Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 228
Like Tree45lubi to!

Temat: Gazeta Podaje Koniec Produkcji Fiata Tipo  

  1. #46
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał tox88 Zobacz post
    https://autokult.pl/31439,fiat-tipo-...d-normy-spalin

    Autor sam pisze że nie wie czy chodzi o najbliższą zmianę norm czy kolejną.
    Po prostu Marchionne za dużo kłapie dziobem, wyraża się nieściśle i potem krążą takie niusy po świecie... Chyba czas na emeryturę. A przy okazji, jeżeli ktoś jeszcze miał jakieś złudzenia, to teraz dowiedział się wprost gdzie FCA ma ludzi, którzy cenią "value for money" i nie uwierzyli, że suvy są cool



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2017
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Szmidt będzie zasuwał hybrydą pług in z mocnym silnikiem, bo taka będzie spełniała normy. Kowalski ś ciągnie od niego Audi w TDI którą kupi za pół darmo , ze względu na ograniczenia wjazdu do niemieckich miast. I każdy będzie zadowolony

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Nie zapominaj że wisi nad nami ustawa o elektromobilności, gdzie też jest pojęcie stref bezemisyjnych, kwestia wprowadzenia opłat za wjazd i brak wyjątku nawet dla części hybryd a co dopiero półdarmowych TDI.

  4. #48
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał paul86 Zobacz post
    Nie zapominaj że wisi nad nami ustawa o elektromobilności, gdzie też jest pojęcie stref bezemisyjnych, kwestia wprowadzenia opłat za wjazd i brak wyjątku nawet dla części hybryd a co dopiero półdarmowych TDI.
    Tylko chyba nikt z rządzących u nas nie myśli (bo myślą sięga się zwykle do następnych wyborów) poważnie o tym, że jeżeli znaczna część ludzi przerzuci się na samochody elektryczne, to nasz system energetyczny nie podoła (zarówno elektrownie, jak i infrastruktura przesyłowa) - prawie wszystko jest przestarzałe, zaniedbane i już teraz pracuje na granicy wydolności... Do tego, przy energetyce opartej o węgiel, emisja CO2 nie zmaleje jakoś spektakularnie.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 06-06-2018 o 19:17

  5. #49
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Tylko chyba nikt z rządzących u nas nie myśli
    Zgadzam się z całkowicie, posądzanie polityków o myślenie jest kompletnie bezzasadne.

    A prawda jest taka, że to będzie już nie ich problem tylko opozycji, bo nie ma szans żeby wygrali kolejne wybory.


    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    emisja CO2 nie zmaleje jakoś spektakularnie.
    Wymiana samochodów osobowych na elektryczne nie zmniejsza emisji CO2 i zanieczyszczenia środowiska. Czyli celem "elektryfikacji" na pewno nie jest ochrona środowiska (aczkolwiek taka wersja jest lansowana w "mediach", bo jest odpowiednia dla większości wyborców).
    https://spidersweb.pl/autoblog/samoc...czne-ekologia/
    https://tylkonauka.pl/wiadomosc/szwe...-szkodliwe-dla
    Te szacunki emisji (powyżej) są błędne, a porównanie z napędem spalinowym zawiera jeszcze większy błąd. Prawdą jest że samochód elektryczny powoduje emisję CO2 i zanieczyszczenie środowiska (pośrednio i bezpośrednio), wbrew temu co twierdzili kiedyś politycy usilnie lansujący takie rozwiązanie. Dopiero przy 15-20 letnim "cyklu życia" samochodu elektrycznego można mówić o znaczących różnicach emisji CO2 na korzyść EV. Ale przewidywany czas życia produktu w przypadku samochodów osobowych jest krótszy niż 15 lat, a nawet gdyby to samochód elektryczny będzie w tym czasie wymagać co najmniej jednej wymiany akumulatorów (czyli dodatkowa emisja CO2 i zanieczyszczenie środowiska). I jeszcze jedno - EV pozostawiony w stanie naładowanym stopniowo traci ładunek, te straty w jednym aucie są pomijalne w skali dobowej ALE rocznie mnożąc przez ilość EV zaczynają wychodzić spore liczby (nie uwzględniane w żadnych wyliczeniach).
    bnbn1 lubi to.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Negowanie sensu elektrycznych samochodów to obecnie już walka z wiatrakami. Dla naszego kraju to podwójny zysk, gdyż oprócz spadku zanieczyszczeń w samych miastach, samochody będą zużywały krajowy węgiel zamiast arabskiej ropy.
    Ja osobiście wolałbym żeby po moim mieście jeździły same elektryki zamiast TDI.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #51
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jest jeszcze druga strona medalu. To klapanie dziobem Marchionne moze miec calkiem inny cel. Skad wiecie ze w tle nie stoja jakies negocjacje ze zwiazkami, moze turkami w sprawie joint venture itp. On odchodzac moze powiedziec wszystko dla "dobra" firmy.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    samochody będą zużywały krajowy węgiel


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ktorego nie mamy

  8. #52
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Wymiana samochodów osobowych na elektryczne nie zmniejsza emisji CO2 i zanieczyszczenia środowiska.
    Tak samo jak świetlówki kompaktowe i wiele innych rzeczy. Ale tu należałoby zacząć od tego, czy faktycznie nasza emisja CO2 cokolwiek zmienia w klimacie, bo poza "oficjalną wersją" jest parę odmiennych teorii, nieźle udokumentowanych ale celowo uciszanych lub ośmieszanych...

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    samochody będą zużywały krajowy węgiel zamiast arabskiej ropy.
    Przy założeniu, że rozbudujemy elektrownie i sieć przesyłową, a to są olbrzymie inwestycje i potrzeba na to lat i konsekwentnej polityki. Obecny system załamie się w razie zwiększonego zapotrzebowania na energię.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Ja osobiście wolałbym żeby po moim mieście jeździły same elektryki zamiast TDI.
    Nie popadajmy w skrajności. Benzyniak Euro4 ze sprawnym katalizatorem dla mnie jest ok.

  9. #53
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Negowanie sensu elektrycznych samochodów to obecnie już walka z wiatrakami. Dla naszego kraju to podwójny zysk, gdyż oprócz spadku zanieczyszczeń w samych miastach, samochody będą zużywały krajowy węgiel zamiast arabskiej ropy.
    Ja osobiście wolałbym żeby po moim mieście jeździły same elektryki zamiast TDI.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    nie arabska tylko ruska..a dokładniej syberyjska jest uzywana w polsce.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Tak samo jak świetlówki kompaktowe i wiele innych rzeczy. Ale tu należałoby zacząć od tego, czy faktycznie nasza emisja CO2 cokolwiek zmienia w klimacie, bo poza "oficjalną wersją" jest parę odmiennych teorii, nieźle udokumentowanych ale celowo uciszanych lub ośmieszanych...


    Przy założeniu, że rozbudujemy elektrownie i sieć przesyłową, a to są olbrzymie inwestycje i potrzeba na to lat i konsekwentnej polityki. Obecny system załamie się w razie zwiększonego zapotrzebowania na energię.


    Nie popadajmy w skrajności. Benzyniak Euro4 ze sprawnym katalizatorem dla mnie jest ok.
    dobry cytat "Na koniec jeszcze raz wrócę do Marchionnego: w ubiegłym roku w rozmowie z CNBC zwrócił uwagę, że jeśli nie zrobi się analizy, skąd pochodzi energia elektryczna do zasilania elektrycznych aut, jak powstają ich akumulatory i ile trzeba zużyć CO2, by zbudować takie auto, poszukiwanie ratunku dla planety w samochodach elektrycznych nie ma sensu."

    jako inzynier wiem że jak policzyć cąłosciowo elektryka (produkcja, eksploatacja, utylizacja) to on wiecej emituje CO2 niz spalinowy, powinno sie tez dążyć aby samochody były uzytkowane jak najdłuzej bo najwieksza emisja zanieczysczeń to jest nie przez eksploatację tylko w procesie produkcji.

    a co do kopcacych TDI...problem polega na tym ze nikt się nie przejmuje tym że one sa niesprawne technicznie, bo sprawne nie kopcą ale jak zmusić "janusza" aby wyienił DPF na nowy za 5 koła....wytnei bo tak taniej, sam jestem zwolennikiem benzyny bo mniej kopci i wbrew pozorom tansza w eksploatacji bo nie ma tych DPFów i innych cudów na kiju.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Okolice Torunia :P
    Postów
    21
    Auto
    Ni ma teraz, może będzie Tipo
    Rocznik
    2001
    W lelekpstrykach chodzi raczej o wyrzucenie emisji z miast, a nie o jej całkowite ograniczenie czy jakiekolwiek ratowanie planety. Przecież pomijając CO2 czy NOxy to wydobywanie metali ziem rzadkich truje jak jasny syn, tylko truje Chińczyków a nie oświeconych Europejczyków czy hamburgerowców. A Chińczyków dużo, więc tym bardziej kto się tam na zachodzie będzie przejmował. A tak jak spalinowce się wyrzuci z miast, to spadną zachorowania na różne raki czy choroby płuc w aglomeracjach więc rządy zaoszczędzą ciężki hajs na leczeniu. A ludzie bądą zdrowsi więc szczęśliwsi. No i będą dłużej żyli, więc i podatków więcej zapłacą. Jak nie patrzeć same zyski. W Europie rzecz jasna.

    Poza tym turbobenzyna też szkodzi i to mocno bo cząstki stałe wylatują z niej jak trzeba, a GPFa nie ma.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    Poza tym turbobenzyna też szkodzi i to mocno bo cząstki stałe wylatują z niej jak trzeba, a GPFa nie ma.
    Przy wtrysku bezpośrednim owszem.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    I jakoś w tym wszystkim nikt nie przejmuje się że np. przez Polskę (i każdy inny kraj) suną np. tiry wypełnione np. wodą "mineralną"- tę wyprodukowaną na połnocy wiozą na południe i odwrotnie.
    Nikt nie przejmuje się że w imię ekologii i w celu zaoszczędzenia emisji CO2 spala się biomasę przywiezioną z drugiego końca świata (np.łupiny orzechów itp)emitując przy tym wlaśnie CO2.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Byłem dzisiaj na serwisie 500X, od paru dni w salonach nie zamówicie już Tipo (info od sprzedawców). Wygląda na faktyczny koniec produkcji.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał mulder Zobacz post
    Byłem dzisiaj na serwisie 500X, od paru dni w salonach nie zamówicie już Tipo (info od sprzedawców). Wygląda na faktyczny koniec produkcji.
    doprawdy dziwne, przecież uruchomienie produkcji nowego modelu to olbrzymie koszty, no i co ot tak zakończyć i już?

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mulder Zobacz post
    Byłem dzisiaj na serwisie 500X, od paru dni w salonach nie zamówicie już Tipo (info od sprzedawców). Wygląda na faktyczny koniec produkcji.
    Równie dobrze może to być przygotowanie pod zupełnie co innego.

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Okolice Torunia :P
    Postów
    21
    Auto
    Ni ma teraz, może będzie Tipo
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    doprawdy dziwne, przecież uruchomienie produkcji nowego modelu to olbrzymie koszty, no i co ot tak zakończyć i już?
    Przecież Tipo ma być nadal oferowane poza Unią. Więc nie koniec produkcji, tylko koniec sprzedaży w Unii.


 
Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. uno 1,4 nie odpala wtrysk nie podaje paliwa
    Napisany przez dawimczi na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2017, 15:31
  2. Przedni spryskiwacz podaje płyn na tył
    Napisany przez nunka185 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2017, 03:29
  3. Nowa gazeta - OKtany
    Napisany przez BladeRunner na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-02-2014, 10:25
  4. Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii
    Napisany przez Zielony na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 18-01-2014, 19:52
  5. [gazeta] OKtany, nowa gazeta
    Napisany przez miszko na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-06-2012, 14:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo koniec produkcji

do kiedy produkcja tipo

jak dlugo produkuje sie fiat

wycofanie silnika etorq w tipo

tipo facelifting

Co z Tipo

Fiat tipo ii facelift

Koniec produkcji fiata tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531gazeta-podaje-koniec-produkcji-fiata-tipo-41211

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl