Napisz tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO
Napisz tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO
Czy rozrząd w TIPO 1.4 95km jest taki sam jak w Tipo T-jet 120km? Pytam ponieważ nie wiem które blokady zakupić. Czy ktoś używał któreś z poniższych i jest w stanie potwierdzić czy pasują do T-jet.
Nr blokad:
Satra S-B12ET
Falcon F04044
TESAM S0001872
Beta 1461/C3B
Panowie wlasnie robie rozrzad w tjecie. Po raz kolejny gdyby nie znaczki na pasku przerysowane ze starego i policzone ząbki chyba z 10 razy to znow byloby o jeden ząbek blizej. No nie ma ch.ja. zalozony lizak na wal, wkrecona blokada w glowiece od strony ssacej (od strony wydechu sciagac trzeba turbo. Malo mnie chj nie strzelil przy naciaganiu tego.
Pilne pytanie: jaki jest moment dokrecenia napinacza- bo jutro to bede skladal?
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Dzięki piekne Jack. W 500 dałem 25 tu chyba zrobie tak samo. Chinskim kluczem trzeba celowac w srodek . Wgl w tjecie troche wiecej dlubania bo przeszkadza filtr, rury od turbo. A jak ktos ma lpg to cala ta listwa przeszkadza przy wkręceniu blokady. Ogolnie to w sumie troche zaluje ze sie za to wzialem - spokojnie jeszcze z rok moglby smigac. Stary pasek nie wykazuje sladow zuzycia. Nawet napisy pod swiatlo widac. Rolka tez spoko. Wgl nowy pasek (akurat continental ) jest zauwazalnie ciezszy od starego a nowa rolka tej samej firmy co stara (zapomnialem nazwy). Dziwne ze na pasku nie ma strzalek kierunku o ile pamietam w 500-tce i grande punto byly. Za to latwiej odkrecic lape silnika i napiac napinacz -wiecej miejsca i lepsza widocznosc znaków. I dlaczego w obudowie rozrzadu nie ma okienka rewizyjnego. Moznaby na bieząca kontrolować stan paska... Tak, wiem - nie oplaca się producentowi.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 00:20
Mam nowy rozrzad na życiu, pasek i napinacz oryginał. Kupione 2 m-ce temu w ricambi. Chętni pisać na pw :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Pany ! może ktoś wie jaki fabrycznie był założony pasek rozrządu (firmy) i przy okazji pasek wielorowkowy napędzający klimę ,altek i itp ? Czeka mnie w niedługim czasie wymiana tych pasków ,więc chciałbym wiedzieć ,i jakiej firmy byście ewentualnie polecili .
Firmy fiat powertrain . Made in Italy. Przynajmniej u mnie. nie wiem tylko po co wymieniac pasek osprzętu na zapas. Widać go na bieżąco więc łatwo wychwycić zużyciea w razie czego szkody zerowe albo znikome.
Btw: po wymianie moj tipek odpalony wygląda wszystko OK. Aczkolwiek naciągnięcie paska do pokrycia znaków napinacza i dokręcenie go wymaganym momentem nie było łatwe. W miarę jak się dociąga nakrętkę to sięzaczyna obracać i znaki rozjeżdżają. Czemu tam podkładki nie ma?
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 18:50
Jak wiesz wszystko się starzeje i my na to nie mamy wpływu 5 rok eksploatacji warunki jazdy tylko miejskie ,krótkie przebiegi ,więc nie będę oszczedzał ,bo koszt niewielki , i w razie czego jak by pierdyknął podczas jazdy ,to niestety bez napędu altaka daleko nie pojedzie . a z tym zużyciem paska jest różnie ,może nie być widać gołym okiem ,ale zmęczenie materiału w dłuższej eksploatacji może spowodować naglę zerwanie paska .
Ok, każdy sobie sam szacuje ryzyko. Jest to zgodne z zaleceniami ale niekoniecznie zawsze konieczne. U mnie po 60 tys. i 6 latach ten pasek jest bez zastrzeżeń. BTW napinacz jest firmy litens. A pasek rozrządu ma takie logo
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 20:44
Panowie lepiej zmieniajcie razem z rozrzadem,a stary do bagaznika,bo kiedys moze uratowac d...e ,przed lawetą,szczegolnie jak ktos duzo sie buja po swiecie i daleko od domu.Wierzcie mi,zawodowo sie tym zajmuje, przyklad po wymianie alternatora, zerwal sie pasek(niby wygladal ok.) ,Nieszczescia parami chodzą...
No nienajgorszy pomysł. No ale to trochę powrót do czasów gdzie się ze sobą wiozło pół bagażnika części i narzędzi.
Ja mialem w poprzednim fiacie tzn alfie problem z alternatorem że pękła obudowa (efekt wody kapiącej z potrzybia) i w którymś momencie się zaklinował i pasek poszedł z dymem (dosłownie)
A odnośnie wymiany rozrządu: operacja zakończona jutro test drogowy. I skasowanie błędu bo próbowałem go odpalić na próbę bez koła pasowego które podaje sygnał położenia wału. I jak się tak zastanawiam to uwielbiam to auto-nawet pod tym względem proste żadnych 10 rolek, kółek, kilku pasków a zapier.. la a jak nie wiem i do tego tanio. Ale kolejne auto kupuję z łańcuchem. Przy moim obecnym i zapewne przyszłym trybie życia przebiegi będą niewielki i odpada mi wymiana taka jak ta tzn wynikająca ze "starości" paska a nie przejechanych km.
A i przy okazji znalazlem kolejną fuszerkę ASO -;naprawialem u nich szkodę i trzeba było wymienić nadkole. I ja patrzę a tam wsadzone nadkole z innej wersji - bez klapki rewizyjnej do wymiany żarówki w przeciwmgielnym. Patałachy
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-07-2023 o 00:52
Montuje głównie zestawy Conti z pompą wody, lub Conti z pompą Hepu. Pasek osprzętu zawsze zmieniam z rozrządem, rolka napinacza osprzętu w zależności od stanu.