Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 20 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 286
Like Tree41lubi to!

Temat: Łącznik stabilizatora  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mardas Zobacz post
    hehe aaaakurat ????widać żeś ziolony i nie miałeś z nim do czynienia
    A czytałeś kartę charakterystyki bitexu ? Sprawdź sobie jaki jest skład bitexu, każdy ze składników praktycznie nie nadaje się do
    kładzenia go na gumę, jak np. ropy naftowe, benzyny rozpuszczalnikowe, benzyny ciężkie - taki jest skład bitexu.
    I kto tu jest zielony ?
    Poza tym w instrukcji bitexu napisali, że nie kładzie się go na elementy mechaniczne, które pracują, zmieniają pozycję. A guma w łączniku wygina się w różne strony, czyli nawet nie czytałeś instrukcji zawartej na puszce

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Tak wystarczą klucze płaskie i nasadowe, ewentualnie jakaś brecha żeby naciągnąć sam stabilizator przy podniesionym tylko jednym kole przednim. Chyba że podnosisz cały przód oba koła to nie trzeba się mocować.
    Do fabrycznego łącznika potrzebny jest jeszcze torx aby skontrować, a płaskim lub nasadowym 19-tka odkręca się śrubę - ale już rozmiaru torxa nie pamiętam.
    Za to w nowych łącznikach np. Meyle HD potrzebne będą dwa klucze : 18 płaska/oczkowa lub grzechotka oraz 16-tka płaska do kontrowania.

    Jak ja zmieniałem i podnosiłem żabą jedną stonę auta, to pod wachacz tam gdzie sworzeń kulisty podkładałem drugi podnośnik aby lekko unieść zwrotnicę, wtedy nie było naprężeń żadnych przy demontażu łącznika i lekko schodził po odkręceniu śrub łącznika, także przy montażu nowego , ładnie śruby wchodziły w otwory.
    Drugą metodą jest podniesienie dwóch stron auta, aby przednie koła wisiały nad ziemią, wtedy nie potrzeba podnosić zwrotnicy drugim podnośnikiem.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 30-04-2019 o 13:08
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mardas Zobacz post
    hehe owszem TAK !!! gdyby inaczej było ,to bym tego nie robił i chodzi tu przede wszystkim o zabezpieczenie osłon gumowych łącznika
    Rozumiem że zabezpieczyłeś też bitexem: gumowe osłony przegubów półosi, gumowe osłony tłoczysk w zaciskach hamulcowych i największe, czarne gumowe elementy w samochodzie czyli opony.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Panowie, dajcie mu spokój. Przecież on dalej żyje w świecie, w którym tipo ma gwarancję na 2 lata lub 30 tyś km [emoji23][emoji23]

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  5. #49
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,746
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Niech sobie tam żyje ale niech nie ciągnie tego świata do internetu za sobą...
    pawka lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #50
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    a ja narazie nie będę ruszał pukającego swojego łącznika. Poczekam aż się mocniej wystuka, wtedy go wywalę. Ale może być też taka opcja, że lekko będzie stukał jeszcze długo, więc się mu troszkę poprzyglądam i posłucham jego narzekania jaki to właściciel jest niedobry i nie chce mu ulżyć w jego cierpieniach..

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Łomża
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM Sedan Easy
    Rocznik
    2017
    Ja też już wymieniałem u siebie łączniki. Przebieg 27 000km. Najbardziej mi stukał przy samiutkim ruszaniu jak dłużej postał aż się zastanawiałem co to może być. Przecież to troszkę mało realne żeby od ruszania stukał łącznik Nasłuchiwałem się i ewidentnie było słychać z prawej strony. Od razu wymieniłem dwa i się okazało że ten po lewej był bardziej wyrobiony od tego prawego mimo że go jeszcze nie było słychać :/ Mi by było troszkę wstyd jak bym przy sąsiedzie albo znajomych, kolegach z pracy ruszał fajnym w miarę młodym autem a już mu zawieszenie słychać Przecież te stuki też słyszy osoba stojąca obok samochodu. A koszt to około 65zł na jedną stronę....

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    kraków
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    grande punto
    Rocznik
    2006
    Pultałem się na tym forum 2 lata temu,że nie da się zrobić samochodu tej klasy w cenie grande punto.No i się skusiłem na syfne tipo.Od momentu odebrania pukało przy skręcie kierownicą i czasami na garbach.PO 15TYŚ WYMIENIONE OBA ŁĄCZNIKI STABILIZTORÓW.nIESTETY ZACZYNAJĄ PUKAĆ OD NOWA,TO AUTO TO SYF I TANDETA SKŁADANE PRZEZ TURASA Z NAJTAŃSZYCH CZĘŚCI SEICENTO ,KTÓRE KUPIŁEM 15 LAT TEMU ŚMIGA DO DZIŚ I PRZYSIĘGAM BOGU NIE BYŁ WYMIENIANY TAM ŁĄCZNIK STABILIZATORA.W ROZMOWIE W ASO KOLEŚ MI SIĘ PRZYZNAŁ,ŻE JEST TREFNA PARTIA ŁĄCZNIKÓW PO PROSTU SA ZA BRADZO ŚĆISNIETE I NIE MAJĄ DELIKATNEGO LUZU DLATEGO SIADAJĄ.PRZEDŁUZYŁEM GWARANCJĘ DO 5 LAT I RESZTE NIE CHCĘ SYFA WIDZIEĆ NA OCZY.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Czy oprócz łączników coś się działo? Ja to powiem szczerze, że w erze dzisiejszych nowych samochodów oraz tego jak są produkowane to się ciesze ze w TIPO z zawieszenia to póki co padają tylko łączniki, których wymiana jest banalnie prosta a cena zamiennika wynosi kolo 60zl.. Ponoć zamienniki wytrzymują dłużej niż oryginały.. Z tego co mi wiadomo, to w grande punto też szybko leciały a widzę że kolega ma? Sam osobiście też miałem wymieniane łączniki na gwarancji, ale nie czuje z tego powodu nie wiadomo jakiej urazy do TIPO - oby tylko takie pierdoły się działy w naszych samochodzikach
    Ostatnio edytowane przez Redzio ; 13-05-2019 o 22:04
    zbychbor, kammar i Yarpen lubią to.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Z tego co mi wiadomo, to w grande punto też szybko leciały
    W moim 180tyś.km na fabrycznych, czyli rzeczywiście szybko Gdyby guma nie pękła i nie dostał się piach, to do 200 pewnie spokojnie by dojechały.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał gerro28 Zobacz post
    Pultałem się na tym forum 2 lata temu,że nie da się zrobić samochodu tej klasy w cenie grande punto.No i się skusiłem na syfne tipo.Od momentu odebrania pukało przy skręcie kierownicą i czasami na garbach.PO 15TYŚ WYMIENIONE OBA ŁĄCZNIKI STABILIZTORÓW.nIESTETY ZACZYNAJĄ PUKAĆ OD NOWA,TO AUTO TO SYF I TANDETA SKŁADANE PRZEZ TURASA Z NAJTAŃSZYCH CZĘŚCI SEICENTO ,KTÓRE KUPIŁEM 15 LAT TEMU ŚMIGA DO DZIŚ I PRZYSIĘGAM BOGU NIE BYŁ WYMIENIANY TAM ŁĄCZNIK STABILIZATORA.W ROZMOWIE W ASO KOLEŚ MI SIĘ PRZYZNAŁ,ŻE JEST TREFNA PARTIA ŁĄCZNIKÓW PO PROSTU SA ZA BRADZO ŚĆISNIETE I NIE MAJĄ DELIKATNEGO LUZU DLATEGO SIADAJĄ.PRZEDŁUZYŁEM GWARANCJĘ DO 5 LAT I RESZTE NIE CHCĘ SYFA WIDZIEĆ NA OCZY.
    To się nadaje na mema - kup auto 20% tańsze od innych z tej klasy/segmentu, narzekaj na sypiące się pierdoły.

    Absolutnie nie bronię Fiata. Ale myślmy logicznie i miejmy odpowiednie nastawienie do naszych decyzji. Może zbyt nonszalancko podchodzę do tematu, ale uważam że cudów nie ma i wychodzę z założenia że skoro w salonie zapłaciłem mniej niż u konkurencji, to trzeba liczyć się z tym że potem częściej odwiedzać się będzie serwis i być może kwota którą zaoszczędziłem w salonie wydam potem na drobne naprawy. Już pomijam fakt, że na szczęście Fiaty raczej nie mają drogich części zamiennych. Cudów nie ma, Fiat też nie produkuje aut charytatywnie i musiano na czymś przyoszczędzić, żeby jakiś zysk jednak dla firmy wypracować.

    Tipo to auto średnie, przeciętne, które będzie się psuło i nie będzie mistrzem niezawodności.

    A niektórzy kupują Tipo albo innego Logana czy Sandero, a oczekują że przez 5 lat nic się nie będzie działo. Zdradzę Ci tajemnicę - BMW, Audi, VW, Toyoty też się psują. Niektóre mniej, niektóre więcej, o niektórych się nie słyszy, o innych słyszy się więcej. Zdarzają się kilkumiesięczne Audi odwożone na lawetach, zdarzają się też i Fiaty na lawetach.

    Chciało by się rzec: "Panie! Nie te czasy!". Nie ma czegoś takiego, że jak kupisz auto w salonie za X monet to masz pewność, że nic się nie stanie.

    Już pomijam fakt, że przed Tipo jeździłem autem "premium". I też zmieniałem łączniki co 12-15 tys. W Tipo wytrzymały mi 17-20k, oczywiście nie cieszyło mnie to i nie chciało mi się jechać do serwisu, ale.... nie zdziwiło mnie to absolutnie i nie mam do Tipo nie wiadomo jakiej urazy - tak jak napisał to @Redzio.

    ps. PISZ WIĘKSZYMI LITERAMI BO SŁABO WIDAĆ.


    Cytat Napisał Redzio Zobacz post
    Czy oprócz łączników coś się działo? Ja to powiem szczerze, że w erze dzisiejszych nowych samochodów oraz tego jak są produkowane to się ciesze ze w TIPO z zawieszenia to póki co padają tylko łączniki, których wymiana jest banalnie prosta a cena zamiennika wynosi kolo 60zl..Sam osobiście też miałem wymieniane łączniki na gwarancji, ale nie czuje z tego powodu nie wiadomo jakiej urazy do TIPO - oby tylko takie pierdoły się działy w naszych samochodzikach
    Otóż to.
    Ostatnio edytowane przez kammar ; 14-05-2019 o 09:02
    zbychbor i Yarpen lubią to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    A niektórzy kupują Tipo albo innego Logana czy Sandero, a oczekują że przez 5 lat nic się nie będzie działo.
    Proszę nie obrażać przyzwoitych samochodów!

    A tak na serio - łącznik to rzeczywiście nie jest problem - na gwarancji wymieniają kilka razy do 50 tyś. km. Potem kupujemy tani zamiennik i nie ma problemu.

    No niestety Tipo pod względem trwałości w swojej cenie znacznie odstaje od konkurencji 301/C-Elysse, Fabia, Logan/Lodgy, Duster. Dusterem zrobiłem w takich samych warunkach co Tipo bardzo podobny przebieg i nic (Dosłownie, NIC. Nawet oryginalne klocki jeszcze są. Serwis "olejowy" i tyle.) W Tipo były poduszki silnika, MCpersona, amory tył, hamulce przód poleciały szybko (klocki i tarcze razem), woda/para wodna w lampach, progi z plasteliny, półoś (pomijam Tartarini i problemy z 95km) itd...

    W swojej cenie Tipo jest najlepiej wyciszony i najładniejszy (kwestia gustu). Tyle. Nie ma co się nad tym produkować.

    Ile gniewu może wzbudzić łącznik stabilizatora. Kolega jakby moją listę z 50 tyś.km. przerobił to by już gdzieś się dawno na sznurku powiesił
    kammar lubi to.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    progi z plasteliny
    Podstaw łapy podnośnika pod poszycie progu w innym aucie dowolnej marki, podnieś, następnie pochwal się wynikiem eksperymentu

  14. #58
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Oj krowa, skrót myślowy. Miejsce podnoszenia jest na tyle felernie ustawione/małe(nie wiem jak to określić), że na dowolnym podnośniku łapowym z okrągłymi punktami można łatwo próg wgiąć przez chwilę nieuwagi.

    Trzeba pilnować. Sporo Tipo ma z przodu wgięty próg od podnoszenia. Jakiś tam fail design jest. Drobny ale jednak.

  15. #59
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Dusterem zrobiłem w takich samych warunkach co Tipo bardzo podobny przebieg i nic (Dosłownie, NIC. Nawet oryginalne klocki jeszcze są. Serwis "olejowy" i tyle.)
    Był tu parę dni temu inny taxi driver z Trójmiasta, który swoim Tipo wykręcił bardzo zacny przebieg, bez poważnych awarii, do tego z gazownią Tartarini z ASO

  16. #60
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Mój ostatnio kilka razy był na podnośniku warsztatowym/kolumnowym i zrezygnowałem już z namawiania majstrów żeby podkładali pod miejsca fabryczne (tzn. te z dziurami na których wisi na taśmie montażowej). Podkładane jest pod próg w miejscach podnośnika serwisowego ale zawsze jest porządna guma. Nic się nie dzieje.
    Przy małej garażowej żabie trzymam się jednak punktów fabrycznych.
    Kupując fiata uznałem że lepszy znany wróg niż obcy i spodziewałem się takich usterek. Są upierdliwe bo lepiej żeby ich nie było ale jednak drobne a na każdy z tematów jakie się najczęściej pojawiają są zamienniki. U mnie z awarii wystąpiły: tarcze tył (choć doszedłem do wniosku że chyba to mój sty jazdy), tylne amortyzatory i odma (powtarzające się na tyle często że są bezapelacyjnie wadami fabrycznymi a raczej produkcyjnymi u dostawców). Łączniki chyba też należą do tej grupy.
    Teraz trochę na siłę jest jeszcze osłona termiczna turbo która ma zbyt luźno wprasowaną tuleję i ma luz przez co lekko się rusza i czasem dzwoni. Normalnie bym to załatwił młotkiem ale skoro jest gwarancja... Wymienione u mnie części nie są specyficzne dla tipo, te same sa w innych fiatach/jeepach/alfach więc to polityka dot. koncernu nie określonego modelu.
    Ale jednak jeśli traktować auto nie tylko w kategorii narzędzia ale jakiejś estetyki jednak wygrywa ze wspomnianą dacią itp.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 14-05-2019 o 16:40


 
Strona 4 z 20 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Łącznik stabilizatora przedni - jaką firmę polecacie?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-05-2019, 21:33
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-04-2015, 14:38
  3. łącznik stabilizatora
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-04-2015, 15:29
  4. Łącznik stabilizatora Bravo, Brava, Tipo, Tempra
    Napisany przez waho. na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-10-2014, 21:09
  5. Łącznik stabilizatora - wymiana
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-11-2010, 10:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-37516

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-375166

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-3751610

lacznik stabilizatora tyl tipohttps:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-375163https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-375165https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537lacznik-stabilizatora-375162

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl