Niech się ktoś po remapie wypowie jak to wygląda, spalanie, odczucia. może się przydać dla potencjalnie zainteresowanych.
Niech się ktoś po remapie wypowie jak to wygląda, spalanie, odczucia. może się przydać dla potencjalnie zainteresowanych.
Panowie, odkopuję stary temat ale właśnie musiałem zrobić mały remont w moim Tipo. Okazało się, że uszczelka kolektora wydechowego miała przedmuchy, a przy wymianie dodatkowo wyszło, że kolektor jest do planowania. Auto ma obecnie 68 kkm, przy przebiegu 30 kkm było dołożony gaz w Auto Gaz Śląsk. Czy to jest normalne, żeby przy takim przebiegu działy się takie rzeczy? Czy coś nie tak z założoną instalacją?
Żeby było ciekawiej to ASO uznało, że ta naprawa nie łapie się na przedłużoną gwarancję Power Train, bo mam dołożoną instalację LPG. A sama instalacja była kupowana i załatwiana przez dealera, od którego kupiłem TIPO (było u niego democarem). Oczywiście przy kupnie dealer zapewniał mnie, że nie utracę gwarancji jak założę LPG w serwisie autoryzowanym przez FIATA i dodatkowo jako atut tego auta podawał przedłużoną gwarancję. Także czuję się trochę oszukany i raczej nie zostawię tak tej sprawy.
A czy ktoś z Was miał podobne sytuacje, że z powodu montażu LPG gwarancja nie była uznana? No i co sugerujecie => zrobić chipa i jednocześnie strojenie w Auto Gaz Śląsk po chipie, żeby zapobiec problemom na przyszłość?
To co sie stalo kolektorowi ze jest do planowania? Wygial się? To by bylo moze i mozliwe. Wlasnie wrocilem z remapu i gosc mowil ze ten silnik jak jest teraz strojony to dramat jesli chodzi o afr. Dostali warunkowo euro 6temp ale wlasnie takim kosztem.
Podobno się właśnie wygiął, ale dopiero będę odbierał auto, więc nie znam szczegółów. Jeśli remap załatwiałby sprawę to bym się nie zastanawiał. Tylko mocno tracę zaufanie do fiata, bo tydzień temu wymieniałem łożysko w tylnym kole... trochę za dużo tych usterek jak dla mnie przy aucie z przebiegiem niecałe 70 kkm :/
Remap tak ale nie przy Tartarini. Niestety ale AGŚ tego nie ogarnie. Ja mam wolnossaka i nie jestem tu jedyny ktory miał problemy z gazem w AGŚ. Mam już naprawde ogromną ochotę zrobić im nawet reklame w TV...tylko prawnicy i inne koszty plus czas sprawiają ze sie odechciewa. A najgorsze ze nie ma alternatywy i trzeba tam na przegląd jezdzic
Tjety w tipo już były ch.jowe jesli chodzi o AFR, a od 2018 jeszcze gorzej. Cos mowa o 11 była.
To że były u.jowe - odczytuje i rozumie a AFR ? i mowa o 11 ? jakieś szyfry można jaśniej o co chodzi może też info dla potomnych
Stechiometryczny wagowy stosunek paliwa do powierza czyli AFR /air fuel ratio /wynosi 14,7.
Chodzi o idealne spalanie mieszanki, a przy AFR 11 widać jak sporo to odbiega od ideału...
Davvid, jeśli dealer nie dał Ci tego zapewnienia na piśmie lub w mailu to nawet nie zaczynaj batalii, napsujesz sobie nerwów a koniec końców i tak ujrzysz wypięty tył dealera.
A rozwiązaniem Waszej sytuacji z afr jest chip. Tylko nie u byle kogo, kto Wam wgra gotowca. Mam bravo i skłoniło mnie do tego egt oraz pękające przez nie turbosprężarki oraz kolektory. Do fachowca jechałem prawie 400km. Czy warto? Po dziś dzień (odpukać w niemalowane) spokój, piąty rok mija.
11 oznacza w ch.j ubogą mieszankę a ta jak wiadomo ma wyzszą temperaturę spalania i przez to egt też jest wysokie zwlaszcza w silnikach z mpi. Dawniej na gaznikach tez sie dalo tak poregulować że auto spalało mniej ale swiadomi mechanicy mieli takie przyslowie silnik albo spala paliwo albo zawory. I jak widac aktualne bo Cinsoft tez mowił ze problemy wolnossakow rowniez z tego wynikają.
Chyba się Wam coś pomieszało AFR=11 to jest lambda poniżej 1 składu stechiometrycznego czyli mieszanka bogata. Mieszankę stechiometryczną lambda 1 czyli AFR 14,7 silnik utrzymuje w ściśle określonych ustalonych i ustabilizowanych warunkach pracy, czyli np. na wolnych obrotach i przy jeździe z stałą prędkością obrotową i obciążeniem. Przyspieszanie powoduje że AFR spada poniżej 14,7, wchodząc w zakres mieszanki bogatej, przeważnie AFR wtedy jest w okolicy 11-13.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Trzeba rozróżnić ustalone warunki pracy, i zmienne warunki pracy silnika gdzie AFR rzędu 11-13 to jest normalna sprawa. Polecam się zaznajomić z nw. wykresem, naświetli sprawę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A jakie miałeś objawy tego przedmuchu? Co Cię skłoniło szukania problemu? U mnie 86kkm na lpg dokładanym, nie zauważylem problemów. Szukam sprawnej VL38 i też planuje remap, IC już jest.
A to moze popieprzylem: było ponad 13 a jest 11
Zdecydowałem, że odpuszczę batalie tak jak sugerujesz, bo nawet w ASO mi dali ogólne warunki tej przedłużonej gwarancji (kupując auto ich nie dostałem) i tam jest zapisany punkt, że instalacja gazowa anuluje gwarancję na silnik. No ale człowiek całe życie się uczy i mimo, że już dawno wiem, że trzeba wszystko dokładnie czytać to jednak przy ekscytacji związanej z zakupem auta się o tym zapomina niestety.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zauważyłem, że ruszając z jedynki początkowo na półsprzęgle było słychać takie jakby cykanie czy coś w tym stylu. Szczególnie jak podjeżdżałem pod McDrive, bo tam się faja dźwiękowa inaczej odbijała a że robiłem tydzień temu łożysko w ASO to powiedziałem, żeby na to popatrzyli. Zastanawiam się czy to też nie mogło powodować opisywanego w innych tematach "kangurowania" przy przyspieszaniu, bo u mnie też to czasem występuje. Zobaczymy jak będzie teraz.
Trochę zmartwiliście mnie tym, że AGŚ nie ogarnie dobrze strojenia auta po chipie, bo już się decydowałem na umawianie terminu w Cinsoft. Możecie polecić jakiegoś gazownika na śląsku, który ogarnie strojenie po chipie?