Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 232
Like Tree20lubi to!

Temat: silnik 1.4 T-JET 120hp  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2009
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    101
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    Co do Punto to potwierdzam wszystko co było napisane powyżej o silniku 1.4 8v. Na autostradzie serce boli jak patrzysz ile pali - dlatego świadomie zrezygnowałem z autostrad przy tym silniku, na wakacje jeździłem trasami alternatywnymi i spalanie przy takich trasach to 5,2-5,7 - bez zbędnego spinania się. Silnik 8v jest zdecydowanie przeznaczony na miasto i trasy podmiejskie ale nie autostrady. I jest ogromna różnica pomiędzy 8v i 16v.

    Co do T-Jet - dla mnie silnik genialny, oczywiście można go kopać i osiągać wyższe wyniki spalania niż silnik niezaturbiony, ale ja mam zupełnie inne wymagania i bardziej uprzyjemnia mi spokojną jazdę i zmianę biegów pomiędzy 1500 a 2000 obrotów niż żyłowanie go jak w Punto by jakoś w miarę dynamicznie ruszyć z pod świateł. Gdybym miał jeszcze raz wybierać nie zastanawiał bym się nawet chwilę dłużej i zdecydowanie wybrał mocniejszy silnik. Generalnie jak decydowałem w ogóle nie zastanawiałem się nad spalaniem, bardziej interesowały mnie osiągi, ale jestem nadal mile zaskoczony elastycznością i spalaniem - czekam tylko na ułożenie silnika i wtedy będę dokładniej w stanie określić ile spalam, na razie nie wyjeździłem pierwszego baku paliwa, więc średnie spalanie sprawdzę przy drugim tankowaniu. A zacznę więcej jeździć jak tylko poprawi się pogoda - ostatnio w weekendy nie mam zbyt dobrej aury na wycieczki.
    Ja teraz przejąłem po rodzicach drogą kupna ich punto evo z tym silnikiem 1.4 8v i niestety to jest prawda że mocą to on nie grzeszy (do tego skrzynia strasznie krótka gdzie jadąc 100km/h mam już ponad 3tyś obr. i robi sie hałas) + taki że ma gaz i mam młode auto (2011r), salonowe z pelną historią. Przesiadka ze stilo jtd bardzo zabolała niestety ;(



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    150
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PiotrK1964 Zobacz post
    500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
    500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
    Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
    tyle spalił ze wskazań komputera czy własnych obliczeń?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2017
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    102
    Auto
    EASY 1,4 sedan
    Rocznik
    2016
    A jak się zbiera to cudo 120 KM

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał PiotrK1964 Zobacz post
    500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
    500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
    Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
    T-jet z S&S...oj uważłabym z takim nagłym zatrzymywaniem turbiny, zwłaszcza że benzynowy silnik osiąga wyższe temperatury niż diesel... chyba że oprogramowanie uwzględnia to jak przed chwilą jechałeś i nie zatrzyma silnika.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    mam takowy silnik ale w doblo, porównując do 1,4 8V 77 mustangów, to pod względem mocy róznica kolosalna, chetnie bym zrobił swapa do mojego punto :-)

    spalanie i tu mogę wielu zaskoczyć w jeżdzie miejskiej nawet nie dobijam do tego co podaje producent bo srednio jest to 9,2l/100 km (a podaje 9,5l/100km), autostrada to juz coś koło 8,5l/100 km (przy 120-130 km/h), poza miastem normalnie to mu wychodzi coś kolo 6,8/100 km, ponieważ to jst silnik DOHC to on jest ekonomiczniejszy na wyższych obrotach, wiec po mieście max 4 bieg.

    nić złego nie mogę powiedzieć o tym silniku :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał BZYK70 Zobacz post
    A jak się zbiera to cudo 120 KM
    w doblo bardzo dobrze...juz nie jeden się zdziwił :-)

  6. #20
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    T-jet z S&S...oj uważłabym z takim nagłym zatrzymywaniem turbiny, zwłaszcza że benzynowy silnik osiąga wyższe temperatury niż diesel... chyba że oprogramowanie uwzględnia to jak przed chwilą jechałeś i nie zatrzyma silnika.
    Pomijając fakt, że system S&S z definicji jest głupotą, to jednak nie traktujmy producenta jak idioty, który zapomniał o turbinie

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Ja u siebie zauważyłem coś dziwnego, otóż od jakiegoś czasu system S&S przestał wyłączać silnik. Przecież nie jest zimniej niż wcześniej a mimo iż auto się moim zdaniem nagrzało to jak zatrzymuję się na światłach silnik się nie wyłącza. I nie chodzi o przycisk, przyłączam dla pewności jaki jest stan ale po wyłączeniu pali się lampka, więc na pewno po uruchomieniu silnika system jest uzbrojony.

    Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    Ja u siebie zauważyłem coś dziwnego, otóż od jakiegoś czasu system S&S przestał wyłączać silnik. Przecież nie jest zimniej niż wcześniej a mimo iż auto się moim zdaniem nagrzało to jak zatrzymuję się na światłach silnik się nie wyłącza. I nie chodzi o przycisk, przyłączam dla pewności jaki jest stan ale po wyłączeniu pali się lampka, więc na pewno po uruchomieniu silnika system jest uzbrojony.



    W Punto paląca kontrolka świeci gdy start stop jest nieaktywny. Tutaj pewnie podobnie. Fiat jako jedyny na rynku pozwolił sobie że raz nacisniesz i masz go wyłączony na stałe mój już wyprodukowany i czekam aż dotrze do Polski

    Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2009
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    101
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Ja posiadam punto evo rocznik 2011 i za każdym odpaleniem silnika muszę to ustrojstwo wyłączać. Podobno Punto 2012 facelifting komp już zapamiętuje ustawienia.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Ok wszystko wróciło, widać warunki atmosferyczne nie były wystarczające, wczoraj wszystko normalnie już działało, ale auto nie wyłącza się tak często jak wcześniej. I miałem porównanie jazda z i bez. Jest różnica, pewnie maleje ona wraz z kilometrami ale w mieście powinna być w miarę odczuwalna. Miało by to większy sens gdyby dodać czujnik czy kierowca trzyma rękę na kierownicy. Jak zatrzymuję się na światłach to zwykle jeżeli zaraz ruszysz trzymasz przynajmniej jedną na kierownicy. Jeżeli wiesz, że przez najbliższy czas nie ruszysz to zwykle ręce odpoczywają... Pewnie trzeba by to przetestować ale to co jest teraz to trochę za mało by poznać intencje kierowcy.

    Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2017
    Skąd
    Świecie
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marv Zobacz post
    Przesiadka ze stilo jtd bardzo zabolała niestety ;(
    "Zamienił stryjek siekierkę na kijek"

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    28
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Panowie, który silnik będzie mniej awaryjny 1.4 16v 95 KM czy 1.4 T-Jet 16v 120 KM. Czy silnik z turbina może stwarzać problemy? Na co uważać? No i najważniejsze, który byście wybrali, żeby służył jak najdłużej z LPG. Pozdrawiam

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Obydwie jednostki są bezawaryjne. W zwykłym 1,4 trzeba kontrolować olej bo może trochę brać. W T-Jet turbina jest pancerna,w Tipo z systemem s&s nawet nie trzeba jej studzić po ciśnięciu.
    Co do gazu to najważniejsze, żeby zakładał go dobry zakład. Ze względu na to, że były przypadki skopanych instalacji gazu montowanych w ASO, bezpieczniejszym wyborem jest zakup fabrycznej instalacji w T-Jecie. Druga opcja to montaż dobrej instalacji u dobrego gaziarza ale wtedy trzeba poczekać do końca gwarancji.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Druga opcja to montaż dobrej instalacji u dobrego gaziarza
    Czy Tartarini jest dobrą instalacją? Zawsze miałem BRC i czystym sumieniem mogę powiedzieć o BRC, że jest dobra. Co z Tartarini?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pewnie okaże się za 180 tys. ...

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Przynajmniej opinie o Tartarini sa dobre, minusem przeważnie jest jej cena

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    28
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Jak dla mnie to tylko instalacja gazowa w ASO, zaraz po zakupie Tipka. Mam nadzieje, że wszystko dobrze założą. Panowie macie jakieś opinie o ASO w Rzeszowie, Krośnie jeśli chodzi o montaż gazu?


 
Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  2. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 13:05
  3. Brak mocy 1.9 8v 120hp
    Napisany przez siwyW na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2014, 17:48
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  5. NuovaBravo 1,9 JTD 120hp trwałość świec żarowych
    Napisany przez blondas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2010, 11:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo 1.4 120km problemy

1.4 t-jet opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345444

fiat 1.4 turbo

1.4 t jet

1.4 t-jet

silnik 1.4 t jet

tipo t jet test

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

tipo 1.4 t-jet opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-345445

silnik 1.4 t-jet 120 km opinie

1.4 t jet 120

silnik 1.4 t-jet 16v 120km opinietipo 1.4 t-jet chipsilnik 1.4 t jet awariet-jet bierze olejfiat 1 4 czy 1 4t1.4 tjet1.4 t-jet bierze olejfiat tipo 1.4 t-jet tuningtuning tipo 1.4 t-jet1.4 tjet opiniefiat grande punto 1.4 t-jet spalaniehttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-t-jet-120hp-34544

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl