Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2017
    Skąd
    Piła
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II, 1.9JTD
    Rocznik
    2009

    płyn chłodniczy- wysoka temperatura

    jestem nowa na forum. Chciałabym uzyskać informacje, co może być przyczyną wyskakującego komunikatu o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodniczego i druga informacja plus kontrolka- sprawdź*silnik.

    Dodam, że problem zaczyna występować tylko wtedy, gdy zaczyna robić się na zewnątrz ciepło. Zimą mam spokój.
    Auto zostało podpięte kilkukrotnie do komputera i nie pokazuje tych błędów, które wyskakują nawet w momencie ich pojawienia się.*
    3 razy wymieniono czujnik temperatury, 2 razy termostat. Byłam już u 8 mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Co to może być?? Dodam, że podczas monitu tych błędów wskaźnik temperatury nigdy nie przekroczył połowy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    35
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Podłącz pod kompa. Pewnie czujnik temperatury który steruje wentylatorem jest do wymiany. Podłączenie do kompa na pewno wyjaśni usterkę

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2017
    Skąd
    Piła
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II, 1.9JTD
    Rocznik
    2009
    podłączono pod kompa i mimo, że wyskakuje info " zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego" lub "sprawdź silnik" nie pokazuje błędów

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    35
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Zobacz na krótko czy chodzi wentylator. Jeśli wentylator się wlaczy to rozgrzej samochód na postoju o obserwuj czy się uruchomi

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Podłącz pod kompa. Pewnie czujnik temperatury który steruje wentylatorem jest do wymiany. Podłączenie do kompa na pewno wyjaśni usterkę
    Dokładnie też o tym pomyślałem. Miałem japońskie auto i tam były 2 czujniki temperatury . 1 był ten ogólny z którego sygnał wskazuje temperaturę na liczniku,oraz ma wpływ na parametry pracy silnika -odpięcie go wskazuje ikonkę silnika ,przejście silnika w tryb awaryjny. 2 czujnik ,to tylko czujnik 0-1 (zerojedynkowy) tzw termiczny na wiatraku chłodnicy. On ma swoje dane i załącza wiatrak ,gdy temp silnika jest zbyt wysoka.Nie ma on wpływu na ten czujnik główny. Mechanicy może skupiali się na tym głównym (tylko po co,skoro na desce temp wskazywało dobrą ?) ,a nie sprawdzili tego termika na wiatraku. Może być uszkodzony termik,albo coś z kabelkami przy tym czujniku ,albo sam moduł we wiatraku. Błędu konkretnego może nie pokazać,bo może nie być to opomiarowane w taki sposób,pokazuje ogólny od temperatury.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 12-04-2017 o 12:50

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    witam
    Kolega rajtkezjusz dobrze radzi uruchomić auto na postoju i czekać aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury powinien załączyć się wentylator chłodzenia silnika jeżeli to nie nastąpi uszkodzony jest termik na wiatraku lub sam wiatrak. Najlepiej przed uruchomieniem auta podłączyć wentylator na krótko czy jest sprawny, jeśli na krótko będzie chodził poprawnie, i przekaźnik od wentylatora będzie sprawny także do sprawdzenia przy okazji, to właśnie uszkodzony jest termik odpowiadający za pracę wentylatora.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    to kolega Seth radził,ale to 1 rzecz do przetestowania to termik i sprawność wentylatora. Czasem mozna zastosować termik z inną temperaturą załączania,ale to inny temat .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2017
    Skąd
    Piła
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II, 1.9JTD
    Rocznik
    2009
    jutro odstawiam do mechanika, zasugeruje mu Wasze odpowiedzi. Dziękuję i dam znać, co wyszło.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    kilka lat temu w marei miałem przypadek że zagotował się płyn podczas jazdy w korku,sprawdziłem wentylator i niby wszystko ok ale po dokładnym sprawdzeniu okazało sie że nie działał 1 bieg pracy wentylatora a był tylko 2 bieg który widać po pewnym czasie jazdy w korku i wysokiej temperaturze na zewnątrz nie wyrobił z chłodzeniem.winny był uszkodzony czujnik termiczny wentylatora.może być kilka innych przyczyn Twojej usterki jak piszą koledzy wyżej i tak trzeba je zweryfikować.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2017
    Skąd
    Piła
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II, 1.9JTD
    Rocznik
    2009
    Witam, odebrałam auto i mechanik się poddał. Konsultował z serwisem fiata i w fiat Bravo 1.9diesel z 2009 jest tylko jeden czujnik temperatury(podobno) wentylatorem steruje komputer. Podłączył auto ko komputera i skok temperatury jest na ułamek sekundy i wraca do normy, ale komputer już wylapuje błąd. Co dziwne po odpaleniu za każdym razem 5raz błąd silnika i temperatury znika. Ps. Probowane wszystkie Wasze pomysły, macie jeszcze jakieś?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Błąd zniknie,jeśli po teście samodiagnozy nie ma sygnału powodującego . Chmm,z tego co piszesz ,to zostaje sprawdzić instalację elektryczną od czujnika poprzez kostki połączeniowe itd . Sygnał błędu ,to nic innego niż impuls elektryczny o odp wartości.Elektryk,mechatronik może by się podjął ,zmierzył oporności kabelka odpowiedniego,albo ..położył nowy kabelek z pkt A do B

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jak dobrze kojarzę jako czujnik temperatury zastosowany jest element NTC. Więc ktotkotrwaly skok temperatury może być spowodowany zawarciem w instalacji czujnika.
    Ostatecznie problem z samym ecu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2017
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    37
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Czy udało sie rozwiązca ten problem bo ma podobny


 

Podobne tematy

  1. Temperatura wysoka w aucie
    Napisany przez Brawoszka na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-02-2015, 14:03
  2. 1.6 16V Wysoka temperatura płynu chłodzącego
    Napisany przez rkarcz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2014, 14:35
  3. za wysoka temperatura silnika
    Napisany przez grabarz013 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-08-2014, 22:25
  4. Wysoka Temperatura
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-04-2014, 22:39
  5. parujący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika!
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 11-03-2010, 10:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

temperatura plynu pierwszy bieg multijet

fiat tipo rano pokazuje blad zbyt wysoka temperatura plynu chlodzacego

fiat bravo 2009 nadmierna tem plymu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl