Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 171
Like Tree38lubi to!

Temat: Wymiana rozrządu w 1.4 16V 95KM - samodzielny większy przegląd przy 90kkm  

  1. #91
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Dlatego że jest to ułatwieniem gdyż jak masz delikatnie luźny pasek między wałem a wałkiem (po przeciwnej stronie napinacza) to nie luzując koła i naciągając napinacz nie zlikwidujesz tego luzu gdyż masz zablokowany wał i wałki rozrządu i po przekręceniu 2 x wałem może się okazać że blokady minimalne nie pasują względem zablokowanego wału bo podczas obracania wału właśnie wtedy zlikwidowałeś ten luz. Niektóre sterowniki silnika ( inne marki niż fiat) mają tak wysterowane oprogramowanie że jak przy wymianie rozrządu nie zluzuje się tych kół i jest ta mega niewielka różnica synchronizacji wałku i wałków rozrządu to po 1 czasu lubi walić błędem związanym z brakiem synchronizacji wałka rozrządu względem wału. Miałem już kilka klientów z takim problemem i wtedy znowu ponosisz koszta robocizny jak przy ponownym wymianie rozrządu.
    Teraz weź pod uwagę jakość wykonania blokad i tolerancję pasowania blokad z otworami np. w wałkach rozrządu. Do tego w takim 1.4 16v przy dokrecaniu koła na wałku wydechowym konieczna jest blokada lub rzeźba w postaci blokady kąta obrotu koła przy dokręcaniu. Ale nie blokada na zasadzie założę pasek gumowy, 4 bieg noga na hamulec nożny i dokręcamy. Życie mnie trochę nauczyło pewnych zasad. Tak samo wymiana uszczelniaczy wałków i itp, jak nic nie cieknie to nie zmieniam dla zasady. W starym Punto 2 1.2 16v mam stary org 20 letni uszczelniacz na wałku rozrządu po przebiegu prawie 300tkm i nic nie cieknie. Obecnie jakość części zamiennych jest tak słaba, że nie wymieniam nic na zapas lub dla zasady [poza napędem rozrządu i itp]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    I dlatego blokady, części oraz narzędzia kupuję pożądanych firm, trochę kosztują ale są pewne. Bo np. blokady na słynnym portalu aukcyjnym do silnika fiata 1.4 8v nie posiadają blokady KZFR a dużo ludzi che to zrobić jak najtaniej i kupują to co najtańsze, zresztą z częściami robią tak samo kupują mega tanie zamienniki a później żałują bo jak trzeba jeszcze raz kupić tą samą część (chytry dwa razy traci)

  4. #93
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Najlepszej jakości blokady tylko z ASO. Niestety zamienniki nie dorównują jakością i precyzją. Miałem okazję porównać oryginalny lizak do blokady wału (mam, pasuje do MA, T-Jet, 1.4 8V i kilka jeszcze się znajdzie) z niby polskim super produktem, który wymieniamy był jako super zestaw do 1.4 8V. Oryginał bez luzów, zamiennik niestety przeciwnie, można było zablokować w innym ustawieniu wału, grubo więcej niż 1st....
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-03-2023 o 15:54

  5. #94
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Poprawcie mnie jesli się mylę ale dokladnosc blokad jest bez znaczenia jesli naniesie sie wlasne znaki. Tu się można pomylić albo o ząbek dwa itp albo wcale. I nic nie mają do rzeczy kwestie w jakim polozeniu byly zablokowane walki. Ma to raczej charakter pomocniczy zeby nie robic tego w jakims niestabilnym polozeniu np. czubek krzywki walka rozrzadu na sztorc na szklance zaworu itp.

  6. #95
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    marx 30 -głos rozsądku, popieram wypowiedź w 100%...

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Poprawcie mnie jesli się mylę ale dokladnosc blokad jest bez znaczenia jesli naniesie sie wlasne znaki. Tu się można pomylić albo o ząbek dwa itp albo wcale. I nic nie mają do rzeczy kwestie w jakim polozeniu byly zablokowane walki. Ma to raczej charakter pomocniczy zeby nie robic tego w jakims niestabilnym polozeniu np. czubek krzywki walka rozrzadu na sztorc na szklance zaworu itp.
    Tak jak piszesz blokady są tylko pomocą tylko wiedz że jeżeli już ktoś był przed tobą w tym rozrządzie i też robił bez blokad no i jakoś się tak stało że po założeniu miał rużnicę 1 ząbka (ale autko normalnie chodziło) a ty zrobiłeś podobnie i też wyszła rużnica tylko 1 ząbka (i w sumie względem blokad masz już różnicę 2 zębów) to ty myśli że jest ok a później po złożeniu może się okazać że niekiedy auto się dławi i nie wiadomo czemu bo przecież rozrząd żłożyłeś "dobrze". Jak się nie mylę to był tu w zeszłym tygodniu na forum post odnośnie poskładania rozrządu na znaki a nie na blokady przez "mechanika" i auto raz miało moc a raz jej brakowało dopiero po interwencji klienta "mechanik" kupił blokady i poskładał jak należy i teraz autko jeżdzi tak jak powinno.

  8. #97
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    I nic nie mają do rzeczy kwestie w jakim polozeniu byly zablokowane walki.
    Jest jeszcze wał korbowy, w sumie może być całkiem dobry rozjazd.

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jest jeszcze wał korbowy, w sumie może być całkiem dobry rozjazd.
    Dokładnie, niech przestawi rozrząd o jeden ząbek na wałku i niech poźniej zerknie o ile przesunoł mu się wał.

  10. #99
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Dokładnie, niech przestawi rozrząd o jeden ząbek na wałku i niech poźniej zerknie o ile przesunoł mu się wał.
    No jak o ile? O 1 ząbek czyli o 1 moduł zęba na pasku. Oczywiście zakładając że klin na wale pod zębatką jest ok i nie jest poluzowane koło na wałku rozrządu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jest jeszcze wał korbowy, w sumie może być całkiem dobry rozjazd.
    No ok, ale to nadal może się pomylić o liczbę zębów. Robiąc metodą "na mazaki" bez blokad też ogarniesz bez problemu taki rozrząd, jak nie trzeba luzować górnego koła które nie ma wpustu/klina i jest ustalane na stożku wałka rozrządu. Dolne koło ma wpust ustalany w rowku wału korbowego.

  11. #100
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Tak o jeden ząbek na wałkach, a jak obrucisz dwa razy wałem i ustawisz wałki tak jak masz zaznaczone mazakiem to o ile stopni zmieni się położenie wału. Np: ktoś przed tobą robił rozrząd na mazak i popełnił taki błąd i ty robiąc tak samo przypadkowo popełnisz ten sam błąd i już masz problemy z synchronizacją wał-wałki. A jak użyjesz blokad to zlikwidujesz popełniony błąd przez poprzednika.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 07-03-2023 o 14:36

  12. #101
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale zakładając że rozrząd jest ustawiony OK ( w sumie fabrycznie to chyba go dobrze ustawili nie . To jak odwzorowuję znaczki na nowym pasku, kołach rozrządu i wale to nie ma opcji żeby było źle. A tak wgl do 8v są blokady wałków? bo do 16v mam te badziewie wkrecane w głowice + dwa pręty wkręcane w świece. A w 8V co jest? Pytam bo 500-tę 1.2 będę na wiosnę robił.

  13. #102
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A tak wgl do 8v są blokady wałków?
    Są, blokada wału, wałka, koła zmiennych faz.

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Do każdego silnika masz blokadę wałka bądz wałków. A jak już mazakujesz to zaznaczasz koło wałka względem obudowy silnika bo jak zaznaczysz na pasku to wiedz że pasek się naciąga i teraz jak przenisisz zaznaczenie na nowy pasek i zaczniesz go zakładać to albo nie będzie pasować naciąg napinacza albo pasek będziesz musiał przestawić o jeden ząbek. Takie rzeczy to ja już przerabiałam 25 lat temu na autach w których elektronika się zaczynała i kończyła na elektrycznych szybach. I też myślałem że na zawsze będę robił rozrządy z markerem aż do pierwszej porażki gdzie silnik po wymianie rozrządu chodził jak chciał.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 07-03-2023 o 21:06

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    525
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A tak wgl do 8v są blokady wałków? bo do 16v mam te badziewie wkrecane w głowice + dwa pręty wkręcane w świece. A w 8V co jest? Pytam bo 500-tę 1.2 będę na wiosnę robił.
    Od lat wiadomo co jest (link).
    Rutynową wymianę paska w 8V można zrobić najtańszym zestawem (jego dokładność, luzy, nie ma znaczenia), 2 elementy.

  16. #105
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Od lat wiadomo co jest (link).
    Rutynową wymianę paska w 8V można zrobić najtańszym zestawem (jego dokładność, luzy, nie ma znaczenia), 2 elementy.
    Brakuje blokady kzfr.


 
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza wymiana oleju 1.4 95KM
    Napisany przez adam01 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 27-01-2021, 12:01
  2. Przegląd w ASO przy 60 tys km
    Napisany przez Homer na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-02-2020, 13:45
  3. Kilka pytań - wymiana płynów, przeglądy
    Napisany przez kamil514 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-12-2019, 14:23
  4. Rumot sprzęgła przy nagłym wciskaniu 1.4 95km
    Napisany przez Talarsw na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 30-09-2019, 11:32
  5. Nowy serwis samodzielny.pl
    Napisany przez themim na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2009, 15:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470154

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-47015

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470152fiat tipo 1.4 95 km wymiana rozrzaduco ile rozrzad fiat tipo 1.4https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470156adaptacja kola fonicznego 1.4 tjethonda civic 6 ile kosztuje wymiana rozrzadu 14fiat tipo 1.4 95 co ile rozrzadhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470157nowy fiat tipo kiedy wymiana rozrzadublokada rozrzadu fiat tipo 1 4 16vrozrzad fiat tipo 1.4rozrzad tipo 1.4 95fiat 1.4 8v blokady rozrzadukiedy wymienic rozrzad fiat tipo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl