Łączniki zakupione. Wyglądają solidnie i po montażu wreszcie nastała cisza. 20210529_102236.jpg20210529_102259.jpg20210529_102257.jpg20210529_105729.jpg
Tipo SW Longue T-jet - wczoraj pierwszy przegląd po roku i wymiana na gwarancji - przebieg 12300. Serwis sam wymienił, ja nic o stukach nie mówiłem.
brak
12000 km - od 2k słyszę delikatne puknięcie w zależności od pogody.
Jak jest zimno, to zero stuków, jak upał to delikatnie stuknie przy ruszaniu i zatrzymywania.
Również stuka przy kręcie na postoju - czasami słychać, czasami nie.
Natomiast podczas jazdy, kocie łby, progi , nierówności, przejazd kolejowy, itp.. zero stuków.
Jestem umówiony na wizytę za tydzień - zboczymy co i jak.
Faktycznie łączniki są gównolitu, ale przynajmniej samemu można wymienić i koszt śmieszny,
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 29-07-2021 o 14:08
Nie wytrzymałem i musiałem zbadać temat.
Oba łączniki są tak samo stabilne i nie wykazują jakichkolwiek luzów podczas szarpania.
- potwierdza to brak stukania podczas jazdy po nierównościach, kocich łach, progach itp... - totalna cisza.
Oba przemieszczają się ( tzn. obracają ) z takim samym oporem w całym zakresie - nie wyczułem żadnych luzów.
Teraz:
Od strony pasażera podczas obracania nie słychać żadnych dzięków.
Od strony kierowcy w trakcie ruchu, łącznik zaczyna wydawać dźwięk, który w kabinie słyszalny jest jak puknięcia ( czasami skrzypienie )
I tu się potwierdza, to co słyszę:
1) Na postoju jeżeli delikatnie skręcę kierownicą - słyszę puk.
2) Podczas zatrzymywania i ruszania ( delikatnie hamowanie, ruszanie ) - słychać puk.
3) Są momenty, że podczas skrętu zamiast puknięcia słyszę skrzypienie.
4) Jeżeli jest zimno - efekt nie występuje, albo trzeba się dobrze wsłuchać - jak jest upał to puka, albo skrzypi.
I ten odgłos pukania / skrzypienia ewidentnie wydaje jeden łącznik.
Oprócz dźwięku nie widzę różnicy pomiędzy prawy a lewy łącznikiem.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 29-07-2021 o 21:50
ASO zamówiło nowy łącznik ( lewy ) - ten co wydawał odgłos pukania.
Słyszalny był od 9k.km - teraz 14k. i bez zmian. Słuchać tak samo, nic się nie nasiliło.
Ostatni 1k.km po polskich rozj...nych drogach w tragicznych warunkach.
Prawy łącznik jak nowy.
Podejrzewam, że ktoś z lekką wadą słuchu ( albo "Kobita" ) nawet tego nie zauważy.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 09-08-2021 o 14:03
U mnie też coś stuka. Stawiam na któryś łącznik. Dzieje się to przeważnie po deszczach. Gdy auto odstoi trochę po jeździe, a drogi podeschną to po ruszeniu przez pierwsze parę km napier...ala jak wściekły na różnych nierównościach. Potem się uspokaja. Podczas kontroli auta na kanale kilka dni temu (pisałem o tym wcześniej) łącznik od strony kierowcy ruszany ręką chodzi płynnie i gładko, a ten od strony pasażera dziwnie chodzi ciężko skokowo i jakby się w pewnym wychyleniu przycinał. ale jeszcze wyraźnych luzów w nim brak. pojeżdżę jeszcze troszkę i go wymienię.... raz był już wymieniany łącznik z tej strony jeszcze na gwarancji.... (najechane 82 tysi)
Łącznik - cena 50-75 zł w zależności od producenta.
Źródła podają, że w trudnych warunkach wytrzymują 15k.km i są do wymiany.
Jak jest w Tipo ?
ASO potwierdziło, to co mówiłem - łącznik jest technicznie sprawny ( pracuje poprawnie - nie ma luzów itp.. ) - ale nie da się wymienić elementu których hałasuje - trzeba cały łącznik.
Ale co może hałasować w łączniku? Albo skrzypi przy skręcaniu sam łącznik na przegubie kulowym razem z osłoną gumową, albo stuka gdy jabłko wewnątrz jest zużyte i ma luzy.....
Tyle w temacie. ... Jak dobrze rozumiem to aso ma jakieś tajemnicze teorie odnośnie pracy łącznika. No chyba że całkiem głupi jestemmmmmm....
Skrzypi przy skręcaniu sam łącznik na przegubie kulowym. Skrzypinie słychać jak pukanie, wiec ludzie myślą, że łączniki wybite.
Skrzypi i tyle, pewnie 50% użytkowników tego nawet nie zauważa.
ASO nie ma z tym problemu - wymienia cały łącznik.
Ale dmuchawę nawiewu już nie wymieniają, jak zaczyna piszczeć - tylko smarują.
Pewnie za jaki czas, będą smarować i łączniki
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 09-08-2021 o 14:52
Wymieniono w ramach gwarancji:
Drążek stabilizatora oraz łącznik stabilizatora - strona kierowcy.
Gwarancja na wymienione elementy 24 miesiące - liczona od daty wymiany.
Gwarancja bez limitu kilometrów.
Jedynie przy większych przebiegach ( od 60k.km ) centrala sprawdza, czy samochód jest serwisowany zgodnie z zaleceniami - dot. przeglądów co 15k.km.
ASO potwierdza, że jest problem w łącznikami - szczelność.
Na pytanie, co się stanie jak drugi łącznika zacznie hałasować przy przebiegu np. 60 km.km a samochód będzie jeszcze na gwarancji fabrycznej ?
Odpowiedz: Jeżeli samochód jest serwisowany zgodnie z zaleceniami, to część podlega wymianie.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 25-08-2021 o 14:07
Gdzie wymieniałeś ? W Bielsku na Katowickiej?
W Bielsku na cieszyńskiej