Witamy na Fiat Klub Polska
52lubi to! -
Master

Napisał
Mariusz29
To jest się o co w głowę drapać, jak zacząłem to wszystko czytać. Ja mam 55 tys. wszystko zrobione na gazie tartarini, oleju bierze chyba w normie tak do 1l na 15 tys. I teraz zacząłem się zastanawiać co dalej robić - przestać jeździć na lpg. Miał być taki dobry silnik a to się zrobił duży problem. Ja widać awarii było dużo ale mało informacji po naprawach. Robił już może ktoś profilaktycznie wymianę tych zaworów przed awarią silnika? Zastanawiam się czy tego nie zrobić?
Jak nie swędzi to sie nie drapie. Profilaktycznie to się takich rzeczy nie robi. Ja podobnie jezdze od poczatku na Tartarini, oleju znika podobnie jak u ciebie, czyli bez jakiegos dramatu. Ja natomiast mam ok 40 tys dopiero nakręcone i licze ze jeszcze sporo bezawaryjnie pojezdze. Dbam o to co trzeba i licze ze to wystarczy. Jak sie wykrzaczy to będe myslal co dalej.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Witam Kolegów
Przeczytałem ten wątek i zastanawiam się czy nie założyć lubryfikatora. Kolega w Fordzie miał i wszystko było Ok. Może ktoś ma założony w Tipo i podzieli się z nami spostrzeżeniami.
-
Master
Lubryfikator pomaga jak "umarłemu kadzidło", oglądnij sobie kolektor dolotowy po paru kkm z użyciem lubryfikatora. Już lepiej ustawić dotrysk PB w OL.
-
Klubowicz wykluczony

Napisał
steyr
Lubryfikator pomaga jak "umarłemu kadzidło", oglądnij sobie kolektor dolotowy po paru kkm z użyciem lubryfikatora. Już lepiej ustawić dotrysk PB w OL.
Pokaż zdjęcie z kolektora który sciagales
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Tomasz1976
No i super.mam nadzieję, że już się skończyły nasze problemy z tym tematem.pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.
Jak tam dalej spokój z braniem. Ile juz km zrobiłeś?
-
Nowy klubowicz
Kilka dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...nikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że lejąc olej C3 katujemy swoje silniki.
Wkleję tylko wniosek:
Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu âczystegoâ oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.
Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.
Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.
Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?
-
Master
czytałem kiedyś coś podobnego i konkluzja była taka że poszczególne rodzaje olejów a raczej pakiety dodatków są kompatybilne z odpowiednimi rodzajami obróbki mwtalurgicznej. I tak właśnie nowym olejem można załatwić silnik starej konstrukcji. A z drugiej strony większa ilość popiołu może powodować apalanie stukowe, żażące się cząstki oleju mogą powodować przedwczesny zapłon. coś w tym stylu dotknęło opla i jego silniki di.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-05-2019 o 21:39
-
Nowy klubowicz
Witam koledzy od jakiegos czasu sledze wiadomosci o tipo gdyz chce go kupic uzywke(95km sw) i w przyszlosci zagazowac (moze sie uda w agś) ale tak czytajac o tych glowicach to kurcze ciagle metlik w glowie. Niby silnik dobry pod lpg a jednak nie...teraz temat troche ucichl.... Duzo osob przerabialo temat glowicy? Warto sie pchac w tipo do 50tys?
-
Jak chcesz kupić SW to lepiej poczekaj dołóż i kup 120 KM . Też go zagazujesz a przynajmniej będzie czym jechać. Używkę do koło 50 000 też już kupisz .np.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-t...tml#566ceb86cb
-
Master
Najlepiej wybierz inny obiekt zainteresowania, inną markę 
Tu zaraz paru płaczków wyjasni ci wyzszosc tjet nad wolnossacym i odradzi zakup przede wszystkim tipo. Ja gdybym przeczytał to forum przed zakupem, nigdy bym na to auto nie spojrzał. Póki co jeżdzę 2,5 roku prawie i pomimo że pare tematów mnie wkurwia to ogolnie jestem zadowolony. Natomiast bardziej mnie wkurwia "idealnosc" wszytkich innych marek, że takie Dustery i inne podobne paści to biedne tipo biją na głowę. Nie wiem, codziennie mijam tego nowego dustera, i jak z wierzchu podobnie jak tipo jest przyzwoite, to w srodku bym w tym jezdzic nie chcial.
Ja nie moge zlego słowa powiedziec na LPG w moim ale wiem ze jakies problemy są. Zeby to zachwalać i polecać to mam za mały przebieg, troszke ponad 40tys km. Chociaż czytając inne opinie pewnie ciezko wybrac tipo z tym silnikiem jednoznacznie pod gaz.
Choc jak ktos ma problem wielki do tartarini to polecam lpg-forum, tam mozna poczytac jakie jest gowno fabryczne w np. oplach i innych cudach techniki, kazda marka ma swoje za uszami. Instalacje to jedno, a MONTAŻ i odpowiednia regulacja instalacji oraz jej eksploatacja to drugie.
-
Nowy klubowicz
Myslalem o 120km ale kurcze mac jesli auto w miasto (90% przebiegu) to watpie by turbo mialo jakis sens. Co do instalacji to wiadomo ,e ciaprok to ciaprok i lepiej jechac do sprawdzonego. Moi rodzice maja scenica 2 zagazowanego w gliwicach i sobie chwala. A dlatego tipo ze gabarytowo jest idealny nie za duzy nie za maly
-
Klubowicz
Przejedź się i 95 KM i 120 KM. Słowa i suche dane techniczne nie oddadzą różnicy, a być może dla ciebie będzie nieistotna i wtedy z czystym sumieniem i świadomie kupisz 95 KM.
-
Klubowicz
Dokładnie - trzeba się przejechać - inaczej to nie ma się żadnego odniesienie jak jeździ jeden a jak drugi.
-
Master

Napisał
brylancik13
Tu zaraz paru płaczków wyjasni ci wyzszosc tjet nad wolnossacym
A to jeszcze trzeba komuś wyjaśniać? Toż przecież oczywista oczywistość, to się wysysa z mlekiem matki...
:-D
-
Master

Napisał
energyypl
jesli auto w miasto (90% przebiegu)
I temat t-jeta umarł
Podobne tematy
-
Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
-
Napisany przez JacUno na forum Uno
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
-
Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
Odpowiedzi: 44
Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
-
Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
Odpowiedzi: 34
Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
-
Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 24-12-2010, 13:47
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Fiat Tipo LPG problemy
,
tipo stag check engine
,
fiat tipo lpg forum
,
fiat tipo glowica
,
oryginalna instalacja tartarini fiat tipo
,
tipo na gaz forum fiat
,
fiat tipo lpg awarie
,
elm327 a gwarancja fiat
,
tipo.glowica
,
tipo lpg glowica problem
,
tipo lpg problemy
,
fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg
,
problem z lpg przy wysokich temperaturach
,
stag 4 qbox i fiat
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:21.
W sieci od 2007 roku.