Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 63
Like Tree5lubi to!

Temat: Tipo 1.4 t-jet Lpg - wysoka temperatura spalin  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2017
    Niech się ktoś po remapie wypowie jak to wygląda, spalanie, odczucia. może się przydać dla potencjalnie zainteresowanych.
    juri lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Panowie, odkopuję stary temat ale właśnie musiałem zrobić mały remont w moim Tipo. Okazało się, że uszczelka kolektora wydechowego miała przedmuchy, a przy wymianie dodatkowo wyszło, że kolektor jest do planowania. Auto ma obecnie 68 kkm, przy przebiegu 30 kkm było dołożony gaz w Auto Gaz Śląsk. Czy to jest normalne, żeby przy takim przebiegu działy się takie rzeczy? Czy coś nie tak z założoną instalacją?

    Żeby było ciekawiej to ASO uznało, że ta naprawa nie łapie się na przedłużoną gwarancję Power Train, bo mam dołożoną instalację LPG. A sama instalacja była kupowana i załatwiana przez dealera, od którego kupiłem TIPO (było u niego democarem). Oczywiście przy kupnie dealer zapewniał mnie, że nie utracę gwarancji jak założę LPG w serwisie autoryzowanym przez FIATA i dodatkowo jako atut tego auta podawał przedłużoną gwarancję. Także czuję się trochę oszukany i raczej nie zostawię tak tej sprawy.

    A czy ktoś z Was miał podobne sytuacje, że z powodu montażu LPG gwarancja nie była uznana? No i co sugerujecie => zrobić chipa i jednocześnie strojenie w Auto Gaz Śląsk po chipie, żeby zapobiec problemom na przyszłość?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To co sie stalo kolektorowi ze jest do planowania? Wygial się? To by bylo moze i mozliwe. Wlasnie wrocilem z remapu i gosc mowil ze ten silnik jak jest teraz strojony to dramat jesli chodzi o afr. Dostali warunkowo euro 6temp ale wlasnie takim kosztem.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Podobno się właśnie wygiął, ale dopiero będę odbierał auto, więc nie znam szczegółów. Jeśli remap załatwiałby sprawę to bym się nie zastanawiał. Tylko mocno tracę zaufanie do fiata, bo tydzień temu wymieniałem łożysko w tylnym kole... trochę za dużo tych usterek jak dla mnie przy aucie z przebiegiem niecałe 70 kkm :/

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Remap tak ale nie przy Tartarini. Niestety ale AGŚ tego nie ogarnie. Ja mam wolnossaka i nie jestem tu jedyny ktory miał problemy z gazem w AGŚ. Mam już naprawde ogromną ochotę zrobić im nawet reklame w TV...tylko prawnicy i inne koszty plus czas sprawiają ze sie odechciewa. A najgorsze ze nie ma alternatywy i trzeba tam na przegląd jezdzic

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tjety w tipo już były ch.jowe jesli chodzi o AFR, a od 2018 jeszcze gorzej. Cos mowa o 11 była.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    275
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    To że były u.jowe - odczytuje i rozumie a AFR ? i mowa o 11 ? jakieś szyfry można jaśniej o co chodzi może też info dla potomnych

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Stechiometryczny wagowy stosunek paliwa do powierza czyli AFR /air fuel ratio /wynosi 14,7.

    Chodzi o idealne spalanie mieszanki, a przy AFR 11 widać jak sporo to odbiega od ideału...
    maurycy lubi to.

  10. #24
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    43
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Davvid, jeśli dealer nie dał Ci tego zapewnienia na piśmie lub w mailu to nawet nie zaczynaj batalii, napsujesz sobie nerwów a koniec końców i tak ujrzysz wypięty tył dealera.
    A rozwiązaniem Waszej sytuacji z afr jest chip. Tylko nie u byle kogo, kto Wam wgra gotowca. Mam bravo i skłoniło mnie do tego egt oraz pękające przez nie turbosprężarki oraz kolektory. Do fachowca jechałem prawie 400km. Czy warto? Po dziś dzień (odpukać w niemalowane) spokój, piąty rok mija.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    11 oznacza w ch.j ubogą mieszankę a ta jak wiadomo ma wyzszą temperaturę spalania i przez to egt też jest wysokie zwlaszcza w silnikach z mpi. Dawniej na gaznikach tez sie dalo tak poregulować że auto spalało mniej ale swiadomi mechanicy mieli takie przyslowie silnik albo spala paliwo albo zawory. I jak widac aktualne bo Cinsoft tez mowił ze problemy wolnossakow rowniez z tego wynikają.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    11 oznacza w ch.j ubogą mieszankę a ta jak wiadomo ma wyzszą temperaturę spalania i przez to egt też jest wysokie zwlaszcza w silnikach z mpi. Dawniej na gaznikach tez sie dalo tak poregulować że auto spalało mniej ale swiadomi mechanicy mieli takie przyslowie silnik albo spala paliwo albo zawory. I jak widac aktualne bo Cinsoft tez mowił ze problemy wolnossakow rowniez z tego wynikają.
    Chyba się Wam coś pomieszało AFR=11 to jest lambda poniżej 1 składu stechiometrycznego czyli mieszanka bogata. Mieszankę stechiometryczną lambda 1 czyli AFR 14,7 silnik utrzymuje w ściśle określonych ustalonych i ustabilizowanych warunkach pracy, czyli np. na wolnych obrotach i przy jeździe z stałą prędkością obrotową i obciążeniem. Przyspieszanie powoduje że AFR spada poniżej 14,7, wchodząc w zakres mieszanki bogatej, przeważnie AFR wtedy jest w okolicy 11-13.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Stechiometryczny wagowy stosunek paliwa do powierza czyli AFR /air fuel ratio /wynosi 14,7.

    Chodzi o idealne spalanie mieszanki, a przy AFR 11 widać jak sporo to odbiega od ideału...
    Trzeba rozróżnić ustalone warunki pracy, i zmienne warunki pracy silnika gdzie AFR rzędu 11-13 to jest normalna sprawa. Polecam się zaznajomić z nw. wykresem, naświetli sprawę.



    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Podobno się właśnie wygiął, ale dopiero będę odbierał auto, więc nie znam szczegółów. Jeśli remap załatwiałby sprawę to bym się nie zastanawiał. Tylko mocno tracę zaufanie do fiata, bo tydzień temu wymieniałem łożysko w tylnym kole... trochę za dużo tych usterek jak dla mnie przy aucie z przebiegiem niecałe 70 kkm :/
    A jakie miałeś objawy tego przedmuchu? Co Cię skłoniło szukania problemu? U mnie 86kkm na lpg dokładanym, nie zauważylem problemów. Szukam sprawnej VL38 i też planuje remap, IC już jest.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A to moze popieprzylem: było ponad 13 a jest 11

  14. #28
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A to moze popieprzylem: było ponad 13 a jest 11
    To i tak znaczy że przelane, w Bravo 1.4tjet to była norma.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Panowie, odkopuję stary temat ale właśnie musiałem zrobić mały remont w moim Tipo. Okazało się, że uszczelka kolektora wydechowego miała przedmuchy, a przy wymianie dodatkowo wyszło, że kolektor jest do planowania. Auto ma obecnie 68 kkm, przy przebiegu 30 kkm było dołożony gaz w Auto Gaz Śląsk. Czy to jest normalne, żeby przy takim przebiegu działy się takie rzeczy? Czy coś nie tak z założoną instalacją?

    Żeby było ciekawiej to ASO uznało, że ta naprawa nie łapie się na przedłużoną gwarancję Power Train, bo mam dołożoną instalację LPG. A sama instalacja była kupowana i załatwiana przez dealera, od którego kupiłem TIPO (było u niego democarem). Oczywiście przy kupnie dealer zapewniał mnie, że nie utracę gwarancji jak założę LPG w serwisie autoryzowanym przez FIATA i dodatkowo jako atut tego auta podawał przedłużoną gwarancję. Także czuję się trochę oszukany i raczej nie zostawię tak tej sprawy.

    A czy ktoś z Was miał podobne sytuacje, że z powodu montażu LPG gwarancja nie była uznana? No i co sugerujecie => zrobić chipa i jednocześnie strojenie w Auto Gaz Śląsk po chipie, żeby zapobiec problemom na przyszłość?
    W swoim dałem wirusa ,ale gaziarz nakazał abym nie jeździł na LPG po tym ,tylko najpierw do niego na doregulowanie instalacji . Nie ma problemu na razie

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Davvid, jeśli dealer nie dał Ci tego zapewnienia na piśmie lub w mailu to nawet nie zaczynaj batalii, napsujesz sobie nerwów a koniec końców i tak ujrzysz wypięty tył dealera.
    A rozwiązaniem Waszej sytuacji z afr jest chip. Tylko nie u byle kogo, kto Wam wgra gotowca. Mam bravo i skłoniło mnie do tego egt oraz pękające przez nie turbosprężarki oraz kolektory. Do fachowca jechałem prawie 400km. Czy warto? Po dziś dzień (odpukać w niemalowane) spokój, piąty rok mija.
    Zdecydowałem, że odpuszczę batalie tak jak sugerujesz, bo nawet w ASO mi dali ogólne warunki tej przedłużonej gwarancji (kupując auto ich nie dostałem) i tam jest zapisany punkt, że instalacja gazowa anuluje gwarancję na silnik. No ale człowiek całe życie się uczy i mimo, że już dawno wiem, że trzeba wszystko dokładnie czytać to jednak przy ekscytacji związanej z zakupem auta się o tym zapomina niestety.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Chyba się Wam coś pomieszało AFR=11 to jest lambda poniżej 1 składu stechiometrycznego czyli mieszanka bogata. Mieszankę stechiometryczną lambda 1 czyli AFR 14,7 silnik utrzymuje w ściśle określonych ustalonych i ustabilizowanych warunkach pracy, czyli np. na wolnych obrotach i przy jeździe z stałą prędkością obrotową i obciążeniem. Przyspieszanie powoduje że AFR spada poniżej 14,7, wchodząc w zakres mieszanki bogatej, przeważnie AFR wtedy jest w okolicy 11-13.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Trzeba rozróżnić ustalone warunki pracy, i zmienne warunki pracy silnika gdzie AFR rzędu 11-13 to jest normalna sprawa. Polecam się zaznajomić z nw. wykresem, naświetli sprawę.



    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    A jakie miałeś objawy tego przedmuchu? Co Cię skłoniło szukania problemu? U mnie 86kkm na lpg dokładanym, nie zauważylem problemów. Szukam sprawnej VL38 i też planuje remap, IC już jest.

    Zauważyłem, że ruszając z jedynki początkowo na półsprzęgle było słychać takie jakby cykanie czy coś w tym stylu. Szczególnie jak podjeżdżałem pod McDrive, bo tam się faja dźwiękowa inaczej odbijała a że robiłem tydzień temu łożysko w ASO to powiedziałem, żeby na to popatrzyli. Zastanawiam się czy to też nie mogło powodować opisywanego w innych tematach "kangurowania" przy przyspieszaniu, bo u mnie też to czasem występuje. Zobaczymy jak będzie teraz.

    Trochę zmartwiliście mnie tym, że AGŚ nie ogarnie dobrze strojenia auta po chipie, bo już się decydowałem na umawianie terminu w Cinsoft. Możecie polecić jakiegoś gazownika na śląsku, który ogarnie strojenie po chipie?


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-12-2017, 22:14
  2. Wysoka temperatura silnika
    Napisany przez mastermatek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2017, 12:44
  3. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-04-2017, 07:52
  4. Temperatura wysoka w aucie
    Napisany przez Brawoszka na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-02-2015, 14:03
  5. Wysoka Temperatura
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-04-2014, 22:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-44047

cinsoft lpg

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-440474

egt lpg

egt benzyna

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl