Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 12 z 18 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni
Posty od 166 do 180 z 268
Like Tree38lubi to!

Temat: T-JET tuning, modyfikacje, [oraz opcja z lpg]  

  1. #166
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Chłopaki ja do swojego wsadziłem hybrydę VL36. Problem w moim przypadku polegał na tym, że turbo dawało konkretnego boosta zgodnego z mapą a komputer się przed nim bronił przymykając przepustnicę. Problem z falowaniem obrotów wydawało się, że rozwiązała mapa sterowania doładowaniem z fiata 500 abarth. W związku z ty, że poruszam się zazwyczaj " w koło komina" nie dało się odczuć falowania obrotami. Niestety podczas ostatniej podróży przez Słowacje falowanie w dalszym ciągu występuje przy większym obciążeniu silnika. Górki większe to i obciążenie było solidne. Umawiam się z chłopakami z ECUMOD na poprawki.
    PS. Dodam tylko, że na serii nie odczułem nigdy falowania obrotów.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    A mówili: weź tego 1.4 95 KM. . .
    Nigdy w życiu nie zamieniłbym się na 1.4 95KM.
    W serii t-jet jedzie o niebo przyjemniej.
    Obecnie przy 188 KM jest już dobrze i nie ma problemu z wyprzedzaniem.
    Nie piszę tego jako jakiś wariat drogowy. Po prostu brakowało mi mocy przy jeździe po drogach krajowych. Do miasta 120 KM jest wystarczające.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #167
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    arrhenius to na hybrydzie VL36 masz 188KM, bez żadnych innych zmian?

  4. #168
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Wymieniłem intercooler na większy i nic poza tym. Wyszło 188 KM i 281 Nm. Taki wykres a ile jest w rzeczywistości, tego nie wiem. Ogólnie wydaje mi się, dołem jest gorzej w stosunku do serii( tak do 2200 obr/min). Od 2500 robi się już przyjemnie, ale nie ma jakiegoś uderzenia. Moc raczej rozwijana liniowo.tipo.png
    Ostatnio edytowane przez arrhenius ; 06-09-2021 o 14:26

  5. #169
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Wrzucam mój wykres standardowa VL38 + IC, skoki i doły na wykresie to kwestia próbkowania pomiaru oczywiście. Excel narysuje ładna linie jak trzeba.
    TIPO 1.4 120.jpg

  6. #170
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Szczerze mówiąc ... nie odczuwam u siebie jakiegoś falowania przy przyśpieszaniu ... jedynie jak daje buta z niskich obrotów (ok 2 tyś.) to odczuwam takie 2 wzrosty mocy, pierwszy zastrzyk mocy ok 2,5 tyś. obr. a drugi jakoś po przekroczeniu 3 tys. obr. ale to taki wyraźny wzrost mocy po którym auto lepiej ciągnie a nie falowanie. Najbardziej jest to odczuwalne na 3 biegu.

  7. #171
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No to innymi slowami opisales falowanie, powinno ciągnąć rowno nie?

  8. #172
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Pomału chyba znam rozwiązanie problemu, bez pomocy tunera. Na razie jestem w fazie testów.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  9. #173
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,535
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli hardware . Ja tam obstawiam coś z gruszką itp.
    steyr lubi to.

  10. #174
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pomału chyba znam rozwiązanie problemu, bez pomocy tunera. Na razie jestem w fazie testów.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Czekam na efekty. Ja na obecną chwilę muszę lakierować drzwi i nie wiem kiedy uda mi się dotrzeć do ECUMOD.

  11. #175
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Póki co po zastosowaniu patentu, próbowałem wymusić falowanie na wzniesieniach w mojej okolicy i jakoś nie mogę ich wywołać. Zobaczymy co będzie w dłuższej perspektywie
    Miałeś rację arrhenius, z chwilą kiedy dochodzi do falowania sterownik ECM silnika przymyka przepustnice, mimo że wciskam go do oporu. Dziś i wczoraj pojeździłem po okolicy rejestrując doładowanie, korekty i kat otwarcia przepustnicy i nigdy mi nie doszło do takiego zjawiska żeby sterownik samoczynnie obcinał moc poprzez regulację kąta otwarcia przepustnicy.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  12. #176
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Póki co po zastosowaniu patentu, próbowałem wymusić falowanie na wzniesieniach w mojej okolicy i jakoś nie mogę ich wywołać. Zobaczymy co będzie w dłuższej perspektywie
    Miałeś rację arrhenius, z chwilą kiedy dochodzi do falowania sterownik ECM silnika przymyka przepustnice, mimo że wciskam go do oporu. Dziś i wczoraj pojeździłem po okolicy rejestrując doładowanie, korekty i kat otwarcia przepustnicy i nigdy mi nie doszło do takiego zjawiska żeby sterownik samoczynnie obcinał moc poprzez regulację kąta otwarcia przepustnicy.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Stery możesz pochwalić się, co zmieniłeś, że udało ci się zniwelować falowanie. Ja zauważyłem, że na LPG odczucie falowania jest mniejsze. Benzyna potęguje doznania

  13. #177
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Tak, zniwelowalem napięcie wstępne od naciągu gruszki praktycznie do zera. Na razie jestem w fazie testów, napewno jest dużo lepiej ale czy w 100% nie będzie się pojawiać to falowanie to zobaczymy. Arrhenius Ty masz hybrydę z utwardzoną gruszka?

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  14. #178
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Powiem szczerze, że nie wiem czy moja hybryda ma zmienianą gruszkę. Z tego co autor tej hybrydy pisał na facebooku, to nie jest pewien czy gruszka utrzyma doładowanie, które pozwoli osiągnąć 200KM. Wiem, że chłopaki podmieniali gruszkę z mojej starej IHI, ale nie zniwelowało to falowania w czasie przyspieszania. Mieli też myśl, alby wprowadzić podobną modyfikację jak na twoim zdjęciu. Mówili, że Garrett posiada taką regulację na cięgnie gruszki i ona pozwala zniwelować luz wstępny.

  15. #179
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Arrhenius „mieli też myśl“ ale w jakim celu chcieli podmienić gruszkę, żeby zlikwidować to falowanie?
    Pytam ponieważ chciałem podjechać do któregoś z tych bardziej zachwalanych tunerów i to wyeliminować. Ecumod podobno miał to rozkminione, ale jeśli się tego nie da zrobić bo może to być zaszyte w oprogramowaniu lub osprzęcie to szkoda pieniędzy i robienia sobie nadziej.

  16. #180
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Powiem szczerze, że chłopaki byli przygotowani na trzy różne warianty. Zmiana mapy sterowania doładowaniem, założenie regulacji na dźwignię gruszki i ostatnia wymiana turbo. Po zmianie oprogramowania problem z falowaniem był dużo mniejszy. Ciężko było wyczuć jeżdżąc po mieście tym samochodem, że coś jest nie tak. Ostatnia podróż do Chorwacji pokazała, że problem dalej istnieje. Powiem szczerze, że nawet się nasilił. Pewnie gdy się zjawię w Ecumod, będzie kombinowanie co jest przyczyną. Trzeba przyznać, że sterownik też jest upośledzony jeśli chodzi o modyfikacje.
    Wiem, że niektórzy borykają się w serii z falowaniem podczas przyspieszania. Rozmawiałem o tym z Pawłem z Ecumod i on mówił coś o mapach zapłonu i itp. Ten problem podobno nie jest powiązany z moim problemem. Ja w seryjnym samochodzie nie miałem problemów z falowaniem podczas przyspieszania. Problem powstał lub uwidocznił się po zmianie turbiny.
    Ostatnio edytowane przez arrhenius ; 10-09-2021 o 13:58


 
Strona 12 z 18 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Diagnostyka, Tuning, Modyfikacje softu.
    Napisany przez egon na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 21-11-2020, 21:45
  2. Palio Weekend 98 - ISOFIX. Jest opcja?
    Napisany przez przemomemory na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-01-2018, 12:32
  3. XV Zlot FKP i TTT - 1 maja (opcja dla gości)
    Napisany przez ciechu na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474913

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474912

1.4 t-jet 120 podniesienie mocychip tuning fiat bravo 1.4 t-jet cenacinsoft cenacinsoft lpgcinsoft cena site:fiatklubpolska.pl1.com4 tjet tuninggt1446 tipo1.4 t jet chiptipo swap turbofabryczna instalacja chipcinsoft forumcinsoft program garrettsilnik 1.4 t jet 120 chip tuning cinsoft 1.4 t jet podnoszenie mocyfabryczna instalacja LPG chip fiat tipo1.4 t Jet dwie mapy na seryjnym sterownikut-jet tuning forumchip tuning fiat tipo 1.4 Facebookchip tuning fiat tipo 1.4 forumfiat 1.4 turbo modyfikacjicinsoftfiat 1 4 t jet metatron

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl