Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 63
Like Tree5lubi to!

Temat: Tipo 1.4 t-jet Lpg - wysoka temperatura spalin  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Bo sterownik lpg bazuje na mapie PB.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    MKr lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Niestety mam kolejne problemy po wymianie uszczelki kolektora :/ od kilku dni po odpaleniu auta falują obroty na biegu jałowym, a jak zaczynam jechać to Tipo czasem nawet się przydusi. Czy ASO mogło coś spieprzyć przy ponownym montażu kolektora? Czy też trzeba by skalibrować ponownie LPG? Możecie coś poradzić?

    Póki co zamierzam pojeździć więcej na benzynie, żeby sprawdzić czy to coś z LPG.
    A nie dostaje gdzieś lewego powietrza?

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Bo sterownik lpg bazuje na mapie PB.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    No to jest dla mnie jasne, że lpg bazuje na mapie PB. Po prostu z Twojej wcześniejszej wypowiedzi, zrozumiałem że źle ustawione mapy LPG mają wpływ na mapy PB. I tego już nie rozumiem czemu miałoby tak być. No a mój problem pojawił się właśnie zaraz po odpaleniu na benzynie. No ale nic, instalacja i tak musi być ponownie skalibrowana, więc zobaczymy jak wtedy będzie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A nie dostaje gdzieś lewego powietrza?
    Co do tego to nie wiem i nawet nie wiem jak to sprawdzić :/ Ogólnie mam wrażenie, że reakcja na naciskanie gazu jest jeszcze bardziej mulasta niż była zaraz po zakupie. No ale to może być też subiektywne odczucie i tęsknota za Multijetem 150 KM, którym wcześniej jeździłem

  5. #49
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    No to jest dla mnie jasne, że lpg bazuje na mapie PB. Po prostu z Twojej wcześniejszej wypowiedzi, zrozumiałem że źle ustawione mapy LPG mają wpływ na mapy PB. I tego już nie rozumiem czemu miałoby tak być.
    Ze tak to obrazowo ujmę: sterownik jadąc na LPG oczywiście nie wie że jedzie na lpg i ma zaprogramowane okreslone czasy wtrysku benzyny i stosując je "oczekuje" okreslonego składu spalin. centralka lpg ze zle dobrana mapą nie pozwala na to. Dajmy na to w jakims stanie ustalonym mieszanka powinna byc stechiometryczna a jest za bogata. No wiec sterownik skraca czas wtrysku (benzyny bo cały czas mysli że auto jedzie na benzynie)sterownik lpg idzie za tym ale nie dość dokładnie i tak raz po raz aż dochodzi do momentu że dalsze skracanie jest dla niego "podejrzane" (wychodzi poza zakres) :-) i wywala błąd skladu mieszanki. W praktyce to nie takie proste bo przy pewnych warunkach ma miec bogato innym razem ubogo a w tipo strownik jest nieco pier..niety i często pracuje w open loop (czyli sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę). Coś takiego mozna zmierzyć sonda szerokopasmowa mając pojęcie o tym jak to powinno wyglądać. Więc gaziarz powienien miec kompetencje tunera a tak przeważnie oczywiście nie jest.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-05-2021 o 18:22

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ze tak to obrazowo ujmę: sterownik jadąc na LPG oczywiście nie wie że jedzie na lpg i ma zaprogramowane okreslone czasy wtrysku benzyny i stosując je "oczekuje" okreslonego składu spalin. centralka lpg ze zle dobrana mapą nie pozwala na to. Dajmy na to w jakims stanie ustalonym mieszanka powinna byc stechiometryczna a jest za bogata. No wiec sterownik skraca czas wtrysku (benzyny bo cały czas mysli że auto jedzie na benzynie)sterownik lpg idzie za tym ale nie dość dokładnie i tak raz po raz aż dochodzi do momentu że dalsze skracanie jest dla niego "podejrzane" (wychodzi poza zakres) :-) i wywala błąd skladu mieszanki. W praktyce to nie takie proste bo przy pewnych warunkach ma miec bogato innym razem ubogo a w tipo strownik jest nieco pier..niety i często pracuje w open loop (czyli sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę). Coś takiego mozna zmierzyć sonda szerokopasmowa mając pojęcie o tym jak to powinno wyglądać. Więc gaziarz powienien miec kompetencje tunera a tak przeważnie oczywiście nie jest.
    Dzięki wielkie za wyjaśnienie teraz bardziej potrafię to sobie wyobrazić a to czy w takim wypadku zanim pojadę na kalibrację LPG nie powinien być zrobiony jakiś "reset" map PB? Żeby gaziarz kalibrował to do właściwych wartości a nie rozjechanych na PB.

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ze tak to obrazowo ujmę: sterownik jadąc na LPG oczywiście nie wie że jedzie na lpg i ma zaprogramowane okreslone czasy wtrysku benzyny i stosując je "oczekuje" okreslonego składu spalin. centralka lpg ze zle dobrana mapą nie pozwala na to. Dajmy na to w jakims stanie ustalonym mieszanka powinna byc stechiometryczna a jest za bogata. No wiec sterownik skraca czas wtrysku (benzyny bo cały czas mysli że auto jedzie na benzynie)sterownik lpg idzie za tym ale nie dość dokładnie i tak raz po raz aż dochodzi do momentu że dalsze skracanie jest dla niego "podejrzane" (wychodzi poza zakres) :-) i wywala błąd skladu mieszanki. W praktyce to nie takie proste bo przy pewnych warunkach ma miec bogato innym razem ubogo a w tipo strownik jest nieco pier..niety i często pracuje w open loop (czyli sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę). Coś takiego mozna zmierzyć sonda szerokopasmowa mając pojęcie o tym jak to powinno wyglądać. Więc gaziarz powienien miec kompetencje tunera a tak przeważnie oczywiście nie jest.
    Czy w głównej mierze map sensor to ustawia?

  8. #52
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Dzięki wielkie za wyjaśnienie teraz bardziej potrafię to sobie wyobrazić a to czy w takim wypadku zanim pojadę na kalibrację LPG nie powinien być zrobiony jakiś "reset" map PB? Żeby gaziarz kalibrował to do właściwych wartości a nie rozjechanych na PB.
    Nie umiem odpowiedzieć. Na pewno jest ciś takiego jak korekty krotko i dlugoterminowe, te ostatnie sie raczej zapisują(to taka adaptacja dla silnika ktory sie zuzywa itp). Kasowanie tych parametrow da sie zrobic np w alfaobd gdzies widzialem te opcję.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Czy w głównej mierze map sensor to ustawia?
    Map sensor to tylko jeden z czujników którego dczyt jest brany pod uwagę. Mamy jeszcze temperature przepływ polożenie wału knock sensor sonde lambda itp. ale najwazniejsza jest mapa. Jak w tipo faktycznie tak jest że spory zakres obrotów jest w open loop czyli ECu nie reguluje zwrotnie czasu wtrysku to regulowanie tego jedynie z laptopem podczas przejażdzki patrzac na mapy benzyny gazu to proszenie sie o klopoty. W pewnym zakresie mapa sie nie zmieni bo sterownik ma gdzies odczyt z sondy i caly czas wtrysk bedzie walił przez ustalony na sztywno czas. Jak dla gazu bedzie ten czas za krotki to sie robi za ubogo i konsekwencje są znane. A margines bledu niewielki bo ten silnik zeby mogli go sprzedawac (i zeby mało palił) jest juz wyzyłowany w sensie ubogiej mieszanki. Tzn w tym sensie że w mpi paliwo parujac pobiera cieplo raczej z kolektora nie cylindra. I to jest wlasnie chyba pułapka związana z LpG.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-05-2021 o 23:25

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dobrze napisane, szkoda ze ten fiatowski gazownik w katowicach tego nie wie chyba. Sprawdzają czy są jakieś odstępstwa od mapy Pb i uważają że jest gitara

  10. #54
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Porządane jest skasowanie parametrów samoadaptacyjnych i zrobienie trochę km na PB przed ponowną regulacją instalacji lpg. 1.4tjet dość szybko wchodzi w OL, 1.4 95KM raczej tak szybko nie wchodzi w OL z racji braku turbo ale dokładnie nie wiem nie sprawdzałem. W starym bliźniaczym 1.2 16v silnik przechodził w OL dopiero po 5krpm przy mocnym bucie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Dobrze napisane, szkoda ze ten fiatowski gazownik w katowicach tego nie wie chyba. Sprawdzają czy są jakieś odstępstwa od mapy Pb i uważają że jest gitara
    Podstawa to strojenie na korekty STFT i LTFT z podglądem na sondę lambda w trybie OL lub nie idąc na skróty z pomiarem AFR. Mapy są dla turystów jak to mówią na lpg forum.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No dokładnie sonda w wydech i ustawianie na podstawie AFR. W tym programie serwisowym tartarini z tego co widziałem jest pogląd na wartość Sondy Lambda i Korekty krótkoterminowej ale nie wiem jak bardzo zmieniana jest podczas przejazdzki mapa gazu czy tylko redukowane odstępstwa od mapy benzyny. Prawidłowe działanie instalacji gazowej najlepiej osiągnie się właśnie kalibrując mapę gazu na sztywno a nie używając tylko Autoadaptacji

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Pojechałem jeszcze do ASO, żeby najpierw sprawdzili te mapy Pb przed strojeniem LPG. Okazało się, że sonda lambda uszkodzona i wywala błędy, mimo że nie było żadnej kontrolki check engine czy coś. Czy ona też mogła zostać uszkodzona przez źle skalibrowaną instalację LPG?

    Po mału mam dość tego auta, więc jeśli ktoś jest chętny na odkup to zapraszam na PW

  13. #57
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Pojechałem jeszcze do ASO, żeby najpierw sprawdzili te mapy Pb przed strojeniem LPG. Okazało się, że sonda lambda uszkodzona i wywala błędy, mimo że nie było żadnej kontrolki check engine czy coś. Czy ona też mogła zostać uszkodzona przez źle skalibrowaną instalację LPG?

    Po mału mam dość tego auta, więc jeśli ktoś jest chętny na odkup to zapraszam na PW
    teoretycznie sondę można "zatruć" np. dodatkami do paliwa być może niewłaściwą mieszanką również

  14. #58
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Pojechałem jeszcze do ASO, żeby najpierw sprawdzili te mapy Pb przed strojeniem LPG. Okazało się, że sonda lambda uszkodzona i wywala błędy, mimo że nie było żadnej kontrolki check engine czy coś. Czy ona też mogła zostać uszkodzona przez źle skalibrowaną instalację LPG?

    Po mału mam dość tego auta, więc jeśli ktoś jest chętny na odkup to zapraszam na PW
    Robili jakąs diagnostyke tej sondy czy były zapisane błedu w komputerze auta?

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Były zapisane błędy i ponoć po skasowaniu na nowo wyskakują. Nigdy nie stosowałem żadnych dodatków, poza LPG ;P
    brylancik13 lubi to.

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Wracam do tematu niestety. Sonda w międzyczasie została wymieniona, później skasowanie parametrów samoadaptacyjnych i ponowna kalibracja gazu w Auto Gaz Śląsk. Pojeździłem tak z miesiąc, wszystko było ok aż podczas jednego powrotu z pracy w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine i dodatkowo kontrolka Start-Stop, razem z komunikatem "System start-stop niedostępny". Nie pamiętam dokładnie ale najprawdopodobniej te kontrolki zapaliły się jak jeździłem na gazie. Później przez parę dni jeździłem tylko na benzynie, bo czekałem na termin w ASO. Jakoś dzień przed wizytą w ASO znowu zacząłem jeździć na LPG bo mi się benzyna kończyła i po kilkunastu km kontrolki same zniknęły. Normalnie magia...

    W ASO wyszedł im błąd P2187-00 "Dodatkowa korekcja adaptacji sondy lambda (napięcie obwodu powyżej wartości progowej)". Twierdzą, że to jest związane z LPG i że pewnie będzie trzeba pojechać na ponowną kalibrację.

    Co wy na to? Prawdę mówią czy się migają, żeby mi nie wymienić dopiero co założonej nowej sondy lambda?


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-12-2017, 21:14
  2. Wysoka temperatura silnika
    Napisany przez mastermatek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2017, 11:44
  3. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-04-2017, 06:52
  4. Temperatura wysoka w aucie
    Napisany przez Brawoszka na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-02-2015, 13:03
  5. Wysoka Temperatura
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-04-2014, 21:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cinsoft lpg

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-440474

egt lpg

egt benzyna

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-44047

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl