Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 40 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 590
Like Tree105lubi to!

Temat: Tipo 2021  

  1. #106
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Na trzy cylindry narzekają z reguły Ci którzy tym nie jeździli. Oczywiście lepiej kupić T-jeta ale jakbym miał wybierać między 1.4 wolnossący a 3 cylindry w turbo to nie ma o czym mówić, bo jeździłem obydwoma i wiem z czym to się je.
    Turbo ma fajny moment od dołu, szybko wkręca się na obroty, ma dobrą elastyczność. Fiatowski 1.4 ma lepszą tylko kulturę pracy, reszta leży i kwiczy
    Spalanie w wysokim Seacie Arona , bo takim jeździłem , było w trasie niższe o jakieś 0,5 litra od Fiata, w mieście około 1,5 litra przy moim stylu jazdy. W kompakcie powinno być tylko lepiej. Do tego przy jeździe eko TSI palił tyle co nic, raz w trasie jeżdżąc przepisowo wyszło mi 4,3 l .
    Osobiście uważam, że 1,4 16v od Fiata jest mało udaną jednostką. Brakuje jej włoskiej flegmy, wciąga olej, mało nie pali. Fakt że nie ma w niej poważnych awarii to żaden powód do ekscytacji , bo wszystkie obecnie produkowane silniki Fiata tak mają.
    Powinna być już dawno wymieniona i cieszę się że ten czas w końcu nadchodzi


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Ja jeździłem 0.9tce 1.0tsi i 1.4 astra 5 po lifcie wszystkie 3 cylindry i narzekam. Może to jakoś jeździ, ale co z tego skoro nie ma to właśnie kultury pracy i trzęsie się pod maską jak stary parch który przejechał 0,5 mln kilometrów i nie pali na wszystkie gary. Pozwalam tak sobie mówić jako były właściciel Audi 100 2.3 R5, Bmw 2.0 R6, o dźwięku nie będę wspominał bo to już zupełnie inna liga. Jeśli ma coś służyć do poruszania się i nie denerwowania to przynajmniej R4. Jeśli jest to komuś zupełnie obojętne polecam komunikację miejska,taxi, rower. Mniejsza liczba cylindrów to tylko i wyłącznie zysk dla producenta auta. Proponuję porównać realne zużycie paliwa silników o podobnej mocy, pojemności i rodzaju układu wtryskowego. R3 i R4 palą praktycznie tyle samo, tak że zasłanianie się optymalną pojemnością cylindra jest może dobre, ale w dużych silnikach użytkowych, a nie w osobówkach.
    sztyrlitz lubi to.

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Ja swojego sprzedałem właśnie ze względu na silnik 1.4 95 KM. Jego dynamika, a właściwie jej brak mnie do tego skłoniły. Według mnie zero przyjemności z jazdy. Ciągłe myślenie, zdąże czy nie. Kupiłem pojeździłem trzy lata, ale nie przyzwyczaiłem się. Wszystkiego trzeba spróbować. To moje zdanie.

  5. #109
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Coś za coś. 3 cylindry na wtrysku bezpośrednim pokazują swoją przewagę przy małych obciążeniach częstych rozruchach (mniejsze opory wewnętrzne, szybsze nagrzewanie, lepsza praca na zimno). Przy obciążeniach nominalnych na długich trasach różnice się zmniejszają. Ale ludzie przeważnie użytkują auta w ten pierwszy sposób więc to ma jakiś sens. Ale to są silniki raczej nienaprawialne w ekonomiczny sposób.

  6. #110
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Ja jeździłem 0.9tce 1.0tsi i 1.4 astra 5 po lifcie wszystkie 3 cylindry i narzekam. Może to jakoś jeździ, ale co z tego skoro nie ma to właśnie kultury pracy i trzęsie się pod maską jak stary parch który przejechał 0,5 mln kilometrów i nie pali na wszystkie gary. Pozwalam tak sobie mówić jako były właściciel Audi 100 2.3 R5, Bmw 2.0 R6, o dźwięku nie będę wspominał bo to już zupełnie inna liga. Jeśli ma coś służyć do poruszania się i nie denerwowania to przynajmniej R4. Jeśli jest to komuś zupełnie obojętne polecam komunikację miejska,taxi, rower. Mniejsza liczba cylindrów to tylko i wyłącznie zysk dla producenta auta. Proponuję porównać realne zużycie paliwa silników o podobnej mocy, pojemności i rodzaju układu wtryskowego. R3 i R4 palą praktycznie tyle samo, tak że zasłanianie się optymalną pojemnością cylindra jest może dobre, ale w dużych silnikach użytkowych, a nie w osobówkach.
    Spalanie sprawdziłem na własnej skórze i wyszło mi, że 3 cylindrowy prawie 100 konny TSI pali mniej niż mój 69 konny 1.2 , który ledwo się rozpędza
    Wspominasz o Audi i BMW a my tutaj dyskutujemy o podstawowej wersji budżetowego kompaktu, gdzie kultura pracy silnika to sprawa drugorzędna. Dla wymagających będzie silnik 1.3. Zresztą kultura pracy TSI nie jest taka zła, Fiata silnik R3 ma podobno wysoką kulturę pracy.
    Jeździłem ostatnio dieslem teścia i to dopiero jest porażka w kulturze pracy, benzynowy trzy cylindrowiec przy tym to pszczółka


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    W autach wyposażonych w 3 cyl silniki telepie cala buda. I nikt nie powie ze jest inaczej. 4 cyl to takie minimum, żeby silnik miał jakas kulture pracy. Poza tym 3 cyl silnik o małej pojemności ile pojezdzi w aucie? Jakie przebiegi wytrzyma? Ue zarzyna motoryzacje a ludzie sie cieszą. Producentow się zmusza do produkowania gowna a nas do kupowania tego szmelcu nie pozostawiając nam wyboru.

    Ciekwe czym jezdza służbowo dygnitarze unijni wymyślający te chore przepisy? Ciekaw jestem kiedy prezydent czy premier bedzie naginał autem z silnikiem 1.0 3 cyl...
    Auta 2 cylidrowe juz były. I producenci od nich odeszli bo były ujowe. Teraz za sprawa ue pchaja nam je na siłę spowrotem. Bo co2 i inne brednie. Wskutek tego coraz więcej producentow wycofuje sie z rynku europejskiego pozsostajac na innych rynkach gdzie nie ma tak idiotycznych norm.

    Co do elektrykow to pewnie za kilka lat beda wzbudzać smiech bo ich wcale nie bedzie. To nie jest zadna przyszłość a kosztowny kaprys dygnitarzy ue.
    nightingale79 lubi to.

  8. #112
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W testach nowego silnika 1.0 w Fiacie 500 wszyscy testerzy piszą o wysokiej kulturze pracy. Podobno ciężko jest rozpoznać ze to 3 cylindry i to w małym samochodziku.
    Nie ma się co kierować stereotypami rodem z czasów Matiza bo to już nie te czasy.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #113
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Coś za coś. 3 cylindry na wtrysku bezpośrednim pokazują swoją przewagę przy małych obciążeniach częstych rozruchach (mniejsze opory wewnętrzne, szybsze nagrzewanie, lepsza praca na zimno). Przy obciążeniach nominalnych na długich trasach różnice się zmniejszają. Ale ludzie przeważnie użytkują auta w ten pierwszy sposób więc to ma jakiś sens. Ale to są silniki raczej nienaprawialne w ekonomiczny sposób.
    Piszesz o remoncie silnika ? Kto teraz się w to bawi.... Jak Ci się silnik poważnie uszkodzi w kilkunastoletnim samochodzie to kupujecie drugi używany i do przodu. Pytanie tylko czy po zakupie nówki będziesz nim jeździł kilkanaście lat.
    Pamietam jak wchodziły T-Jety to wielu narzekało - 150 koni z 1.4 , wysilony, będzie się sypać itp. Z czasem okazało się, że te jednostki są dużo lepsze niż stare 2.0 i 1.8 Fiata które zastąpiło.
    Nie ma co narzekać na zapas, Fiat ostatnio wypuszcza same udane i trwałe jednostki.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Obłomow Zobacz post
    Osobiście wybrałem Tipo m.in. dlatego własnie, że ma 4 cylindry i nie ma turbiny - chciałem prosty, sprawdzony silnik.
    Dziwię się takiej postawie, bo akurat w Tipo silnik 1.4 t-jet jest mniej problemowy niż jego niedoładowany brat. No chyba, że wybierałeś auto wtedy, gdy jeszcze nie było o tym powszechnie wiadomo. Zresztą, sam jestem konserwatywny w kwestii wyborów i szukam zawsze jednostek sprawdzonych, żadnych nowości dopiero co wprowadzonych na rynek, ale prywatnie czy też służbowo jeżdżę autami z turbo od 10-lat - nigdy nie popsuł mi się silnik (ani turbina), ba, nawet straszna wszystkim dwumasa nie poszła w żadnym, raczej padają inne rzeczy, najbardziej blachy po 10 latach użytkowania czy układ hamulcowy, wydech, elektryka, stąd trzeba patrzeć na auto jako całokształt, a nie tylko silnik, silnik, zwłaszcza gdy mówimy o aucie odbieranym z salonu, do prywatnego użytku - robiąc statystyczne 15 tysięcy kilometrów na rok za 10 lat dobijesz ledwo do 150 tysięcy - silnik z turbo i bez turbo będzie żyć, a z turbo za to lepiej jeździ, i w końcu wybieramy auto dla siebie, a nie dla drugiego czy trzeciego właściciela.
    siwymw, bartusssp i Yarpen lubią to.

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Dziwię się takiej postawie, bo akurat w Tipo silnik 1.4 t-jet jest mniej problemowy niż jego niedoładowany brat. No chyba, że wybierałeś auto wtedy, gdy jeszcze nie było o tym powszechnie wiadomo. Zresztą, sam jestem konserwatywny w kwestii wyborów i szukam zawsze jednostek sprawdzonych, żadnych nowości dopiero co wprowadzonych na rynek, ale prywatnie czy też służbowo jeżdżę autami z turbo od 10-lat - nigdy nie popsuł mi się silnik (ani turbina), ba, nawet straszna wszystkim dwumasa nie poszła w żadnym, raczej padają inne rzeczy, najbardziej blachy po 10 latach użytkowania czy układ hamulcowy, wydech, elektryka, stąd trzeba patrzeć na auto jako całokształt, a nie tylko silnik, silnik, zwłaszcza gdy mówimy o aucie odbieranym z salonu, do prywatnego użytku - robiąc statystyczne 15 tysięcy kilometrów na rok za 10 lat dobijesz ledwo do 150 tysięcy - silnik z turbo i bez turbo będzie żyć, a z turbo za to lepiej jeździ, i w końcu wybieramy auto dla siebie, a nie dla drugiego czy trzeciego właściciela.
    Generalnie masz sporo racji - niemniej jednak T-Jet to już inna kategoria cenowa. W moim poście odnosiłem się do porównania bazowych silników: 1.4 95 KM do nowego 1.0, który go po prostu zastąpi.
    Kwestia awaryjności dla pierwszego właściciela ma rzeczywiście mniejsze znaczenie (choć w przypadku TSI Volkswagena psuły się już za kadencji pierwszych użytkowników), ale będzie mieć wpływ na cenę przy odsprzedaży.
    Uważam, że powinien być pozostawiony wybór. Z tego co czytałem to np. Skody na rynku ukraińskim nadal są oferowane z silnikami 1.6 MPI i z nowymi 1.0 TSI - niech klient sam sobie decyduje. U nas urzędnik/ekoaktywista zdecydował za mnie co mam kupić za moje pieniądze...
    gilbert3 lubi to.

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Obłomow Zobacz post
    Generalnie masz sporo racji - niemniej jednak T-Jet to już inna kategoria cenowa. W moim poście odnosiłem się do porównania bazowych silników: 1.4 95 KM do nowego 1.0, który go po prostu zastąpi.
    Kwestia awaryjności dla pierwszego właściciela ma rzeczywiście mniejsze znaczenie (choć w przypadku TSI Volkswagena psuły się już za kadencji pierwszych użytkowników), ale będzie mieć wpływ na cenę przy odsprzedaży.
    Uważam, że powinien być pozostawiony wybór. Z tego co czytałem to np. Skody na rynku ukraińskim nadal są oferowane z silnikami 1.6 MPI i z nowymi 1.0 TSI - niech klient sam sobie decyduje. U nas urzędnik/ekoaktywista zdecydował za mnie co mam kupić za moje pieniądze...
    Nie rozważałem innych opcji niż t-jet, jednak różnica nie była jakaś kosmiczna, tak jak w innych markach. Oczywiście 5 tysięcy to dużo pieniędzy, jednak przy zakupie auta na kilka lat to chyba nie jest koszt, który zwala z nóg.
    Gdyby był 1.0 to najpierw rekonesans co do jednostki, potem jazda próbna, potem decyzja. Na razie nie mam zdania, bo nie wiem jaka będzie cena Tipo z tym motorem.

  13. #117
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ten 1.0 bedzie kosztowal prawie tyle co tjet. Warto dodać że dorzucając +/-1500 do tjeta mamy ponad 140KM a jak ktos ma fantazje i chec dorzucenia jeszcze dukatow to i 180. z tego 1.0 chyba max co mozna wycisnac to 120 (jednak slabsze 120 niz z tjeta).

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2012
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Z której stajni auto z silnikiem z trzema cylindrami z turbiną i bezpośrednim wtryskiem nie sprawiało kłopotów na przełomie 100-150 tyś. km?

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    W sedanie nie ma T-jeta w ogóle w ofercie, więc różnica miedzy 1.4 a T-jetem to chyba z jakieś 15 000, a nie 5 000 - bo trzeba kupić HB albo kombi.

  16. #120
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ten 1.0 bedzie kosztowal prawie tyle co tjet. Warto dodać że dorzucając +/-1500 do tjeta mamy ponad 140KM a jak ktos ma fantazje i chec dorzucenia jeszcze dukatow to i 180. z tego 1.0 chyba max co mozna wycisnac to 120 (jednak slabsze 120 niz z tjeta).
    Przecież nie wiadomo ile będzie kosztował. Do tego cena będzie obejmowała już nowszą wersję po lifcie a T-jeta już w tej wersji nie będzie. Jak ktoś chce T-jeta to lepiej się pośpieszyć. Jeśli jednak chce taniego sedana to bym poczekał do liftu, cena nieco się podniesie ale będzie nowszy model i ciekawszy silnik.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 
Strona 8 z 40 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo
    Napisany przez onetek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2024, 22:05
  2. Montaż kamery cofania TIPO TIPO SEDAN
    Napisany przez TehegoZS na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-02-2022, 20:57
  3. Srategia FCA na lata 2018-2021+
    Napisany przez IT_spec na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2017, 00:30
  4. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum silnik 1.0

Fiat Tipo cross Forum Polska

silniki fiat tipo 1.0 t3 opinie LPG

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-2021-a-466378

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl