Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 267 z 284 PierwszyPierwszy ... 167217257265266267268269277 ... OstatniOstatni
Posty od 3,991 do 4,005 z 4259
Like Tree958lubi to!

Temat: Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?  

  1. #3991
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Napisałeś; Dwumas już wypadl z Tipo, jednomas zamontowany wraz z tarcza sprzęgłowa z diesel-a. Tarcza dociskowa i wysprzeglik bez zmian.

    koła jednomasowe bywają w dieslach fabrycznie,
    natomiast sprzęgła Sachsa nie dam sobie już zamontować - sztywne jak fix -widzę podwójne sprężyny w tłumiku drgań -rozumiem sztywniejsze dla diesla,
    po drugie zamontowany docisk stary zrobił już troche km i może mieć pod obciażeniem luzy prowadzenia sprężyny w obudowie, czy na wielowypuście wałka piasta tarczy nie miałą luzów ?

    ps - raz Sachs montowany w Ulyssesie - dziwił się szef ASO po co takie sztywne , ja po wyjeżdzie zrozumiałem -ale tanio nie było i musiało odjezdzić swoje , potem po zamontowaniu Luka czy Valeo jak sprzęgło z dodatkowym wspomaganiem ,
    - w Picassie 1,6HDi fabrycznie bez dwumasu - było Sachsa , przy zakupie na wymianę niestety nie było w zasięgu kilku hurtowni innego niż Sachs lub chińszczyzna
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 20-11-2022 o 20:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #3992
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    I tak słychać dobitnie te sprężyny w kabinie ? , a za haczenie biegów w takim razie winna jest dwumasa ? , no i krytykowana w takim razie skrzynia C -635 jest ok, tak zrozumiałem .
    Tak, słychać z zewnątrz jak się szybę opuści od kierowcy tym bardziej. Powiem tak, u mnie na konkretnie wywalonym dwumasie biegi praktycznie wchodziły bdb, raz na jakiś czas zdarzyły się jakieś haczenia. Ale w Tipo 1.4tjet z C635 za bardzie bym się nie czepiał samej pracy skrzyni i itp, całkiem dobrze to pracuje jak dla mnie.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 20-11-2022 o 22:02

  4. #3993
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    Napisałeś; Dwumas już wypadl z Tipo, jednomas zamontowany wraz z tarcza sprzęgłowa z diesel-a. Tarcza dociskowa i wysprzeglik bez zmian.

    koła jednomasowe bywają w dieslach fabrycznie,
    natomiast sprzęgła Sachsa nie dam sobie już zamontować - sztywne jak fix -widzę podwójne sprężyny w tłumiku drgań -rozumiem sztywniejsze dla diesla,
    po drugie zamontowany docisk stary zrobił już troche km i może mieć pod obciażeniem luzy prowadzenia sprężyny w obudowie, czy na wielowypuście wałka piasta tarczy nie miałą luzów ?

    ps - raz Sachs montowany w Ulyssesie - dziwił się szef ASO po co takie sztywne , ja po wyjeżdzie zrozumiałem -ale tanio nie było i musiało odjezdzić swoje , potem po zamontowaniu Luka czy Valeo jak sprzęgło z dodatkowym wspomaganiem ,
    - w Picassie 1,6HDi fabrycznie bez dwumasu - było Sachsa , przy zakupie na wymianę niestety nie było w zasięgu kilku hurtowni innego niż Sachs lub chińszczyzna
    Nie próbowałem z inną tarcza, akurat kupiłem Sachsa bo Luk był ciężko dostępny. Za bardzo nie mam ochoty i czasu na eksperymenty i montować inna tarcza np. Luk-a. Wymiana tarczy sprzegla to nie jest robota na 2h[emoji1787] Docisk był sprawdzany. Org tarcza miała luz nie wielki na wieloklinie. Tarcza zamontowana nowa z 1.3 diesel nie miała praktycznie luzu.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 20-11-2022 o 22:05

  5. #3994
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    słychać z zewnątrz jak się szybę opuści od kierowcy tym bardziej
    zrobiło się zimno , nawet mrożnie, - sprawdziłbym czy po dobrym rozgrzaniu nadal występuje, może to nie od sprzęgła,
    a raczej mocowanie skrzyni przy poduszce , mocowanie drążka reakcyjnego (lizak),
    zakładam że poduszka przy rozrządzie nie została naderwana
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 20-11-2022 o 23:33

  6. #3995
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Poduszki sprawdzałem, wszelkie blachy i itp. zresztą przed wymianą, nie było problemu. Po 30km ciągłej jazdy, bez zmian większych.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  7. #3996
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Chodziło mi tylko o haczenie biegów w momencie zmiany i redukcji .

  8. #3997
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    Chodziło mi tylko o haczenie biegów w momencie zmiany i redukcji .
    Od ponad 80kkm zalewam do skrzyni C635 olej L&M 5100 MTF 75W z normą Fiata i wg mnie lepiej skrzynia pracuje na tym oleju niż na org.

  9. #3998
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    A jak już zalewasz świeżym to ile wtłaczasz ,, litrów '' . Ja w sumie do tego co było fabrycznie dolałem 0,7 L&M jest duża poprawa ale do doskonałości jeszcze brakuje . Mam wrażenie że najgorzej jest z jedynki na dwójkę .

  10. #3999
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    A jak już zalewasz świeżym to ile wtłaczasz ,, litrów '' . Ja w sumie do tego co było fabrycznie dolałem 0,7 L&M jest duża poprawa ale do doskonałości jeszcze brakuje . Mam wrażenie że najgorzej jest z jedynki na dwójkę .
    Obecnie mam zalane 2,5l ww. oleju.

  11. #4000
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał sotapl Zobacz post
    Zeszło mi godzinkę bo nie chciałem nic połamać...
    Ale to nic trudnego jak wiesz gdzie kręcić. Trzeba zdemontować tunel środkowy jak chcesz to zrobić dobrze.
    A jak chcesz pójść na skróty to tu jest filmik instruktażowy:
    https://m.youtube.com/watch?v=DWbPjeSA9EY
    Ja się pobawiłem i zdemontowałem tunel środkowy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Załącznik 37835
    1. Odciągasz maskownicę nr 11 (od kierowcy i pasażera) jest na zatrzaskach - pod nimi są dwie śruby trzymające tunel z przodu
    2. Zdejmujesz ramkę razem z mieszkiem drążka skrzyni biegów nr 4
    3. Wyciągasz zaślepkę przy ręcznym nr 8
    4. Wyjmujesz gumę z uchwytu na kubki nr 12 - pod nią jest śrubka mocująca tunel
    5. Wyjmujesz zaślepki nr 9 po obu stronach tunelu - pod nimi są śruby
    6. Zdejmujesz ramkę półki (nie ma jej na schemacie w jej miejscu jest schowek podłokietnika), potem odciągasz klapkę nr 2 - jeden i drugi element jest na zatrzaskach
    7. Odciągasz cały tunel ku tyłowi z wyczuciem ale energicznie - w przedniej części obok klapki z USB są jeszcze dwa zatrzaski.
    8. Odwracasz tunel, odkręcasz 4 śrubki trzymające obecny schowek, wkładasz podłokietnik i skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.

    U mnie trzeba było delikatnie odciąć nożykiem plastikowy element w tunelu bo podłokietnik nie chciał wejść, ale to na pewno zauważysz w trakcie przymierzania.
    Mam pytanie odnośnie części potrzebnych do montażu oryginalnego podłokietnika. Wydawało mi się, że poza podłokietnikiem i osłoną od strony tylnych siedzeń nie potrzeba innych części, ale trafiłem na ofertę kompletu części do montażu i jest wśród nich wspornik z blachy.

    Blacha.jpg

    https://italo-fahrzeugteile.de/Acces...o-356-357.html

    Czy ten element jest zamontowany już w wersji bez podłokietnika, a oni wrzucili do zestawu przez pomyłkę?

  12. #4001
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zadna blacha nie jest potrzebna. To sie trzyma na tych dziurach z metalową wkładką które widać na dole głównej części. Ale to chyba nie jest taki jak fabryczny przynajmniej przedliftowy bo nie wiem czy cos nie zmienili. Tylko mi nie mów że chcesz za to dać ponad 300 euro .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-12-2022 o 23:11
    Yarpen lubi to.

  13. #4002
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    A ja wczoraj założyłem takiego potwora do 1.4 95koni,
    IMG_20221202_223146.jpg
    IMG_20221202_223155.jpg
    Czyli amega ultra 7 75Ah, 790A prądu rozruchowego.
    To akumulator w obudowie L3, także większej niż fabryczne L1. Trzeba zmienić podstaw pod aku na taką o numerze : 52032332, można kupić na Alle..o.
    siwymw, nightingale79 i Hohi lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #4003
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Zadna blacha nie jest potrzebna. To sie trzyma na tych dziurach z metalową wkładką które widać na dole głównej części. Ale to chyba nie jest taki jak fabryczny przynajmniej przedliftowy bo nie wiem czy cos nie zmienili. Tylko mi nie mów że chcesz za to dać ponad 300 euro .
    Dzięki za odpowiedź. Czyli można śmiało brać się za montaż.
    Kupiłem już używkę i porównując z tym zestawem z sieci zobaczyłem różnicę. Swoją drogą po facelifcie nie zmienili raczej podłokietnika, ale zmienili otwory na kubki w tunelu - teraz mają pomiędzy głównymi uchwytami, jeszcze dodatkowy na mniejsze kubki/butelki.

    Uchwyt.png

  15. #4004
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Co to za ustrojstwo na aku leży?

    Tez zmieniałem podstawę do swojej amegi, w aso kosztowała ok 40zl. Właściwie nie podstawę a samą plastikową wkładkę.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #4005
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Podlokietnik jest plug and play tylko nie pamietam ale cos mi sie zdaje ze przodu jest jakas srubka i dziure trzeba w tunelu wywiercic
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-12-2022 o 11:16
    Yarpen lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć lub klipu video swojego auta? ZAPRASZAM!
    Napisany przez Sapphiron na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-08-2012, 15:48
  2. Dołącz do grupy ze swojego województwa
    Napisany przez miszko na forum Strefy regionalne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-06-2011, 11:29
  3. Dziwny problem - nie moge wejsc na strone forum ze swojego k
    Napisany przez dudu$ na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-01-2011, 23:25
  4. Co się zrobiło?
    Napisany przez Nomis na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2010, 12:32
  5. Ksenon zrobił się żółty
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-01-2010, 22:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

52084704

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-34846252

fiat tipo uszczelka maski

fiat Tipo klimatyzacja nabicie

uszczelka pokrywy silnika tipo

czarne klamki fiat tipo

spinki fiat tipo nowy

tipo czunnik klimatyzacji

ile czynnika wchodzi di tipo

czynnik chlodniczy tipo

jaki czynnik klimy w nowym tipo

tipo 2 1.4 95 km obsluga klimy

jaki czynik chlodniczw w tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-348467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl