Tipo dla wielu osób było / jest sensowną alternatywa dla samochodu używanego.
Tipo dla wielu osób było / jest sensowną alternatywa dla samochodu używanego.
Jeśli wprowadzą 1.0 turbo w Tipo to pewnie w dwóch wersjach - 120 KM i wykastrowanej około 100KM, która zastąpi wolnossaka. Taka wymiana wyjdzie modelowi na dobre a cena nie może się mocno podnieść. Nawet wersja 120 KM nie będzie wielkim upodleniem - osiągi zbliżone do TJeta przy spalaniu zbliżonym do wolnossaka - może to kusić, pamiętajmy , że nie każdy przepada za gazem.
Jakby dołożyli 1,3 do Sporta to już była by fajna gama silnikowa ale podejrzewam, że wprowadzą tylko 1.0 "z musu" .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie zapominajmy, że Fiat ma oba silniki tj. 1.0 i 1.3 w wersji wolnossącej, tylko póki co nie trafiły do Europy.
Jako standard było r4, teraz r3, później r2...... To żadna ekologia tylko cięcie kosztów dla producentów. T-jet pali tyle co praktycznie każda 2 litrowa wolnossąca benzyna czy jeździ od niej lepiej? praktycznie nie. Jeździłem kilka lat temu Sabbem 9-3 który miał 2.0 turbo 175 koni. Spalanie miał może z litr wyższe od 120 konnego Tipo, za to osiągi to już przepaść na plus dla Sabba zwłaszcza przyspieszenie z postoju gdzie w Tipo jest jedynka, krótka jak w traktorze, później dziura pomiędzy 1 i 2 a później coś tam przyspiesza. Następny pojazd dla żony chyba zaimportuje za wielkiej wody, tam też silniki coraz mniejsze, ale przy tym co jest tutaj to i tak potwory. Skoro te małe silniki nie pala mniej i nie dają radości z jazdy mimo turbo to jaki to ma sens. Jeździłem tez 0,9 tce, 1.2 tce, 1.4, 1.5 tsi. 1.4tb Opla. Wszystko to zwykle gnioty w których przynajmniej na pierwszych 3 biegach ciągle trzeba wachlowac lewarkiem.
Mam takie same wrażenia Panie Loczek30 ! Skoro spalanie i spaliny jak w starych silnikach, to po co zmiany ? W Ameryce osobówki są chyba tylko benzynowe, reszta dizle i problemu nie mają.
Nowoczesne R3 mało palą a osiągi mają adekwatne do mocy, podobnie z nowoczesnymi R4 o małej pojemności. T-Jet jest marnym przykładem ekonomii w downsizingu bo pali sporo, miejmy nadzieję że Firefly będzie dużo oszczędniejszy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No właśnie. dziś zrobiłem 150 km znów grande 77 km, (jezdzimy nim czasem na wycieczki bo jest dostosowany do wożenia pieseła ma na tylnych siedzeniach wielki kojec). Pod gorke trzeba zredukowac ale poza tym w normalnym ruchu w zupełności wystarczy. Ale wracajac do tematu tipo może powalczyć głównie ceną no chyba że po lifcie wybajerzą go trochę. Będąc droższym będzie się sprzedawał marnie bo konkurencja jest i nawet koreańce są obecnie ciekawsze. Będzie za to nadal samochodem na rynki "trzeciego" świata gdzie tych debilnych norm nie ma.
Info o facelifcie Tipo:
Tofaş, spółka joint venture z Turcji Koç Holding i Fiat Chrysler Italy, jedna z wiodących tureckich firm motoryzacyjnych, postanowiła zainwestować w modernizację rodziny Fiat Egea / Tipo produkowanej w fabryce Tofaş w Bursie w Turcji.
W oświadczeniu dla platformy publicznego ujawniania informacji (KAP) Tofaş stwierdził, że do końca 2020 r. Oczekuje się inwestycji w wysokości około 225 mln USD. Firma twierdzi, że Fiat Tipo / Egea powinien mieć okres produkcji od Od 2015 do 2023 r., A obecnie został przedłużony do 2024 r., Planuje zainwestować około 225 mln USD do końca 2020 r. I planuje rozpocząć produkcję nowych pojazdów w ostatnim kwartale 2020 r.
Plany obejmują: restyling, nowe ADAS, nowe silniki GSE i łagodne silniki hybrydowe, Euro 6D Full diesel, nowe wnętrza, nowy tunel i UConnect 10.25 âz połączeniem internetowym. Prezentacja odbędzie się na targach w Stambule w 2020 i sprzedaż od września w Turcji i stycznia w Europie.
---
Tekst oryginalny:
Tofaş, una joint venture tra la Turchia Koç Holding e la Fiat Chrysler Italy, una delle principali aziende automobilistiche turche, ha deciso di avviare l'investimento per il facelift della famiglia Fiat Egea/Tipo prodotta nello stabilimento Tofaş di Bursa, in Turchia.
In una dichiarazione alla piattaforma di divulgazione pubblica (KAP), Tofaş ha affermato che è previsto un investimento di circa $ 225 milioni entro la fine del 2020. La societĂ fa sapere che Fiat Tipo/Egea avrebbe dovuto avere un periodo di produzione che andava dal 2015 al 2023, mentre ora è stato esteso a tutto il 2024. prevede di investire circa $ 225 milioni entro la fine del 2020 e si prevede di avviare la produzione dei nuovi veicoli nell'ultimo trimestre del 2020.
Sono previsti: restyling, nuovi ADAS, nuovi motori GSE e mild hybrid, diesel Euro 6D Full, nuovi interni, nuovo tunnel e UConnect 10.25" con connessione internet. Presentazione al salone di Istanbul 2020 e vendite da settembre in Turchia e Gennaio Europa.
Wziete z FB.
może być coś fajnego. ciekaw jestem zwłaszcza środka. nowy adas sugeruje że będzie automat do parkowania asystent pasa. no i cała reszta włącznie z silnikiem na poziomie konkurencji.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-05-2019 o 23:03
Ładny
abarth.jpeg
A pod maską 95 kunia
to abarth więc na bank nie. Gdzieś na szwabskim portalu motoryzacyjnym czytałem o tym że ma wejść właśnie abarth Tipo i było więcej wizualizacji.