Witamy na Fiat Klub Polska
52lubi to! -
Klubowicz

Napisał
Godfrey
ale faktem jest że tbenzynę jak deptasz to pali w opór , jak tdiesla pogonisz to spali z 2-3l więcej na sto
Przez 9 lat jeździłem GP 1.4 8v (148 tys. km) i średnie spalanie za ten dystans to 6.7. Nigdy nie przekroczyłem 7.5. Od ponad roku jeździ nim moja żona. Nierzadko komputer pokazuje ponad 9 zimą, teraz 8.1l / 100 km. A to znaczy tyle, że spalanie w dużej mierze zależy od kierowcy. Tipo t-jet po 15 tys km pokazuje średnie 7.6 (załóżmy, że realnie 8 wg tankowań, nie komputera). Jeśli komuś innemu pokaże 9 tzn, że mamy inne auta? Nie. Inną prawa stopę i tyle.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Widzę że never ending story... Prawda jest taka że spali tyle ile wlejesz. Zauwazylem tez ze duzą beksę walą wlasciciele aut z lpg , za polowe ceny jezdza a litr wiecej spali i płacz
-
Master
Dletego ebiemieto ile mi spali tego lpg. Ale kiedy wciskam to jedzie choć to też jest względne. Już pisałem nie jest to szał ale 100 km robi za 20-22 zł i mi to pasi.
-
Master
A tak w ogóle to poszukajcie sobie tematu o spalaniu
-
Klubowicz

Napisał
Szary83
Odnośnie tipo i lpg.
Przy przeglądzie po roku diagnosta się doczepił, że mam duplikat a nie oryginał butli i że brak na nim podanej pojemności butli. A taki papiór dostałem z pojazdem... Wy macie oryginały czy też duplikaty?
Chodzi o gaz fabryczny.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ja swój znalazłem w kopercie pod klapka butli.
-
Nowy klubowicz

Napisał
Szary83
Odnośnie tipo i lpg.
Przy przeglądzie po roku diagnosta się doczepił, że mam duplikat a nie oryginał butli i że brak na nim podanej pojemności butli. A taki papiór dostałem z pojazdem... Wy macie oryginały czy też duplikaty?
Chodzi o gaz fabryczny.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ja musiałem po roku uzyskać duplikat z UDT. Przy kurku gazy miałem jedynie certyfikat instalacji. Certyfikat butli zginął na linii salon - leasing...
-
Nowy klubowicz
Witam. Różnica między glowica przed zmianowa a po zmianowa to kosmetyka polegająca na braku otworu do zasilania nagrzewnicy przez kruciec w kolektorze. Zawory gniazda są takie same... W moim 500l jest pozmianowe, 90tys na LPG i chodzi jak nowy. Problemem jest sterownik pod euro 6 i nieudolni gazownicy a wzasadzie ludzi przyuczeni do montażu na serwisie... Sterownik wymusza w pewnych warunkach pracę na zuborzomej mieszance jeśli zbierze się mapę Pb bez konkretnej jazdy kalibracyjnej i na podstawie takiej mapy ustawi się gaz to mapy się rozjadą zaraz po opuszczsniu serwisu, ECU z Pb błędu nie wywali bo znam to z autopsji i tym samym zawory idą papa a kierowca nawet nie jest tego świadomy...
Ostatnio edytowane przez tomek500l ; 07-11-2019 o 22:35
-
Master
U mnie instalacja lpg w tym silniku w alfie wygladala tak ze goscie z zakladu lpg probowali sami wystroic ale im cos nie szło przez klapy zmiennej geometrii dolotu. Zadzwonili po wsparcie do centrali a centrala do wloch. Mowa o BRC. Za pare dni przyjechal gosciu z pendrivem podlączył przegrał i powiedział że mogę już jechać. A ja na to panie a gdzie strojenie itp. A on na to ze mapa została zrobiona dokładnie pod ten silnik w tej specyfikacji we wloszech na hamowni ze wszystkimi pomiarami sondą szerokopasmową itp. I że jak wyjadę to już tu nie wrócę no chyba że na serwis instalki. I miał rację. Przejechałem ponad 150 kkm i wszystko ok. Kompresja w normie zawory w normie itp. Tylko reduktor juz trochę popuszczał na membranie. Wiec da się to zrobic bez jezdzenia z laptopem na kolanach tylko trzeba sie postarac tzn producent istalki sie powinien przyłożyć.
-
Klubowicz
3 lata, 44 tys km. Instalacja Tartani zalozona od nowosci (1.4 benzyna), auto chodzi jak zyleta, 6l spalanie LPG w cyklu mieszanym (silniki 1L moga zejsc nawet do 5 wiec 6l na 100km nie jest jakims spektakularnym wynikiem - ale mnie to cieszy) instalacja nie wymaga zadnego zaangazowania - wymienialem ostatnio filtry, relatywnie czyste, wymienilem swiece zaplonowe, ktore szczerze mowiac wygladaly jak nowe ale powiedzieli mi we Fiacie zeby wymienic szczegolnie jak LPG jest bo sie szybciej zuzywaja.
-
Master
Spalanie 6 lit gazu to dla mnie kosmos, u mnie na trasie nie da sie takiego wyniku zrobic. Spalanie w miescie to 10 litrow co najmniej
-
Nowy klubowicz

Napisał
tomek500l
Witam. Różnica między glowica przed zmianowa a po zmianowa to kosmetyka polegająca na braku otworu do zasilania nagrzewnicy przez kruciec w kolektorze. Zawory gniazda są takie same... W moim 500l jest pozmianowe, 90tys na LPG i chodzi jak nowy. Problemem jest sterownik pod euro 6 i nieudolni gazownicy a wzasadzie ludzi przyuczeni do montażu na serwisie... Sterownik wymusza w pewnych warunkach pracę na zuborzomej mieszance jeśli zbierze się mapę Pb bez konkretnej jazdy kalibracyjnej i na podstawie takiej mapy ustawi się gaz to mapy się rozjadą zaraz po opuszczsniu serwisu, ECU z Pb błędu nie wywali bo znam to z autopsji i tym samym zawory idą papa a kierowca nawet nie jest tego świadomy...
To samo mniej więcej usłyszałem od mojego gazownika w GZW Zbrosławice, a też przymierzam się do montażu LPG w swoim aucie
Wg niego silnik jak najbardziej nadaje się pod LPG, zrobili ich już setki jak nie tysiące i problemów nigdy nie było. Inny fakt to taki, że sytuacja z zaworami może być podobna z tą Toyoty sprzed paru lat, która w silniku 1,33 wypuściła dużą partię zwyczajnie felernych zaworów i serwisy wymieniały głowice na potęgę. Tylko kto się do tego w Fiacie przyzna?
Niemniej patrząc na ilość zagazowanych aut które jeżdżą bez problemów myślę, że demonizujecie trochę te "problemy" i chyba wcale ten konkretny motor nie jest najgorszy pod LPG. Przynajmniej mam taką nadzieję...
-
Doświadczony klubowicz
To chyba jakiś mega warsztat skoro „zrobili ich już setki jak nie tysiące". Brylancik też uważał, że fiatprim trochę wyolbrzymia, do pewnego momentu
Wszystko fajnie dopóki problem nie dotknie nas osobiście.
-
Master
GZW wykonuje dobrą robotę, a właściciel ma mega wiedzę i łeb na karku.
-
Master

Napisał
mechanizator9
To chyba jakiś mega warsztat skoro „zrobili ich już setki jak nie tysiące". Brylancik też uważał, że fiatprim trochę wyolbrzymia, do pewnego momentu

Wszystko fajnie dopóki problem nie dotknie nas osobiście.
GZW Zbrosławice to naprawdę duży i znany w okolicy gazownik. Znani też z faktu, że montują LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Master
Własnie to GZW i Silesia Cars biorę pod uwagę w sprawie wyjaśnienia mojej trefnej instalki Tartarini, jakie graty przeszczepić zeby to normalnie działało. Ale to za tydzień-dwa, na razie jeszcze jazda na Pb.
Podobne tematy
-
Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
-
Napisany przez JacUno na forum Uno
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
-
Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
Odpowiedzi: 44
Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
-
Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
Odpowiedzi: 34
Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
-
Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 24-12-2010, 13:47
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Fiat Tipo LPG problemy
,
tipo stag check engine
,
fiat tipo lpg forum
,
fiat tipo glowica
,
oryginalna instalacja tartarini fiat tipo
,
tipo na gaz forum fiat
,
fiat tipo lpg awarie
,
elm327 a gwarancja fiat
,
tipo.glowica
,
tipo lpg glowica problem
,
tipo lpg problemy
,
fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg
,
problem z lpg przy wysokich temperaturach
,
stag 4 qbox i fiat
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:26.
W sieci od 2007 roku.