oba to rodzina FIRE, ale uwaga kolizyjne silniki, wiec nie zapominaj o wymienia paska rozrządu :-
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
gdy miałem firmowy fiatowski akumulator, to SS był kapryśny, czyli musialem mieć dobrze naładowane aku, ale gdy po prawie 5 latach aku permamentnie wyzioneło ducha (spuchł jak stara bateria od telefonu ) i zakupiłem innej firmy aku (banner bull.. bo taki był w najbliższym sklepie), to jakby wszystkie problemy z kaprysami SS znikły, nawet w ostatnią zimę działał (oczwiści po rozgrzaniu silnika), nowe aku zaliczyło juz 2 zimy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tartarini moj ojciec przez 13 lat na tym jeździł w palio nic nie padło, ale co roku gaziarz to doglądał (regulacje filtry i inne bzdury)
T-jet nie jest mistrzem oszczędności i jak na 120 km i w miarę nie dużą masę pali dużo. Gdyby palił tyle, ale miał te 150 km jak w bravo to jeszcze jakoś by to uszło. Na forum streetracing, gdzie czytałem o możliwościach tego silnika tunerzy pisali, że właśnie w średnim zakresie obrotów mapy paliwowe są niedopracowane. Wspominają, że po modyfikacji + zmiana turbiny z wersji 150 można osiągnąć 170-180 km przy zachowaniu tego samego spalania. Może wersja euro 6 jest wykastrowana bo na forum bravo raczej nikt nie narzeka na dynamikę wersji 120km . Ja nie jeżdżę jakimiś super mocnymi autami, ale nie uważam aby SW z t-jet em był dynamiczny. Da się nim bezpiecznie wyprzedzać i jazda nim w porównaniu do wersji 95 km to niebo a ziemia, ale jak ktoś szuka w miarę dynamicznego kombi to modyfikacja lub trzeba szukać czegoś innego. U mnie jeździ żona z dziećmi czyli ma być bezpiecznie i tanio dzięki LPG t-jet spełnia w 100%.
Co do spalania to nie narzekam ale 90km/h nie jeżdżę. Szkoda tylko, że początkowe biegi takie krótkie. Auto fajnie przyspiesza ale musiałbym ruszać z 2 by to miało sens (a się nie da bo to 1.4 a nie 1.6). Na 1 od razu na stracie jesteś w du... W zakresie biegów 3-5 jest przyzwoicie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Trochę słabo wspominają. Trzeba jeszcze wymienić wałek rozrządu, są inne parametry otwarcia zaworów w T-Jet 180KM. Oryginalnie taki był montowany w Abarth Grande Punto Essesse. Gdy kupiło się wersję 155KM, to do kilku tysięcy km. można było legalnie w ASO zrobić upgrade do 188KM - przysyłane były drewniane skrzynie z nowymi kołami, gratami do silnika itd
Akurat na STREET RACING są same super opinie odnośnie modyfikacji 1,4 T-Jet. Najwięcej zafascynowanych wariatów tym silnikiem jest na greckich forach street racerów. Po dość dużych modyfikacjach (ale tylko w osprzęt , słupek zostaje nie ruszony) wykręcają po 300KM i 300Nm.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jako że nie mam jeszcze samochodu , może mi ktoś z użytkowników T -Jeta sprawdzić jaką ma turbinę ? Dane z tabliczki znamionowej na korpusie turbosprężarki. Czy jest to VL37 , czy VL39 ? Trzeba przygotować graty do modyfikacji
Od 5 dni jeżdżę Tipo HB 1,4 Tjet. Spalanie w mieście przyjeździe bez przesadnego oszczędzania ale też bez jakiegoś pałowania to .... 12 litrów Pb na 100km!!! Wywołało to na mnie szokujący szok Stwierdziłem że trochę za drogo mnie to wychodzi i zmieniłem styl jazdy na "eko-dziadko-drajwing". Więc zeszło do 8,9 litra i nie ma bola żeby było mniej!!! Dodam jeszcze że używam S&S. Wczoraj trochę jazdy w trasie z lekkimi górkami i 6,9 litra. Jak dla mnie za dużo! Do tego silnika tylko LPG żeby to miało ręce i nogi finansowo.
Zadam tylko Wam jedno pytanie! Czy Wasze Tjet'y też mają takie głośne skrzynie biegów ? Słychać ją bardzo wyraźnie szczególnie w zakresach biegów 1 do 3. Potem jest już ciszej. Bardzo wyraźnie czuć i słychać zmianę biegu z 1-2 i 2-3 :/ Nie wiem czy TTTM czy ten egzemplarz ma coś skopane. Jak dla mnie w porównaniu do 1,4 95 KM w 1,4 Tjet jest zero precyzji i kultury pracy skrzyni biegów.
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Z ciekawości zresetowałem pomiar spalania - podczas samej tylko jazdy po mieście (Warszawa, korki) mam spalanie na poziomie 7.8-8.5l/100km. Na trasie 90-120km/h 4.7-7.0l/100km. Średnio miasto + trasa - na chwilę obecną 7.6-7.8l.
Od nowości mam wyłączony S&S i nie uprawiam "dziadkowej" jazdy, ale jeżdżę przewidując sytuację i dużo hamuję silnikiem. Korzystam też z tempomatu (ustawiam go w przedziale 110-120km/h).
W moim Tipo HB skrzynia pracuje cicho. Jedyny dźwięk jaki można by uznać za niepożądany (mam bardzo dobry słuch) to cichutkie "iiiiiiiiiiii" turbiny od 2200-2300obr/min. - który potem, powyżej tych obrotów silnik całkowicie zagłusza.
Obecny przebieg 1700km począwszy od daty odbioru pod koniec kwietnia 2017.
Ostatnio edytowane przez Grimlock_ ; 28-06-2017 o 21:46
Dokladnie brzmi to tak że wszytkie auta od wrzesnia 2017 muszą byc wyposazone gpf , nie dotyczy to aut fizycznie wyprodukowanych do wrzesnia 2017 roku. Tak odpowiedz otrzmałem z Fiata .W 2018 czerwiec . Auta które nie zostana sprzedane z roku 2017bez filtra gpf nie bedą mogły być zarejestrowane .
Peugeot w prwadza już w wszytkich autach
Technika | Benzynowy silnik 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych GPF! | DailyDriver.pl
Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...#ixzz4lKQUtqj1
Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
Ostatnio edytowane przez giannini ; 29-06-2017 o 00:53