Gdyby nie unia to dalej byś zachód znał z opowieści...
Gdyby nie unia to dalej byś zachód znał z opowieści...
Czy od razu trzeba dzielić ludzi na PiS lub PO? Albo na PiS i niePiS?
Wbrew pozorom są w tym kraju ludzie samodzielnie myślący, mający niepopularne poglądy, a nie optujący za żadną*dominującą partią. Niestety media tak nas już*nakręciły że każdy z automatu musi swojego rozmówcę "zaklasyfikować" odpowiednio. Takie trochę nakręcanie wojny polsko-polskiej i próba przedstawiania rzeczy na prawo lub na lewo, bez opcji pośrodku.
Sorry za offtop.
A po czym wnosisz - po tym, że mi się nie podoba UE.
Ja jestem za tym, żeby nas nie osaczały durne przepisy, regulacje, podatki i opłaty na każdym kroku, wytyczne, licencje, pozwolenia itp. socjalistyczne wymysły. Im więcej wolności i mniej regulacji tym wszystko działa sprawniej. Nie wiem czy to tak pasuje do partii rządzącej. Nie każdy kto jest krytyczny do UE musi zaraz być z PiSu. Mógłbym tak dalej wymieniać co mnie wręcz irytuje obecnie w naszym kraju - no ale Ty już mnie zapisałeś na listę PiSowców, więc co bym nie napisał to Ty będziesz wiedział swoje.
Także może skończmy dyskusję w tym momencie na ten temat.
Uuuu czego ja się dowiedziałem od kolesia pracującego w salonie FCA... Podobno:
- Tipo nie zostanie prędko wycofane z oferty bo "sprzedaje się jak świeże bułeczki", jedynie może silniki im będą zmieniać żeby normy spełnić,
- pojawiają się głosy że w okolicach 2021 Tipo będzie modernizowane i ma zostać.... SUVem
Nie wiem na ile to info jest rzetelne, a na ile jest to gadanie dla samego gadania, ale tak jak mówię - słowa wypowiedziane przez człowieka zatrudnionego w FCA.
Też myślę że za jakiś czas dostanie silnik 1,3 i dalej będzie w ofercie.
Dostanie 1.0 i prawdopodobnie 1.3.
Ale z tymi silnikami sprzedaż poleci na pysk. Auta zapewne mocno zdrożeją, a silniki te są na bezpośrednim wtrysku, mają GPF i są bardzo skomplikowane. Do tego wersja 1.0 ma tylko trzy cylindry.
A ludzi kupowali Tipo bo jest tani i ma proste sprawdzone silniki pod LPG.
P.S a zmiana silników ma nastąpić w okolicy września 2019, bo wtedy wchodzą nowe normy.
Co do silników to ten koleś twierdził że prawdopodobnie Tipo dostanie silniki z Jeepa (chyba Renegade), zapomniałem o tym napisać od razu, ale wcale mnie to nie dziwi.
Nie wiem czy poleci na pysk, ale trochę może faktycznie spadnie. Nie ma co ukrywać, że dla w miarę świadomych kupujących sprawdzone i stosunkowo duże (4 cylindry) silniki w Tipo były jednym z głównych atutów. Dla mnie był bo zależało mi na wyrwaniu czegoś*wolnossącego, póki jeszcze można.
Bardzo dobrze jeśli wprowadzą nowe silniki. Jeśli wejdzie 1.3 to bajka, bo to oznaczało by minimum 150 KM. Zamiana 1.0 zamiast wolnossącego 1.4 to tez byłby super ruch. W końcu by to fajnie jechało nawet w bazowej wersji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gorzej jak wejdzie tylko 1,0 a tak też może być.
Zobaczcie ile jest dopłaty do 1.3 względem 1.0 i 1.6 w 500X (nawet uwzględniając dopłatę do automatu).
Zrzednie wam mina
no 1.3 18 tysi. więcej od 1.6 etorqa albo jak kto woli 7 tys więcej niż 1.6 multijet. Biorąc pod uwagę że w tipo multijet jest droższy od tjeta o 13 tysi to nowe 1.3 będzie droższe od tjeta o 20 tys.
Albo inaczej: 1.0 120 km jest w 500x tańszy od multijeta o 5 tys. W tipo wyjdzie zatem o 8 tys więcej niż tjet. No nie wiem czy to się na paliwie zwróci bo sam silnik parametrami gorszy (190 Nm) i raczej bez potencjału do tuningu. O tym że to się robi już kasa za którą można kupić ciekawsze auta to już nawet nie mówię.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-05-2019 o 00:43
Jeszcze raz napiszę- tipo było niejako poza konkurencją. jedyny na rynku prosty silnik z przyzwoitymi osiągami i gazem. Autem za niecałe 60 tys (w tym wspomniany gaz) robię 100 km za 20 zł i zawsze jest trochę pary pod butem. Więc pierdolę bezpośrednie wtryski 3 cylindrowe silniki i nowe technologie. To se ne vrati i jeśli to znika i mogę dostać to co wszędzie i za dużo większą kasę to jest w czym wybierać. Weszły nowe modele - Focus, ceed itp. Tylko tak jak pisałem cena takiego dupowozu z paroma modnymi gadżetami zbliża się do 100 tys. Na pocieszenie jak by nowa generacja tipo weszła (bo pewnie połączą to z faceliftingiem) to stary tjet pewnie na koniec stanieje będą jakieś okazje itp.
A co do francuzów krążą plotki że fiat następcę punto zrobi z PSA. czyli 208, corsa w innej budzie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-05-2019 o 11:00