oba to rodzina FIRE, ale uwaga kolizyjne silniki, wiec nie zapominaj o wymienia paska rozrządu :-
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
gdy miałem firmowy fiatowski akumulator, to SS był kapryśny, czyli musialem mieć dobrze naładowane aku, ale gdy po prawie 5 latach aku permamentnie wyzioneło ducha (spuchł jak stara bateria od telefonu) i zakupiłem innej firmy aku (banner bull.. bo taki był w najbliższym sklepie), to jakby wszystkie problemy z kaprysami SS znikły, nawet w ostatnią zimę działał (oczwiści po rozgrzaniu silnika), nowe aku zaliczyło juz 2 zimy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tartarini moj ojciec przez 13 lat na tym jeździł w palio nic nie padło, ale co roku gaziarz to doglądał (regulacje filtry i inne bzdury)
T-jet nie jest mistrzem oszczędności i jak na 120 km i w miarę nie dużą masę pali dużo. Gdyby palił tyle, ale miał te 150 km jak w bravo to jeszcze jakoś by to uszło. Na forum streetracing, gdzie czytałem o możliwościach tego silnika tunerzy pisali, że właśnie w średnim zakresie obrotów mapy paliwowe są niedopracowane. Wspominają, że po modyfikacji + zmiana turbiny z wersji 150 można osiągnąć 170-180 km przy zachowaniu tego samego spalania. Może wersja euro 6 jest wykastrowana bo na forum bravo raczej nikt nie narzeka na dynamikę wersji 120km . Ja nie jeżdżę jakimiś super mocnymi autami, ale nie uważam aby SW z t-jet em był dynamiczny. Da się nim bezpiecznie wyprzedzać i jazda nim w porównaniu do wersji 95 km to niebo a ziemia, ale jak ktoś szuka w miarę dynamicznego kombi to modyfikacja lub trzeba szukać czegoś innego. U mnie jeździ żona z dziećmi czyli ma być bezpiecznie i tanio dzięki LPG t-jet spełnia w 100%.
Co do spalania to nie narzekam ale 90km/h nie jeżdżę. Szkoda tylko, że początkowe biegi takie krótkie. Auto fajnie przyspiesza ale musiałbym ruszać z 2 by to miało sens (a się nie da bo to 1.4 a nie 1.6). Na 1 od razu na stracie jesteś w du... W zakresie biegów 3-5 jest przyzwoicie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Trochę słabo wspominają. Trzeba jeszcze wymienić wałek rozrządu, są inne parametry otwarcia zaworów w T-Jet 180KM. Oryginalnie taki był montowany w Abarth Grande Punto Essesse. Gdy kupiło się wersję 155KM, to do kilku tysięcy km. można było legalnie w ASO zrobić upgrade do 188KM - przysyłane były drewniane skrzynie z nowymi kołami, gratami do silnika itd
Akurat na STREET RACING są same super opinie odnośnie modyfikacji 1,4 T-Jet. Najwięcej zafascynowanych wariatów tym silnikiem jest na greckich forach street racerów. Po dość dużych modyfikacjach (ale tylko w osprzęt , słupek zostaje nie ruszony) wykręcają po 300KM i 300Nm.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jako że nie mam jeszcze samochodu , może mi ktoś z użytkowników T -Jeta sprawdzić jaką ma turbinę ? Dane z tabliczki znamionowej na korpusie turbosprężarki. Czy jest to VL37 , czy VL39 ? Trzeba przygotować graty do modyfikacji![]()
Od 5 dni jeżdżę Tipo HB 1,4 Tjet. Spalanie w mieście przyjeździe bez przesadnego oszczędzania ale też bez jakiegoś pałowania to .... 12 litrów Pb na 100km!!! Wywołało to na mnie szokujący szokStwierdziłem że trochę za drogo mnie to wychodzi i zmieniłem styl jazdy na "eko-dziadko-drajwing". Więc zeszło do 8,9 litra i nie ma bola żeby było mniej!!! Dodam jeszcze że używam S&S. Wczoraj trochę jazdy w trasie z lekkimi górkami i 6,9 litra. Jak dla mnie za dużo! Do tego silnika tylko LPG żeby to miało ręce i nogi finansowo.
Zadam tylko Wam jedno pytanie! Czy Wasze Tjet'y też mają takie głośne skrzynie biegów ? Słychać ją bardzo wyraźnie szczególnie w zakresach biegów 1 do 3. Potem jest już ciszej. Bardzo wyraźnie czuć i słychać zmianę biegu z 1-2 i 2-3 :/ Nie wiem czy TTTM czy ten egzemplarz ma coś skopane. Jak dla mnie w porównaniu do 1,4 95 KM w 1,4 Tjet jest zero precyzji i kultury pracy skrzyni biegów.
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Z ciekawości zresetowałem pomiar spalania - podczas samej tylko jazdy po mieście (Warszawa, korki) mam spalanie na poziomie 7.8-8.5l/100km. Na trasie 90-120km/h 4.7-7.0l/100km. Średnio miasto + trasa - na chwilę obecną 7.6-7.8l.
Od nowości mam wyłączony S&S i nie uprawiam "dziadkowej" jazdy, ale jeżdżę przewidując sytuację i dużo hamuję silnikiem. Korzystam też z tempomatu (ustawiam go w przedziale 110-120km/h).
W moim Tipo HB skrzynia pracuje cicho. Jedyny dźwięk jaki można by uznać za niepożądany (mam bardzo dobry słuch) to cichutkie "iiiiiiiiiiii" turbiny od 2200-2300obr/min. - który potem, powyżej tych obrotów silnik całkowicie zagłusza.
Obecny przebieg 1700km począwszy od daty odbioru pod koniec kwietnia 2017.
Ostatnio edytowane przez Grimlock_ ; 28-06-2017 o 21:46
Dokladnie brzmi to tak że wszytkie auta od wrzesnia 2017 muszą byc wyposazone gpf , nie dotyczy to aut fizycznie wyprodukowanych do wrzesnia 2017 roku. Tak odpowiedz otrzmałem z Fiata .W 2018 czerwiec . Auta które nie zostana sprzedane z roku 2017bez filtra gpf nie bedą mogły być zarejestrowane .
Peugeot w prwadza już w wszytkich autach
Technika | Benzynowy silnik 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych GPF! | DailyDriver.pl
Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...#ixzz4lKQUtqj1
Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
Ostatnio edytowane przez giannini ; 29-06-2017 o 00:53