Panowie, gdzie można namierzyć instrukcję wymiany rozrządu do Tipo 1.4 95 koni. Kolega Jack podawał ale wyskakuje błąd. Naszukałem się i nic innego nie znalazłem. Chcę się doszkolić i samemu ruszyć z wymianą.
Panowie, gdzie można namierzyć instrukcję wymiany rozrządu do Tipo 1.4 95 koni. Kolega Jack podawał ale wyskakuje błąd. Naszukałem się i nic innego nie znalazłem. Chcę się doszkolić i samemu ruszyć z wymianą.
To samo jak poszukasz np. Bravo II 1,4 90KM
Już działa, możesz pobierać :
http://esz1.home.widzew.net/rozrzad-tipo.1.4-95koni.zip
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Wielkie dzięki za pomoc. Pobrałem. W końcu coś treściwego. Będę powoli coś działał.
I uważaj na to, bo w instrukcji jest jeden poważny błąd :
https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...a-uwaga-49015/
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Ciekawi mnie konieczność luzowania tego dużego koła napędu rozrządu. Dlaczego trzeba. W alfie tego nie zrobiłem i było wszystko ok.
Panowie potrzebuje dokladne dane jaki mam rozrząd w samochodzie, ale chodzi mi o oryginalne części do samochodu, te ktore mam w środku.
Tipo 2 sedan (356_) 1.4 16v (356SXA1B) 95 KM rocznik 2019
Bo nie ma takiej konieczności. Parę razy na tym (i nie tylko) forum sprawa była wałkowana (np. w Grande Punto) na kilka sposobów.
To jakaś nadgorliwość, albo kopiuj-wklej z procedury pierwszego montażu silnika w fabryce (albo jeszcze z etapu prototypu, jak ledwo dodali zmienne fazy i coś im na początku uciekało). Nikt nie wie na 100% czemu to ma niby służyć (natomiast są raporty osób, co tego nie luzowały i kompletnie nic złego się nie działo).
Przy rutynowej wymianie paska w sprawnym silniku nie ma to praktycznego sensu, ani niczego nie "ułatwia" (jak ktoś tam twierdził wcześniej). Od ustawienia są blokady, a od napięcia napinacz - koniec tematu.
Podobnym wymysłem jakiegoś wykształciucha było prawidło do rzekomego ustawiania pozycji pokrywy zaworów (Grande)! Aby czujnik wałka precyzyjnie czytał (domysł). Umiejscowienie czujnika w "pływającej" pokrywie jest karygodnym błędem (dyskwalifikacja "projektanta"), skoro taki wrażliwy na pozycję montażu, to powinien być na sztywno w głowicy. Ale łatwiej zmienić projekt pokrywy niż głowicy (formy odlewnicze itp., itd.).
Tak więc nie ma co ślepo wierzyć w procedury z serwisówek, bo te koncerny samochodowe nie do końca ogarniają co robią, mylą rozmiary śrub i momenty i wiele innych wpadek.
Wszystko w temacie.
Silniki bazujące na starej rodzinie FIRE 8 i 16V, niewiele się zmieniły w kwestii serwisu, ale: rozrządy robimy tylko na znaki własne albo na blokady.
Pułapka na starych pseudo-mechaników polega na robieniu bezmyślnie "na znaki" fabryczne, które już od czasów Grande Punto NIE obowiązują.
Stąd głupoty jak gdzieś wyżej (5 strona tematu), że mechanik próbował coś tam samowolnie "ustawiać" (pewnie na zero stopni na skrzyni biegów itd.).
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 26-01-2023 o 02:34
Zrobiłem tych rozrządów parę kompletów, od 1.2 16v Fire, 1.4 16v po 1.4tjet. Rozrząd ten sam. Nigdy nie luzowałem koła zębatego wałka wydechowego, nie miałem takiej potrzeby. Przy standardowej wymianie rozrządu, gdzie wcześniej był poprawnie złożony jest to zbędne. Chyba że chodzi o poprawki po kimś. Jak ktoś wie co to jest moduł zęba i zna podstawy działania takich prostych napędów to będzie znał odpowiedź.
Czy po wymianie rozrządu konieczne jest przeprowadzenie kalibracji za pomocą komputera?
Adaptacja koła fonicznego, bo jest zdejmowane.
Tam nadal jest luz lekki, ale można to olać. "Błąd" pozycji może wynosić ułamki stopnia (do pół stopnia może) max. Przykład z 8V.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 05-03-2023 o 04:24
Dlatego że jest to ułatwieniem gdyż jak masz delikatnie luźny pasek między wałem a wałkiem (po przeciwnej stronie napinacza) to nie luzując koła i naciągając napinacz nie zlikwidujesz tego luzu gdyż masz zablokowany wał i wałki rozrządu i po przekręceniu 2 x wałem może się okazać że blokady minimalne nie pasują względem zablokowanego wału bo podczas obracania wału właśnie wtedy zlikwidowałeś ten luz. Niektóre sterowniki silnika ( inne marki niż fiat) mają tak wysterowane oprogramowanie że jak przy wymianie rozrządu nie zluzuje się tych kół i jest ta mega niewielka różnica synchronizacji wałku i wałków rozrządu to po 1 czasu lubi walić błędem związanym z brakiem synchronizacji wałka rozrządu względem wału. Miałem już kilka klientów z takim problemem i wtedy znowu ponosisz koszta robocizny jak przy ponownym wymianie rozrządu.
Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 05-03-2023 o 13:48