.

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    66
    Auto
    Tipo TJet LPG
    Rocznik
    042017
    Ale fakt faktem, zawieszenie w Tipo hb jest sztywne, nie wychyla się. Łącznik i stabilizator spełniają więc swoją rolę. Niestety kosztem żywotności łącznika.

  12. #86
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,724
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał bravowhiskey1988 Zobacz post
    Ale fakt faktem, zawieszenie w Tipo hb jest sztywne, nie wychyla się. Łącznik i stabilizator spełniają więc swoją rolę. Niestety kosztem żywotności łącznika.
    Teraz wytłumacz, dlaczego w GP wytrzymały mi 180tyś. km, w pincecie mam 4 "plastikowe" sztuki i jak na razie przejechały 44tyś., nic się nie dzieje? Renkami i pincetami ludzie przejechali już po 100tyś. i nikt nie marudzi na łączniki.
    Nowe łączniki zakupione do GP w ASO zrobiły już 30tyś. i nic. Wniosek taki, że moje są albo popsute, albo dobrej jakości

  13. #87
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    66
    Auto
    Tipo TJet LPG
    Rocznik
    042017
    500 nie jeździłem, w GP nie pamiętam jak pracuje zawieszenie, czy jest też sztywne. Jeżeli jest podobnie to tylko kwestia materiałów.

  14. #88
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,724
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał bravowhiskey1988 Zobacz post
    500 nie jeździłem, w GP nie pamiętam jak pracuje zawieszenie, czy jest też sztywne. Jeżeli jest podobnie to tylko kwestia materiałów.
    W GP niczym nie różni się od tego w Tipo - jest sztywno. Z tyłu belka, z przodu MacPherson. W 500X też twardo, jednak z tyłu są MacPhersony, więc zawieszenie niezależne i inaczej się to prowadzi, na duży plus.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-06-2019 o 08:50

  15. #89
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    W którymś programie na tvn turbo któryś z tych mechaników powiedział że łączniki średnio w autach żyją do 15tys km, po których będzie już je słychać - że jest o pierwszy element który leci i jest jakby takim zabezpieczeniem aby inne elementy jak wachacze szybko się nie zuzywaly.
    Najłatwiej jest gadać bzdury. W moim Lanosie łączniki wytrzymały cały żywot samochodu (20 lat i 370 tys. km.) i poszły wraz z samochodem na złom. Co prawda tam miały inną konstrukcję - nie było przegubów, a tylko śruba, tuleja dystansowa i gumy amortyzujące. Co do innych elementów zawieszenia - wymieniane były sworznie zwrotnicy, końcówki drążków i amortyzatory. Tuleje wahaczy też były do końca oryginalne, chociaż pod koniec eksploatacji jedna już zaczynała domagać się wymiany. Jak wczesniej napisał krowka1978, łączniki mają się nijak do pozostałych elementów zawieszenia. teorie o typowym zużywaniu się łączników co 15 tys. km. są tylko usprawiedliwieniem dla ich kiepskiej jakości.
    marnyd4d lubi to.

  16. #90
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Postów
    1,782
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    A u mnie 44k km i łączniki ciągle ori, dzień przed końcem gwarancji byłem w aso i mowili ze są ok, nie uwierzylem i pojechalem do mechanika aby speawdzil, o dziwo potwierdzil słowa aso 😎


 
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Łącznik stabilizatora przedni - jaką firmę polecacie?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-05-2019, 20:33
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-04-2015, 13:38
  3. łącznik stabilizatora
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-04-2015, 14:29
  4. Łącznik stabilizatora Bravo, Brava, Tipo, Tempra
    Napisany przez waho. na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-10-2014, 20:09
  5. Łącznik stabilizatora - wymiana
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-11-2010, 09:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lacznik stabilizatora tyl tipo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl