Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Hamowanie silnikiem, przekĹamane wskazanie spalania Tipo 1.4 T-Jet 120 km
Witam szanownych Forumowiczów.
Jestem świeżak w temacie Fiata. Przekopałem się przez wyszukiwanie i niestety nie znalazłem informacji, której szukam. Chodzi o Tipo rocznik 2018 T-Jet 120 km. Podczas jazdy na biegu, z puszczonym gazem (hamowanie silnikiem) pokazuje spalanie w wysokości równych 2 litrów. W każdym innym samochodzie, którym jeździłem, w którym komp pokazywał chwilowe spalanie, w takiej sytuacji pokazuje się okrągłe zero. Czyli silnik jest napędzany siłą rozpędu auta i komputer odcina dopływ paliwa. Zastanawia mnie czy jest to kwestia podpięcia auta pod komputer w ASO, czy u innego czarodzieja i wyregulowanie czy po prostu "ten typ tak ma" ? Chyba, że faktycznie w tym modelu pomimo takiej jazdy silnik i tak dostaje paliwo. Czy ktoś coś wie na ten temat ?
Jeżeli jest już jakiś założony temat dotyczący tego problemu to przepraszam, nie dokopałem się do niego.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez SandMaster ; 04-08-2021 o 18:30
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Moderator
Jak ty napisałeś ten post, że polskich liter nie ma.
Normalne jest że pokazuje 2 litry na setkę. Tak pokazuje w każdym Tipo.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Nowy klubowicz
juz poprawiłem, nie wiem co się stało, że się tak "wykrzaczyło". A co do tematu, rozumiem, że tak pokazuje ale czy faktycznie pali te dwa litry czy odcina dopływ ?
-
Klubowicz
Faktycznie tak pokazuje. Jednak w tym samym silniku w alfie 2013 rok wyczytałem, że po zdjęciu nogi z gazu, odcina paliwo.
-
Klubowicz
Spotkałem się z teorią, że hamowanie silnikiem może zwiększać zużycie oleju ... zmieniam przyzwyczajenia
i zaczynam jeździć na luzie.
-
Master
Polecam, szczególnie w zimie
-
Klubowicz
Nie generalizujmy
-
Master

Napisał
JackTheNight
.
Normalne jest że pokazuje 2 litry na setkę. Tak pokazuje w każdym Tipo.
Nie wiedzieć czemu, ale chyba wszystkie Fiaty tak mają, że zamiast pokazywać 0 l/100, to komputer zatrzymuje się na 2 litrach.
-
Master

Napisał
kartonik
Nie wiedzieć czemu, ale chyba wszystkie Fiaty tak mają, że zamiast pokazywać 0 l/100, to komputer zatrzymuje się na 2 litrach.
Dla silnika dla biegu jałowego spalania nie liczymy w l/km tylko l/h pracy, pewnie też sobie coś uśrednili i tak podają. Rózne są strategie podawania paliwa ale jak badałem to w alfie to przy wysokich obrotach z puszczonym gazem czas wtrysku był 0. Ale jak juz dochodziło w okolice 2500 to podawał +/- tyle ile na biegu jałowym.
-
Klubowicz
Wg danych z Alfy to jest tak, że silnik musi być powyżej pewnych obrotów, aby spalanie zeszło do zera. Nie jest tak samo na 1 i wyższych biegach.
-
Doświadczony klubowicz
Hamowanie silnikiem, przekĹamane wskazanie spalania Tipo 1.4 T-Jet 120 km
Hamowanie silnikiem z punktu widzenia oszczędzania paliwa nie ma sensu bo to marnowanie energii kinetycznej. To nie elektryk, że cześć jej odzyskujesz. Od jakiegoś czasu zacząłem wytracać prędkość jeżdżąc na luzie w sprzyjających warunkach i spalanie w trasie spadło mi o około 0,5litra.
Oczywiście wymaga to większego skupienia i wcześniejszej reakcji na zbliżający się teren zabudowany czy czerwone światło ale efekt jest odczuwalny.
Zainspirował mnie fakt, ze w Fiacie 500 hybrydowym zalecane jest wrzucanie luzu przy dojeżdżaniu do świateł a tam przecież system odzyskuje energię przy hamowaniu silnikiem. Pomimo tego przy niższych prędkościach bardziej opłaca się dotoczyć się na luzie a system dodatkowo gasi silnik żeby zużycie paliwa było zerowe ( co potwierdza, że przy hamowaniu silnikiem paliwo jest zużywane).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Klubowicz
Mnie zawsze uczyli, że przy hamowaniu silnikiem jest mniejsze spalanie niż przy jeździe na luzie.
Z drugiej strony ile tego hamowania musi być, żeby zauważyć różnicę?
-
Klubowicz
Przy S&S to wszystko co zaoszczędzicie na paliwie i tak pójdzie w części.
Hamowanie silnikiem jak najbardziej, luz tylko w końcowej fazie, żeby nie redukować jak idiota.
Ten sam samochód i dwóch kierowców. Jeden ma spalanie 6,5 a drugi 7,5 l/100km. Ten drugi jak tylko ma możliwość, to wrzuca luz.
Tylne z mojej teorii, testowane i "*uja" to warte.
-
Klubowicz
Myślę, że na tą różnicę w spalaniu mają też inne czynniki.
-
Master
Kolejną durnotą dzisiejszych czasów są nowe pojęcia takie jak wprowadził fiat i pewnie nie tylko on: żeglowanie. Czyli jazda na luzie gdy cały układ miękkiej hybrydy podtrzymuje z bateryjki kilka obwodów np. wspomaganie kierownicy. Pojęcie jest może i trafne bo zdolność na reagowanie na zdarzenia na drodze jest wlaśnie taka jak żaglowca. Podczas gdy przy jeździe na biegu jesteś w stanie wcisnąć gaz i przyspieszyć co czasem może uratować Ci tyłek to przy jezdzie na luzie nie. Jazda na luzie to częściowa utrata kontroli nad autem. Nie zaprzeczam są sytuacje że to jest korzystne ale to trzeba kierowcy a nie "użytkownika" auta. Wytlumacz to blond pindzi która jak ma automat świateł to w śnieżycę czy ulewę jezdzi na ledzikach i to tylko z przodu.
Podobne tematy
-
Napisany przez mały102 na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 30
Ostatni post: 16-03-2021, 18:06
-
Napisany przez rieper na forum Kącik rozrywek
Odpowiedzi: 38
Ostatni post: 01-04-2020, 16:47
-
Napisany przez longer1231 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 06-08-2019, 22:31
-
Napisany przez Kondziuuu96 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 08-02-2018, 22:02
-
Napisany przez doblo2004 na forum Doblo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 20-01-2015, 20:45
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:17.
W sieci od 2007 roku.