Ten lizak na wał korbowy a ten płaski element na wałek rozrządu.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-03-2023 o 11:47
Znajdź mi opis (nie z forum) gdzie jest opisane że przy wymianie paska rozrządu nie luzujesz KZFR. To tak jak bym napisał że do zwykłej wymiany paska rozrządu nie potrzebujesz żadnych blokad tylko i wyłącznie marker białego koloru żeby było dobrze widać znaki. Wiem że nie jesteś zwolennikiem luzowanie tego koła ale jak kogoś mam uczyć to do pożądku.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 12-03-2023 o 14:03
Czy trzeba trzy nie trzeba to wychodzi po złożeniu na odczytach danych na kompie . To znaczy jest opcja odczytu wyprzedzenia wariatora . Często jest to zbyt duże wyprzedzenie ,a żeby to wyregulować trzeba luzować wariator . Ale można też tak jeździć . Więc róbta co chceta.
Święte słowa, to że sterownik nie wywala błędu to jest plus ale wystarczy ten sam silnik będzie już w innej budzie gdzie sterownik jest już inaczej zaprogramowany i wywali błąd a lepiej chyba zrobić raz i do porządku a nie jak będzie potrzeba to robić tą samą robotę dwa razy dłużej.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 17-03-2023 o 08:16
Jestem zwolennikiem luzowania koła wałka rozrządu, luzowałem w MultiAir i 1.4 8V. Ręce od tego nie usychają, a przynajmniej wiem, że pasek z obu stron wałka równo napięty - jakby nie było robi się z koła kołyska. Do tego po prostu szybciej się nakłada pasek. Niech każdy robi jak uważa.
Róbta co chceta, pod jednym warunkiem - bez sekciarstwa, komplikowania na siłę (aby były pozory fachowości - im trudniej, więcej kroków procedury, tym bardziej profesjonalnie, niektórym się tak wydaje), ślepej wiary w procedury z serwisówek (gdzie jest dawno udowodnione, że są kulturalnie mówiąc niedoskonałe).
Następnym razem zrobię z luzowaniem i zobaczymy ile ucieknie (ostatnio pół stopnia, gdzie błąd pochodzi również z luzu na kole fonicznym przed dokręceniem): https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...5/6#post429978
Może się kiedyś przekonasz że jednak dobrze jest to zrobić tak jak procedura mówi jak trafi ci się samochód 16v i będzie walił błędem braku synchronizacji wałków to niezdziw się że ktoś napisał tak ja ty to piszesz że kolejny "mechanik" którego pokonał prosty silnik.
Przebrnąłem przez temat i chciałbym żeby ktoś napisał jak to w końcu jest z (chodzi o silnik 1.4 95km):
1. Rodzajem blokad - serwisówka podaje że potrzebujemy dwóch 1860985000 i 2000004500, z tym że z tego co widzę takie blokady nie występują w żadnym zestawie na Allegro - kupować je oddzielnie czy zostaje zestaw kupiony w Aso?
2., jak to jest z tym nakładaniem paska sytuacji gdy mamy zapięte blokady na obu wałkach, konieczny jest odkręcanie koła zębatego żeby poprawnie napiąć pasek czy nie?
3. Blokada wkręcana nad kolektorem wydechu – Jak wyczuć że wał jest we właściwym położeniu? Podczas wkręcania będziemy mogli wkręcić tą blokadę dalej?
Tutaj masz wszystko czego potrzebujesz
https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...et-13452865262
Po pytaniu nr. 2 sądzę że chyba to bedziesz pierwszy raz robił. Jest takie coś w napędzie rozrządu jak napinacz.
Ad. 1 Masz zestaw poniżej, kolega podał link. Nic więcej nie potrzebujesz.
Ad. 3 Ustawiasz tłoki w tej samej płaszczyźnie, blokada w wałek rozrządu powinna się wkręcić. Wałek posiada wycięcie w miejscu gdzie wchodzi blokada. Wspomagaj się lusterkiem i latarką.
Zabierasz się do tego jak szpak do jeża. Albo próbujesz swoich sił i robisz samemu, albo zleć to komuś kto się zna na rzeczy.... osobiście nie szydzę z ciebie, tylko tak doradzam, trochę kieszeń zaswędzi, ale będziesz miał gwarancję na robotę. od siebie raczej gwarancji nie uzyskasz....
Teoretycznie tak, ale serwisuje auto samodzielnie, od lat zbieram się na odwagę żeby samemu podjąć się w końcu wymiany rozrządu, zawsze wygrywał strach że się nie uda itp. w tipo chce już sporóbować - tu nawet nie chodzi o kasę a wiedzę że potrafię to zrobić. Mam nasteptępne hipotetyczne pytanie, załóżmy że ustawialiśmy rozrząd na znaki, no i ok naciagneliśmy pasek mimo to po paru obrotach znaki się nie pokrywają - można wtedy np. zdjąć pasek i cofnąć do tyłu wałek rozrządu i założyć z powrotem czy w tym przypadku już zostaje ustawawianie za pomocą blokad?
Ja tam jestem już po wymianie rozrządu i przeglądzie po 90K. Trochę zabolało ale mam wszystko zrobione i na papierze.
A właśnie - moje auto już ma 6lat w sumie skończyło je w lutym i ma przejechane 92K. Jak pisałem wyżej, wymieniony rozrząd i przegląd. Robione w ASO co by nie patrzeć (ale kwotowo luzik )
Zawsze mi się kojarzyło, że wszelkiego rodzaju paski czy to napędu osprzętu czy paska zębatego rozrządu wymienia się właśnie z rozrządem. Auto eksploatowane przeważnie autostradowo w 80% a 20% to miasto.
Mechanik z ASO powiedział, że paski wszelkie dopiero przy 120K a w instrukcji jest zapis, że po 120k lub po 6 latach.
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear