Ten lizak na wał korbowy a ten płaski element na wałek rozrządu.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-03-2023 o 11:47
Znajdź mi opis (nie z forum) gdzie jest opisane że przy wymianie paska rozrządu nie luzujesz KZFR. To tak jak bym napisał że do zwykłej wymiany paska rozrządu nie potrzebujesz żadnych blokad tylko i wyłącznie marker białego koloru żeby było dobrze widać znaki. Wiem że nie jesteś zwolennikiem luzowanie tego koła ale jak kogoś mam uczyć to do pożądku.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 12-03-2023 o 14:03
Czy trzeba trzy nie trzeba to wychodzi po złożeniu na odczytach danych na kompie . To znaczy jest opcja odczytu wyprzedzenia wariatora . Często jest to zbyt duże wyprzedzenie ,a żeby to wyregulować trzeba luzować wariator . Ale można też tak jeździć . Więc róbta co chceta.
Święte słowa, to że sterownik nie wywala błędu to jest plus ale wystarczy ten sam silnik będzie już w innej budzie gdzie sterownik jest już inaczej zaprogramowany i wywali błąd a lepiej chyba zrobić raz i do porządku a nie jak będzie potrzeba to robić tą samą robotę dwa razy dłużej.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 17-03-2023 o 08:16
Jestem zwolennikiem luzowania koła wałka rozrządu, luzowałem w MultiAir i 1.4 8V. Ręce od tego nie usychają, a przynajmniej wiem, że pasek z obu stron wałka równo napięty - jakby nie było robi się z koła kołyska. Do tego po prostu szybciej się nakłada pasek. Niech każdy robi jak uważa.
Róbta co chceta, pod jednym warunkiem - bez sekciarstwa, komplikowania na siłę (aby były pozory fachowości - im trudniej, więcej kroków procedury, tym bardziej profesjonalnie, niektórym się tak wydaje), ślepej wiary w procedury z serwisówek (gdzie jest dawno udowodnione, że są kulturalnie mówiąc niedoskonałe).
Następnym razem zrobię z luzowaniem i zobaczymy ile ucieknie (ostatnio pół stopnia, gdzie błąd pochodzi również z luzu na kole fonicznym przed dokręceniem): https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...5/6#post429978
Może się kiedyś przekonasz że jednak dobrze jest to zrobić tak jak procedura mówi jak trafi ci się samochód 16v i będzie walił błędem braku synchronizacji wałków to niezdziw się że ktoś napisał tak ja ty to piszesz że kolejny "mechanik" którego pokonał prosty silnik.
Przebrnąłem przez temat i chciałbym żeby ktoś napisał jak to w końcu jest z (chodzi o silnik 1.4 95km):
1. Rodzajem blokad - serwisówka podaje że potrzebujemy dwóch 1860985000 i 2000004500, z tym że z tego co widzę takie blokady nie występują w żadnym zestawie na Allegro - kupować je oddzielnie czy zostaje zestaw kupiony w Aso?
2., jak to jest z tym nakładaniem paska sytuacji gdy mamy zapięte blokady na obu wałkach, konieczny jest odkręcanie koła zębatego żeby poprawnie napiąć pasek czy nie?
3. Blokada wkręcana nad kolektorem wydechu – Jak wyczuć że wał jest we właściwym położeniu? Podczas wkręcania będziemy mogli wkręcić tą blokadę dalej?
Tutaj masz wszystko czego potrzebujesz
https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...et-13452865262
Po pytaniu nr. 2 sądzę że chyba to bedziesz pierwszy raz robił. Jest takie coś w napędzie rozrządu jak napinacz.
Ad. 1 Masz zestaw poniżej, kolega podał link. Nic więcej nie potrzebujesz.
Ad. 3 Ustawiasz tłoki w tej samej płaszczyźnie, blokada w wałek rozrządu powinna się wkręcić. Wałek posiada wycięcie w miejscu gdzie wchodzi blokada. Wspomagaj się lusterkiem i latarką.
Zabierasz się do tego jak szpak do jeża. Albo próbujesz swoich sił i robisz samemu, albo zleć to komuś kto się zna na rzeczy.... osobiście nie szydzę z ciebie, tylko tak doradzam, trochę kieszeń zaswędzi, ale będziesz miał gwarancję na robotę. od siebie raczej gwarancji nie uzyskasz....![]()
Teoretycznie tak, ale serwisuje auto samodzielnie, od lat zbieram się na odwagę żeby samemu podjąć się w końcu wymiany rozrządu, zawsze wygrywał strach że się nie uda itp. w tipo chce już sporóbować - tu nawet nie chodzi o kasę a wiedzę że potrafię to zrobić. Mam nasteptępne hipotetyczne pytanie, załóżmy że ustawialiśmy rozrząd na znaki, no i ok naciagneliśmy pasek mimo to po paru obrotach znaki się nie pokrywają - można wtedy np. zdjąć pasek i cofnąć do tyłu wałek rozrządu i założyć z powrotem czy w tym przypadku już zostaje ustawawianie za pomocą blokad?
Ja tam jestem już po wymianie rozrządu i przeglądzie po 90K. Trochę zabolało ale mam wszystko zrobione i na papierze.
A właśnie - moje auto już ma 6lat w sumie skończyło je w lutym i ma przejechane 92K. Jak pisałem wyżej, wymieniony rozrząd i przegląd. Robione w ASO co by nie patrzeć (ale kwotowo luzik)
Zawsze mi się kojarzyło, że wszelkiego rodzaju paski czy to napędu osprzętu czy paska zębatego rozrządu wymienia się właśnie z rozrządem. Auto eksploatowane przeważnie autostradowo w 80% a 20% to miasto.
Mechanik z ASO powiedział, że paski wszelkie dopiero przy 120K a w instrukcji jest zapis, że po 120k lub po 6 latach.
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear