Ja już w GP jeżdżę z tym swierszczem parę lat ale już ostatnio zaczyna mnie bardzo irytować. Rozbiore wentylator może coś przesmaruje i przestanie
Ja już w GP jeżdżę z tym swierszczem parę lat ale już ostatnio zaczyna mnie bardzo irytować. Rozbiore wentylator może coś przesmaruje i przestanie
Ostatnio edytowane przez PUNTO1.4 ; 24-01-2018 o 08:14 Powód: Styl pisowni
Kogo masz na myśli? Lepiej trzymaj się tematu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przesmarowanie nic nie da. Za świerszcza najczęściej odpowiadają liście, które dostają się do wentylatora. Trzeba wyjąć, wyczyścić ze śmieci i sprawdzić. Jeśli nie pomoże, to tylko wymiana rozwiąże problem. Do automatycznej klimy koszt około 230zł (Denso), do manuala tańszy, więc nie majątek.
Ze świerszczem jeździłem góra jeden dzień (powód liście) - nie wiem, jak można tolerować coś takiego kilka lat Wymieniałem pół roku temu wiatrak z powodu uszkodzonej opornicy (komplet wiatrak z opornicą jest tańszy niż sama opornica dostępna tylko w ASO - około 600zł), więc cenę do automatu pamiętam.
Uprzedzając pytanie "skąd się biorą w wiatraku w GP liście przy klimie i filtrze kabinowym?" - otóż filtr w GP umieszczony jest za wiatrakiem, więc łopaty zbierają wszystko jak leci.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-01-2018 o 09:21
A jednak nie zawsze liście itp. syfy są powodem popiskiwania.
A przy okazji dodam że w Tipo np. w stosunku do mito (nie wiem jak w GP bo nie grzebałem) poprawione jest podszybie.
W miciaku zrobione jest tak że część wody z szyby przenika do rynny nawiewu. W tipo plastik wchodzi minimalnie pod szybę i nie ma tego zjawiska.
Co do filtra mogli dać przed wlotem jakąs siatkę chociaż.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-01-2018 o 11:04
Ten swierszcz w jakiej klimie jest automat czy manual? Ja mam automat i jezdze 90% na AUTO i cisza
Jak się wysilisz, to na poprzedniej stronie masz film. Jak odtworzysz to zobaczysz automat czy manual.
A dziś w 3mieście nie ma mrozu i wentylator nie wyje
Zawsze staram sie czytac caly temat od poczatku a na pewno nowy wątek w danym temacie. Z racji tego twój filmik oglądałem tego samego dnia co wstawiłeś. Moje pytanie nie bylo skierowane tylko do ciebie.
W Bravo 2 mialem automat dwustrefowy i pojawil sie swierszcz na forum tego modelu kilka osob doradzalo aby przesmarowac. Oczywiscie nie neguje tego ze liscie tez moga halasowac.
Gdyby ktos chcial to link do tematu
https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?f=92&t=1480
Niestety u mnie tez się świerszcz czasem uaktywnia. Czy może ktoś ma sprawdzony patent na ta przypadłość i napisać w jaki sposób wydmuchać te syfy z nawiewu?
Wątpię, że syf. To dźwięk bardziej od łożysk i smarowania (jego braku). U mnie od nowości. Liście w zimę z drzew nie spadają. Aczkolwiek będę na dniach tam zaglądać
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
poważną wadą w Tipo jest maskownica airbaga na kierownicy (z logo Fiata pośrodku) Tam jest takie cieniutki jak papier aluminium (?) które można w BARDZO łatwy sposób zarysować. U mnie pojawiły się 2 bruzdy (nie zwykłe rysu tylko głębokie zarysowania) co więcej - nawet nie wiadomo kiedy i od czego. Tak delikatny i cieniutki jest tam materiał. Mało tego jest to element najbardziej widoczny w całym samochodzie (sic!) więc dla mnie jest to dość poważna wada konstrukcyjna.
Szukałem nawet tego elementu żeby go zmienić ale nie mogę znaleźć. Wydaje mi się że jest to integralna część airbaga i tego dekla nie da się dokupić.
To jest integralna czesc airbaga i dokladnie wzdluz tego pierścienia alu rozrywa się maskownica przy wystrzale. Zostaje tylko pasek na dole.
no właśnie tak myślałem. Jak to jest że w każdym aucie w jakim siedziałem jest to rozwiązane inaczej i materiał jest twardy i odpowiednio odporny na nacisk, zwykłe przejechanie suwakiem od kurtki po tym elemencie (np. przy energicznym kręceniu kołem kierownicy) nic nie powoduje - a w Tipo ten materiał przypomina aluminiową folię spożywczą. No porażka.
u nie też pojawił się właśnie świerszcz w wentylacji... słychać bardziej podczas jazdy niż na postoju, dźwięk dochodzi od strony pasażera. Wyłączając wentylator dźwięk znika. Dziwi mnie tylko dlaczego jest to głośniej słyszalne podczas jazdy.
Jak bym słyszał swoja córkę .... wszystkie jej sprzęty też maja wady konstrukcyjne .... powiem tak ...jak sobie porysowałeś tą zaślepkę to nie zganiaj na wadę konstrukcyjną ... a jak jeszcze nie wiesz jakie szkody może wyrządzić zamek ....to po wizycie w toalecie nie chowaj "małego" tylko od razu zapnij zamek ... może się zorientujesz że nie wszystko jest zrobione z TYTANU i może się uszodzić ... pozdrawiam.
Ja widzę że na tym forum to coraz lepsze teksty xd
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka