Bo sterownik lpg bazuje na mapie PB.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Bo sterownik lpg bazuje na mapie PB.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
No to jest dla mnie jasne, że lpg bazuje na mapie PB. Po prostu z Twojej wcześniejszej wypowiedzi, zrozumiałem że źle ustawione mapy LPG mają wpływ na mapy PB. I tego już nie rozumiem czemu miałoby tak być. No a mój problem pojawił się właśnie zaraz po odpaleniu na benzynie. No ale nic, instalacja i tak musi być ponownie skalibrowana, więc zobaczymy jak wtedy będzie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do tego to nie wiem i nawet nie wiem jak to sprawdzić :/ Ogólnie mam wrażenie, że reakcja na naciskanie gazu jest jeszcze bardziej mulasta niż była zaraz po zakupie. No ale to może być też subiektywne odczucie i tęsknota za Multijetem 150 KM, którym wcześniej jeździłem
Ze tak to obrazowo ujmę: sterownik jadąc na LPG oczywiście nie wie że jedzie na lpg i ma zaprogramowane okreslone czasy wtrysku benzyny i stosując je "oczekuje" okreslonego składu spalin. centralka lpg ze zle dobrana mapą nie pozwala na to. Dajmy na to w jakims stanie ustalonym mieszanka powinna byc stechiometryczna a jest za bogata. No wiec sterownik skraca czas wtrysku (benzyny bo cały czas mysli że auto jedzie na benzynie)sterownik lpg idzie za tym ale nie dość dokładnie i tak raz po raz aż dochodzi do momentu że dalsze skracanie jest dla niego "podejrzane" (wychodzi poza zakres) :-) i wywala błąd skladu mieszanki. W praktyce to nie takie proste bo przy pewnych warunkach ma miec bogato innym razem ubogo a w tipo strownik jest nieco pier..niety i często pracuje w open loop (czyli sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę). Coś takiego mozna zmierzyć sonda szerokopasmowa mając pojęcie o tym jak to powinno wyglądać. Więc gaziarz powienien miec kompetencje tunera a tak przeważnie oczywiście nie jest.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-05-2021 o 19:22
Nie umiem odpowiedzieć. Na pewno jest ciś takiego jak korekty krotko i dlugoterminowe, te ostatnie sie raczej zapisują(to taka adaptacja dla silnika ktory sie zuzywa itp). Kasowanie tych parametrow da sie zrobic np w alfaobd gdzies widzialem te opcję.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Map sensor to tylko jeden z czujników którego dczyt jest brany pod uwagę. Mamy jeszcze temperature przepływ polożenie wału knock sensor sonde lambda itp. ale najwazniejsza jest mapa. Jak w tipo faktycznie tak jest że spory zakres obrotów jest w open loop czyli ECu nie reguluje zwrotnie czasu wtrysku to regulowanie tego jedynie z laptopem podczas przejażdzki patrzac na mapy benzyny gazu to proszenie sie o klopoty. W pewnym zakresie mapa sie nie zmieni bo sterownik ma gdzies odczyt z sondy i caly czas wtrysk bedzie walił przez ustalony na sztywno czas. Jak dla gazu bedzie ten czas za krotki to sie robi za ubogo i konsekwencje są znane. A margines bledu niewielki bo ten silnik zeby mogli go sprzedawac (i zeby mało palił) jest juz wyzyłowany w sensie ubogiej mieszanki. Tzn w tym sensie że w mpi paliwo parujac pobiera cieplo raczej z kolektora nie cylindra. I to jest wlasnie chyba pułapka związana z LpG.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 14-05-2021 o 00:25
Dobrze napisane, szkoda ze ten fiatowski gazownik w katowicach tego nie wie chyba. Sprawdzają czy są jakieś odstępstwa od mapy Pb i uważają że jest gitara
Porządane jest skasowanie parametrów samoadaptacyjnych i zrobienie trochę km na PB przed ponowną regulacją instalacji lpg. 1.4tjet dość szybko wchodzi w OL, 1.4 95KM raczej tak szybko nie wchodzi w OL z racji braku turbo ale dokładnie nie wiem nie sprawdzałem. W starym bliźniaczym 1.2 16v silnik przechodził w OL dopiero po 5krpm przy mocnym bucie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podstawa to strojenie na korekty STFT i LTFT z podglądem na sondę lambda w trybie OL lub nie idąc na skróty z pomiarem AFR. Mapy są dla turystów jak to mówią na lpg forum.
No dokładnie sonda w wydech i ustawianie na podstawie AFR. W tym programie serwisowym tartarini z tego co widziałem jest pogląd na wartość Sondy Lambda i Korekty krótkoterminowej ale nie wiem jak bardzo zmieniana jest podczas przejazdzki mapa gazu czy tylko redukowane odstępstwa od mapy benzyny. Prawidłowe działanie instalacji gazowej najlepiej osiągnie się właśnie kalibrując mapę gazu na sztywno a nie używając tylko Autoadaptacji
Pojechałem jeszcze do ASO, żeby najpierw sprawdzili te mapy Pb przed strojeniem LPG. Okazało się, że sonda lambda uszkodzona i wywala błędy, mimo że nie było żadnej kontrolki check engine czy coś. Czy ona też mogła zostać uszkodzona przez źle skalibrowaną instalację LPG?
Po mału mam dość tego auta, więc jeśli ktoś jest chętny na odkup to zapraszam na PW
Były zapisane błędy i ponoć po skasowaniu na nowo wyskakują. Nigdy nie stosowałem żadnych dodatków, poza LPG ;P
Wracam do tematu niestety. Sonda w międzyczasie została wymieniona, później skasowanie parametrów samoadaptacyjnych i ponowna kalibracja gazu w Auto Gaz Śląsk. Pojeździłem tak z miesiąc, wszystko było ok aż podczas jednego powrotu z pracy w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine i dodatkowo kontrolka Start-Stop, razem z komunikatem "System start-stop niedostępny". Nie pamiętam dokładnie ale najprawdopodobniej te kontrolki zapaliły się jak jeździłem na gazie. Później przez parę dni jeździłem tylko na benzynie, bo czekałem na termin w ASO. Jakoś dzień przed wizytą w ASO znowu zacząłem jeździć na LPG bo mi się benzyna kończyła i po kilkunastu km kontrolki same zniknęły. Normalnie magia...
W ASO wyszedł im błąd P2187-00 "Dodatkowa korekcja adaptacji sondy lambda (napięcie obwodu powyżej wartości progowej)". Twierdzą, że to jest związane z LPG i że pewnie będzie trzeba pojechać na ponowną kalibrację.
Co wy na to? Prawdę mówią czy się migają, żeby mi nie wymienić dopiero co założonej nowej sondy lambda?