Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 288
Like Tree38lubi to!

Temat: T-JET tuning, modyfikacje, [oraz opcja z lpg]  

  1. #181
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Od 2017-2018r w IHI VL39 zaczęli inaczej spawać ramię WG względem ośki bez zmiany gruszki i długości pręta. Stąd te turbiny maja naciąg sprężyny dodatkowo jeszcze 3-4mm, wzglezdem starszych turbin. Moja org jest z grudnia 2016r i ma naciągu góra 1mm. VL38 która kupiłem jest z grudnia 2017r i tez ma naciągu te 3-4mm, stąd postanowiłem pokombinować z tym naciągiem. Mam jeszcze Vl37 z 2009r i Vl39 z 2013r i mają zerowy dodatkowy naciąg wynikający z konstrukcji turbo i gruszki.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Znaczy chodzi o to że ten pręt ma "laga"? Tzn ruch gruszki nie przekłada się od razu na sterowanie turbiną?

  4. #183
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Znaczy chodzi o to że ten pręt ma "laga"? Tzn ruch gruszki nie przekłada się od razu na sterowanie turbiną?
    Przekłada się, przecież gruszka z klapą w turbo jest połączona prętem, a na turbinie ramieniem i ośka. Chodzi o to że VL38 które założyłem używane, żeby zapiąć pręta na gniazdo mocowania w turbo trzeba była naciągnąć sprężynę w gruszce tzn. pręta ok 3-4mm. U mnie w serii w turbo VL39 z grudnia 2016 ten naciąg był raptem góra 1mm a w starszych turbinach praktycznie na 0. Stąd poniekąd się nie dziwię że ludzie narzekają na falowania w młodszych rocznikach Tipo od 2018r.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  5. #184
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale czy część tego ruchu jest jakby jałowa i kasują się wtedy jakieś luzy?

  6. #185
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Ustawilem na 0, ruchu jałowego nie możesz mieć bo klapą się nie będzie domykać w turbo. Rozmawiałem z tunerem i się zdziwił że jest taki naciąg na gruszce WG 3-4mm w tej VL38. Powiedzial mi że przy regulacji turbo ustawia się na 0 i wkręca się o 1 obrót śrubę regulacyjna co przeważnie jest to gwint M6 i om ma standardowo skok 1mm czyli wkręcając 1 obrót pręt przemieszcza się 1mm.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  7. #186
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Steyr - od kilku dni specjalnie przyśpieszam na maxa i u mnie nie występuje żadne falowanie ciągnie jednostajnie z wyraźnym kopem przy około 3 tyś obrotów ... sytuacja którą opisałem poprzednio występuje kiedy daję buta ze zbyt niskich obrotów i na początku jest lekka zmuła potem kop i po przekroczeniu 3 tyś kolejny kop. Brylanicik13 - uwierz mi to nie jest falowanie tylko wzrost mocy. Może u mnie to cięgno gruszki jest po prostu dobrze wyregulowane.

  8. #187
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Pytanie do osób z 1.4tjet i VL36/VL38 na pokładzie i po programie. Auta Wam równo przyspieszają w zakresie 2-3krpm w stanach średniego obciążenia? Np redukcja do 3 biegu pod wzniesienie startujemy z 2krpm i wciskamy gaz np w połowę zakresu lub nawet tak nie wiecej niż 30%? Lub 4 bieg i podobne warunki jak wyżej na płaskim terenie?

  9. #188
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Koledzy, posiadam Tjeta z normą EURO6. Myślałem o:

    1. Chiptuning
    2. Montaż instalacji gazowej

    Ad1. Jaka modyfikacja ma sens aby odczuć i nie wydać za wiele? Czy norma EURO6 wniosła jakieś modyfikacje względem wcześniejszej? Np. pocienione półki tłoków? Kogo polecacie bardziej ECUmod czy CINSOFT?

    Ad2. Jaką instalację polecacie do tego silnika? Alex, BRC, KME, LPGtech, STAG?

    Czy chiptuning + LPG nie stworzą dodatkowych problemów jak wyższe EGT oraz ryzyko pęknięcia turbosprężarki/kolektora?
    Italians Do It Better

  10. #189
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    VL38 plus IC i program, chyba najkorzystniejszy wariant jeśli chodzi o loszta i przyrost mocy. Osiąga się ok 170km. Tako setup mam u siebie w 1.4tjet z LPG od 20kkm. Najpierw robisz program, a później i instalacja lpg. Osobiście wybrałbym Cinsofta. Jeśli chodzi o instalacje LPG, znajdź dobrego montera a on będzie wiedział co zamontować. Napisz skąd jesteś, może się poleci kogos zaufanego. Jak będzie prawidłowy program zrobiony i instalacja lpg będzie wyregulowana na korekty i AFR to EGT będzie ok. Dodam tylko tyle, że moje org VL39 miało lekkie pęknięcie po 100kkm na org sofcie i od początku LPG. A nie było żadnych objawów, wyszło jak zmieniałem turbo na VL38.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 03-04-2022 o 15:15
    boch lubi to.

  11. #190
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    4 warsztaty w promieniu 120km wstępnie wybrałem (Wielkopolska/Łódzkie). Kolejność przypadkowa:

    1. Gomar Łask
    http://www.gomar-lpg.pl/
    2. LpgInstalacje Luboń
    http://www.lpginstalacje.pl/
    3. Dar-gaz Kuczewola
    http://dar-gaz.net/wp/
    4. KMS Rawicz
    http://kmslpg.pl/

    Na razie myślę nad systemem. Być może pójdę w składaka/hybrydę. Z pewnością znajdą się w nim wtryskiwacze Barracuda oraz reduktor Magic III Compact. Do przemyślenia sterownik - LPGtech Duo lub Alex Optima NANO.Ten pierwszy cechuje się podobno zaawansowanymi algorytmami mnożnika, które nie wymagają dodatkowych regulacji i biją na głowę rozwiązania jakie oferuje STAG.

    Zadałem na forum lpg zapytanie w tej sprawie, ale prawie nikt tam niczego konkretnie nie poleca, pisząc jedynie abym wybrał warsztat, a oni zajmą się resztą. Niby tak, ale ja bym chciał być nieco bardziej w temacie niż typowy klient warsztatu lpg, zatem chciałbym wiedzieć, czy to co montuje mi warsztat wynika faktycznie z niezawodności, bezawaryjności, nowoczesności danego rozwiązania, czy po prostu wybór wynika z umowy partnerskiej danego warsztatu z danym producentem, bo tak przecież w wielu przypadkach tak jest [emoji6]

    O Tjecie i jego podatności na gaziutek piszą różnie. Jedni piszą że bezproblemowy, inni znów że silnik wymaga atencji i bywa że po miesiącu od zamontowania instalacji zaczynają rozjeżdżać się mapy benzyny i silnik kuleje na zimnym. Chciałbym tego uniknąć [emoji6]
    Ostatnio edytowane przez boch ; 03-04-2022 o 21:12
    Italians Do It Better

  12. #191
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Kwestia prawidłowej regulacji i montażu instalacji LPG i będzie ok. Pytanie w jakie moce celujesz i czy chcesz wymieniać wtryski Pb. Jak będzie dochodziło do zapętlania wtryskiwaczy PB to proponuję sterownik KME. Jeśli chodzi o hybrydy ihi VL36-38. Poczytaj dobrze o nich. Jeden user Tipo założył hybrydę VL38 z Ecumod i po niedługim przebiegu miał problem z wyciekami oleju i itp, do tego falowania podczas przyspieszania.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  13. #192
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Czuje się niejako wywołany do odpowiedzi przez Stery`ego. O moich perypetiach z samochodem nie będę się rozpisywał. Nie jest to obecnie stan idealny, ale da się tym jeździć. Podobnie jak Stery mam falowania obrotów przy przyspieszaniu na 3 biegu. Co prawda występują one rzadko, ale jednak. Paweł z ECUMOD twierdzi, że mój egzemplarz jest wyjątkowy. Co do gazu to ja mam LPGTECH i bardzo sobie go chwalę (w poprzednim aucie miałem Staga), co pisałem w prywatnej wiadomości. Jeśli chodzi o zapentlania wtrysków to u mnie takiego problemu nie ma. Mam taki zestaw jak proponujesz w poście tzn Barracuda 130( teraz wiem, że 115 by wystarczyły) i Magic Compact III. Jeśli gazownik jest ogarnięty to z zapentlaniem sobie bez problemu poradzi. Oczywiście zależy od tego jak grubo chcesz iść z modyfikacją. Do 200 KM oryginalne wtryski benzynowe wystarczają, powyżej trzeba iść w coś wydajniejszego. Szczerze namawiam do skupienia się na jakości montażu a szczególnie na jakości regulacji. Proponuje zasilaniem pójść od butli do samego reduktora przewodem farro 8mm. Dobrze by było wystroić auto na korekty w pętli zamkniętej i na wartości sondy lambda w pętli otwartej. Jeśli to będzie zrobione dobrze, to nie będzie problemu z jazdą.

  14. #193
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2020
    Skąd
    Sapowice
    Wiek
    43
    Postów
    32
    Auto
    TIPO SW 1.4 T-jet LPG STAG
    Rocznik
    2019
    Pomyślałem żeby do Tipka -t-jet wrzucić jakiś dedykowany dolot zimnego powietrza, wiem zę mocy z tego nie przybędzie, ale jednak dżwięk silnika ulegnie modyfikacji, jak myslicie czy poniższe zestawy podejdą ???

    https://baq-garage.pl/fiat-grande-pu...o-intake-pipe/

    https://www.amazon.co.uk/57S-3300-Pe.../dp/B07CTL11MS

    https://www.knfiltros.com/57s-3300-p...-intake-system

  15. #194
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Na koje oko żaden z nich nie podejdzie do tipo… jakoś nie ogarniam wzrokowo jak to ma siedzieć po maska, nie pasuje mi układ wyprowadzenia rury do tego co fabrycznie jest…
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #195
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cześć

    Jestem już po montażu instalacji. Konwersję wykonałem w polecanym na lpg-forum.pl autoryzowanym serwisie STAG (roboform550, Dar-Gaz Kuczewola). Na instalację składają się:

    - sterownik STAG 4 QBOX BASIC
    - reduktor AC R02 150
    - filtr fazy lotnej Certools (bulprenowy)
    - wtryskiwacze Alex Barracuda 115Nl
    - centralka LED300/401B
    - zbiornik BORMECH 630/49/200

    Dodatkowych modyfikacji mocowych jednak nie przewiduję, więc zestaw wydaje mi się optymalny pod fabryczną moc. Dodatkowo uzgodniliśmy:

    - demontaż kolektora dolotowego do wykonania nawiertów pod nyple
    - temperaturę przełączania na LPG na poziomie 35 stopni C
    - strojenie na drodze z sondą AFR.

    Pierwsze wrażenia... Silnik pracuje inaczej niż na benzynie. Jakby ciszej, jest też odrobinę słabszy, mniej elastyczny, wymagający częstszych redukcji na skrzyni podczas jazdy pod górę. Będę o tym rozmawiać z instalatorem przy okazji przeglądu na 1000km. Czy u Was też były zauważalne róźnice między B/G?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-09-2022 o 23:19
    Italians Do It Better


 
Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Diagnostyka, Tuning, Modyfikacje softu.
    Napisany przez egon na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 21-11-2020, 22:45
  2. Palio Weekend 98 - ISOFIX. Jest opcja?
    Napisany przez przemomemory na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-01-2018, 13:32
  3. XV Zlot FKP i TTT - 1 maja (opcja dla gości)
    Napisany przez ciechu na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-04-2017, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474916

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474912

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474913

cinsoft cenacinsoft lpgcinsoft cena site:fiatklubpolska.pl1.com4 tjet tuninggt1446 tipo1.4 t-jet 120 podniesienie mocy1.4 t jet chiptipo swap turbohttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474914chip tuning fiat bravo 1.4 t-jet cenafabryczna instalacja chipcinsoft program garrettsilnik 1.4 t jet 120 chip tuning cinsoft 1.4 t jet podnoszenie mocyfabryczna instalacja LPG chip fiat tipo1.4 t Jet dwie mapy na seryjnym sterownikut-jet tuning forumchip tuning fiat tipo 1.4 Facebookchip tuning fiat tipo 1.4 forumfiat 1.4 turbo modyfikacjicinsoft

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl