Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 171
Like Tree38lubi to!

Temat: Wymiana rozrządu w 1.4 16V 95KM - samodzielny większy przegląd przy 90kkm  

  1. #106
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Od lat wiadomo co jest (link).
    Rutynową wymianę paska w 8V można zrobić najtańszym zestawem (jego dokładność, luzy, nie ma znaczenia), 2 elementy.
    Takie to mam . Kupione kiedyś, leży i najwyrazniej się przyda. Tylko gdzie to się przykręca?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ten lizak na wał korbowy a ten płaski element na wałek rozrządu.

  4. #108
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    525
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Brakuje blokady kzfr.
    "Brakuje", bo do rutynowej wymiany jest niepotrzebna (wariator się nie rusza)! Nie wiem ile lat będzie trzeba to powtarzać na forach.
    A jak ktoś chce, to sobie wytnie z kawałka blaszki (szlifierka, wiertarka, pilnik), 10 minut roboty i masz blaszkę z ząbkiem. Rysunki są.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-03-2023 o 11:47

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    "Brakuje", bo do rutynowej wymiany jest niepotrzebna (wariator się nie rusza)! Nie wiem ile lat będzie trzeba to powtarzać na forach.
    A jak ktoś chce, to sobie wytnie z kawałka blaszki (szlifierka, wiertarka, pilnik), 10 minut roboty i masz blaszkę z ząbkiem. Rysunki są.
    Znajdź mi opis (nie z forum) gdzie jest opisane że przy wymianie paska rozrządu nie luzujesz KZFR. To tak jak bym napisał że do zwykłej wymiany paska rozrządu nie potrzebujesz żadnych blokad tylko i wyłącznie marker białego koloru żeby było dobrze widać znaki. Wiem że nie jesteś zwolennikiem luzowanie tego koła ale jak kogoś mam uczyć to do pożądku.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 12-03-2023 o 14:03

  6. #110
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Czy trzeba trzy nie trzeba to wychodzi po złożeniu na odczytach danych na kompie . To znaczy jest opcja odczytu wyprzedzenia wariatora . Często jest to zbyt duże wyprzedzenie ,a żeby to wyregulować trzeba luzować wariator . Ale można też tak jeździć . Więc róbta co chceta.

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Święte słowa, to że sterownik nie wywala błędu to jest plus ale wystarczy ten sam silnik będzie już w innej budzie gdzie sterownik jest już inaczej zaprogramowany i wywali błąd a lepiej chyba zrobić raz i do porządku a nie jak będzie potrzeba to robić tą samą robotę dwa razy dłużej.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 17-03-2023 o 08:16

  8. #112
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    "Brakuje", bo do rutynowej wymiany jest niepotrzebna (wariator się nie rusza)! Nie wiem ile lat będzie trzeba to powtarzać na forach.
    A jak ktoś chce, to sobie wytnie z kawałka blaszki (szlifierka, wiertarka, pilnik), 10 minut roboty i masz blaszkę z ząbkiem. Rysunki są.
    Jestem zwolennikiem luzowania koła wałka rozrządu, luzowałem w MultiAir i 1.4 8V. Ręce od tego nie usychają, a przynajmniej wiem, że pasek z obu stron wałka równo napięty - jakby nie było robi się z koła kołyska. Do tego po prostu szybciej się nakłada pasek. Niech każdy robi jak uważa.
    szary1977 lubi to.

  9. #113
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    525
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Róbta co chceta, pod jednym warunkiem - bez sekciarstwa, komplikowania na siłę (aby były pozory fachowości - im trudniej, więcej kroków procedury, tym bardziej profesjonalnie, niektórym się tak wydaje), ślepej wiary w procedury z serwisówek (gdzie jest dawno udowodnione, że są kulturalnie mówiąc niedoskonałe).

    Następnym razem zrobię z luzowaniem i zobaczymy ile ucieknie (ostatnio pół stopnia, gdzie błąd pochodzi również z luzu na kole fonicznym przed dokręceniem): https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...5/6#post429978

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Może się kiedyś przekonasz że jednak dobrze jest to zrobić tak jak procedura mówi jak trafi ci się samochód 16v i będzie walił błędem braku synchronizacji wałków to niezdziw się że ktoś napisał tak ja ty to piszesz że kolejny "mechanik" którego pokonał prosty silnik.

  11. #115
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2021
    Skąd
    Podlaskie
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Przebrnąłem przez temat i chciałbym żeby ktoś napisał jak to w końcu jest z (chodzi o silnik 1.4 95km):
    1. Rodzajem blokad - serwisówka podaje że potrzebujemy dwóch 1860985000 i 2000004500, z tym że z tego co widzę takie blokady nie występują w żadnym zestawie na Allegro - kupować je oddzielnie czy zostaje zestaw kupiony w Aso?
    2., jak to jest z tym nakładaniem paska sytuacji gdy mamy zapięte blokady na obu wałkach, konieczny jest odkręcanie koła zębatego żeby poprawnie napiąć pasek czy nie?
    3. Blokada wkręcana nad kolektorem wydechu – Jak wyczuć że wał jest we właściwym położeniu? Podczas wkręcania będziemy mogli wkręcić tą blokadę dalej?

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał menik Zobacz post
    Przebrnąłem przez temat i chciałbym żeby ktoś napisał jak to w końcu jest z (chodzi o silnik 1.4 95km):
    1. Rodzajem blokad - serwisówka podaje że potrzebujemy dwóch 1860985000 i 2000004500, z tym że z tego co widzę takie blokady nie występują w żadnym zestawie na Allegro - kupować je oddzielnie czy zostaje zestaw kupiony w Aso?
    2., jak to jest z tym nakładaniem paska sytuacji gdy mamy zapięte blokady na obu wałkach, konieczny jest odkręcanie koła zębatego żeby poprawnie napiąć pasek czy nie?
    3. Blokada wkręcana nad kolektorem wydechu – Jak wyczuć że wał jest we właściwym położeniu? Podczas wkręcania będziemy mogli wkręcić tą blokadę dalej?
    Tutaj masz wszystko czego potrzebujesz

    https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...et-13452865262

  13. #117
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał menik Zobacz post
    Przebrnąłem przez temat i chciałbym żeby ktoś napisał jak to w końcu jest z (chodzi o silnik 1.4 95km):
    1. Rodzajem blokad - serwisówka podaje że potrzebujemy dwóch 1860985000 i 2000004500, z tym że z tego co widzę takie blokady nie występują w żadnym zestawie na Allegro - kupować je oddzielnie czy zostaje zestaw kupiony w Aso?
    2., jak to jest z tym nakładaniem paska sytuacji gdy mamy zapięte blokady na obu wałkach, konieczny jest odkręcanie koła zębatego żeby poprawnie napiąć pasek czy nie?
    3. Blokada wkręcana nad kolektorem wydechu – Jak wyczuć że wał jest we właściwym położeniu? Podczas wkręcania będziemy mogli wkręcić tą blokadę dalej?
    Po pytaniu nr. 2 sądzę że chyba to bedziesz pierwszy raz robił. Jest takie coś w napędzie rozrządu jak napinacz.

    Ad. 1 Masz zestaw poniżej, kolega podał link. Nic więcej nie potrzebujesz.
    Ad. 3 Ustawiasz tłoki w tej samej płaszczyźnie, blokada w wałek rozrządu powinna się wkręcić. Wałek posiada wycięcie w miejscu gdzie wchodzi blokada. Wspomagaj się lusterkiem i latarką.
    siwymw lubi to.

  14. #118
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Zabierasz się do tego jak szpak do jeża. Albo próbujesz swoich sił i robisz samemu, albo zleć to komuś kto się zna na rzeczy.... osobiście nie szydzę z ciebie, tylko tak doradzam, trochę kieszeń zaswędzi, ale będziesz miał gwarancję na robotę. od siebie raczej gwarancji nie uzyskasz....

  15. #119
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2021
    Skąd
    Podlaskie
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Zabierasz się do tego jak szpak do jeża. Albo próbujesz swoich sił i robisz samemu, albo zleć to komuś kto się zna na rzeczy.... osobiście nie szydzę z ciebie, tylko tak doradzam, trochę kieszeń zaswędzi, ale będziesz miał gwarancję na robotę. od siebie raczej gwarancji nie uzyskasz....
    Teoretycznie tak, ale serwisuje auto samodzielnie, od lat zbieram się na odwagę żeby samemu podjąć się w końcu wymiany rozrządu, zawsze wygrywał strach że się nie uda itp. w tipo chce już sporóbować - tu nawet nie chodzi o kasę a wiedzę że potrafię to zrobić. Mam nasteptępne hipotetyczne pytanie, załóżmy że ustawialiśmy rozrząd na znaki, no i ok naciagneliśmy pasek mimo to po paru obrotach znaki się nie pokrywają - można wtedy np. zdjąć pasek i cofnąć do tyłu wałek rozrządu i założyć z powrotem czy w tym przypadku już zostaje ustawawianie za pomocą blokad?

  16. #120
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ja tam jestem już po wymianie rozrządu i przeglądzie po 90K. Trochę zabolało ale mam wszystko zrobione i na papierze.
    A właśnie - moje auto już ma 6lat w sumie skończyło je w lutym i ma przejechane 92K. Jak pisałem wyżej, wymieniony rozrząd i przegląd. Robione w ASO co by nie patrzeć (ale kwotowo luzik )
    Zawsze mi się kojarzyło, że wszelkiego rodzaju paski czy to napędu osprzętu czy paska zębatego rozrządu wymienia się właśnie z rozrządem. Auto eksploatowane przeważnie autostradowo w 80% a 20% to miasto.
    Mechanik z ASO powiedział, że paski wszelkie dopiero przy 120K a w instrukcji jest zapis, że po 120k lub po 6 latach.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear


 
Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza wymiana oleju 1.4 95KM
    Napisany przez adam01 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 27-01-2021, 12:01
  2. Przegląd w ASO przy 60 tys km
    Napisany przez Homer na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-02-2020, 13:45
  3. Kilka pytań - wymiana płynów, przeglądy
    Napisany przez kamil514 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-12-2019, 14:23
  4. Rumot sprzęgła przy nagłym wciskaniu 1.4 95km
    Napisany przez Talarsw na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 30-09-2019, 11:32
  5. Nowy serwis samodzielny.pl
    Napisany przez themim na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2009, 15:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470154

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-47015

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470152fiat tipo 1.4 95 km wymiana rozrzaduco ile rozrzad fiat tipo 1.4https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470156adaptacja kola fonicznego 1.4 tjethonda civic 6 ile kosztuje wymiana rozrzadu 14fiat tipo 1.4 95 co ile rozrzadhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-rozrzadu-w-1-4-16v-95km-samodzielny-wiekszy-przeglad-przy-90kkm-470157nowy fiat tipo kiedy wymiana rozrzadublokada rozrzadu fiat tipo 1 4 16vrozrzad fiat tipo 1.4rozrzad tipo 1.4 95fiat 1.4 8v blokady rozrzadukiedy wymienic rozrzad fiat tipo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl