Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 26 z 36 PierwszyPierwszy ... 162425262728 ... OstatniOstatni
Posty od 376 do 390 z 536
Like Tree98lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #376
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    48
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Niby powinno tak być jak piszesz, ale jak powiedział Josif Wisarionowicz, najwyższa formą zaufania jest kontrola. Trzeba sprawdzić, i jak wskazuje praktyka lepiej chodzą te auta które były doregulowane podczas jazdy.

    Fabryczna pewnie najlepsza, ale gazownik z doświadczeniem, staranny i konkretny, robiący na jakość a nie ilość i znający dany silnik nie jest gorszy. Oczywiście nie ma wtedy oryginalnego guziczka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #377
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Moze i standard ale niestety nie praktykowany w ASO. Nie takie silniki jezdzą na LPG, w tych czasach aby prosta malolitrazowa jednostka od Fiata z gazem miala niewiadomo jakie problemy. To nie silnik ktory powstal wczoraj tylko dlugoletnia jednostka. Instalacje gazowe takze zrobily krok w przod i nie są jak mozna by sie spodziewac katem silnika. Oczywiscie odpowiedni i dobry serwis jest wymagany ale to sprawa jasna przy LPG.
    IT_spec lubi to.

  4. #378
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    46
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Zobacz ileś sprzedało się Tipo, a ile w ogóle aut z tym silnikiem w grupie FCA
    To był główny argument dla którego wspomnieni taksówkarze rzucili się na auto z tym silnikiem. Sprawdzona jednostka gazowana od lat. A jednak nie jeden padł tylko kilka.

    Teraz pozostaje pytanie czy przy produkcji Tipo tak się księgowy wyżył że jak pisał chudar
    Cytat Napisał chudar Zobacz post
    Moim skromnym zdaniem zmienili po prostu materiał gniazd zaworowych na gorszy, dzięki temu samochód może być o całe 5 złotych tańszy.
    Czy jednak ta instalka tak popsuła ten silnik?

    A jeszcze na chwilę wracając do T-jeta z LPG (tak wiem że to nie ten temat)
    Myślicie że ASO albo niezależny gazownik mają możliwość podpiąć się do ECU sterującego LPG i posprawdzać co jakiś czas parametry spalania żeby nie jeździć na ubogiej mieszance. To pewnie jest wszystko w jednym sterowniku silnika a nie tak jak przy dokładanej instalacji więc łatwo może nie być.

  5. #379
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Sterownik od LPG jest osobny, z tego co widzę to przy akumulatorze. Wygląda jak zwykła instalacja gazowa ma tylko przycisk zabudowany w desce (no i wskaźnik lpg) i pobiera jakieś pojedyncze sygnały kiedy przełącza się z jednego paliwa na drugie i wyświetla na szafie. Sterownik jest pewnie zabezpieczony tak by nie dało się zmieniać parametrów, ale to pewnie też do czasu. Wykonanie całości pod maską i autem, dla mnie nie ma się do czego przyczepić.

  6. #380
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał chudar Zobacz post
    Brylancik, regulacja instalacji i drobne korekcje w ruchu podczas jazdy to żadna łaska, to podstawa. Monter LPG który tego nie robi jest idiotą.
    A tak to wygląda w realu:
    http://autogaz.com.pl/download/oprog...bledow--v2.pdf

  7. #381
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Wczoraj na długiej trasie, ponad 1000km, trzy razy pojawił się u mnie problem z mocą, a dokładniej przy jeździe autostrada około 120 km/h pedał gazu przestał reagować. Nawet wciśnięcie do końca nie pomagało przy zjeździe z delikatnego wzniesienia, wskazówka na obrotomierzu zatrzymała się przy 3k obrotów i nie ruszyła się nawet milimetr do przodu, dopiero po redukcji na "czwórkę" auto ponownie odzyskało moc. Kolejny raz przy wjeździe na wzniesienie, ponownie problem z mocą, tylko tym razem prędkość spadała jakbym w ogóle gazu nie wciskał i ponownie redukcja na 4 bieg rozwiązała problem. Na ostatnich 400 km problem się nie pojawił. Ktoś miał podobny problem? Jestem obecnie w Holandii i pytanie czy jechać do ASO czy się wstrzymać.

  8. #382
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    aaaaaaaaaaaaaa
    Ostatnio edytowane przez giannini ; 26-06-2017 o 15:51

  9. #383
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Sterownik od LPG jest osobny, z tego co widzę to przy akumulatorze. Wygląda jak zwykła instalacja gazowa ma tylko przycisk zabudowany w desce (no i wskaźnik lpg) i pobiera jakieś pojedyncze sygnały kiedy przełącza się z jednego paliwa na drugie i wyświetla na szafie. Sterownik jest pewnie zabezpieczony tak by nie dało się zmieniać parametrów, ale to pewnie też do czasu. Wykonanie całości pod maską i autem, dla mnie nie ma się do czego przyczepić.
    Instalka ponoc landi wiec pewnie sie da podpiac, pytanie gdzie dali gniazdo diagnostyczne od niej. Trzeba by popytac w landi jak to widza

  10. #384
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2018
    Skąd
    Krakow
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Wstawiam opis usterki użytkownika maario z KLUBU TIPO



    Witam,pragnę napisać o poważniejszych usterkach które raczej przed wszystkimi użytkownikami...może od początku.Jestem posiadaczem TIPO TIPO 1,4 w gazie (taksówka).Dlaczego Tipo? super wygląda , dużo miejsca ,mega bagażnik,super cena (jak na nowe auto) prosta konstrukcja stosowana w poprzednich modelach fiata. Pierwsze chwile spędzone za kółkiem super. Wszystko gra. Cena 2 przeglądu trochę mnie powaliła (dodatkowo klocki hamulcowe) 1650 zł.Nie ma jeszcze zamienników klocków (albo ja nie umiem znaleźć) cena 360 zł.To ,że fiaty maja apetyt na olej wiedziałem ale 4l dolane na dystansie 30 tyś. moim zdaniem trochę dużo (robiłem regulacje). Ale to co się stało teraz to koszmar . 32 tyś poszło sprzęgło( czekanie ale zrobili na gwarancji ).Teraz 35 tyś w co nie chciałem uwierzyć wcześniej . Zapalano kontrolka silnika i brak mocy. Wypalone gniazda, czekam na planowanie głowicy (na gwarancji).Wiem ,ze moje auto jest bardziej obciążone (jazda zarobkowa) 99% miasto itp.Słyszałem o tych usterkach już po zakupie ale postanowiłem zapytać kolegów po fachu, okazuje się ,że mają identyczne problemy. Jednym słowem fiat coś pokombinował. Co? ponoć ze względu na ostrzone normy spalania mieszanka jest bardziej uboga, albo stop z którego jest wykonany silnik jest nie odpowiedni(bardziej ubogi) aby auto było tańsze niż konkurencja. Informacje te są nie potwierdzone bo w ASO nikt nie chce na ten temat rozmawiać . Z mojego mini śledztwa prawie każdy w moim zawodzie co ma przejechane powyżej 30 tyś przechodził ten temat. Słyszałem o jeszcze innych pojedynczych problemach o których nie będę pisał. Dlatego jak bym miał taka wiedzę wcześniej mocno bym się zastanowił nad kupnem mimo wszystko przyjemnego auta . Wiem ,że My taksówkarze robimy znacznie więcej kilometrów i auta są mocniej eksploatowane .Znalazłem auto co ma przejechane 60 tyś. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję ,że nie będę musiał już pisać tylko czytać.
    no kur.... w piątek coś jebło, straciłem moc, auto pracowało na 3 gary, kontrolka silnika mruga... dzisiaj diagnoza, wypalony zawór, remont silnika.... 58tys przejechane, 1.04 miał mieć pierwsze urodziny, sprzedajcie to wpizdu póki jeszcze sie da

    dodam ze tez jestem taksówkarzem (Kraków), a znajomemu stało sie to samo przy 40tys
    Ostatnio edytowane przez raveman ; 06-03-2018 o 16:32

  11. #385
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2017
    Skąd
    Krakow
    Wiek
    31
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    03.2017
    Witam, dlugo czytam o wypowiedziach ludzi i czas na moje pięć groszy.
    Ja jak i inni jeżdżą na taxi i pragnę was poinformować co i jak.
    15 tyś wypadł zapłon na 3 cylindrze podobno zla konfiguracja gazu
    30 tyś wypaliło zawór w głowicy także remont
    od tego czasu wymieniony sterownik gazu, wieczny problem z sondą lambda
    Oleju żłopie mniej więcej litr na 1-1,5 tys km jak nie więcej
    Reasumując oleju do 37 tyś biorąc pod uwage dwie wymiany czyli 6L to auto zużyło około 13-14l dolewki albo więcej już przestałem liczyć.

    Inny taksówkarz podobny problem z glowicą wczoraj słyszałem o kolejnym przypadku wypalenia zaworu.
    kazdemu je olej jak szalony takze wszyscy umowieni na wazenie oleju niestety jeden nie dojechal bo wypalilo podobno tłok takze silnik do wymiany okolo 50 tys

    wszystkie auta silniki 1.4 16v + lpg tartarini
    milego czekania na autodestrukcje

  12. #386
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Widac tartarini rządzi. Wypalic zawor przy hydraulice zaworowej to juz wyzsza szkoła jazdy.

  13. #387
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Widac tartarini rządzi. Wypalic zawor przy hydraulice zaworowej to juz wyzsza szkoła jazdy.
    Ciekawe, ze dzieje się to tylko w taksówkach (przynajmniej tak piszą na forach).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał raveman Zobacz post
    no kur.... w piątek coś jebło, straciłem moc, auto pracowało na 3 gary, kontrolka silnika mruga... dzisiaj diagnoza, wypalony zawór, remont silnika.... 58tys przejechane, 1.04 miał mieć pierwsze urodziny, sprzedajcie to wpizdu póki jeszcze sie da

    dodam ze tez jestem taksówkarzem (Kraków), a znajomemu stało sie to samo przy 40tys
    obaj mieliście dotrysk włączony?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Mystahajt Zobacz post
    Witam, dlugo czytam o wypowiedziach ludzi i czas na moje pięć groszy.
    Ja jak i inni jeżdżą na taxi i pragnę was poinformować co i jak.
    15 tyś wypadł zapłon na 3 cylindrze podobno zla konfiguracja gazu
    30 tyś wypaliło zawór w głowicy także remont
    od tego czasu wymieniony sterownik gazu, wieczny problem z sondą lambda
    Oleju żłopie mniej więcej litr na 1-1,5 tys km jak nie więcej
    Reasumując oleju do 37 tyś biorąc pod uwage dwie wymiany czyli 6L to auto zużyło około 13-14l dolewki albo więcej już przestałem liczyć.

    Inny taksówkarz podobny problem z glowicą wczoraj słyszałem o kolejnym przypadku wypalenia zaworu.
    kazdemu je olej jak szalony takze wszyscy umowieni na wazenie oleju niestety jeden nie dojechal bo wypalilo podobno tłok takze silnik do wymiany okolo 50 tys

    wszystkie auta silniki 1.4 16v + lpg tartarini
    milego czekania na autodestrukcje
    fajnie ze ktoś z duzym researchem wśród taksiarzy, jak wygląda porównanie awaryjności przed i po włączeniu dotrysku?
    dwóch taksówkarzy z Krakowa zaczyna pisać na forum w ciągu godziny i to jeszcze o tym samym silniku z tym samym gazem niesamowity zbieg okoliczności dobrze bo od Was informacje się przydadzą (w sumie ja z góry zakładałem załozenie polskiego LPG bo o Landi Renzo i Tartarini juz za duzo się nasłuchałem jednak dobrze się utwierdzić w przekonaniach

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    BARDZO WAZNE nie tylko dla posiadaczy Fiata: jak ktoś ma wieczne problemy z sondą lambda (checki) albo mu auto gaśnie a panowie w ASO mówią, ze dobrze regulują, tylko po miesiącu lub dwóch się coś samo rozregulowało to proszę szybko zmienić ASO/gazownika. Znajomy tak miał w Skodzie z Landi Renzo i nawet 100k nowe auto nie zrobiło a nie jest taksiarzem! Po prostu ASO mu regulowało byle szybko, zeby auto tylko jezdziło i nie gasło a jak się po miesiącu pojawiał check to ze się coś rozregulowało niby samo, ze silnik wrazliwy itp. Okazało się ze sonda nie kłamała a checki nie były fałszywymi alarmami. Po remoncie silnika pil dalej olej i trzeba bylo kupic uzywany do 4-ro letniego auta bo nowe silniki sa tak drogie, ze mechanik nawet nie znał ceny.

  14. #388
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    A Ja mam z was bekę bo w listopadzie o tym pisałem, to żeście koty na mnie wieszali

    Zobaczymy jak będzie u mnie, bo od początku mam indywidualną mapę zrobioną - nie gotowiaka

    http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben.../25#post307499
    http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben.../25#post307480
    http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben.../25#post307460

    I teoretycy na kolana!
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 06-03-2018 o 19:27

  15. #389
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ile juz masz przejechane? Co ty w ogole pierdolisz o jakiejs teorii. Praktyka jest taka, ze ty dolewasz litr oleju na 1000 km a ja tyle dolałem przez 15 tys km. Sam wiesz ze jezdzenie na taxi to oranie pola i auto w tym fachu to tylko przedmiot, ktory ma jezdzic i tyle.
    Jesli to co pare taksówek zrobilo do przebiegu 30 tys km byloby standardem juz dawno do tego auta nie zamontowalbys u dealera zadnej instalacji, czy to tartarini czy nawet na zlotych wtryskach. Jak juz kiedys pisalem, w czasie najwiekszej sprzedazy tego modelu w wersji sedan, tworzyly sie kolejki, autka czekaly na zainstalowanie gazu. Jesli te wszystkie auta teraz wroca do serwisu na przeglad 30 tys km i od razu remont silnika to bedzie o tym glosno i cala marka a takze FCA na tym ucierpi. Pozyjemy zobaczymy.
    A na kolana to mozesz co najwyzej klienta wziasc !

  16. #390
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Ile juz masz przejechane?
    10 tyś.
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    ktory ma jezdzic i tyle.
    Gorzej jak głowicę padają przy śmiesznych przebiegach. Fiat z jakiegoś powodu narzucił Selenię Gas.
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Jesli to co pare taksówek zrobilo do przebiegu 30 tys km byloby standardem juz dawno do tego auta nie zamontowalbys u dealera zadnej instalacji
    Przeciętny użytkownik auta w PL robi 10k/rocznie. Więc jak walnie przy 30 czy 50tyś to dla zwykłego użytkownika dawno po gwarancji.

    Byliście mądrzy i pisaliście o jednym przypadku. Ja mówiłem, że znane mi są 4. Teraz wysypują się kolejne. Ale oczywiście przypadek i źle naciskają pedał gazu. Albo płaskostopie.

    I bierz pod uwagę, że nie każdy siedzi na forum i się dzieli przejściami.

    Ja wiem, że to Fiat i stan umysłu. Ale w innych autach nie miałem takich przygód jak z tym gównem przy znikomym przebiegu


 
Strona 26 z 36 PierwszyPierwszy ... 162425262728 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 13:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 22:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399535

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-33995

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399525

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399530

silnik 1.4 fiat tipotipo usterkifiat tipo awarie i problemyFiat Starjethttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399531.4 16v starjetsilnik fiat 1.4 16v 95km forumfiat tipo usterki silnikafiat tipo opiniefiat tipo 1.4 95 km po uzy zaworowestarjet opiniesilnik w tipo2 brak dynamikiluZ zaworowy fiat tipofiat tipo 1.4 t-jet lpg luz zaworowysilnik fiata 1.4 16v opinieyutube czy fiat tipo bierze oleijaki jest alternator w tipo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl