Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 23 z 58 PierwszyPierwszy ... 13212223242533 ... OstatniOstatni
Posty od 331 do 345 z 870
Like Tree135lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju  

  1. #331
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Tacy mądrzy Panowie to w którym ASO? Tacy specjaliści od LPG i napraw silników. Same zawory rzadko padają. Gniazda zaworowe to tak.

    Mnie bardziej ciekawi ile wytrzymają gniazda po ewentualnej naprawie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #332
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Tomasz1976 Zobacz post
    Ja założyłem po 2600km i zre olej 0.5l na 1000km właśnie wróciłem z przegladu po 30000km.madrzy Panowie powiedzieli ze jak jest gaz to bierze olej i ze silnik wytrzyma max.100000km i zawory powypalane bo sa inne niz w starszych silnikach.i juz tak dobrze nie znosza gazu jak te silniki kiedys wytrzymywaly.takze troche sie podlamalem.
    Sporo bierze ci Oleju. Mam przejechanie 31k wtym 21k na gazie i dolalem niecałe 2l.
    Ciekawe co z tymi zaworami? Na chłopski rozum po co zmieniać/psuć coś co jest już powiedzmy sprawdzone. Ile można zaoszczędzić na tańszym-gorszym materiale?
    Przecież to ryzyko że silnik zacznie się sypać. No chyba że Fiat wie że na te 2 lata na gwarancji jakoś pojezdzi.

  4. #333
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Ja mam tipo od nowości Zużycie oleju to 70 gr / tysiąc.

  5. #334
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Ameryki nie odkrywacie. Olej żre tym którzy jeżdżą w korach w dużych miastach. Częste ruszanie/hamowanie w warunkach miejskich.

  6. #335
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Przejechałem dziś autostradami niecałe 800km i niepotrzebnie chyba kupiłem litr Selenii na dolewki bo nie zmienił się stan na bagnecie(nie mam jeszcze LPG). Starałem się trzymać 140-150 ale nie mam tempomatu i niestety kilka razy łapałem się na 170 przez zmęczenie (silnik 95km podobnie bziuczy przy 150, 160 i 170 bo 6 bieg jest dość długi a słychać wtedy szum wiatru - jak się nie patrzy co chwilę na zegary to mozna się zapomnieć i jakieś pikanie by się przydało, ze się jedzie np 160 czy jak sobie człowiek ustawi).
    Jestem bardzo miło zaskoczony tym silnikiem bo myślałem, ze będzie padło na autostradzie a tu ciszej przy duzych prędkościach niz w A4 B5 (tam silnik duzo mocniejszy ale krótkie przełozenia i nie ma 6 biegu).
    Ciekawe ile takiej jazdy wytrzyma w LPG...

  7. #336
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Tutaj jest Starjet nie fire

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
    StarJet to nie jest, bo nie ma zmiennych faz rozrządu

  8. #337
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Ja już się gubię z tym, kiedy niby powinien więcej brać oleju - czy korki, czy wysokie obroty. U mnie szczytowe zużycie nastąpiło w okolicach 5-10 kkm - fakt, okres docierania, ale akurat wtedy jeździłem sporo tras z prędkościami autostradowymi. Potem się to w miarę ustabilizowało, coś bierze, ale znacznie mniej. Codziennie spędzam minimum godzinę w krakowskich korkach.

  9. #338
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Alarm predkosci mozna sobie ustawic przeciez

  10. #339
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A panowie znają specyfikację materiału gniazd zaworowych i zaworów, czy tak sobie tam pierdolą? Bo jeśli tak, to niech ujawnią źródło. Nie twierdzę że tak nie jest ale przydałyby się konkrety.
    Cóż... Do niedawna byłem bliski zagazowania mojego tipka zaraz po gwarancji. Jednak bardzo liczne informacje o różnych problemach ostudziły mój zapał, tym bardziej że mój silnik jest na razie bezproblemowy i po dotarciu przestał łykać olej. Również czekam na konkrety...

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Alarm predkosci mozna sobie ustawic przeciez
    ... i to nawet w zegarach w wersji bieda/tipotipo.

  11. #340
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jakich różnych problemach? Padają gniazda zaworowe. Trzeba zrobić głowicę - na wzmocnionych gniazdach pod LPG. Koszt operacji to wydatek rzędu 400 zł planowanie z gniazdami i sprawdzeniem szczelności + robocizna (zależy od miasta. Silnik prosty - zrobi Michaś w stodole lub samodzielnie pod blokiem jak ma ktoś zestaw narzędzi. Więc strzelam, że 500-1500zł). Zamykamy się w 2000.

    Padają głowice pomiędzy 40-60 tyś. km. jazdy po mieście. Więc z 80 tyś. km w normalnych warunkach. Załóżmy, że po 50 tyś. km. Przez ten czas na paliwie zaoszczędzisz tak na szybko około 10 tyś. zł.

    Więc nie rozumiem założenia. Po gwarancji sprzedaj samochód albo pod koc. Łożyska będą Ci się zużywać, wspomaganie, klimatyzacja (a to ta droga z nowym odczynnikiem). Jak nie z silnikiem będą problemy to dojdą inne.

    Przy cenie zakupu budżetowego auta do poruszania się z pkt A do B koszty paliwa są tak widoczne, że przy przebiegu 200-250 tyś. km. przy dzisiejszych cenach paliwa różnica w cenie paliwa pomiędzy PB, a LPG to zakup kolejnego Tipo Tipo.

  12. #341
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A moze nie wkladac po prostu tartarini? Po drugie jak juz napisano zrzucenie glowicy np. przy okazji rozrzadu to jeszcze nie koniec silnika. W przeciwienstwie do wielu innych aut jest ona rozbieralna i serwisowalna. Po trzecie chcialbym znac statystyki ile silnikow na lpg na tysiac faktycznie sie sypie. A najlepiej zadac pytanie fiatowi czy w stosunku do silnikow w grande punto mito bravo poczyniono zmiany materialowe. Bo tam jakos wytrzymuja pelen resurs.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-03-2018 o 07:38

  13. #342
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ameryki nie odkrywacie. Olej żre tym którzy jeżdżą w korach w dużych miastach. Częste ruszanie/hamowanie w warunkach miejskich.
    ew zakup Tipo to troche takie losowanie (moze słabiej szczelność sprawdzają) bo mi nie bierze oleju w korkach ( a lubię być pierwszy spad świateł, więc w mieście tez kręcę do 5k) i na autostradzie tez nie łyka.
    Oczywiście nie mam LPG ale patrzyłem na olej i konsystencja i zapach jak olej a nie jakaś mieszanka

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    ... i to nawet w zegarach w wersji bieda/tipotipo.
    ok, muszę pogrzebać

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Padają głowice pomiędzy 40-60 tyś. km. jazdy po mieście. Więc z 80 tyś. km w normalnych warunkach.
    Ktoś pisał tu lub na drugim forum, ze przedstawiciele w jego firmie juz więcej zrobili, więc te 40-60 to raczej w warunkach taxi (czyli nie ze wozimy powietrze po mieście, tylko załadowany) a taxi to bym mnozyl co najmniej 2,5 raza jak ktoś jezdzi poza miastem. Wg mnie nawet na Tartarini strojonym przez speców w aso ten silnik spokojnie wytrzyma 150k ale to taki luzny strzał na podstawie tego, ze przedstawicielom nie pada (a tez mają Tartarini z ASO).

  14. #343
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jakich różnych problemach?
    Jest tu trochę wątków o problemach z gazem. Inna sprawa, że ci którzy problemów nie mają, zwykle siedzą cicho.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Po gwarancji sprzedaj samochód albo pod koc.
    Nie o to chodzi. Samochód ma być niezawodny i jeździć, a nie stać w serwisie - taki remont głowicy to przecież nie dwie godziny a raczej parę dni. Mój czas też ma swoją wartość.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A moze nie wkladac po prostu tartarini?
    Myślisz, że to ta konkretna instalacja jest źródłem problemów? Jeżeli będę gazował po gwarancji, to mogę włożyć co mi się podoba...

  15. #344
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    już pisałem: nabiłem na brc ponad 150 kkm, dalej chodzi bez problemów, pomiar sprężania w normie, zarobił ok. 20 tys zł
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-03-2018 o 12:42

  16. #345
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Ktoś pisał tu lub na drugim forum, ze przedstawiciele w jego firmie juz więcej zrobili
    U nas też jest kilka aut które mają po 80tyś i jakoś jeżdżą. Jednak to większość tworzy regułę.


    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Wg mnie nawet na Tartarini strojonym przez speców w aso ten silnik spokojnie wytrzyma 150k
    Ja Cię lubię i szanuję. Ale już kilka razy Twoje i Teddiego "wg. mnie" już było przerabiane. Wg mnie natomiast nie słyszałem o ŻADNYM aucie do tej pory które by miało remonty głowic przez LPG przy takich śmiesznych przebiegach. Tym bardziej, że specjaliści z ASO o LPG nie mają pojęcia co im już dwa razy udowodniłem i założyłem u nich, bo nie miałem innego wyjścia. Może i moja głowica nie padnie przy takim przebiegu, bo przynajmniej mapę mam zrobioną pod swój samochód, a nie gotowiaka jak większość. Ale to gdybanie i wróżenie ze szklanej kuli. Zakładam czarny scenariusz - wszystko inne będzie pozytywną niespodzianką.


    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Jest tu trochę wątków o problemach z gazem.
    Co, gdzie, jak?


    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Samochód ma być niezawodny i jeździć, a nie stać w serwisie - taki remont głowicy to przecież nie dwie godziny a raczej parę dni. Mój czas też ma swoją wartość.
    Mówimy o 45 tyś. pln zaoszczędzonych przez 200-250 tyś. km. (okres eksploatacji samochodu) Zazdroszczę, że zarabiasz tyle, że tydzień/dwa (w ASO - auto zastępcze jak naprawa na gwarancji) lub 3 dni w "zwykłym" warsztacie (auto zastępcze z warsztatu w Gdańsku to około 300zł/doba). Twój czas jest sporo wart - zazdroszczę. Tylko wtedy czemu kupiłeś i jeździsz takim gruzem skoro liczy się niezawodność?


    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Myślisz, że to ta konkretna instalacja jest źródłem problemów?
    Nie instalacja co montaż.


 
Strona 23 z 58 PierwszyPierwszy ... 13212223242533 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ubytki oleju
    Napisany przez kasztan na forum Croma
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 07-07-2018, 21:11
  2. Seicento 1.1 MPI znaczne ubytki płynu chłodniczego
    Napisany przez kubcio123 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 16-03-2017, 15:05
  3. Ubytki oleju a naprawa
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 30-03-2016, 20:30
  4. siwy dym z rury i ubytki płynu chłodzącego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-02-2014, 11:56
  5. Ubytki oleju w skrzyni biegów - skąd?
    Napisany przez toudi2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2011, 10:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-35999

fiat tipo bierze olej

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-359994https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-3599942tipo bierze olejfiat tipo opiniefiat tipo jaki olejtipo 1.4 lpg spalanie olejufiat Tipo olejfiat 1.4 16v bierze olejTipo olejjaki olej do Fiata Tipo silnikowyhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-3599922tipo 1.4 wycieki olejutipo fiat ubytek olejufiat tipo norma poboru oejufiat tipo 1.4 jaki olejfiat tipo spalanie oleju opiniehttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16-95-km-ubytki-oleju-3599953fiat tipo gaz spalanie olejujaki olej do nowego fiataIle oleju bierze tipo 1.4dlaczego tipo biedze olejfiat tipo 1.4 spalanie olejujaki olej zaleca Fiat do tipo 2019

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl